Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Moderátor: Moderátoři
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
S inženýrem spalovacích motorů o Tesle | bezpečnost a opravitelnost po nehodě :
https://www.youtube.com/watch?v=S_OYwfC3JfQ
https://www.youtube.com/watch?v=S_OYwfC3JfQ
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
ještě jsem to neviděl celý, ale neměl by někdo konstruktérovi spalovacích motorů a velkému odborníkovi říct, že se emise měří kromě volnoběhu i za zvýšených otáček Případně že existuje WLTP EU cyklus ? Trochu ten úvod zavání elektropropagandou ...
Jinak co jsme nedávno probírali e-Nivu, je to na hraně OT, ale kolik může stát ta baterka a jak moc velký problém by byl mít dvě ? Protože i UAZ má tradičně dvě nádrže (a nikomu to nepřijde divný) a jakmile by Niva měla dvě baterky (ideálně druhou vyndavací) tak dojezd je 200-300 km což bych řekl, že na Nivu stačí , co vy na to ? Navíc druhou/třetí by uživatel mohl solárem/větrníkem pomalinku nabíjet někde v seníku v lese a pak "pomocné baterky" vyměňovat, to bych bral jako značku ideál ...
Jinak co jsme nedávno probírali e-Nivu, je to na hraně OT, ale kolik může stát ta baterka a jak moc velký problém by byl mít dvě ? Protože i UAZ má tradičně dvě nádrže (a nikomu to nepřijde divný) a jakmile by Niva měla dvě baterky (ideálně druhou vyndavací) tak dojezd je 200-300 km což bych řekl, že na Nivu stačí , co vy na to ? Navíc druhou/třetí by uživatel mohl solárem/větrníkem pomalinku nabíjet někde v seníku v lese a pak "pomocné baterky" vyměňovat, to bych bral jako značku ideál ...
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10564
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Před chvílí jsem přečetl na autoforu:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/si ... d=13312008
Stručně: i v Norsku, kde má elektromobil téměř 3/4 zastoupení (vozidlo se spalovacím motorem je jedno ze čtyř ) tak spotřeba nafty neklesá, tedy z dlouhodobého hlediska zůstává stálá.
L.
https://www.autoforum.cz/predstaveni/si ... d=13312008
Stručně: i v Norsku, kde má elektromobil téměř 3/4 zastoupení (vozidlo se spalovacím motorem je jedno ze čtyř ) tak spotřeba nafty neklesá, tedy z dlouhodobého hlediska zůstává stálá.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
v Norsku jako taziacej krajine by sa dalo predpokladat ze kuria z naftou a v naftovych agregatoch tajne generuju elektriku preto im to neklesa. Nafty maju plno aj penazi tu krajinu len niekto vyuzil na propagaciu elektro. Ked boli prve dotacie z EU na zelenu energiu tak napr. v Spanielsku nastartovali naftove generatory a s sodikovymi lampami svietili na panely aj v noci.Luděk Musil píše:Před chvílí jsem přečetl na autoforu:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/si ... d=13312008
Stručně: i v Norsku, kde má elektromobil téměř 3/4 zastoupení (vozidlo se spalovacím motorem je jedno ze čtyř ) tak spotřeba nafty neklesá, tedy z dlouhodobého hlediska zůstává stálá.
L.
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
ked prestavba stoji 3.000E tak robota moze stat 1000E material 2000E, bez elektromotora nejak 1200-1500E. Bolo by sa treba dopatrat ku komponentom tej prestavby a z toho by sa to dalo presne vypocitat. Cely problem ale vidim v tom ze bateria bude napevno niekde zabudovana a nebude sa dat len tak vyberat a vymienat.Georgius píše:ještě jsem to neviděl celý, ale neměl by někdo konstruktérovi spalovacích motorů a velkému odborníkovi říct, že se emise měří kromě volnoběhu i za zvýšených otáček Případně že existuje WLTP EU cyklus ? Trochu ten úvod zavání elektropropagandou ...
