Stránka 32 z 124

Napsal: čtv lis 04, 2010 18:27
od Cooper
Tak to už snad stačí, ne?......Kde se to ve vás proboha bere?....

Napsal: čtv lis 04, 2010 18:29
od Acibuk
V práci:)

Curriculum Vitae 1.2 6v HTP Junior

Nyní se pokusím heslovitě zmapovat vše důležité, co bylo potřeba na autě v průběhu kilometrů opravit, vyměnit či vylepšit a stručně vše okomentovat. S vozem jezdím pouze já, chovám se k němu poněkud hůř než k soukromému (především používání autokosmetiky nebo přejezdy nerovností) a nikdy nepoznalo garáž. Protože jsem v té době stavěl, dost často jsem tahal vozík a překročení povolené hmotnosti bylo spíše pravidlem než výjimkou. Auto jsem ale nehonil se studeným motorem, nestál na spojce, nehrabal na křižovatkách (no nesmějte se, úzké gumy a obří setrvačník prohrábnou gumu na asfaltu i nechtěně) atd. Auto je pravidelně servisováno (do 150000 km ve značkovém servisu), mění se vše podle doporučení výrobce. Zhruba každý půlrok praskne žárovka v předním světle, pneumatiky Michelin vydrží cca 45 000 km. Dále se po cca 60 000 km musí měnit jakási hadice v motorovém prostoru, která se ničí teplem od motoru.

0-1500 – zajíždění. Proběhlo naprosto hladce. Ze začátku jsem měl velkou radost z toho, jak rychle se auto ohřívá, s postupem zajíždění se však topení v zimním období stabilizovalo na stavu „začínám vlažit po 10 km“
2000 km – montáž centrálního zamykání (klíček). Otevření zadních dveří bez následného chiropraktického zásahu se zdálo nemožné
2500 km – výroba samodomo krytu na kufr, protože jsem neměl kam schovávat notebook při stání na parkovišti
3000 km – vadný krycí plíšek zámku, zámek zamrzal, vyměněno v záruce
4000 km – zamrzlý motorek ostřikovače přestože kapalina byla na -25 °C a bylo -10 °C. Od té doby kupuji kapalinu na -33 °C
7000 km – rozpadlá mechanika ovládání mřížek výdechu větrání u řidiče, byl jsem neprávem obviněn, že požívám voňavku, vyměněno v záruce
25000 km – odešla první zapalovací cívka (ano, později odejdou další dvě), vyměněno v záruce. Dvouválcový tříválec je vážně funny, ne však, když s ním jedete ze Šluknova do Jihlavy.
26000 km – odešla druhá zapalovací cívka
27000 km – montáž tažného zařízení
30000 km – montáž denního svícení
40000 km – odešlo ložisko v pravém předním kole – vyměněno v záruce
40000 km – motor se výrazně rozjezdil, znatelně lepší chování
50000 km – vymetl jsem menší nerovnost vozovky, podivné zvuky z přední nápravy, v servisu oslava mého přežití – kolo drželo na 1/3 průměru materiálu.
70000 km – zhruba měsíc po skončení záruky začal přední nárazník měnit barvu do šedé s různými fantastickými obrazci na povrchu, před výměnou v 185000 byl na některých místech čistě bílý
80000 km – výměna brzdových kotoučů
85000 km – při jízdě na zledovatělé silnici rychlostí cca 40 km/h náhle zhasl motor. Gumy ztratili přilnavost při brzdění motorem (to je to slavné HTP), náraz do sněhového mantinelu, upadlá značka
120000 km – výměna katalyzátoru – svítila kontrolka řídící jednotky
122000 km – opět ztráta adheze na zledovatělé silnici při brzdění motorem v nízké rychlosti, smyk, náraz do sněhového mantinelu bokem, bez následků
130000 km – výměna spojky – částečně moje vina (couvání s přetíženým vozíkem do kopce)
145000 km – rozpadl se hydraulický válec spojky – zatím jediný případ kdy jsem nedojel, závada už byla signalizována předem propadáním spojky při delší jízdě bez řazení (dálnice) a občasnou kapkou brzdové kapaliny pod autem. Autorizovaný servis závadu nenalezl.
150000 km – rozpadl se zámek dveří, klíč nešel vytáhnout. Protože na celém autě žádného dalšího zámku není (kromě nádrže a zapalování) musel jsem volat škodováckou hot-line
156000 km – odešla třetí zapalovací cívka
160000 km – výměna brzdových kotoučů
162000 km – reklamace brzdových kotoučů – zvlnily se
180000 km – výměna čehosi v řízení, při přejezdu nerovností se ozývalo bouchání (cena cca 7000 Kč)

Nyní má auto najeto 205 000 km. Motor nejeví známky únavy či opotřebení, olej není potřeba mezi výměnami dolévat. Tlumiče už asi nefungují jako nové, necítím však potřebu je měnit. V servisu by asi řekli víc. V autě je stále originál autobaterie a výfuk (kromě katalyzátoru). Na zadních lemech a prazích se začínají objevovat stopy rzi a podvozek je rezavý jak liška. V okolí převodovky vzlíná olej, ale nekape.

