2103
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 22
- Registrován: pon zář 24, 2007 20:06
- Bydliště: Lomza, Poland
- Laďuša
- Příspěvky: 12128
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
No dobře, já si u nich zrušim reklamu na naše krásné fórum
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chtěl bych se podělit o některé zajímavé informace, které se mi podařilo získat k typu 2103. Pokud již zde někde zaznělo tak se dopředu omlouvám.
1) Např. proč měly první kusy 2103 podle původní projektové italské dokumentace zadní světla prohozené - žluté nahoře a červené dole a proč to nakonec obrátili?
Výroba dvoubarevných plastových krytů světel nebyla do té doby v Rusku nikde prováděna a nebyly s tím žádné zkušenosti. Technologii zakoupené v zahraničí si museli tedy začít přisvojovat pracovníci závodu. Z důvodu nařízení normy musela červená plocha obsahovat odrazové sklíčko. Tím, že spodní část světla je oproti horní výrazně skloněna si vyžadovalo hluboké zapuštění odrazky do vnitřku hlavně v horní části krytu což bylo výrobně poměrně složité. Při výrobě těchto krytů vznikalo až 50 % zmetků a proto Italové na základě požadavků výrobního závodu přepracovali dokumentaci jednoduše tím, že rozměry ponechali jen prohodili barvy a problém tím byl vyřešen.
2) Kvůli rozměrům byly s chromováním nedělené přední masky byly velké problémy – opět na žádost výrobního závodu ital přepracoval a masku rozdělil na 2 poloviny. V této souvislosti byly Italové vychvalováni, že rychle dokázali přicházet s novými řešeními a nápady a také ochotným přístupem.
3) Asi velká sběratelská vzácnost by byl VAZ 2103B – vremennyj – po zahájení výroby se ke konci roku 1973 vyrobil velký počet polotovarů vozů 2103 (nedodělaných) neb nebylo stíháno dodávat těch 20% odlišných dílů na rozdíl od 2101. Mezi tyto díly patřily např. volant, palubní deska….atd. Bylo tehdy rozhodnuto zkomplementovat tyto tzv.hybridy užitím dílů z 2101 a prodat těchto několik stovek automobilů některým významným pracovníkům závodu za zvýhodněnou cenu.
4) Při odlaďování lady měly také velké problémy s vrzáním, které se při přejíždění nerovností ozývalo z prostoru střechz/sloupku. Poměrně dlouho trval než odstranili.
5) Hodiny oslňovali řidiče odrazem přes pomocné okénko, tak zavedli kolem nich kulatý reflektor, který ztlumil.
6) Ital nabídnul 2 automobily standard (Fiat 124) a lux(Fiat 125). První měl motor OHV. Druhý měl zase naopak 2 x OHC a podvozek na jiné platformě. Rus to odmítl a požadoval větší unifikaci se základním modelem a také méně náročnější motor než 2xOHC. Proto ital přišel se staronovým motorem, jehož vývoj před lety téměř dokončil ale nerealizoval. Nyní to jen dokončil a vyrobil.
7) Rusové když poprvé uviděli „trójku“ tak první co řekli na co tolik chromu. Ital to ale zdůvodnil tím, že se lidem bude líbit a že jej většina lidí ocení.
8)Neuměli vyrábět přední kulatá světla těchto malých rozměrů proto řešili dodavatelsky Ruhla, včetně Pal z Československa. Uměli dělali jen větší dvanáctkové.
9) Nedávno se mi dostalo do rukou staré číslo SM z roku 1974, kde testovali bílou 2103 kde mi přišlo spodivem, že ji spíše kritizovali – příliš mnoho nepraktických lišt o které postupně přicházeli během testů, těžko regulovatelné topení, horší vyřazování jedničky, malé opěráky sedadel, pokrčená pravá noha v kotníku při dlouhodobém šlapání na plyn, vysoká cena ve srovnání s užitnou hodnotou, měkké pérování, málo odsouvatelné přední sedačky…na další už si nevzpomenu…Prostě přišlo mi v tom článku nespravedlivé, že zveličovali poměrně odpustitelné chyby ale ty opravdu hodnotné vlastnosti auta (spolehlivost, komfort, slušná dynamika, krásný design) nějak vynechali. Dokonce doporučovali výrobci aby okrasné lišty odstranil a jiné podobné praktické rady.
