Ráno mě čekala cesta Choceň - Pardubice. Na koridoru obvykle jezdí každé 3-5 minut nějaký vlak. Dnes bylo vše jinak. Když už tam nějaký vlak byl tak často odstavený. Již ráno na parkovišti u nádraží mě překvapilo jak málo aut tam bylo. To už dlouho nepamatuju. Když jsem přišel do budovy, pochopil jsem. Všechny rychlíky zrušeny a u ostatních vlaků zpoždění.
Osobní vlaky typů elefant ale i obvyklé Bdmtee vagony byly nahrazeny značně zpožděnými Regionovami. Na hlavní průjezdné koleji stálo odstavené IC do Bohumína, asi už od předešlého dne. Takže případné vlaky (kterých mnoho nebylo) musely to ícéčko objíždět přes jiné koleje už tak zaplněného nádraží - několik odstavených osobních vlaků. Jediný vlak který jezdil jen s malými zpožděními do 15 minut byl motorák na lokální trati Choceň - Vysoké Mýto, ale vypadá to že kvůli převelení souprav jinam tam později během dne byly taky zpoždění až hodinu.
Naštěstí při čekání na nejistý rychlík, který měl údajně 80 minut, jel dříve expres, který zastavoval mimořádně i v Chocni. Souprava byla tažena brejlovcem, takže nejela tak rychle, jako běžné rychlíky - místy jsou úseky pro 160 km/h. Ale nějak jsem se do Pardubic dostal, vlak samozřejmě přeplněný, stál jsem u dveří.
Při příjezdu do Pardubic jen zmíním pár mých zajímavostí - RegioPanter tažen ř. 742, spojování 2 poštovních vlaků se 3! lokomotivami 163, za pomoci 742
Poštovní vlaky obvykle jezdí v noci...ne že jsou dopoledne ještě v Pardubicích.
V Pardubicích byl zrušen provoz trolejbusů, včetně 14Tr. Místo nich jsou na některé linky nasazeny autobusy, ale intervaly na všech linkách MHD jsou minimálně 20 minut a jsou plně přecpané.
Odpoledne jsem jel vlakem zpět do Chocně. Nejdřív chvíli trvalo, než se vyjasnilo jaký vlak vlastně na Choceň pojede, nejdřív do regionovy nastoupili lidi jedoucí na Kolín, včetně průvodčího. Po půl hodině je vyhnali s tím že vlak pojede na druhou stranu. Takže se vyměnili i průvodčí. Takže domu jsem jel místo běžného spěšného vlaku s kupéčkama a vozem pro přepravu zavazadel, jen malou regionovou, která měla problémy s rozjížděním a klepala se - jo, asi u nich běžný ale já s nima nejezdím. O rychlosti tohoto "spěšného" vlaku ani nemluvím, prostě to není na provoz na hlavním koridoru to ideální. Celou cestu do Chocně jsme však nepotkali žádný vlak - divné i v noci je mnohem větší provoz. Až v Zámrsku nás předjížděly 2 dálkové vlaky tažené brejlovci a v opačním směru jelo nějaké IC nebo EC tažené mašinou 742 - bez vytápění vozů
Před Chocní jsme ještě chvíli čekali, než se uvolní některá kolej u nástupišť, protože pořád ještě na 1. koleji stojí to odstavené IC
vypadá to že tam bude blokovat hlavní kolej až do jara.
Jinak tenhle spěšňák jezdí obvykle z Pardubic směr Choceň, Ústí n. O., Letohrad, Lichkov, Klodzko. Průvodčí hned všechny informoval, že vlak jede zatím do Ústí a dál nikdo neví co bude...že se prý uvidí
Zítra ráno mě čeká opět cesta vlakem. Jsem zvědavý.