Maťkova 21044 - Uršula (krabica od bot)
Moderátor: Moderátoři
Re: Maťkova 21044 - Uršula (krabica od bot)
Ja som to robil tak:
Nasiel som plus po zapnuti zapalovania, kontretne je to napajanie ventilatora v kabine. Je to tusim lavy konektor v motorovom priestore - pohlad spredu. Potom v tomto, alebo vedlajsom konektore najdes prazdne piny. jeden, alebo 2 z nich vedu na volne poistky č.3 a 4. Prepojis to s najdenym pluskom. Takto dostanes plus na poistkach č. 3 a 4. V dalsom volnom pine najdes vyvod od poistky 3 a 4. To povedies k regulatoru na kontakt 15 a z regulatora z kontaktu 67 napojis altik na uhliky. Povodny kablik na budenie altika iduci z kontrolky pouzijes ako signal pre kontrolku. Zo stredu vinutia vedies kablik na cevku rele..druhu stranu cievky ukostris. na silovy okruh relatku privedies kotru, ktoru odvedies spominanym kablikom do kontrolky (tym, ktorym bol kedysi budeny altik) Uff, napisal som to cele ako tatar, zajtra idem do domu, elektriku z auta mam vonku, mozem aj odfotit a presne popisat o ktore piny ide.
Nasiel som plus po zapnuti zapalovania, kontretne je to napajanie ventilatora v kabine. Je to tusim lavy konektor v motorovom priestore - pohlad spredu. Potom v tomto, alebo vedlajsom konektore najdes prazdne piny. jeden, alebo 2 z nich vedu na volne poistky č.3 a 4. Prepojis to s najdenym pluskom. Takto dostanes plus na poistkach č. 3 a 4. V dalsom volnom pine najdes vyvod od poistky 3 a 4. To povedies k regulatoru na kontakt 15 a z regulatora z kontaktu 67 napojis altik na uhliky. Povodny kablik na budenie altika iduci z kontrolky pouzijes ako signal pre kontrolku. Zo stredu vinutia vedies kablik na cevku rele..druhu stranu cievky ukostris. na silovy okruh relatku privedies kotru, ktoru odvedies spominanym kablikom do kontrolky (tym, ktorym bol kedysi budeny altik) Uff, napisal som to cele ako tatar, zajtra idem do domu, elektriku z auta mam vonku, mozem aj odfotit a presne popisat o ktore piny ide.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Maťkova 21044 - Uršula (krabica od bot)
paneboze, to ako si to napisal tomu nerozumiem ale aj keby napises este inac aj tak tomu nebudem rozumet som proste blbec
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Maťkova 21044 - Uršula (krabica od bot)
Hmmm, Cory, dobře, tím vznikne obojetné auto. Pokud nezkrátíš původní kablík kontrolky, můžeš altíky střídat jako ponožky Kurňa, to je nápad. Akorát je s tím trocha práce...
Re: Maťkova 21044 - Uršula (krabica od bot)
Pepa píše:V 21044 mám altík z 05, moc jsem to nezkoumal, je tam navíc relátko, asi na spínání buzení a jinou změnu sem nepozoroval. (kontrolka nabíjení normálně funguje) Když bude nejhůř můžu to proměřit a namalovat schema.
ger007 píše:ak by sa ti chcelo malovat tak by som bol rad ako je mozne ze kontrolka funguje OK
Pozor! Alternátory 01 i 05 používají stejné zapojení kontrolky dobíjení. Oba dva tedy potřebují ke správné funkci relé kontrolky dobíjení. Ale to už jsme poněkud odbočili od daného problému.MartasBrno píše:Protoze 2105, nikoliv 2101.
