Stránka 31 z 35

Napsal: úte úno 08, 2011 20:00
od MartasBrno
Já vím, že je to řízené MKO. Jde mi o to, že zmenšením odtrhu se může snížit mechanické namáhání elektricky odlehčeného kladívka a mohlo by lépe chodit ve vysokých otáčkách.

Napsal: úte úno 08, 2011 20:04
od Křečík Barbuška
Ano, jsem osel, o stranu vzad jsem se opravil. Menší mezera bude méně odskakovat.

Napsal: úte úno 08, 2011 22:05
od Petr HC
Kdyby měla cívka (primár) odpor 0.2 ohmu, pak by při jí sepnutém přerušovači tekl proud 60 A a ztráta na ní by byla 720 W. to by za chvíli musela být rozžhavená do červena.
Skutečnost je v nejhorším případě cca 2 ohmy. (Literatura uvádí pro 12V cívky odpor primáru 2 - 4 ohmy). Proud je potom 6 A a ztráta 72 W, tedy 10x menší než uvažuješ a ty její plocha spolehlivě vyzáří. Samozřejmě bude horká.
Tranzistor BU 931P (datasheet) má v tom nejhorším případě max. saturační napětí 1 V, což představuje ztrátu 6 W, přičemž max kolektorová ztráta tohoto tranzistoru je (s ideálním chlazením) > 120 W. Takže je značně předimenzován .Běží - li motor budou všechny ztráty přibližně třetinové (uplatní se induktivní reaktance cívky).

Napsal: stř úno 09, 2011 05:39
od Křečík Barbuška
Petr HC, věř tomu, že u cívek určených pro favorita s elzapem či u cívek pro sovětsko-ruský bezkontakt je na primáru pod jedním ohmem. Konkrétněji, ruská cívka co mám teď zrovna po ruce má nějakých 0,3-0,5 Ohmnu, měřeno různými měřáky, pravda je někde "mezi" :lol: .

Napsal: stř úno 09, 2011 10:28
od Petr HC
Koko Loko píše:Petr HC, věř tomu, že u cívek určených pro favorita s elzapem či u cívek pro sovětsko-ruský bezkontakt je na primáru pod jedním ohmem. Konkrétněji, ruská cívka co mám teď zrovna po ruce má nějakých 0,3-0,5 Ohmnu, měřeno různými měřáky, pravda je někde "mezi" :lol: .
Ten ohmmetr zahoď. Pokud nemáš miliohmmetr, pak určitě "kecá" (stačí slabší baterka). Změř to klasickou metodou pana Ohma. Pusť do primáru 1 ev.2, 5 nebo 10 A , změř úbytek na vinutí (druhým přístrojem,připojeným přímo na vinutí - tedy za ampérmetrem) a odpor vypočti.
A pokud máš pravdu, cívku zahoď také, poněvadž má mezizávitový zkrat.

Napsal: stř úno 09, 2011 10:35
od Luděk Musil
Petr HC píše:Ten ohmmetr zahoď.
Petr HC píše:A cívku zahoď také
:D :D :D :D :D :D :D :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: No comment! L.

Napsal: stř úno 09, 2011 11:44
od MartasBrno
No, nevím, jak funguje origo favo zapalování, ale pokud je chytré a umí tu cívku při stojícím motoru odpojit, tedy pohlídá si aby netopila zbytečně, tak proč by cívka nemohla mít malej odpor? Aspoň se bude líp krmit v provozu.

Napsal: stř úno 09, 2011 12:28
od Křečík Barbuška
Luděk Musil píše:
Petr HC píše:Ten ohmmetr zahoď.
Petr HC píše:A cívku zahoď také
:D :D :D :D :D :D :D :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: No comment! L.
:lol: dobře, vzdávám to, mám tu větší množství vadných cívek, včetně těch dvou co mi vrčí v autech :koko: . Vadné mám též všechny měřáky od "pouťového", až po každoročně kalibrovaného, chjo.