Jinak co jsme nedávno probírali e-Nivu, je to na hraně OT, ale kolik může stát ta baterka a jak moc velký problém by byl mít dvě ? Protože i UAZ má tradičně dvě nádrže (a nikomu to nepřijde divný) a jakmile by Niva měla dvě baterky (ideálně druhou vyndavací) tak dojezd je 200-300 km což bych řekl, že na Nivu stačí , co vy na to ? Navíc druhou/třetí by uživatel mohl solárem/větrníkem pomalinku nabíjet někde v seníku v lese a pak "pomocné baterky" vyměňovat, to bych bral jako značku ideál ...
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Tak na Alíku mají 30 kWh baterku (na první dobrou, žádná velká rešerše) téměř za 6000 € (link ) i když s balancerem a veškerou bižuterií. Ale někde jsem zaregistroval, že ty baterky v Reichu nejsou úplný funglovky, čímž srazí cenu dolů. Hlavní baterka je místo nádrže, druhou bych hodil do kufru (do kterého se stejně skoro nic nevejde ) a bylo by po ptákáchtajga píše:material 2000E, bez elektromotora nejak 1200-1500E. Bolo by sa treba dopatrat ku komponentom tej prestavby a z toho by sa to dalo presne vypocitat. Cely problem ale vidim v tom ze bateria bude napevno niekde zabudovana a nebude sa dat len tak vyberat a vymienat.
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
mozna ze by najlacnejsie vyslo im doplatit za bateriu vyssej kapacity pokial by mal potrebu niekto jazdit viac ako 100-300km. Druha bateria by mala vyhodu pre tych co jazdia hlavne cez den a mohli by ju mat doma na nabijacke solarnej. Otazka je ako vyriesit jej pripajanie uz na existujucu bateriu, ci to vobec ide nejak lahko poriesit. Pokial by auto stalo doma cez den tak sa moze nabijat a pridavna bateria by mala vyznam len ako zalohova ze zvysit dojazd alebo umoznit jazdit pokial by bola hlavna bateria vybita., henta cena baterky na aliexprese je ustrelena, 1kW/h je pod 100USD uz davno
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
No já jsem si představil přepojení nějakým deonem, prostě natvrdo jednu odpojit a druhou připojit (stejně jako toje u palivové nádrže), klidně někde v kufru - nádrže taky asi nikdo nepřepíná za jízdy.
"Přídavná" baterka by měla elegantní výhodu, že by se netahala zbytečná zátěž, pokud by někdo jel za barák do lesa.
"Přídavná" baterka by měla elegantní výhodu, že by se netahala zbytečná zátěž, pokud by někdo jel za barák do lesa.
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Ctes dobre? Nebo ja blbe? Tam podle me psali, ze 3 ze 4 PRODANYCH NOVYCH aut jsou elektro.Luděk Musil píše:Před chvílí jsem přečetl na autoforu:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/si ... d=13312008
Stručně: i v Norsku, kde má elektromobil téměř 3/4 zastoupení (vozidlo se spalovacím motorem je jedno ze čtyř ) tak spotřeba nafty neklesá, tedy z dlouhodobého hlediska zůstává stálá.
L.
VAZ 2104 1.3 1989
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10564
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Ano, to je pravda .JmJ píše:... 3 ze 4 PRODANYCH NOVYCH aut jsou elektro.
Taky tam píšou:
10% by se ve statistice už mělo projevit . Křivka na grafu, resp. statistika podílu elektrických vozů v zemi bude stoupat, V této závislosti by měla klesat spotřeba ropy. A zatím nic . A zdá se, že ještě dlouho nic.Autoforum píše:I když Norové tlačí na elektromobilitu už 10 let a jsou na zastoupení přes 70 % mezi novými vozy, pouze desetina celého vozového parku je tam elektrická.
Teorie o tom, že zvýšením podílu elektromobilů se sníží emise, začne nabývat reálnou podobu až výroba elektřiny nebude dominantní v tepelných elektrárnách.
Statistika zdrojů výroby u nás: uhlí 48,81 %, jádro 38,83 %, zemní plyn 7,83 %, OZE 4,26 %, druhotné zdroje 0,11 %, ostatní zdroje 0,16 %. Zdroj - Pražská energetika. Hm - to je divný ... kde je voda? Hledal jsem na MPO, ČSU a nic . Petře/Tee-Pee - koukni se mi na to, dík.
