Vlaky
Moderátor: Moderátoři
Re: Vlaky
PLDVK 30mm na tom som slúžil ako velitel kua chlapci to boli roky
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Re: Vlaky
Laďuša: Proč ses neozval, hajdaláku? 28.10. jsem zevloval doma...
Sněhobílá Samara 21083 r. 1994 - ŽIGADLO! koupeno 10/2009, 16400 - 36142 km, prodáno 26.5.2013
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10564
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vlaky
Pěkné fotky.
Hele kluci - při pohledu na ty parní stroje přišla mi na mysl taková zajímavá otázka
K čemu slouží ty "uši"... "ucha" , jak to pojmenovat, vpředu Tady na tom obrázku: http://ladusa.rajce.idnes.cz/Luzna_u_Ra ... ikolak.jpg takový obdélníkový kryty s červenou linkou a znakem Škoda
L.
Hele kluci - při pohledu na ty parní stroje přišla mi na mysl taková zajímavá otázka
K čemu slouží ty "uši"... "ucha" , jak to pojmenovat, vpředu Tady na tom obrázku: http://ladusa.rajce.idnes.cz/Luzna_u_Ra ... ikolak.jpg takový obdélníkový kryty s červenou linkou a znakem Škoda
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Vlaky
Nie sú to chladiče? Asi to tlačí chladný vzduch na plášť keď ide prvou kozmickou 100km a viac
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10564
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vlaky
Potom by to nebyl chladič, ale spoiler nebo křídlo . Ale v tom případě by to mělo být v zadní části blíže motoru ... kotle tak, aby to chladný vzduch nasměrovalo na plášť .Liftback píše:Nie sú to chladiče? Asi to tlačí chladný vzduch ...
A to by snad i mohlo bejt. Když ten předek rozrazí vzduch, potom ho ty uši nasměrují ke kotli . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Vlaky
Jsou to usměrňovače kouře a jejich tvar je takový, aby šel kouř nahoru nad vlak a ne fírovi do kabiny a dál do vagonů (kam v některých případech stejně došel )
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10564
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vlaky
Aha rozumím. V podstatě ten usměrňovač pošle vzduch nahoru a tím vyžene nahoru i kouř. Nefunguje to v tunelu. A taky záleží na rychlosti. L.valda1971 píše:Jsou to usměrňovače kouře a jejich tvar je takový, aby šel kouř nahoru nad vlak a ne fírovi do kabiny a dál do vagonů (kam v některých případech stejně došel )
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Vlaky
Ano, přesně tak. Ten vzduch jsem nenapsal, ale pochopil jsi to správněLuděk Musil píše:Aha rozumím. V podstatě ten usměrňovač pošle vzduch nahoru a tím vyžene nahoru i kouř. Nefunguje to v tunelu. A taky záleží na rychlosti. L.valda1971 píše:Jsou to usměrňovače kouře a jejich tvar je takový, aby šel kouř nahoru nad vlak a ne fírovi do kabiny a dál do vagonů (kam v některých případech stejně došel )
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
- Laďuša
- Příspěvky: 12127
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vlaky
Vodisi, nu, stalo se to tak, že jsem to normálně zanedbal, takže trapas. Třeba za rok, no...
Luďku, je to tak, jak píše Valda. Prostě to zvedá kouř nahoru nad budku. A co se týče rychlosti, tak ke konci to měly i lokomotivy, co byly stavěný na 60 km/h, takže to asi funguje i při realativně malých rychlostech. A šlo o kouř na stanoviště strojvedoucího, jestli pak dejm šel a nebo nešel na vagóny, to už bylo jedno, protože to neovlivňovalo bezpečnost provozu. Jináč parní mašina žádnej motor nemá a chlazení kotle by bylo kontraproduktivní.
Luďku, je to tak, jak píše Valda. Prostě to zvedá kouř nahoru nad budku. A co se týče rychlosti, tak ke konci to měly i lokomotivy, co byly stavěný na 60 km/h, takže to asi funguje i při realativně malých rychlostech. A šlo o kouř na stanoviště strojvedoucího, jestli pak dejm šel a nebo nešel na vagóny, to už bylo jedno, protože to neovlivňovalo bezpečnost provozu. Jináč parní mašina žádnej motor nemá a chlazení kotle by bylo kontraproduktivní.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10564
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vlaky
Tak jak je pro bicykl motorem člověk tak je i pro parní mašinu motorem kotel ... kapišto . L.Laďuša píše:... parní mašina žádnej motor nemá ....
