Ahoj Zigule 01. Myslím, že by ti pomohlo si uvědomit, jaké auto máš a jaké jsou jeho možnosti... Závodák z toho mít nikdy nebudeš, luxus káru taky ne (tou to bylo spíš před tím, než si začal tunit). Spousta lidí se raději ohlédne za zachovalým žigulem v originál stavu než za nějakým bastlíkem, kterýmu padá vejfuk..(příště kdovíco). To neříkam nic nového.
Pokud chceš zaujmout stylem, šel bych na to od lesa.
Jde o to, že ty musíš z toho, že máš žigula udělat přednost, a ne nedostatek.
Holkám i všem ostatním se originální tvary 2101 líbí, je to něco jako "brouk". Vždyt ho také navrhovali italští (rusští) designéři, a jistě jim trvalo nějakou dobu, než došli k tvarům k jakým došli (líbivé, pozitvní, usměvavé). Hodiny skicování, hliněné modely, sádrové modely... To samý interiér. Původní je prostě nejlepší - vhodná kombinace materiálů, tvarů, promyšlený účel, co na co a kde, taky proč (nemluvě o dílenském zpracování). Je těžké to navrhnout dobře, ale snadné zkazit.
Z koženkovejch sedaček udělej frajeřinu, co jen tak někdo nemá (a NEMÁ). Absenci hlavových opěrek a bočního vedení zamluv tím, že jsou prostě supr pohodlný a báječně ladí s celým zbytkem auta (a mimochodem budeš mít i pravdu). Atd.. Původní volant - ušlechtilé tvary doznívající biomorfní moderny. Chromy - luxus a styl 60 let. (u nás spíše 70´+, ale to tu nebudeme moc rozmazávat). Bude to přesvědčivější- pravdivější a uvěřitelný (než nějaké "sportovní doplňky").
Audinu a ani BMW z toho prostě neuděláš, ale když svýho žigula z frajeřiny nahodíš klikou, všichni okolo budou zaručeně koukat na tebe, a né na displejíček v M3... Ale musíš ho nahodit.
A nemusíš k tomu mít na autě tísíc a jednu pochybných kravin. To pak ty pohledy budou spíše soustrastné. Prostě upozorňuj na to co máš (frajerskej young timer ke klidné pohodlné jízdě), a ne na to co nemáš (třeba sportovní auto, výkon..).
Starého psa novým kouskům nenaučíš. Stějně tak z žigula neuděláš vyklízeč levýho pruhu a dneska si tě dá holt každej druhej strejda.
Až tohle pochopíš, budeš mít pěkného žigula a jistojistě s ním budeš i více spokojen.
A jestli s tím chces prostě jezdit, tak se zaměř na technický stav. (tj. aby to drželo pohromadě, málo žralo a mělo to slušnej poměr času oprav/čas jízdy).
Ps: Já v 17 jezdil leda tak na kole.