Stránka 34 z 43
Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)
Napsal: čtv úno 20, 2014 19:05
od Raduz
No tak je mam asi prohazeny ale souhlasi to taky mam 2004.
Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)
Napsal: pát úno 21, 2014 07:47
od Majo
tak som nasiel schemu. To je sila. Pravy ventilator ma zalozne rele. Asi vedia preco
главное реле
реле правого электровентилятора
реле левого электровентилятора
реле электробензонасоса
дополнительное реле правого электровентилятора
Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)
Napsal: pát úno 21, 2014 07:56
od Luděk Musil
Majo píše:.... Pravy ventilator ma zalozne rele....
Hm ... zajímavé, pokud správně uvažuju - tak jsou obě relé zapojena paralelně/vedle sebe. Standartně spínají obě a pokud jedno "upadne" - spíná druhý.
Což mě vede k dotazu:
Majo píše:....ale nez som ho rozobral bolo trvale zopnute....
= procházel přes něj proud? Znamená, že pravý ventilátor pořád funěl? Nebo díky tomu, jak bylo zasraný tak sice bylo sepnutý, ale elektrika neprocházela? L.
Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)
Napsal: pát úno 21, 2014 08:14
od Majo
predpokladam, ze v dobe ked som ho meral merakom bol uz odlomeny kontakt oprety a merak zapipal. Ovsem ventilator(pravy aj lavy) fungovali normalne, takze zrejme tych vyse 20A co kazdy zerie nedokazalo prejst, akurat muselo byt v tom rele dost nebezpecne iskrenie. Asi preto je nielen zhrdzavene, ale aj obhorene.
ak by niekto chcel vidiet schemu vlastnoocne
(ta druha - dvigatel)
http://car-exotic.com/vaz-cars/chevrole ... cxema.html
Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)
Napsal: pát úno 21, 2014 09:14
od Cory
No...popri ranajkach som viedol online konzultaciu s Majom a moje skoro farboslepé oko zo schémy zistilo, že Chevy Niva diponuje mocným zariadením, ktoré v Ladách nemá obdobu
Funguje to nasledovne - RJ zopne bud oba ventilatory na plny vykon (rele 7 a 23 su ovladane tym istym vyvodom z RJ), alebo RJ zopne "doplnkove" rele, z ktoreho silovy vystup prechadza cez termistor na chladici a plynule reguluje otáčky praveho ventilatora. Kedze to doplnkove rele je ovladane RJ PINom 46, ktorý v 110kach zapína/vypína saharu, predpokladam, ze najskor sa zapne doplnkove rele, so zvysujucou sa teplotou rastu otacky praveho ventilatora a ked teplota motora podla RJ prekroci dalsiu hranicu, tak sa zopnu obe sahary naraz na plny vykon. Tie relatka su tam 3 aj preto, aby fungovali obe sahary naplno, ak odide termistor alebo sa roztaví rele ako v majovom pripade
Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)
Napsal: pát úno 21, 2014 09:22
od Majo
mocnéé
A vďaka tomu, že relé bolo KO sa auto hrialo a ventilátory spínali hodne vysoko. Preto tam boli dorobené vypínače, ktorými sa zapínali skôr. A ja som to zas riešil posunutím spínacej teploty v RJ.
Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)
Napsal: pát úno 21, 2014 09:25
od Luděk Musil
... aké mocné
.
Škoda, že nemám na kombíku dva ventilátory ... to by se mi tam líbilo.
Ono by to zcela zajisté šlo udělat i na jeden ventilátor. Prostě vřadit/přidat na větev termistor (to je asi potenciometr?) s regulací 0-?.
Ale to asi nemá význam, když za posledních několik let se mi ventilátor spustil asi jednou, když mi napůl vytekl chladič
L.
Edit: teď aby jsi zase tu teplotu v ŘJ posouval zpátky
Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)
Napsal: pát úno 21, 2014 09:45
od Majo
urcite by to spravit slo, takisto 2 rele na jeden ventilator - jedno zapojit cez rezistor, druhe napriamo a spinanie? Jedno napriklad z RJ a druhe cidlom na chladici. A uz len vysledovat, ktore spina skor a podla potreby prehodit. Ale ako si podotkol, klasika sa moc nehreje, na to trpi hlavne Niva - pomala jazda v terene....
Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)
Napsal: pát úno 21, 2014 10:00
od Raduz
Mne se hreje furt dneska cestou do prace (5.30 prazdne silnice) 3°C a stejne mi dvakrat seply...
Ja budu muset asi vymnenit chl.kapalinu zrejmne je to uz nejaka brecka bo co...
Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)
Napsal: pát úno 21, 2014 10:00
od smajchl
No termistor mas v ickovym vystupu vody z hlavy, sam jsem premyslel jestli nevyrobit regulator otacek sahary podle tohohle cidla - aby vetrak tocil jen tolik kolik je potreba... cely sem to ale vymejslel proto, ze chladic z icka nema klasicky cidlo v sobe... ted uz mam 2103 chladic.. bohuzel bez diry na kliku takze shanim dal
A pres rezistor tahat 20Amper neni moc chytry... chtel sem to udelat PWM regulaci s PID regualtorem.. ale porad si rikam jestli chci takovou drobnou elektroniku v aute... moc ne prave...
Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)
Napsal: pát úno 21, 2014 10:36
od Cory
To co mas v ičku, to je len "signal" pre RJ...To co je v Chevy reguluje silový tok do ventilatora. Okrem toho ma aj čidlo v natrubku ako kazde ine Lada-íčko.
Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)
Napsal: pát úno 21, 2014 11:51
od Luděk Musil
Cory píše:...To co je v Chevy reguluje silový tok do ventilatora....
Takže úprava pro klasiku by byla velice jednoduchá
. L.
Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)
Napsal: pát úno 21, 2014 12:15
od Cory
Ano, ale asi by to chcelo pohrat sa s hranicou spinania ventilatora...
Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)
Napsal: pát úno 21, 2014 12:28
od Luděk Musil
Ano, asi ano, ale pro použití v břichoplazu se, myslím, budeme bavit pouze v rovině teoretické, neboť praktického významu, jak jsme psali výše, to opravdu nemá. L.
PS: aspoň vidíš Majo, že ťa máme rádi a trošku jsme ti zvedli návštěvnost
Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)
Napsal: pát úno 21, 2014 12:42
od Majo
no ved uz som si myslel, ze ked mam teraz ten kriz na kapote, tak sa so mnou prestanete bavit. A to som uz kupil Ladaznak(z Kaliny - mali len modry) na volant. Ani som ho sem nechcel davat kym nekupim cierny, ale vidim, ze musim, inak pojdem do vyhnanstva.