Stránka 32 z 72
Re: Zajímavé zajímavosti
Napsal: pon kvě 30, 2016 08:07
od Jan Vaníček
Hm, tak moje nejnovější zkušenost je, že mi Berlingo neprošlo, protože řídící jednotka bonzuje, že má příliš chudou směs (emise naprosto výborné, dobře jezdí, kontrolka nesvítí ... .
Jsem zvědav, jak se to vyřeší, podezření je na vstřikovače benzínu, ty se v první fázi vyčistí ultrazvukem, následně zkalibrují a do ŘJ se musí nechat nahrát nový soft v autorizovaném servisu. Pak se uvidí. H.
Re: Zajímavé zajímavosti
Napsal: pon kvě 30, 2016 08:15
od valda1971
Hmm - pěkný to bič na novější auta
Nakonec to dopadne tak, že vytáhnem veteránky z garáží do běžného provozu.....
Re: Zajímavé zajímavosti
Napsal: pon kvě 30, 2016 08:40
od Luděk Musil
Jan Vaníček píše:Hm, tak moje nejnovější zkušenost je, že mi Berlingo neprošlo, protože řídící jednotka bonzuje, že má příliš chudou směs (emise naprosto výborné, dobře jezdí, kontrolka nesvítí ... .
Jsem zvědav, jak se to vyřeší, podezření je na vstřikovače benzínu, ty se v první fázi vyčistí ultrazvukem, následně zkalibrují a do ŘJ se musí nechat nahrát nový soft v autorizovaném servisu. Pak se uvidí. H.
Tady se projevuje dodržování nové vyhlášky o STK v praxi
. Kdyby to byla bohatá směs a emise na hranici - tak to pochopím, ale co má tohle za význam? Jakože jakákoli chybová hláška z ECU -> vozidlo je z hlediska TK nezpůsobilé provozu? L.
Re: Zajímavé zajímavosti
Napsal: stř čer 01, 2016 15:21
od Raduz
Re: Zajímavé zajímavosti
Napsal: stř čer 01, 2016 20:51
od zelvotron
Luděk Musil píše:Jan Vaníček píše:Hm, tak moje nejnovější zkušenost je, že mi Berlingo neprošlo, protože řídící jednotka bonzuje, že má příliš chudou směs (emise naprosto výborné, dobře jezdí, kontrolka nesvítí ... .
Jsem zvědav, jak se to vyřeší, podezření je na vstřikovače benzínu, ty se v první fázi vyčistí ultrazvukem, následně zkalibrují a do ŘJ se musí nechat nahrát nový soft v autorizovaném servisu. Pak se uvidí. H.
Tady se projevuje dodržování nové vyhlášky o STK v praxi
. Kdyby to byla bohatá směs a emise na hranici - tak to pochopím, ale co má tohle za význam? Jakože jakákoli chybová hláška z ECU -> vozidlo je z hlediska TK nezpůsobilé provozu? L.
jakákoliv ne, jde o readiness kódy, které určují zda určitá část emisního systému prošla samodiagnostickým testem řj a jestli úspěšně. Tedy to nejde jednoduše obejít jen vymazáním DTC chyb, protože to se projeví tím, že readiness bude hlásit že žádný testy neproběhly a tudíž nemůžeš na emise. S ohledem na to že výrobci v tomhle měly dost odlišnej přístup kdy a co zapsat jako závadu do readiness tak může bejt průchod emisema u některých modelů či typů motorizací v podstatě neřešitelnej. Skoro začníná bejt větší jistota mít nějakou starou plečku s karbecem nebo nějakým dřevním s běžnýma diagnostikama nekompatibilním vstřikováním, protože tam se jede postaru.
Re: Zajímavé zajímavosti
Napsal: čtv čer 02, 2016 07:14
od Majo
a ked vam poviem, ze som "nepresiel", zmazal chyby a presiel?
Re: Zajímavé zajímavosti
Napsal: čtv čer 02, 2016 20:54
od Laďuša
Nu tak my povieme - Majo. Ty jsi taky před lety sušil auto
Re: Zajímavé zajímavosti
Napsal: pát čer 03, 2016 06:58
od Jan Vaníček
Tak nakonec happyend. Berlingo má technickou. Došlo k vyčištění vstřikovačů v ultrazvuku, jejich nové kalibrování, nepomohlo, výměna lambda sond za jiné, nepomohlo. Nakonec pomohlo kompletní přehrání software v ŘJ motoru ve značkovém servisu. Jsem zvědav, za jak dlouho se to opět projeví. Honza
Re: Zajímavé zajímavosti
Napsal: pát čer 03, 2016 12:19
od Luděk Musil
Jen tak pro zajímavost: kolik celá ta "legrace" stála? L.
Re: Zajímavé zajímavosti
Napsal: sob čer 04, 2016 11:38
od Vašátor
Já jsem zvědavej jak protlačím přes emise Opel Omega 3,2 V6. Řídící jednotka jednou za čas zahlásí nízkou účinnost katalyzátorů. Jenže Omega má katalyzátory 4. Přesněji, jde o motor V6 a každá řada má prvně předkatalyzátor, za ním druhou lambda sondu hlídající funkčnost tohoto malého předkatalyzátoru a až za tímto je velkej katík, kterej už hlídaný není. Nejlepší je, že první díl výfuku obsahující tyto dva katalyzátory, na motor 3,2 prostě není k sehnání a originál by stál cca 16 000kč. To vše dvakrát, tudíž 32 000kč celkem. Druhou lambda sondu jsem obechcal redukcí plynů, chyba už tudíž neskáče
. Mno a budu doufat, že druhý katík funguje a emisema to projde
(dva roky zpět bez problému). No, bude to prča
Re: Zajímavé zajímavosti
Napsal: sob čer 11, 2016 06:33
od Majo
Keď tak sa ozvi, kupim motor s elektrikou a prevodovku
Re: Zajímavé zajímavosti
Napsal: sob čer 11, 2016 10:35
od Vašátor
To by byl drahej špás, je to jedna z posledních vyrobených Omeg, v luxusním stavu. Holt by se museli bastlit nějaký UNI katalyzátory a předělávat lambda. Fuj.
