Vlaky

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Liftback
Příspěvky: 2326
Registrován: čtv srp 04, 2016 14:30
Bydliště: Humenné Slovensko

Re: Vlaky

Příspěvek od Liftback »

PLDVK 30mm na tom som slúžil ako velitel :mrgreen: kua chlapci to boli roky
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)

Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Uživatelský avatar
vodis
Příspěvky: 1666
Registrován: stř lis 25, 2009 21:18
Bydliště: Rakovník

Re: Vlaky

Příspěvek od vodis »

Laďuša: Proč ses neozval, hajdaláku? 28.10. jsem zevloval doma... 8)
Sněhobílá Samara 21083 r. 1994 - ŽIGADLO! koupeno 10/2009, 16400 - 36142 km, prodáno 26.5.2013
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10564
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlaky

Příspěvek od Luděk Musil »

Pěkné fotky.
Hele kluci - při pohledu na ty parní stroje přišla mi na mysl taková zajímavá otázka :idea:
K čemu slouží ty "uši"... "ucha" , :dontknow: jak to pojmenovat, vpředu :?: Tady na tom obrázku: http://ladusa.rajce.idnes.cz/Luzna_u_Ra ... ikolak.jpg takový obdélníkový kryty s červenou linkou a znakem Škoda
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Liftback
Příspěvky: 2326
Registrován: čtv srp 04, 2016 14:30
Bydliště: Humenné Slovensko

Re: Vlaky

Příspěvek od Liftback »

Nie sú to chladiče? Asi to tlačí chladný vzduch na plášť keď ide prvou kozmickou 100km a viac :)
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)

Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10564
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlaky

Příspěvek od Luděk Musil »

Liftback píše:Nie sú to chladiče? Asi to tlačí chladný vzduch ...
Potom by to nebyl chladič, ale spoiler nebo křídlo :idea: . Ale v tom případě by to mělo být v zadní části blíže motoru ... kotle tak, aby to chladný vzduch nasměrovalo na plášť :dontknow: .
A to by snad i mohlo bejt. Když ten předek rozrazí vzduch, potom ho ty uši nasměrují ke kotli :?: :dontknow: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7270
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Vlaky

Příspěvek od valda1971 »

Jsou to usměrňovače kouře a jejich tvar je takový, aby šel kouř nahoru nad vlak a ne fírovi do kabiny a dál do vagonů (kam v některých případech stejně došel :) )
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10564
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlaky

Příspěvek od Luděk Musil »

valda1971 píše:Jsou to usměrňovače kouře a jejich tvar je takový, aby šel kouř nahoru nad vlak a ne fírovi do kabiny a dál do vagonů (kam v některých případech stejně došel :) )
Aha :idea: rozumím. V podstatě ten usměrňovač pošle vzduch nahoru a tím vyžene nahoru i kouř. Nefunguje to v tunelu. A taky záleží na rychlosti. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7270
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Vlaky

Příspěvek od valda1971 »

Luděk Musil píše:
valda1971 píše:Jsou to usměrňovače kouře a jejich tvar je takový, aby šel kouř nahoru nad vlak a ne fírovi do kabiny a dál do vagonů (kam v některých případech stejně došel :) )
Aha :idea: rozumím. V podstatě ten usměrňovač pošle vzduch nahoru a tím vyžene nahoru i kouř. Nefunguje to v tunelu. A taky záleží na rychlosti. L.
Ano, přesně tak. Ten vzduch jsem nenapsal, ale pochopil jsi to správně :idea: :D
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12127
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlaky

Příspěvek od Laďuša »

Vodisi, nu, stalo se to tak, že jsem to normálně zanedbal, takže trapas. Třeba za rok, no...