A to momentálně pomíjím návazný problém v přenosové soustavě.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Hele, zatímco VAZ s Nivou přešlapuje a zkouší vyměnit 1.7 za 1.8, konkurence nespí:
https://www.drive2.ru/b/597962802769957 ... m_term=URL
https://www.drive2.ru/b/597962802769957 ... m_term=URL
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Niva je dokonalá, tam niet čo meniť
Konkurencia doteraz tápa a vymýšľa koleso.
PS: Všetko tu už bolo, keď rachne niečo na Slnku a papá čipové somariny v autách..čo myslíte, čo naštaruje a pôjde.. prvé vozidlo uvidíte na ceste starú NIVU
Konkurencia doteraz tápa a vymýšľa koleso.
PS: Všetko tu už bolo, keď rachne niečo na Slnku a papá čipové somariny v autách..čo myslíte, čo naštaruje a pôjde.. prvé vozidlo uvidíte na ceste starú NIVU
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
https://www.hlavnespravy.sk/vysledkom-b ... eu/2672478
Podľa názoru europoslanca je prechod na elektromobilitu pre väčšinu ľudí „príliš rýchli útek“ s tým, aké ciele nastavila Európska únia. „Je to úplný nezmysel, pretože aj keby sme si ten elektromobil zaobstarali, tak bude mať výfuk rovnako v Prunéřově. Čiže, ani životnému prostrediu to nepomôže,“ uviedol.
Alexandr Vondra spomenul, že na snahy o čo najrýchlejšie zavedenie elektromobility doplatí hlavne stredná trieda, lebo pokiaľ budú nastavené dotácie pre obstaranie týchto vozidiel, tak peniaze na dotácie budú rovnako vzaté z daní odvádzaných pracujúcimi.
„Európska únia si koleduje o prú*er, ktorý sa obráti proti nej ako takej. Ja si myslím, že je potreba to viac rozložiť v čase, a nie to zbytočne urýchľovať. Výsledkom budú akurát sociálne nepokoje,“ myslí si europoslanec.
Moderátor sa europoslanca pýtal, prečo Európska únia tak tlačí na čo najrýchlejšiu možnú realizáciu elektromobility.
„Po prvé sa trochu zbláznili. Tí politici tomu nerozumejú. Oni konajú len podľa povrchných signálov. Po druhé, vezmite si ten Green Deal, nemá len dekarbonizáciu,“ povedal politik.
Druhou časťou, ako povedal, je lepšie nakladanie s pôdou a vodohospodárstvom. „Tam sa ale politici boja rýchlejšie konať,“ uviedol, ako príčinu načrtol, že by európski sedliaci prišli s traktormi pred parlament.
Vondra tiež poukázal na skutočnosť, že konkurencieschopnosť Európy tkvie hlavne v oblasti spaľovacích motorov. V oblasti elektromobility sú napríklad Číňania „ďaleko pred nami“.
Zdraženie benzínu v Nemecku
Nemecké noviny Haldesblatt priniesli správy o tom, že nemecká vláda údajne diskutuje o zvýšení ceny na benzín o 70 centov za liter v reakcii na to, že sa spolkovým vládcom nedarí napĺňať klimatické ciele, ku ktorým sa zaviazali. Toto zvýšenie ceny za benzín by znamenalo zvýšenie nákladov pre rodinu na prevádzku dvoch vozidiel o 1 800 eur ročne. V prípade rodiny s jedným vozidlom žijúcej v meste, píše Handelsblatt, by išlo o nárast nákladov o 700 euro ročne.
Dôvodom pre to je skutočnosť, že v roku 2021 Nemecko nenaplní svoje klimatické ciele, pretože vyprodukuje o 7 miliónov ton CO2 viac, než sa zaviazalo produkovať. V roku 2022 to potom má byť o 20 miliónov ton viac, lebo sa počíta s nárastom mobility ľudí po ústupe koronavírusu.
Nemecký magazín Focus v tejto súvislosti poukázal na aprílové „spektakulárne“ rozhodnutie súdu k zákonu o ochrane klímy: „Kto teraz urobí príliš málo, bude musieť v budúcnosti ešte radikálnejšie obmedzovať slobodu. To je ten princíp. “
Podľa názoru europoslanca je prechod na elektromobilitu pre väčšinu ľudí „príliš rýchli útek“ s tým, aké ciele nastavila Európska únia. „Je to úplný nezmysel, pretože aj keby sme si ten elektromobil zaobstarali, tak bude mať výfuk rovnako v Prunéřově. Čiže, ani životnému prostrediu to nepomôže,“ uviedol.