Určitě by se ještě dalo uvést mnoho dalších informací k tomuto typu, jen nemohu něco podobného sehnat k typu 2106/61. Jak se např. vyvíjel tvar, motor….. pro 2106.
Asi už jsem toho napsal moc......
1) Např. proč měly první kusy 2103 podle původní projektové italské dokumentace zadní světla prohozené - žluté nahoře a červené dole a proč to nakonec obrátili?
Výroba dvoubarevných plastových krytů světel nebyla do té doby v Rusku nikde prováděna a nebyly s tím žádné zkušenosti. Technologii zakoupené v zahraničí si museli tedy začít přisvojovat pracovníci závodu. Z důvodu nařízení normy musela červená plocha obsahovat odrazové sklíčko. Tím, že spodní část světla je oproti horní výrazně skloněna si vyžadovalo hluboké zapuštění odrazky do vnitřku hlavně v horní části krytu což bylo výrobně poměrně složité. Při výrobě těchto krytů vznikalo až 50 % zmetků a proto Italové na základě požadavků výrobního závodu přepracovali dokumentaci jednoduše tím, že rozměry ponechali jen prohodili barvy a problém tím byl vyřešen.
2) Kvůli rozměrům byly s chromováním nedělené přední masky byly velké problémy – opět na žádost výrobního závodu ital přepracoval a masku rozdělil na 2 poloviny. V této souvislosti byly Italové vychvalováni, že rychle dokázali přicházet s novými řešeními a nápady a také ochotným přístupem.
3) Asi velká sběratelská vzácnost by byl VAZ 2103B – vremennyj – po zahájení výroby se ke konci roku 1973 vyrobil velký počet polotovarů vozů 2103 (nedodělaných) neb nebylo stíháno dodávat těch 20% odlišných dílů na rozdíl od 2101. Mezi tyto díly patřily např. volant, palubní deska….atd. Bylo tehdy rozhodnuto zkomplementovat tyto tzv.hybridy užitím dílů z 2101 a prodat těchto několik stovek automobilů některým významným pracovníkům závodu za zvýhodněnou cenu.
4) Při odlaďování lady měly také velké problémy s vrzáním, které se při přejíždění nerovností ozývalo z prostoru střechz/sloupku. Poměrně dlouho trval než odstranili.
5) Hodiny oslňovali řidiče odrazem přes pomocné okénko, tak zavedli kolem nich kulatý reflektor, který ztlumil.
6) Ital nabídnul 2 automobily standard (Fiat 124) a lux(Fiat 125). První měl motor OHV. Druhý měl zase naopak 2 x OHC a podvozek na jiné platformě. Rus to odmítl a požadoval větší unifikaci se základním modelem a také méně náročnější motor než 2xOHC. Proto ital přišel se staronovým motorem, jehož vývoj před lety téměř dokončil ale nerealizoval. Nyní to jen dokončil a vyrobil.
7) Rusové když poprvé uviděli „trójku“ tak první co řekli na co tolik chromu. Ital to ale zdůvodnil tím, že se lidem bude líbit a že jej většina lidí ocení.
8)Neuměli vyrábět přední kulatá světla těchto malých rozměrů proto řešili dodavatelsky Ruhla, včetně Pal z Československa. Uměli dělali jen větší dvanáctkové.
9) Nedávno se mi dostalo do rukou staré číslo SM z roku 1974, kde testovali bílou 2103 kde mi přišlo spodivem, že ji spíše kritizovali – příliš mnoho nepraktických lišt o které postupně přicházeli během testů, těžko regulovatelné topení, horší vyřazování jedničky, malé opěráky sedadel, pokrčená pravá noha v kotníku při dlouhodobém šlapání na plyn, vysoká cena ve srovnání s užitnou hodnotou, měkké pérování, málo odsouvatelné přední sedačky…na další už si nevzpomenu…Prostě přišlo mi v tom článku nespravedlivé, že zveličovali poměrně odpustitelné chyby ale ty opravdu hodnotné vlastnosti auta (spolehlivost, komfort, slušná dynamika, krásný design) nějak vynechali. Dokonce doporučovali výrobci aby okrasné lišty odstranil a jiné podobné praktické rady.
Určitě by se ještě dalo uvést mnoho dalších informací k tomuto typu, jen nemohu něco podobného sehnat k typu 2106/61. Jak se např. vyvíjel tvar, motor….. pro 2106.