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Vlaky
Luďo když už takhle, tak kotel je "nádrž" (vyrábějící si "palivo"-páru (tedy ochlazování opravdu není vhodné) a "motory" jsou ty hebeka po stranách (L+P) před velkými koly - tam běhají písty, ojnice je už vidět venku a jde na hnanou nápravu, která zastupuje klikovku a z ní jsou spojnicemi spojené další hnané nápravy. Tak je to vlastně takový obnažený motor Nebudu to už zatěžovat křížákem a dalšímy komponenty třeba na změnu chodu Někdy i uprostřed rámu, to ale není vidět. (tzv.trojčitá)Luděk Musil píše:Tak jak je pro bicykl motorem člověk tak je i pro parní mašinu motorem kotel ... kapišto . L.Laďuša píše:... parní mašina žádnej motor nemá ....
PS: Ještě by se to dalo pojmout tak, že kotel je karburátor připravující směs (páru), no a nádrž úplně logicky (a správně) je tendr - u velkých lokomotiv je to ten "vagonek" napevno spojený s lokomotivou, menší lokomotivy měly vodu a uhlí přímo na sobě (tzv.tendrovky).
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10564
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vlaky
Až takhle do detailu jsem zabíhat nechtěl .
Já chtěl jen (už svou první zmínkou o motoru) trošku vyprovokovat Laďušáka . L.
Já chtěl jen (už svou první zmínkou o motoru) trošku vyprovokovat Laďušáka . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Vlaky
Teda pánové, zůstaňte raději u Žigulíků, málem jsem se smíchy - neudržel moč
Pro názornost jak pracují MOTORY
https://youtu.be/KjJvS_UyqyE
Pro názornost jak pracují MOTORY
https://youtu.be/KjJvS_UyqyE
®; Člen LKCS
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10564
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vlaky
Hele Radůzu - si nejaký přemůdřelý . Řekni ně, proč to teda svítí, poněváč na karbidovů lámpu to nevypadá
A ještě jedna věc v návaznosti na to video: po vykonání práce jde ta pára rovnou komínem ven nebo se nějaká její část vrací do oběhu? Řeknu-li to zjednodušeně: je tam nějaký chladič, který z části páry udělá vodu a ta jde zpět do motoru ... ehm kotle L.
Edit: právě jsem si (zrychleně) pustil film z roku 1955 o výrobě parní lokomotivy a mám další dotaz:
Pára vykonává práci přes píst na jehož strany se tlak převádí pomocí šoupěte. Obrázek/video hovoří zcela jasně .
Spíše mě zajímá, zda-li byl nějak materiál upravován. Pára, navíc tlaková, je dost agresívní vůči okolí. Jakou to mělo výdrž?
A ještě jedna věc v návaznosti na to video: po vykonání práce jde ta pára rovnou komínem ven nebo se nějaká její část vrací do oběhu? Řeknu-li to zjednodušeně: je tam nějaký chladič, který z části páry udělá vodu a ta jde zpět do motoru ... ehm kotle L.
Edit: právě jsem si (zrychleně) pustil film z roku 1955 o výrobě parní lokomotivy a mám další dotaz:
Pára vykonává práci přes píst na jehož strany se tlak převádí pomocí šoupěte. Obrázek/video hovoří zcela jasně .
Spíše mě zajímá, zda-li byl nějak materiál upravován. Pára, navíc tlaková, je dost agresívní vůči okolí. Jakou to mělo výdrž?
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Vlaky
Když má parní lokomotiva el.osvětlení tak má dynamo a to je poháněno zase párou a sice parní turbínkou,
pára která udělá práci a odchází z parního stroje je vyfukovaná do dyšny a strhává sebou spaliny z topeniště takže vytváří umělý tah....
...pára může také jít nejdříve do vysokotlakého parního válce a tam odtud do nízkotlakého parního válce a pak teprve do komína, další možnost využití páry která provedla práci je i možnost zpětného zkondenzování, ale to se na našich železnicích nedělalo, vím, že to zkoušeli v zahraničí, ale využití bylo snad jen v sušších částech zeměkoule, ale stále bylo jednoduší připojit cisternu s vodou než chladit páru na vodu...
použití materiálu nevím, ale určitě byli velké požadavky na přesnost a těsnění, mazání, jsou do dnes oleje na parní stroj tzv. válcový...
pára která udělá práci a odchází z parního stroje je vyfukovaná do dyšny a strhává sebou spaliny z topeniště takže vytváří umělý tah....
...pára může také jít nejdříve do vysokotlakého parního válce a tam odtud do nízkotlakého parního válce a pak teprve do komína, další možnost využití páry která provedla práci je i možnost zpětného zkondenzování, ale to se na našich železnicích nedělalo, vím, že to zkoušeli v zahraničí, ale využití bylo snad jen v sušších částech zeměkoule, ale stále bylo jednoduší připojit cisternu s vodou než chladit páru na vodu...
použití materiálu nevím, ale určitě byli velké požadavky na přesnost a těsnění, mazání, jsou do dnes oleje na parní stroj tzv. válcový...
®; Člen LKCS