Stránka 32 z 53

Napsal: sob zář 27, 2008 19:21
od Ladamaniak
hallo macie fajne Lady.
u nas same chujoviny :-)

Napsal: sob zář 27, 2008 19:27
od Michal_Poland
Obrázek

Piekna, klasyczna Lada !
u nas same chujoviny

:axe:

:mrgreen:

Napsal: sob zář 27, 2008 19:30
od Puhi
experti :lol:

Napsal: sob zář 27, 2008 22:56
od Laďuša
Ech, co to tu je za invazi? :lol: :mrgreen:

Napsal: ned zář 28, 2008 10:35
od Jelen
Za to může Laďuša :-P

[ Komentář přidal: Hurikán: ne září 28, 2008 21:30 ]
:lol: :lol: :lol:

Napsal: ned zář 28, 2008 11:45
od Laďuša
No dobře, já si u nich zrušim reklamu na naše krásné fórum :P

Napsal: pon zář 29, 2008 07:10
od Teepee
Laďuša píše:Ech, co to tu je za invazi? :lol: :mrgreen:
Jakápak invaze, vždyť to je Pšendovo bývalé auto. :wink:

Napsal: čtv lis 06, 2008 20:33
od Jarda1
Chtěl bych se podělit o některé zajímavé informace, které se mi podařilo získat k typu 2103. Pokud již zde někde zaznělo tak se dopředu omlouvám.
1) Např. proč měly první kusy 2103 podle původní projektové italské dokumentace zadní světla prohozené - žluté nahoře a červené dole a proč to nakonec obrátili?
Výroba dvoubarevných plastových krytů světel nebyla do té doby v Rusku nikde prováděna a nebyly s tím žádné zkušenosti. Technologii zakoupené v zahraničí si museli tedy začít přisvojovat pracovníci závodu. Z důvodu nařízení normy musela červená plocha obsahovat odrazové sklíčko. Tím, že spodní část světla je oproti horní výrazně skloněna si vyžadovalo hluboké zapuštění odrazky do vnitřku hlavně v horní části krytu což bylo výrobně poměrně složité. Při výrobě těchto krytů vznikalo až 50 % zmetků a proto Italové na základě požadavků výrobního závodu přepracovali dokumentaci jednoduše tím, že rozměry ponechali jen prohodili barvy a problém tím byl vyřešen.
2) Kvůli rozměrům byly s chromováním nedělené přední masky byly velké problémy – opět na žádost výrobního závodu ital přepracoval a masku rozdělil na 2 poloviny. V této souvislosti byly Italové vychvalováni, že rychle dokázali přicházet s novými řešeními a nápady a také ochotným přístupem.
3) Asi velká sběratelská vzácnost by byl VAZ 2103B – vremennyj – po zahájení výroby se ke konci roku 1973 vyrobil velký počet polotovarů vozů 2103 (nedodělaných) neb nebylo stíháno dodávat těch 20% odlišných dílů na rozdíl od 2101. Mezi tyto díly patřily např. volant, palubní deska….atd. Bylo tehdy rozhodnuto zkomplementovat tyto tzv.hybridy užitím dílů z 2101 a prodat těchto několik stovek automobilů některým významným pracovníkům závodu za zvýhodněnou cenu.
4) Při odlaďování lady měly také velké problémy s vrzáním, které se při přejíždění nerovností ozývalo z prostoru střechz/sloupku. Poměrně dlouho trval než odstranili.
5) Hodiny oslňovali řidiče odrazem přes pomocné okénko, tak zavedli kolem nich kulatý reflektor, který ztlumil.
6) Ital nabídnul 2 automobily standard (Fiat 124) a lux(Fiat 125). První měl motor OHV. Druhý měl zase naopak 2 x OHC a podvozek na jiné platformě. Rus to odmítl a požadoval větší unifikaci se základním modelem a také méně náročnější motor než 2xOHC. Proto ital přišel se staronovým motorem, jehož vývoj před lety téměř dokončil ale nerealizoval. Nyní to jen dokončil a vyrobil.
7) Rusové když poprvé uviděli „trójku“ tak první co řekli na co tolik chromu. Ital to ale zdůvodnil tím, že se lidem bude líbit a že jej většina lidí ocení.
8)Neuměli vyrábět přední kulatá světla těchto malých rozměrů proto řešili dodavatelsky Ruhla, včetně Pal z Československa. Uměli dělali jen větší dvanáctkové.
9) Nedávno se mi dostalo do rukou staré číslo SM z roku 1974, kde testovali bílou 2103 kde mi přišlo spodivem, že ji spíše kritizovali – příliš mnoho nepraktických lišt o které postupně přicházeli během testů, těžko regulovatelné topení, horší vyřazování jedničky, malé opěráky sedadel, pokrčená pravá noha v kotníku při dlouhodobém šlapání na plyn, vysoká cena ve srovnání s užitnou hodnotou, měkké pérování, málo odsouvatelné přední sedačky…na další už si nevzpomenu…Prostě přišlo mi v tom článku nespravedlivé, že zveličovali poměrně odpustitelné chyby ale ty opravdu hodnotné vlastnosti auta (spolehlivost, komfort, slušná dynamika, krásný design) nějak vynechali. Dokonce doporučovali výrobci aby okrasné lišty odstranil a jiné podobné praktické rady.
Určitě by se ještě dalo uvést mnoho dalších informací k tomuto typu, jen nemohu něco podobného sehnat k typu 2106/61. Jak se např. vyvíjel tvar, motor….. pro 2106.
Asi už jsem toho napsal moc......:-)