A malý paradox na závěr. Ve většině motoristických časopisů se buď přímo, nebo nepřímo dozvíte, že auto má také přinášet adrenalin a zvyšovat sebevědomí. S Juniorem tohle není problém. Adrenalin šplouchá v žilách při každém předjíždění a nic tak neposílí řidičovo sebevědomí jako fakt, že dokáže se svojí károu jet pořád na plný plyn a udržet to na silnici…

Napsal: čtv lis 04, 2010 18:31
od JmJ
Cooper píše:
Veverka píše:A proč ne pod 7?ty sám jezdíš za 6,5 nebo kolik s 1700
Jo, ale já mám Ičko....Otec s 1300 jezdí za 6,8....Tady se bavíme o 1500,ni?
ja jezdim se 1300 za 8 :lol:, jak to ten tvuj otec dela? jezdi s tim vubec? ;-) :P

Napsal: čtv lis 04, 2010 18:32
od Tommel
A to všechno kvuli tomu, že chce Cooper blbé SDi :lol: dejte si do držky a bude klid :mrgreen: Však ať si pro mně za mně přece klidně, kdo chce koupi co chce, je to jeho rozhodnuti a ne Vaše :laughing3: Tohle téma je teď nejzabavnějši na forum :laughing3:

Napsal: čtv lis 04, 2010 18:40
od Cooper
JmJ píše:ja jezdim se 1300 za 8 , jak to ten tvuj otec dela? jezdi s tim vubec?
Jo, najezdí ročně asi 3000 tisíce :-) Ale jak jede, tak se nestačím divit, klidně na 60 km trase šlápne jen 2x na brzdu když musí zastavit na křižovatce. V tomhle ho obdivuju jak dokáže využít setrvačnost auta a nebrzdit...

Já mám se 1700 rekord 5,9/100km. Jel jsem ale do devadesátky. Poslední dva měsíce už ale jezdím-> když se podívám na tankování, vždy beru plnou. 7,20/7,66/7,88/ a poslední 8,18. Něják mě to pomalé ježdění přestává bavit. Dlouhodou za celý rok mám asi 7,4 litrů na 100 km. Je v tom ale asi půl měsíční testování a etanol, kdy mi vycházela spotřeba i 21 litrů, když jsem jezdil na čistý......

Napsal: čtv lis 04, 2010 18:41
od zelvotron
Cooper píše:Ale jak jede, tak se nestačím divit, klidně na 60 km trase šlápne jen 2x na brzdu když musí zastavit na křižovatce. V tomhle ho obdivuju jak dokáže využít setrvačnost auta a nebrzdit...
Okoln řidiči z toho určitě musej chrochtat blahem :mrgreen:

Napsal: čtv lis 04, 2010 18:48
od Kalasnikov
zelvotron: omlouvám se, nebude se to opakovat.

Napsal: čtv lis 04, 2010 18:59
od Marek
zelvotron píše:
Cooper píše:Ale jak jede, tak se nestačím divit, klidně na 60 km trase šlápne jen 2x na brzdu když musí zastavit na křižovatce. V tomhle ho obdivuju jak dokáže využít setrvačnost auta a nebrzdit...
Okoln řidiči z toho určitě musej chrochtat blahem :mrgreen:
Já nevím, co na to okolní řidiči, ale taky se snažím co nejvíc dobrzdit motorem a dopodřazovat. A asi se mi to i daří, protože brzdové desky mi vydrží minimálně třikrát, spíš pětkrát déle než jiným řidičům.

Napsal: čtv lis 04, 2010 19:02
od Marek
Kalasnikov: Osobně Tě neznám (a ani po tom po pravdě netoužím), ale pokud čtu Tvé příspěvky, nemůžu se zbavit dojmu, že mnohdy netušíš, o čem mluvíš. Není to jen tím, jak ses tu dnes ráno ztrapnil svými výplody ohledně zpřevodování rychlostí (to se směju ještě teď), ale i spousta jiných příspěvků, které jsi sem napsal, je úplně mimo mísu. Připadáš si asi zábavný a vtipný. Nejsi, to si buď jist. Plácáš nesmysly a těmi dnešními výroky o krátkém zpřevodování rychlostí u naftových motorů jsi mě dostal úplně.

P.S. Děkuji za bludišťáka. Nenechám se tu nikým urážet neprávem!!!

Napsal: čtv lis 04, 2010 19:10
od JmJ
Bavte se k veci, nebo vam nakopu prdel vsem. Pokud nemate argumenty, tak nic nepiste a pokud je mate, pak je piste srozumitelne.

Napsal: čtv lis 04, 2010 19:13
od Cooper
zelvotron píše:Okoln řidiči z toho určitě musej chrochtat blahem
Já jsem napsal že jede pomalu?.....;-) Nejede. Když může klidně to oroštuje 100-110. Jde jen prostě o to, že jede plynule...a né brzda plyn.

To přesně mě SDI naučí. Protože ztráta rychlosti bude těžce zaplacena čekáním, než jí naberu zpět :-D

Napsal: čtv lis 04, 2010 20:27
od zelvotron
No nic ve zlým, já jen vím, jak to vypadá, když pomalu dojíždím k červený a nervní řidiči za mnou touží už už být u semaforu a čekat tam o 10 sekund dýl.

Ale taky nechápu proč tak řešíš tu spotřebu, mít přístup k naftě, tak zvolím naopak nějakej nesmysl typu 300TD.
Marek píše:P.S. Děkuji za bludišťáka. Nenechám se tu nikým urážet neprávem!!!
Nikdo tě tu neuráží, s tím jsi začal sám, takže zbytečně otvíráš už uzavřenou věc.

Napsal: čtv lis 04, 2010 20:31
od Cooper
zelvotron píše:Ale taky nechápu proč tak řešíš tu spotřebu, mít přístup k naftě, tak zvolím naopak nějakej nesmysl typu 300TD.
No, já Ti to tak lehce vysvětlím, ale přes SZ ;-)

Napsal: čtv lis 04, 2010 22:53
od Cory
Rekord na felicii 1,3spi 40kw mam 4,4l/100km

Napsal: čtv lis 04, 2010 23:01
od Majo2103
Cory píše:Rekord na felicii 1,3spi 40kw mam 4,4l/100km
toto ked poviem spoluziakovi,tak sa asi posere.... :lol: