2103

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Ladamaniak

Příspěvek od Ladamaniak »

hallo macie fajne Lady.
u nas same chujoviny :-)
Michal_Poland
Příspěvky: 22
Registrován: pon zář 24, 2007 20:06
Bydliště: Lomza, Poland

Příspěvek od Michal_Poland »

Obrázek

Piekna, klasyczna Lada !
u nas same chujoviny

:axe:

:mrgreen:
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

experti :lol:
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12128
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Ech, co to tu je za invazi? :lol: :mrgreen:
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Za to může Laďuša :-P

[ Komentář přidal: Hurikán: ne září 28, 2008 21:30 ]
:lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12128
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

No dobře, já si u nich zrušim reklamu na naše krásné fórum :P
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4307
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Laďuša píše:Ech, co to tu je za invazi? :lol: :mrgreen:
Jakápak invaze, vždyť to je Pšendovo bývalé auto. :wink:
Bílý LADA a okřídlená spol.
Jarda1
Příspěvky: 177
Registrován: úte říj 10, 2006 06:02

Příspěvek od Jarda1 »

Chtěl bych se podělit o některé zajímavé informace, které se mi podařilo získat k typu 2103. Pokud již zde někde zaznělo tak se dopředu omlouvám.
1) Např. proč měly první kusy 2103 podle původní projektové italské dokumentace zadní světla prohozené - žluté nahoře a červené dole a proč to nakonec obrátili?
Výroba dvoubarevných plastových krytů světel nebyla do té doby v Rusku nikde prováděna a nebyly s tím žádné zkušenosti. Technologii zakoupené v zahraničí si museli tedy začít přisvojovat pracovníci závodu. Z důvodu nařízení normy musela červená plocha obsahovat odrazové sklíčko. Tím, že spodní část světla je oproti horní výrazně skloněna si vyžadovalo hluboké zapuštění odrazky do vnitřku hlavně v horní části krytu což bylo výrobně poměrně složité. Při výrobě těchto krytů vznikalo až 50 % zmetků a proto Italové na základě požadavků výrobního závodu přepracovali dokumentaci jednoduše tím, že rozměry ponechali jen prohodili barvy a problém tím byl vyřešen.
2) Kvůli rozměrům byly s chromováním nedělené přední masky byly velké problémy – opět na žádost výrobního závodu ital přepracoval a masku rozdělil na 2 poloviny. V této souvislosti byly Italové vychvalováni, že rychle dokázali přicházet s novými řešeními a nápady a také ochotným přístupem.
3) Asi velká sběratelská vzácnost by byl VAZ 2103B – vremennyj – po zahájení výroby se ke konci roku 1973 vyrobil velký počet polotovarů vozů 2103 (nedodělaných) neb nebylo stíháno dodávat těch 20% odlišných dílů na rozdíl od 2101. Mezi tyto díly patřily např. volant, palubní deska….atd. Bylo tehdy rozhodnuto zkomplementovat tyto tzv.hybridy užitím dílů z 2101 a prodat těchto několik stovek automobilů některým významným pracovníkům závodu za zvýhodněnou cenu.
4) Při odlaďování lady měly také velké problémy s vrzáním, které se při přejíždění nerovností ozývalo z prostoru střechz/sloupku. Poměrně dlouho trval než odstranili.
5) Hodiny oslňovali řidiče odrazem přes pomocné okénko, tak zavedli kolem nich kulatý reflektor, který ztlumil.
6) Ital nabídnul 2 automobily standard (Fiat 124) a lux(Fiat 125). První měl motor OHV. Druhý měl zase naopak 2 x OHC a podvozek na jiné platformě. Rus to odmítl a požadoval větší unifikaci se základním modelem a také méně náročnější motor než 2xOHC. Proto ital přišel se staronovým motorem, jehož vývoj před lety téměř dokončil ale nerealizoval. Nyní to jen dokončil a vyrobil.
7) Rusové když poprvé uviděli „trójku“ tak první co řekli na co tolik chromu. Ital to ale zdůvodnil tím, že se lidem bude líbit a že jej většina lidí ocení.
8)Neuměli vyrábět přední kulatá světla těchto malých rozměrů proto řešili dodavatelsky Ruhla, včetně Pal z Československa. Uměli dělali jen větší dvanáctkové.
9) Nedávno se mi dostalo do rukou staré číslo SM z roku 1974, kde testovali bílou 2103 kde mi přišlo spodivem, že ji spíše kritizovali – příliš mnoho nepraktických lišt o které postupně přicházeli během testů, těžko regulovatelné topení, horší vyřazování jedničky, malé opěráky sedadel, pokrčená pravá noha v kotníku při dlouhodobém šlapání na plyn, vysoká cena ve srovnání s užitnou hodnotou, měkké pérování, málo odsouvatelné přední sedačky…na další už si nevzpomenu…Prostě přišlo mi v tom článku nespravedlivé, že zveličovali poměrně odpustitelné chyby ale ty opravdu hodnotné vlastnosti auta (spolehlivost, komfort, slušná dynamika, krásný design) nějak vynechali. Dokonce doporučovali výrobci aby okrasné lišty odstranil a jiné podobné praktické rady.
Určitě by se ještě dalo uvést mnoho dalších informací k tomuto typu, jen nemohu něco podobného sehnat k typu 2106/61. Jak se např. vyvíjel tvar, motor….. pro 2106.
Asi už jsem toho napsal moc......:-)
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Jardo, díky za pěkný sumář a připomenutí faktů jak notoricky známých, tak těch pozapomenutých. :wink:

Vyjádřil bych se k více věcem, ale to by bylo na dlouho. Zastavím se tedy jen u jedné věci a to u hodnocení, resp. kritiky našeho (Československého) časopisu. Otištěnému hodnocení se ani moc nedivím. Je totiž v souladu s jednou typickou českou vlastností a to kritikou cizí věci pokud je lepší než moje. Navíc se nemohu zbavit dojmu, že drtivá většina motoristických novinářů nekriticky fandila a fandí Škodovce a to za jakoukoliv cenu. Protože byla nulatrojka oproti jakékoliv škodovce autem z jiné galaxie, pak je závěrečné resumé na snadě. Podobné to bylo/je s přístupem k Tatře a vůbec všemu ostatnímu co nevzniklo v blízkém okolí našeho hlavního města, kde nejen tyto časopisy vychází. Tím se samozřejmě nechci nikoho dotknout. :wink:
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Jarda1
Příspěvky: 177
Registrován: úte říj 10, 2006 06:02

Příspěvek od Jarda1 »

Myslím, že máš pravdu a určitě k tomu celkovému negativnímu pohledu na tehdejší CCCP dopomohl i rok 1968. Následně mi přijde, že si rusové snažili napravit reputaci mimo jiné i poměrně vysokými počty dodaných ladovek do československa (ve srovnání s jinými státy), Ty první dodávky způsobovaly mezi lidmi doslova pozdvižení.

Jinak to, že SM vždy významně nadržoval škodovkám ve všech dobách – s tím mohu jen souhlasit, v tom jsem se utvrdil po přečtení x výtisků tohoto motoristického časopisu. Ale to je téma na dlouhou diskusi.
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Jardo, děkuji za spousty informací, o kterých jsem ani netušil. O tom SM je to stejné i teď, prosě je to časopis škodivek, cokoliv jinýho je špatný. Dá se s tím udělat jedna věc - nečíst to :-D
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12128
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Pěkný, plno věcí jsem taky netušil. Je to takový bych řek nespravedlivý.

Jelene: Tak přesně to já dělam ;)
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
MacGyver
Příspěvky: 1541
Registrován: úte lis 11, 2008 16:59
Bydliště: Plzeň/Prášily
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MacGyver »

No něco na té kritice ale taky asi bude kdyby šla ta sedačka ještě o kus dozadu nezlobil bych se a plno lišt mam opadaných v garáži mimochodem nevíte jak bych je tam mohl zase přidělat zpátky? Nějakej dobrej "fígl" ?
Lada 2103 r.v.77 "Hranatá nádhera"
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!! :toothy10:
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Koupit nové plastové příchytky
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

MacGyver, :shock: Můžeš konkretizovat, co je na kritice SM pravdivého? Kolik cm měříš, že bys chtěl mít sedačku ještě víc vzadu?

Co se týče lišt, tak nejlepší fígl je, koupit v obchodě nové plastové příchytky za pár Kč kus. :wink: Pak to musí držet i samo. Tedy za předpokladu, že lišty nejsou zdeformované a dírky v karoserii zvětšené třeba korozí. 8)
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“