Prehupol som sa cez hranicu 75tis. Okrem predchadzajucich spominanych ukonov som vymenil olej v prevodovke, nechal som si vymenit capy riadenia a urobit geometriu. Páni, ono je to zrazu ako nové auto (skoro
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
). Zacalo poriadne zatacat a sediet v zakrutach. A teraz trochu podrobnejsie nejaké úpravy s troškou retrospektívy:
Prevodovka:
Uz od kupy auta ma štvalo radenie rychlosti, najmä preradovanie z 3 na 4 a opacne. Skusal som vselico, aj vymenu oleja. Nasledne som vymenil kulisu za krátku a logicky začalo radiť este tazsie. No nejak som to trpel. Naviac aj vyradovanie z 3ky a 4ky slo tuho. Vdaka Posimovej "olejovej" rade som vo stvrtok vymenil olej. Na počudovanie šlo radiť omnoho lahsie hned po pár kilometroch. No stále mi to nedalo a tak som včera vyšroboval blokátor vidlice, resp. presuvacej tyčky a pruzinku skrátil o 1mm. No taký rozdiel som nečakal. Na pomery krátkej kulisy to ide lahko, až si predstavujem ako by to slo s normálnou kulisou
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Pokusne skusim pruzinku skratit este o 1mm, ak to bude vela, vozím so sebou náhradnú.
Silentbloky/zavesenie motora:
Rovnako ako radenie ma strasne iritoval chod radiacej paky. Priora ma motor zaveseny rovnako ako desiatkova 16V rada. Na jednom silentbloku sedí motor, na druhom visí prevodovka, a potom je hore a dole motor uchyteny tzv. "gitarami", ktoré bránia natáčaniu celého agregátu. Sú umiestnené na úrovni rozvodov. Upravy prebiehali asi v takom poradí:
- Skúšal som pridať zadný uchyt prevodovky z 8V verzií. Páka sice prestala putovať cez pol kabíny, ale obajavili sa otravné vibrácie.
- Zistil som, že uchyt motora je asi o 1cm posunutý, takže nasledovalo nastavenie a nastalo zlepsenie. Ale bohuzial malé.
- Výmenil som silentbloky za nové z Priory2 a vyhodil zadný úchyt z 8V. Neprenášali sa žiadne vibrácie, motor šiel podstatne tichsie, ale zas páka cez pol kabíny.
- Nasledoval prídavný silentblok od TechnoMasteru, ktorý sa dáva medzi blok (v mieste spoja s prevodovkou) a prednú nápravnicu (nazvime to nápravnicou, ono je to vlastne len priečna výztuha) + zadný silentblok z 8V. Objavili sa šialené vibrácie.
- Zadný silenblok z 8V šiel preč a ponechal som teda len origo uchytenia + predný silentblok od Technomasteru. Takto som odjazdil asi 35-40tis km. No vzdy v nejakom okamihu, napriklad pri rozjazde, sa rozvibrovala páka atd.
- Včera som demontoval obe gitary a ponechal len silentblok motora, prevodovky a silentblok od Technomasteru. Vibracie ziadne, no zasa páka cez pol kabíny.
- Domontoval som zadný 8V silentblok. No tým, že 16V motor má vysoko ťažisko, silenbloky motora a prevodovky su pomerne nízko, k tomu su nízko aj silentbloky od Technomasteru a z 8V, za jazdy dochádzalo k prehupovaniu agregatu, čo malo zasa za následok kmitanie páky, no už pomerne malé
- Dnes som k tejto zostave primontoval iba hornú gitaru. Chod páky je teraz asi 3mm, pri rozjazdoch nič nevibruje, da sa rozbehnut na 2ke uplne z pomalej rychlosti bez toho aby som mal pocit, ze vytrhnem motor z auta a hlavne - auto neskutocne stichlo. Ziadne pazvuky z prevodovky. Jediný mínus je, že z toho 8V drziaku sa pri volnobehu prenasaju jemne vibracie. Lenze volnobeh na Priore je 790-800ot. Ked je motor chladnejší a má cca 900, tak sa neprenáša nič.
Poviete si, že som magor, tolko pod tým ležať. No rád robím pokusy
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
To pôvodné zavesenie nie je správne. 8V agregát mal 3 zavesenia. Motor na jednom silentbloku sedel, na druhom visela prevodovka a treti (zadny) uchyt siel do podlahy. No pri vzniku 16V desiatky sa pravdepodobne toto zavesenie neosvedcilo, pretoze motor nabral na rozmeroch v hornej casti, ťažisko sa posunulo vyssie a pravdepodobne sa nevedeli zbavit vibracii od podlahy. Keby bol pod motorom ram,resp napravnica, tak by sa ziadne vibracie neprenasali. Takže do 16V šupli tie 2 gitary a umiestnili ich uplne nešťastne. Ked si predstavime, že tie gitary su na urovni rozvodov, tak je jasne, že motor vdaka nim stoji na mieste, no o to viac sa vrtí prevodovka, ktorá len visí na jednom silenbloku. Logicky by tie gitary mali byt umiestne v strede agregatu, resp. na urovni spoja bloku s prevodovkou.
Ked som okukoval Vestu, tak som si vsimol, ze ma len 3 uchyty. Na jednom motor sedi, na druhom visi prevodovka a dole je jedna gitara (ale pevnejsia ako u priory), ktora je v strede agregatu a smeruju dozadu. No neupina sa do podlahy, ale do napravnice. Navyse, silenblok motora je výškovo na urovni hlavy a nie na urovni vodnej pumpy. Aj silenblok prevodovky je vyssie. Po 20 rokoch prisli na to, že 16V motor ma tazisko vyssie....
V budúcnosti plánujem vyskúšať niečo progresívnejšie. Ponechám len silentblok motora, prevodovky a spodok motora uchytím gitarou z Vesty o prednú výztuhu.
Fuuu, ale som sa rozpísal
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)