Ač blbý středoškolák, povoláním výměnář, myslím, že měřit ještě umím.

Napsal: stř úno 09, 2011 12:51
od Roman
Citat z http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=2 : " Zapalovací cívka
Nesmí být zapojena do soupravy s kontaktním rozdělovačem. Odpor primárního vinutí je 0,6ohmu při 12V a přibližně 20A. Odpor sekundárníhovinutí je 5 kohmů. Hodnoty jsou pouze informativní. Cívku lze zkoušet pouze v sestavě bezkontaktního elektronického zapalování na zkušebním zařízení odborné dílny."
Inac ked sa hovori o cievkach. Velmi dobra cievka je origo cievka pouzivana v Tatre 603. Ma primarne vinutie vhodne pre kontaktny rozdelovac, ale ma vyssi prevod takze je schopnejsia dodat vyssie sekundarne napatie a celkovo vyssiu energiu iskry. Jej konstrukcia bola vynutena kontaktnym rozdelovacom a osemvalcovym motorom. Klasicka indukcna cievka to totizto za tak kratke doby zopnutia kontaktov nestihala .
Pouzival som ju niekolko rokov s elektronickym zapalovanim s tym, ze primarne vinutie bolo previnute hrubsim drotom. Zapojenie aj popis upravy cievky bol v nejakom amaterskom radiu (dost davno - favority este neboli na svete).

Napsal: ned úno 13, 2011 18:07
od Křečík Barbuška
Konkrétněji se jedná o cívku PAL 443 212 215 820, primár měřím 0,6 Ohmu, sekundár 4,82 KOhmu. S těmi 0,2 Ohmy na předchozí stránce jsem zjevně přestřelil, paměť mi již neslouží :mrgreen: .

Napsal: ned úno 13, 2011 18:38
od Saša
Ono taky nelze jednoduše počíátat proud cívkou dle Ohmova zákona . Elektronické zapalování odpojí automaticky cívku když se motor netočí , aby v případě "sepnutého" snímače neshořela . A pokud se motor točí se již nejedná o stejnosměrný proud - nýbrž střídavý a tam ve spojení z cívkou již Ohmuv zákon neplatí . Skuste si změřit odpor primárního vinutí trafa na 230V a z hrůzou zjistíte po dosazení hodnot do výpočtu proudu pomocí Ohmova zákona pro stejnosměrný proud ( I = U x R ) vám výjde že trafem "poteče" neůměrně velký proud který trafo nemůže přežít . Ono u střídavého proudu a cívky je to vše úplně jinak .

Napsal: ned úno 27, 2011 13:12
od rosta
zima pomalu končí a včera jsem řešil první škody na vazidle-zjistil jsem že na straně řidiče upadla zástěrka i s držákem :( , tapec na levejch zadních dveřích je zkroucenej :? a Janě se povedlo rozštípat spojler :evil: navíc účinky soli na kastli.... :cry: po zimě. Držák zástěrky jsem naohýbal z novýho plechu a přinýtoval - spoj s nýty zapatlal karosářským tmelem....zástěrku jsem koupil novou v mototechně v Holicích za 40 kč-originál. Až nebude venku taková kosa budu pokračovat abych na jarním srazu neudělal ostudu.....

Napsal: stř bře 23, 2011 20:18
od rosta
tak dnes vyměněno vodní čerpadlo-ucpávka byla na dva kusy- chcalo to pod řemenicí a ložisko hučelo jako piliňák -jo a dostalo se mě do ruky nový od FENOXu-tak už je tam..... a ono je krásně zticha a hlavně neteče......

Napsal: stř bře 23, 2011 21:29
od Kewint
rosta, Někomu teče pumpa , někomu chladič, takže pumpa ode mě už je taky v pánu ? :D

Napsal: pát bře 25, 2011 19:24
od rosta
jo je..... :|