Stránka 34 z 43

Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)

Napsal: čtv úno 20, 2014 19:05
od Raduz
No tak je mam asi prohazeny ale souhlasi to taky mam 2004. :-)

Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)

Napsal: pát úno 21, 2014 07:47
od Majo
tak som nasiel schemu. To je sila. Pravy ventilator ma zalozne rele. Asi vedia preco :lol:
главное реле
реле правого электровентилятора
реле левого электровентилятора
реле электробензонасоса
дополнительное реле правого электровентилятора

Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)

Napsal: pát úno 21, 2014 07:56
od Luděk Musil
Majo píše:.... Pravy ventilator ma zalozne rele....
Hm ... zajímavé, pokud správně uvažuju - tak jsou obě relé zapojena paralelně/vedle sebe. Standartně spínají obě a pokud jedno "upadne" - spíná druhý.
Což mě vede k dotazu:
Majo píše:....ale nez som ho rozobral bolo trvale zopnute....
= procházel přes něj proud? Znamená, že pravý ventilátor pořád funěl? Nebo díky tomu, jak bylo zasraný tak sice bylo sepnutý, ale elektrika neprocházela? L.

Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)

Napsal: pát úno 21, 2014 08:14
od Majo
predpokladam, ze v dobe ked som ho meral merakom bol uz odlomeny kontakt oprety a merak zapipal. Ovsem ventilator(pravy aj lavy) fungovali normalne, takze zrejme tych vyse 20A co kazdy zerie nedokazalo prejst, akurat muselo byt v tom rele dost nebezpecne iskrenie. Asi preto je nielen zhrdzavene, ale aj obhorene.
ak by niekto chcel vidiet schemu vlastnoocne :lol: (ta druha - dvigatel)
http://car-exotic.com/vaz-cars/chevrole ... cxema.html

Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)

Napsal: pát úno 21, 2014 09:14
od Cory
No...popri ranajkach som viedol online konzultaciu s Majom a moje skoro farboslepé oko zo schémy zistilo, že Chevy Niva diponuje mocným zariadením, ktoré v Ladách nemá obdobu :mrgreen: Funguje to nasledovne - RJ zopne bud oba ventilatory na plny vykon (rele 7 a 23 su ovladane tym istym vyvodom z RJ), alebo RJ zopne "doplnkove" rele, z ktoreho silovy vystup prechadza cez termistor na chladici a plynule reguluje otáčky praveho ventilatora. Kedze to doplnkove rele je ovladane RJ PINom 46, ktorý v 110kach zapína/vypína saharu, predpokladam, ze najskor sa zapne doplnkove rele, so zvysujucou sa teplotou rastu otacky praveho ventilatora a ked teplota motora podla RJ prekroci dalsiu hranicu, tak sa zopnu obe sahary naraz na plny vykon. Tie relatka su tam 3 aj preto, aby fungovali obe sahary naplno, ak odide termistor alebo sa roztaví rele ako v majovom pripade :)

Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)

Napsal: pát úno 21, 2014 09:22
od Majo
mocnéé :)
A vďaka tomu, že relé bolo KO sa auto hrialo a ventilátory spínali hodne vysoko. Preto tam boli dorobené vypínače, ktorými sa zapínali skôr. A ja som to zas riešil posunutím spínacej teploty v RJ. :oops:

Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)

Napsal: pát úno 21, 2014 09:25
od Luděk Musil
:shock: ... aké mocné :idea: .
Škoda, že nemám na kombíku dva ventilátory ... to by se mi tam líbilo.
Ono by to zcela zajisté šlo udělat i na jeden ventilátor. Prostě vřadit/přidat na větev termistor (to je asi potenciometr?) s regulací 0-?.
Ale to asi nemá význam, když za posledních několik let se mi ventilátor spustil asi jednou, když mi napůl vytekl chladič :oops: L.
Edit: teď aby jsi zase tu teplotu v ŘJ posouval zpátky :P

Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)

Napsal: pát úno 21, 2014 09:45
od Majo
urcite by to spravit slo, takisto 2 rele na jeden ventilator - jedno zapojit cez rezistor, druhe napriamo a spinanie? Jedno napriklad z RJ a druhe cidlom na chladici. A uz len vysledovat, ktore spina skor a podla potreby prehodit. Ale ako si podotkol, klasika sa moc nehreje, na to trpi hlavne Niva - pomala jazda v terene....

Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)

Napsal: pát úno 21, 2014 10:00
od Raduz
Mne se hreje furt dneska cestou do prace (5.30 prazdne silnice) 3°C a stejne mi dvakrat seply...
Ja budu muset asi vymnenit chl.kapalinu zrejmne je to uz nejaka brecka bo co...

Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)

Napsal: pát úno 21, 2014 10:00
od smajchl
No termistor mas v ickovym vystupu vody z hlavy, sam jsem premyslel jestli nevyrobit regulator otacek sahary podle tohohle cidla - aby vetrak tocil jen tolik kolik je potreba... cely sem to ale vymejslel proto, ze chladic z icka nema klasicky cidlo v sobe... ted uz mam 2103 chladic.. bohuzel bez diry na kliku takze shanim dal :-D

A pres rezistor tahat 20Amper neni moc chytry... chtel sem to udelat PWM regulaci s PID regualtorem.. ale porad si rikam jestli chci takovou drobnou elektroniku v aute... moc ne prave...

Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)

Napsal: pát úno 21, 2014 10:36
od Cory
To co mas v ičku, to je len "signal" pre RJ...To co je v Chevy reguluje silový tok do ventilatora. Okrem toho ma aj čidlo v natrubku ako kazde ine Lada-íčko.

Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)

Napsal: pát úno 21, 2014 11:51
od Luděk Musil
Cory píše:...To co je v Chevy reguluje silový tok do ventilatora....
Takže úprava pro klasiku by byla velice jednoduchá :idea: . L.

Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)

Napsal: pát úno 21, 2014 12:15
od Cory
Ano, ale asi by to chcelo pohrat sa s hranicou spinania ventilatora...

Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)

Napsal: pát úno 21, 2014 12:28
od Luděk Musil
Ano, asi ano, ale pro použití v břichoplazu se, myslím, budeme bavit pouze v rovině teoretické, neboť praktického významu, jak jsme psali výše, to opravdu nemá. L.
PS: aspoň vidíš Majo, že ťa máme rádi a trošku jsme ti zvedli návštěvnost :P

Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)

Napsal: pát úno 21, 2014 12:42
od Majo
no ved uz som si myslel, ze ked mam teraz ten kriz na kapote, tak sa so mnou prestanete bavit. A to som uz kupil Ladaznak(z Kaliny - mali len modry) na volant. Ani som ho sem nechcel davat kym nekupim cierny, ale vidim, ze musim, inak pojdem do vyhnanstva.