Asi už jsem toho napsal moc......
Jardo, díky za pěkný sumář a připomenutí faktů jak notoricky známých, tak těch pozapomenutých.
Vyjádřil bych se k více věcem, ale to by bylo na dlouho. Zastavím se tedy jen u jedné věci a to u hodnocení, resp. kritiky našeho (Československého) časopisu. Otištěnému hodnocení se ani moc nedivím. Je totiž v souladu s jednou typickou českou vlastností a to kritikou cizí věci pokud je lepší než moje. Navíc se nemohu zbavit dojmu, že drtivá většina motoristických novinářů nekriticky fandila a fandí Škodovce a to za jakoukoliv cenu. Protože byla nulatrojka oproti jakékoliv škodovce autem z jiné galaxie, pak je závěrečné resumé na snadě. Podobné to bylo/je s přístupem k Tatře a vůbec všemu ostatnímu co nevzniklo v blízkém okolí našeho hlavního města, kde nejen tyto časopisy vychází. Tím se samozřejmě nechci nikoho dotknout.
Vyjádřil bych se k více věcem, ale to by bylo na dlouho. Zastavím se tedy jen u jedné věci a to u hodnocení, resp. kritiky našeho (Československého) časopisu. Otištěnému hodnocení se ani moc nedivím. Je totiž v souladu s jednou typickou českou vlastností a to kritikou cizí věci pokud je lepší než moje. Navíc se nemohu zbavit dojmu, že drtivá většina motoristických novinářů nekriticky fandila a fandí Škodovce a to za jakoukoliv cenu. Protože byla nulatrojka oproti jakékoliv škodovce autem z jiné galaxie, pak je závěrečné resumé na snadě. Podobné to bylo/je s přístupem k Tatře a vůbec všemu ostatnímu co nevzniklo v blízkém okolí našeho hlavního města, kde nejen tyto časopisy vychází. Tím se samozřejmě nechci nikoho dotknout.
Myslím, že máš pravdu a určitě k tomu celkovému negativnímu pohledu na tehdejší CCCP dopomohl i rok 1968. Následně mi přijde, že si rusové snažili napravit reputaci mimo jiné i poměrně vysokými počty dodaných ladovek do československa (ve srovnání s jinými státy), Ty první dodávky způsobovaly mezi lidmi doslova pozdvižení.
Jinak to, že SM vždy významně nadržoval škodovkám ve všech dobách – s tím mohu jen souhlasit, v tom jsem se utvrdil po přečtení x výtisků tohoto motoristického časopisu. Ale to je téma na dlouhou diskusi.
Jinak to, že SM vždy významně nadržoval škodovkám ve všech dobách – s tím mohu jen souhlasit, v tom jsem se utvrdil po přečtení x výtisků tohoto motoristického časopisu. Ale to je téma na dlouhou diskusi.
- Laďuša
- Příspěvky: 12128
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Pěkný, plno věcí jsem taky netušil. Je to takový bych řek nespravedlivý.
Jelene: Tak přesně to já dělam
Jelene: Tak přesně to já dělam
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- MacGyver
- Příspěvky: 1541
- Registrován: úte lis 11, 2008 16:59
- Bydliště: Plzeň/Prášily
- Kontaktovat uživatele:
No něco na té kritice ale taky asi bude kdyby šla ta sedačka ještě o kus dozadu nezlobil bych se a plno lišt mam opadaných v garáži mimochodem nevíte jak bych je tam mohl zase přidělat zpátky? Nějakej dobrej "fígl" ?
Lada 2103 r.v.77 "Hranatá nádhera"
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!!
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!!
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Koupit nové plastové příchytky
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
MacGyver, Můžeš konkretizovat, co je na kritice SM pravdivého? Kolik cm měříš, že bys chtěl mít sedačku ještě víc vzadu?
Co se týče lišt, tak nejlepší fígl je, koupit v obchodě nové plastové příchytky za pár Kč kus. Pak to musí držet i samo. Tedy za předpokladu, že lišty nejsou zdeformované a dírky v karoserii zvětšené třeba korozí.
Co se týče lišt, tak nejlepší fígl je, koupit v obchodě nové plastové příchytky za pár Kč kus. Pak to musí držet i samo. Tedy za předpokladu, že lišty nejsou zdeformované a dírky v karoserii zvětšené třeba korozí.