Luďku, je to tak, jak píše Valda. Prostě to zvedá kouř nahoru nad budku. A co se týče rychlosti, tak ke konci to měly i lokomotivy, co byly stavěný na 60 km/h, takže to asi funguje i při realativně malých rychlostech. A šlo o kouř na stanoviště strojvedoucího, jestli pak dejm šel a nebo nešel na vagóny, to už bylo jedno, protože to neovlivňovalo bezpečnost provozu. Jináč parní mašina žádnej motor nemá a chlazení kotle by bylo kontraproduktivní.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10564
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlaky

Příspěvek od Luděk Musil »

Laďuša píše:... parní mašina žádnej motor nemá ....
Tak jak je pro bicykl motorem člověk tak je i pro parní mašinu motorem kotel ... kapišto :?: :idea: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7270
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Vlaky

Příspěvek od valda1971 »

Luděk Musil píše:
Laďuša píše:... parní mašina žádnej motor nemá ....
Tak jak je pro bicykl motorem člověk tak je i pro parní mašinu motorem kotel ... kapišto :?: :idea: . L.
Luďo když už takhle, tak kotel je "nádrž" (vyrábějící si "palivo"-páru (tedy ochlazování opravdu není vhodné) a "motory" jsou ty hebeka po stranách (L+P) před velkými koly - tam běhají písty, ojnice je už vidět venku a jde na hnanou nápravu, která zastupuje klikovku a z ní jsou spojnicemi spojené další hnané nápravy. Tak je to vlastně takový obnažený motor :mrgreen: Nebudu to už zatěžovat křížákem a dalšímy komponenty třeba na změnu chodu :) Někdy i uprostřed rámu, to ale není vidět. (tzv.trojčitá)
PS: Ještě by se to dalo pojmout tak, že kotel je karburátor připravující směs (páru), no a nádrž úplně logicky (a správně) je tendr - u velkých lokomotiv je to ten "vagonek" napevno spojený s lokomotivou, menší lokomotivy měly vodu a uhlí přímo na sobě (tzv.tendrovky).
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10564
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlaky

Příspěvek od Luděk Musil »

Až takhle do detailu jsem zabíhat nechtěl :lol: .
Já chtěl jen (už svou první zmínkou o motoru) trošku vyprovokovat Laďušáka :P . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Raduz
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Vlaky

Příspěvek od Raduz »

Teda pánové, zůstaňte raději u Žigulíků, málem jsem se smíchy - neudržel moč :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Pro názornost jak pracují MOTORY :mrgreen:
https://youtu.be/KjJvS_UyqyE
®; Člen LKCS
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10564
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlaky

Příspěvek od Luděk Musil »

Hele Radůzu - si nejaký přemůdřelý :P . Řekni ně, proč to teda svítí, poněváč na karbidovů lámpu to nevypadá :lol:
A ještě jedna věc v návaznosti na to video: po vykonání práce jde ta pára rovnou komínem ven nebo se nějaká její část vrací do oběhu? Řeknu-li to zjednodušeně: je tam nějaký chladič, který z části páry udělá vodu a ta jde zpět do motoru ... ehm kotle :?: L.

Edit: právě jsem si (zrychleně) pustil film z roku 1955 o výrobě parní lokomotivy a mám další dotaz:
Pára vykonává práci přes píst na jehož strany se tlak převádí pomocí šoupěte. Obrázek/video hovoří zcela jasně :idea: .
Spíše mě zajímá, zda-li byl nějak materiál upravován. Pára, navíc tlaková, je dost agresívní vůči okolí. Jakou to mělo výdrž?
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Raduz
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Vlaky

Příspěvek od Raduz »

Když má parní lokomotiva el.osvětlení tak má dynamo a to je poháněno zase párou a sice parní turbínkou,
pára která udělá práci a odchází z parního stroje je vyfukovaná do dyšny a strhává sebou spaliny z topeniště takže vytváří umělý tah....
...pára může také jít nejdříve do vysokotlakého parního válce a tam odtud do nízkotlakého parního válce a pak teprve do komína, další možnost využití páry která provedla práci je i možnost zpětného zkondenzování, ale to se na našich železnicích nedělalo, vím, že to zkoušeli v zahraničí, ale využití bylo snad jen v sušších částech zeměkoule, ale stále bylo jednoduší připojit cisternu s vodou než chladit páru na vodu...

použití materiálu nevím, ale určitě byli velké požadavky na přesnost a těsnění, mazání, jsou do dnes oleje na parní stroj tzv. válcový...
®; Člen LKCS
Odpovědět

Zpět na „Poklábosme“