Alexandr Vondra spomenul, že na snahy o čo najrýchlejšie zavedenie elektromobility doplatí hlavne stredná trieda, lebo pokiaľ budú nastavené dotácie pre obstaranie týchto vozidiel, tak peniaze na dotácie budú rovnako vzaté z daní odvádzaných pracujúcimi.
„Európska únia si koleduje o prú*er, ktorý sa obráti proti nej ako takej. Ja si myslím, že je potreba to viac rozložiť v čase, a nie to zbytočne urýchľovať. Výsledkom budú akurát sociálne nepokoje,“ myslí si europoslanec.
Moderátor sa europoslanca pýtal, prečo Európska únia tak tlačí na čo najrýchlejšiu možnú realizáciu elektromobility.
„Po prvé sa trochu zbláznili. Tí politici tomu nerozumejú. Oni konajú len podľa povrchných signálov. Po druhé, vezmite si ten Green Deal, nemá len dekarbonizáciu,“ povedal politik.
Druhou časťou, ako povedal, je lepšie nakladanie s pôdou a vodohospodárstvom. „Tam sa ale politici boja rýchlejšie konať,“ uviedol, ako príčinu načrtol, že by európski sedliaci prišli s traktormi pred parlament.
Vondra tiež poukázal na skutočnosť, že konkurencieschopnosť Európy tkvie hlavne v oblasti spaľovacích motorov. V oblasti elektromobility sú napríklad Číňania „ďaleko pred nami“.
Zdraženie benzínu v Nemecku
Nemecké noviny Haldesblatt priniesli správy o tom, že nemecká vláda údajne diskutuje o zvýšení ceny na benzín o 70 centov za liter v reakcii na to, že sa spolkovým vládcom nedarí napĺňať klimatické ciele, ku ktorým sa zaviazali. Toto zvýšenie ceny za benzín by znamenalo zvýšenie nákladov pre rodinu na prevádzku dvoch vozidiel o 1 800 eur ročne. V prípade rodiny s jedným vozidlom žijúcej v meste, píše Handelsblatt, by išlo o nárast nákladov o 700 euro ročne.
Dôvodom pre to je skutočnosť, že v roku 2021 Nemecko nenaplní svoje klimatické ciele, pretože vyprodukuje o 7 miliónov ton CO2 viac, než sa zaviazalo produkovať. V roku 2022 to potom má byť o 20 miliónov ton viac, lebo sa počíta s nárastom mobility ľudí po ústupe koronavírusu.
Nemecký magazín Focus v tejto súvislosti poukázal na aprílové „spektakulárne“ rozhodnutie súdu k zákonu o ochrane klímy: „Kto teraz urobí príliš málo, bude musieť v budúcnosti ešte radikálnejšie obmedzovať slobodu. To je ten princíp. “
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
..........uviedol, že Európska únia „sa trochu zbláznila“
Kdyby jen trochu
Kdyby jen trochu
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
vsak to je cista debilita. nakoniec to bude tak ze nejaky stat ktory nevyrobi ani sparadlo, staci ze preda emisne kvoty a z toho bude fungovat. Usa najprv vyvola celosvetovu emisnu dohodu a ked bude hotova tak z nej tyzden pred zacatim platnosti odstupi, aby sa ich to netykalo a cely svet to bude musiet dodrzovat A ked v nejakom state nahodou vybuchne sopka tak vypocitaju emisie a ten stat bude zadlzeny na 200 rokov dopreduvalda1971 píše:..........uviedol, že Európska únia „sa trochu zbláznila“
Kdyby jen trochu
Potom to politik jak Jan Slota predal emisie cez garazovu firmu v USA japoncom zhrabol za to na sukromny ucet 2 miliardy korun a nepodelil sa s Ficom a preto sa politici pohadali
https://www.youtube.com/watch?v=lRhXwcSVnxc
toto je pravy dovod, na toto sluzia emisne kvoty