Re: Maťkova 21044 - Uršula (krabica od bot)
A este v 07 ide od relatka do kontrolky kostra a v ostatnych modeloch plus.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Maťkova 21044 - Uršula (krabica od bot)
Tajfune, nerad Tě jako zkušenějšího elektrony honícího jedince opravuji, ale altík 2101 (G221) či 2105 (G222) v žádném případě zapojenou kontrolku, natož její relátko, které je vlastně přímo s altíkem komunikující ke své funkci nepotřebují .Hurikán píše:Pozor! Alternátory 01 i 05 používají stejné zapojení kontrolky dobíjení. Oba dva tedy potřebují ke správné funkci relé kontrolky dobíjení. Ale to už jsme poněkud odbočili od daného problému.
Pokud jsem Tě ve svém pokročilém stádiu opilosti nepochopil, tak se ospravedlňuji .
Cory, vůbec mu (ger) ani nenaznačujte nějaká sofistikovanější řešení, chcete aby vyhořela půlka Nového Mesta nad Váhom? Tých nevinných ...
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Maťkova 21044 - Uršula (krabica od bot)
Ehm, možná jsme se nešikovně vyjádřil. Netvrdil jsem, že výše zmíněné altíky potřebují ke své základní funkci (tj. nabíjení) relé kontrolky. To samozřejmě nepotřebují. Ale pokud má kontrolka fungovat, tak to bez relé nepůjde. Čili jsem narážel na gerrovu a martasovu citaci právě ohledně kontrolky dobíjení.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Maťkova 21044 - Uršula (krabica od bot)
Já si to myslel hned, že jde spíše jen o drobné nuance našeho jazyka .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Maťkova 21044 - Uršula (krabica od bot)
Celý týždeň som doma na maródke. Ak chceš, dones mi ten íčkový alternátor aj so starými uhlíkmi. Budem mať aspoň nieakú zábavu. Pohrám sa s ním.
Re: Maťkova 21044 - Uršula (krabica od bot)
Výsledky meho zkoumání zapojení alternatoru z 05 v íčku: Z třetí kostky (žlutá) pojistkové skříňky (počítáno od podběhu) vede oranžový drát směrem k rele starteru je zakončený konektorem s plastovým krytem (funkce v íčku je mi neznámá a nemůžu ani zjistit jelikož 07 je důkladně zazimovaná) ten zapoj do svorky 15 na regulátoru a svorku regulátoru 67 propoj s uhlíkama při použití 01 alternátoru s reg na podběhu.
Pro alt. z 05 prodluž ten oranžový drát (původní je krátkej)na alternátor svorka 15. Takhle to bude dobíjet, ale nebude chodit kontrolka nabíjení (u alternátoru zůstane nezapojený hnědý drát) kontrolku můžeš zprovoznit až v Brně za pomoci odborníků, popis jak to mám zapojené můžu dopsat. Snad ti tenhle návod k něčemu pomůže.
Pro alt. z 05 prodluž ten oranžový drát (původní je krátkej)na alternátor svorka 15. Takhle to bude dobíjet, ale nebude chodit kontrolka nabíjení (u alternátoru zůstane nezapojený hnědý drát) kontrolku můžeš zprovoznit až v Brně za pomoci odborníků, popis jak to mám zapojené můžu dopsat. Snad ti tenhle návod k něčemu pomůže.
2101 r.v.09.1971
21073 r.v.06.1996
21044 r.v. 1998
21073 r.v.06.1996
21044 r.v. 1998
Re: Maťkova 21044 - Uršula (krabica od bot)
no tak som tu s tymi fotkami.
A - Plus, ktoré sa obajví po zapnutí zapaľovania, je z poistky č.1 (ventilátor kúrenia, svetlo spiatočky, atd...)
B - Vodič idúci od kontrolky (pri I-čkovom systéme ide odtial vodič k alternátoru ako budenie, v našom prípade ide odtial vodič na relé kontrolky - kontakt G)
C - Vodič, ktorý privádza plus z pinu A do volnej poistky č.3 a 4. PIN C prepojíme s PIN-om A.
D - Výstup plusu z poistky č.3. Vodič pokračuje ďalej ako budenie alternátora buď priamo do alternátora (2105) alebo do regleru na podbehu (2101).