Re: Lady na rallye a jiných soutěžích
Napsal: pon čer 13, 2016 14:12
od uha2324
mozna trochu odbocim, ale pred tydnem jsem v nemeckem obchode prohlizel veteranisticky casopis ve kterem testovali Tatru 77, rikal jsem si ze si ho koupim, ale nejak jsem to tam zacal cist a pak jsem ten casopis znechucene hodil zpet do regalu (coz me ted mrzi). no oni tam psali ze Tatra je rakousky automobil (ano, Tatra se zacala vyrabet jeste v Rakousko Uherske risi, ale jmeno Tatra dostala automobilka myslim az za prvni republiky). pak tam psali ze aerodynamicke auta s motorem vzadu zkonstruoval rakusak pan Ledvinka, a udajne za druhe svetove vyrabeli kybl wagen pro Wermacht. ted jsem z toho cely zmateny... nakonec i Freud je nemec, sice narozeny nekde u Kromerize, Kafka je nemec z Prahy, Karel IV je echt nemec a Tatra je rakouske auto. po druhe svetove valce Tatra samozrejme velmi upadla az nakonec zanikla protoze uz jen zila z rakouske historie.
tak treba jsem to blbe pochopil, zkousim ten casopis znovu objevit abych ho mohl koupit a porovnat si udaje s historii Tatry treba na cs.wikipedii.
ze neni zajem o Ladu me neprekvapuje, ale udelat z Tatry rakouske auto….
Re: Lady na rallye a jiných soutěžích
Napsal: pát čer 17, 2016 06:58
od Veteranista
OOO, ten časák by mě zajímal, TATRA 77 to je můj sen, od chvíle, když jsem to auto poprvé uviděl, krása.
TATRA dostala jméno po první světové válce(předtím NW), když se hledal nějaký nový název, vhodný pro novou repupruku. Okolo jména koluje historka, že automobilka testovala nové auto v Tatrách a auto dojelo tam, kde nikdy žádné auto ještě nebylo ani v létě a budoucí tatrováci se tam vyšplhali v zimě ve sněhu a někdo pronesl:"To by bylo auto pro Tatry" a odtud údějně název.
Šéf konstruktér u Tatry 77 byl skutečně rakušan Hans Ledwinka - geniání konstruktér, který vlastně z Tatry to, v čem je dodnes dobrá, je to otec Tatrovácké koncepce, preferoval vzduchem chlazené motory, motory boxer, například vymyslel a tatra jako první na světě měla brzdy na předních kolech(tehdy se psalo, že je to nebezpečné, vůz se může převrátit apod., podívejme se, jak je jak je rozložený brzdový účinek dnes), příznivce aerodynamiky, kdy pochopil, že ne jen výkon motoru má vliv na "sílu" auta(zkusta se podívat jak vypadá podvozek 77, 87), když po válce byl ve vězení a kontruovala se TATRA 603, konstruktéři jsi nevěděli rady, tak jim Hans Ledwinka při tajné návtěvě radil(když mu ukázali plány, tak jim řekl "co jste to mé děti udělaly".
Ledwinka se znal s Porschem, TATRA V577 byla dříve než Brouk, VW někdy v 60. letech po soudu platil odškodnění TATŘE, asi tak.
Že TATRA vyráběla pro říši je jasné, jinak to nešlo, ona slavná budovatelka socialismu TATRA 111, začla svou kariéru o jednotek Wermachtu, nebo projekt aerosaní TATRA pro boj na Sibiři je zajímavý.
Že TATRA zašla svou slávu je pravda bohužel, papaláši řekli, že v TATŘE jsou vysoké stropy, tak bude dělat náklaďáky, když tak v 50. letech zjiostili, že nemají čím jezdit, tak zjistili, že jen TATRA je schopná jim vhodné auto vyrobit a pak se sešel projekt ilegálně vyvýjené TATRY 603.
Ono vemte jsi, poválečná T600, to byl vůz světových kvalit, dokonce byl připraven, v té době velmi nezvykle, vůz s motorem diesel! při ceně nafty tehdy by jim lidé urvali ruce.
Tatru nikdy nebyla velkým výrobcem, valící tisíce kusů, ale jsou snad druhý nejstarší výrobce aut na světě (po automobilce Benz) a do poloviny minulého století vždy přišli s něcím revolučním, ať už to byli závody(TATRA 12 a závody v Rusku, TATRA 603 na závodech v Alpách, kde 603 dojeli do cíle jako vláček ve čele závodu).
Ono i dnes, jizdní vlastnosti TATER v terénu neskutečné.
Jak uváděl reklamní slogan v 30. letech, "TATRA vůz mnoha předností a kvalit"
Uzavírám TATRA koutek.
Re: Zajímavé zajímavosti
Napsal: pon čer 20, 2016 09:26
od jacek
Jj, má pravdu předs....ee veteranista. Dík za informaci. J.