Napsal: čtv lis 06, 2008 21:17
od Hurikán
Jardo, díky za pěkný sumář a připomenutí faktů jak notoricky známých, tak těch pozapomenutých. :wink:

Vyjádřil bych se k více věcem, ale to by bylo na dlouho. Zastavím se tedy jen u jedné věci a to u hodnocení, resp. kritiky našeho (Československého) časopisu. Otištěnému hodnocení se ani moc nedivím. Je totiž v souladu s jednou typickou českou vlastností a to kritikou cizí věci pokud je lepší než moje. Navíc se nemohu zbavit dojmu, že drtivá většina motoristických novinářů nekriticky fandila a fandí Škodovce a to za jakoukoliv cenu. Protože byla nulatrojka oproti jakékoliv škodovce autem z jiné galaxie, pak je závěrečné resumé na snadě. Podobné to bylo/je s přístupem k Tatře a vůbec všemu ostatnímu co nevzniklo v blízkém okolí našeho hlavního města, kde nejen tyto časopisy vychází. Tím se samozřejmě nechci nikoho dotknout. :wink:

Napsal: čtv lis 06, 2008 22:33
od Jarda1
Myslím, že máš pravdu a určitě k tomu celkovému negativnímu pohledu na tehdejší CCCP dopomohl i rok 1968. Následně mi přijde, že si rusové snažili napravit reputaci mimo jiné i poměrně vysokými počty dodaných ladovek do československa (ve srovnání s jinými státy), Ty první dodávky způsobovaly mezi lidmi doslova pozdvižení.

Jinak to, že SM vždy významně nadržoval škodovkám ve všech dobách – s tím mohu jen souhlasit, v tom jsem se utvrdil po přečtení x výtisků tohoto motoristického časopisu. Ale to je téma na dlouhou diskusi.

Napsal: čtv lis 06, 2008 22:44
od Jelen
Jardo, děkuji za spousty informací, o kterých jsem ani netušil. O tom SM je to stejné i teď, prosě je to časopis škodivek, cokoliv jinýho je špatný. Dá se s tím udělat jedna věc - nečíst to :-D

Napsal: čtv lis 06, 2008 23:47
od Laďuša
Pěkný, plno věcí jsem taky netušil. Je to takový bych řek nespravedlivý.

Jelene: Tak přesně to já dělam ;)

Napsal: čtv lis 13, 2008 20:33
od MacGyver
No něco na té kritice ale taky asi bude kdyby šla ta sedačka ještě o kus dozadu nezlobil bych se a plno lišt mam opadaných v garáži mimochodem nevíte jak bych je tam mohl zase přidělat zpátky? Nějakej dobrej "fígl" ?

Napsal: čtv lis 13, 2008 20:41
od Saša
Koupit nové plastové příchytky

Napsal: čtv lis 13, 2008 20:45
od Hurikán
MacGyver, :shock: Můžeš konkretizovat, co je na kritice SM pravdivého? Kolik cm měříš, že bys chtěl mít sedačku ještě víc vzadu?

Co se týče lišt, tak nejlepší fígl je, koupit v obchodě nové plastové příchytky za pár Kč kus. :wink: Pak to musí držet i samo. Tedy za předpokladu, že lišty nejsou zdeformované a dírky v karoserii zvětšené třeba korozí. 8)