D' - Pri I-čkovom systéme ide tento vodič do PIN-u B (ku kontrolke). V našom prípade ho prestokneme z PIN-u B do PIN-u D a v prostriedku ho prerušíme, kam vložíme externý regler (2101). Pri osadení alternátora z 2105 vodič neprerušujeme - alternátor ma regulátor v sebe.
E - Kostra
F - Vodič od výstupu stredu vinutia alternátora (niektore neíčkové alternátory ho nemajú - nemôžeme zapojiť kontrolku). Tento vodič musíme doplniť, pretože v Ičkovom systéme sa nenachádza
G - vodič vedúci do PIN-u B (do kontrolky). Taktiež ho musíme doplniť.
Veľa zdaru
A - Plus, ktoré sa obajví po zapnutí zapaľovania, je z poistky č.1 (ventilátor kúrenia, svetlo spiatočky, atd...)
B - Vodič idúci od kontrolky (pri I-čkovom systéme ide odtial vodič k alternátoru ako budenie, v našom prípade ide odtial vodič na relé kontrolky - kontakt G)
C - Vodič, ktorý privádza plus z pinu A do volnej poistky č.3 a 4. PIN C prepojíme s PIN-om A.
D - Výstup plusu z poistky č.3. Vodič pokračuje ďalej ako budenie alternátora buď priamo do alternátora (2105) alebo do regleru na podbehu (2101).
D' - Pri I-čkovom systéme ide tento vodič do PIN-u B (ku kontrolke). V našom prípade ho prestokneme z PIN-u B do PIN-u D a v prostriedku ho prerušíme, kam vložíme externý regler (2101). Pri osadení alternátora z 2105 vodič neprerušujeme - alternátor ma regulátor v sebe.
E - Kostra
F - Vodič od výstupu stredu vinutia alternátora (niektore neíčkové alternátory ho nemajú - nemôžeme zapojiť kontrolku). Tento vodič musíme doplniť, pretože v Ičkovom systéme sa nenachádza
G - vodič vedúci do PIN-u B (do kontrolky). Taktiež ho musíme doplniť.
Veľa zdaru
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Maťkova 21044 - Uršula (krabica od bot)
juuuu ty si mi to spravil kraaasne to sa mi moyno aj podari
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
Re: Maťkova 21044 - Uršula (krabica od bot)
A dalšie...Na obrázku vyššie je biely konektor, nie žltý, aby nedošlo k nedorozumeniu.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Maťkova 21044 - Uršula (krabica od bot)
No tyjo, proč to dělat jednoduše když to jde složitě Proč prostě ten altík neproměříš kde je chyba a nekoupíš vadný díl ? Jináč mě taky dobíjení sláblo a sláblo, zvlášť ve vyšších otáčkách ... a bylo to přerušeným rotorem. Pak ještě jsem tuším jednou měnil regulátor s uhlíkama a když už jsem to měl celé venku rozhozené, tak jsem na radu Petra HC vyměnil ložiska a už dva roky to dobíjí jak ďas. Jináč vyndat altík je otázka pěti minut, stačí předkem najet na cihly, sundat šusplech a máš to jak na dlani.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Maťkova 21044 - Uršula (krabica od bot)
nejde o to ho vybrat a rozobrat, to mi ide ale neviem ako sa v tom menia tie kramy v zivote som to nerobil, to ja sa to radsej od niekoho naucim robit
neska som robil poriadok v garazi a v kasni od majsnera (je az po strom naukadana dielami ) a zistil som ze mam 4 alternatory typ 221 a z toho 1 uuuplne novy este ma aj cenovku, dalej 6 starterov, 4 karadany (1 funglovka ) asi 12 spatnych zrkadiel ........
neska som robil poriadok v garazi a v kasni od majsnera (je az po strom naukadana dielami ) a zistil som ze mam 4 alternatory typ 221 a z toho 1 uuuplne novy este ma aj cenovku, dalej 6 starterov, 4 karadany (1 funglovka ) asi 12 spatnych zrkadiel ........
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки