Stránka 34 z 34
Re: Majov kombál II - Legenda pokračuje
Napsal: pát čer 17, 2016 05:20
od Majo
si dobry

1944ccm.
Piesty i ojnice su z motora 21126(Priora 1,6), oboje neskutocne lahke a kluka je najvacsia existujuca = 92mm. Je ju vcelku zaujimave dostat do bloku tak, aby sa ojnice pretacali a bolo pri nich este aj miesto na nejaku roztaznost + volu na loziskach.
Celkove zivotnost tohto motora odhadujem do 100tkm a je vcelku mozne, ze mi niekde v otackach vykukne ojnica. Toto bude asi jediny motor, kde fakt necham obmedzovac na 6000. Pri tak vysokej kluke a tak malych piestoch budu tlaky na stenu valca obrovske. Ale za tu srandu to stoji

Re: Majov kombál II - Legenda pokračuje
Napsal: pát čer 17, 2016 06:01
od Cory
Len dalej skusaj a vychytaj muchy,aby som to potom mal jednoduchsie

ale ja si budem musiet vystacit s mensim objemom....100 tis? Neblazni,ved ty vsade menis motor po 50tis km

Re: Majov kombál II - Legenda pokračuje
Napsal: pát čer 17, 2016 06:08
od Luděk Musil
Majo píše:si dobry

1944ccm.
Tak celkovou kubaturu jsem odhadl celkem správně. Ale vycházel jsem z jiných čísel
Luděk píše:tak odhaduju 84x84 = 1900
což je tedy (přesně) 1862. Takže je to 82x92. Podčtvercový motor. Odhaduju, že to bude spíše tahoun než rychlík. S těma otáčkama bych to opravdu nepřeháněl. Předpokládám že jednotlivé sestavy (pístxojnice) máš svážený na gram. L.
Re: Majov kombál II - Legenda pokračuje
Napsal: pát čer 17, 2016 06:36
od Patrac
to má ještě nedoběh?? nebo písty nejsou úplně nahoře. Asi spíš to druhý že

protože je mi jasný že nedoběh by si asi "obrousil"

Re: Majov kombál II - Legenda pokračuje
Napsal: pát čer 17, 2016 06:40
od Luděk Musil
Jestli jsou oba obrázky focený bez pohybu kliky, tak tam vidím cca 1 mm nedoběh

.
Stejně to musí mít kompresi jaxviň. Počítal jsi to?
Když jsem si (některé hodnoty odhadem) to dohodil do tabulky - tak mi vychází šílený číslo - cca 12. L.
Re: Majov kombál II - Legenda pokračuje
Napsal: pát čer 17, 2016 10:55
od Majo
To nie je zas tak šialené číslo, kto si pamätá moju prvú 1.6(motor, ktorý som mal najdlhšie najprv na karbe, potom na SPI a umrel na Webroch na prechlastany roztopeny 4.piest) mal kompresný pomer 13.5:1. Ovšem jazdil iba na 100 oktan a na webroch bol problém ho odladit na hranicu zvonenia.
Tento som ešte nepočítal, nedobeh je však neskutocnych 2.4mm. Znižovať blok nebudem, budem upravovať hlavu včetne spalovaku, znižovať sa tiež nebude, kompresak sa doladi tesnenim, ktoré sa bude robiť stejne na mieru(lebo 82.0).... Moja predstava je 11.5:1, ale keď budem 0.5 hore/dole, tak som spokojný....
A kvôli vyvážovaniu som pred časom kupoval digivahu s presnosťou 0.1g a posledný motor sa mi aj podarilo skutočne vyvážiť na 0.1g, teda na nepresnosť váhy.
Re: Majov kombál II - Legenda pokračuje
Napsal: pát čer 17, 2016 11:04
od dvk
Pecka !

Re: Majov kombál II - Legenda pokračuje
Napsal: pát čer 17, 2016 19:07
od Majo
A ešte jeden detail k tomu, že to bude spíše tahoun než rychlík, ono je pravda, že ta kluka je strašne ťažká a vysoká, ale to je tak všetko. Tie ojnice a piesty z Priory majú strašne nízku hmotnosť, takže aj keď použijem ťažký zotrvačník, ten krútiaci moment nebude ani zďaleka taký ako u obdobného retazoveho motora s ťažkými ojnicami a piestami. A aj ten, čo som staval do Nivy sa napriek geometrii(84x88) javí ako veľmi točivý."jede to hezky vodspoda" ale na 6000 to zďaleka nekončí a to je sériová vačka... Takže sa budem musieť krotit

Re: Majov kombál II - Legenda pokračuje
Napsal: pát čer 17, 2016 20:28
od Cory
Ono zasa ked porovnas krivky motorov 21124 a 21126, oba 1,6 a 16V, akurat priora ma lahku kluku, ojnice a piesty, tak 21126 ma krivku tociveho momentu polozenu vyssie uz od 1500ot., v bode maximalneho momentu 21124 je krivka 21126 tiez vyssie a este pokracuje dalej k 4000ot. Takze podla mna to bude lepsi tahun ako rovnaky motor s tazkou zostavou, len tomu mozno bude treba viac slapat na pedal, kedze zotrvacnost hmoty bude nizsia. Ovšem s tou tazkou klukou...je to aj tak diskutabilne
