Rosťova 2105ka
Moderátor: Moderátoři
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11084
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Kdyby měla cívka (primár) odpor 0.2 ohmu, pak by při jí sepnutém přerušovači tekl proud 60 A a ztráta na ní by byla 720 W. to by za chvíli musela být rozžhavená do červena.
Skutečnost je v nejhorším případě cca 2 ohmy. (Literatura uvádí pro 12V cívky odpor primáru 2 - 4 ohmy). Proud je potom 6 A a ztráta 72 W, tedy 10x menší než uvažuješ a ty její plocha spolehlivě vyzáří. Samozřejmě bude horká.
Tranzistor BU 931P (datasheet) má v tom nejhorším případě max. saturační napětí 1 V, což představuje ztrátu 6 W, přičemž max kolektorová ztráta tohoto tranzistoru je (s ideálním chlazením) > 120 W. Takže je značně předimenzován .Běží - li motor budou všechny ztráty přibližně třetinové (uplatní se induktivní reaktance cívky).
Skutečnost je v nejhorším případě cca 2 ohmy. (Literatura uvádí pro 12V cívky odpor primáru 2 - 4 ohmy). Proud je potom 6 A a ztráta 72 W, tedy 10x menší než uvažuješ a ty její plocha spolehlivě vyzáří. Samozřejmě bude horká.
Tranzistor BU 931P (datasheet) má v tom nejhorším případě max. saturační napětí 1 V, což představuje ztrátu 6 W, přičemž max kolektorová ztráta tohoto tranzistoru je (s ideálním chlazením) > 120 W. Takže je značně předimenzován .Běží - li motor budou všechny ztráty přibližně třetinové (uplatní se induktivní reaktance cívky).
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11084
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Petr HC, věř tomu, že u cívek určených pro favorita s elzapem či u cívek pro sovětsko-ruský bezkontakt je na primáru pod jedním ohmem. Konkrétněji, ruská cívka co mám teď zrovna po ruce má nějakých 0,3-0,5 Ohmnu, měřeno různými měřáky, pravda je někde "mezi"
.

Lada Granta Liftback 1,6 16V platinum - téměř normální auto
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107, VAZ 1117
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107, VAZ 1117
Ten ohmmetr zahoď. Pokud nemáš miliohmmetr, pak určitě "kecá" (stačí slabší baterka). Změř to klasickou metodou pana Ohma. Pusť do primáru 1 ev.2, 5 nebo 10 A , změř úbytek na vinutí (druhým přístrojem,připojeným přímo na vinutí - tedy za ampérmetrem) a odpor vypočti.Koko Loko píše:Petr HC, věř tomu, že u cívek určených pro favorita s elzapem či u cívek pro sovětsko-ruský bezkontakt je na primáru pod jedním ohmem. Konkrétněji, ruská cívka co mám teď zrovna po ruce má nějakých 0,3-0,5 Ohmnu, měřeno různými měřáky, pravda je někde "mezi".
A pokud máš pravdu, cívku zahoď také, poněvadž má mezizávitový zkrat.
Naposledy upravil(a) Petr HC dne stř úno 09, 2011 10:35, celkem upraveno 1 x.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10624
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Petr HC píše:Ten ohmmetr zahoď.
Petr HC píše:A cívku zahoď také














21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11084
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Luděk Musil píše:Petr HC píše:Ten ohmmetr zahoď.Petr HC píše:A cívku zahoď také![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
No comment! L.


Ač blbý středoškolák, povoláním výměnář, myslím, že měřit ještě umím.
Lada Granta Liftback 1,6 16V platinum - téměř normální auto
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107, VAZ 1117
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107, VAZ 1117
- Roman
- Příspěvky: 1285
- Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
- Bydliště: Kralův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Citat z http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=2 : " Zapalovací cívka
Nesmí být zapojena do soupravy s kontaktním rozdělovačem. Odpor primárního vinutí je 0,6ohmu při 12V a přibližně 20A. Odpor sekundárníhovinutí je 5 kohmů. Hodnoty jsou pouze informativní. Cívku lze zkoušet pouze v sestavě bezkontaktního elektronického zapalování na zkušebním zařízení odborné dílny."
Inac ked sa hovori o cievkach. Velmi dobra cievka je origo cievka pouzivana v Tatre 603. Ma primarne vinutie vhodne pre kontaktny rozdelovac, ale ma vyssi prevod takze je schopnejsia dodat vyssie sekundarne napatie a celkovo vyssiu energiu iskry. Jej konstrukcia bola vynutena kontaktnym rozdelovacom a osemvalcovym motorom. Klasicka indukcna cievka to totizto za tak kratke doby zopnutia kontaktov nestihala .
Pouzival som ju niekolko rokov s elektronickym zapalovanim s tym, ze primarne vinutie bolo previnute hrubsim drotom. Zapojenie aj popis upravy cievky bol v nejakom amaterskom radiu (dost davno - favority este neboli na svete).
Nesmí být zapojena do soupravy s kontaktním rozdělovačem. Odpor primárního vinutí je 0,6ohmu při 12V a přibližně 20A. Odpor sekundárníhovinutí je 5 kohmů. Hodnoty jsou pouze informativní. Cívku lze zkoušet pouze v sestavě bezkontaktního elektronického zapalování na zkušebním zařízení odborné dílny."
Inac ked sa hovori o cievkach. Velmi dobra cievka je origo cievka pouzivana v Tatre 603. Ma primarne vinutie vhodne pre kontaktny rozdelovac, ale ma vyssi prevod takze je schopnejsia dodat vyssie sekundarne napatie a celkovo vyssiu energiu iskry. Jej konstrukcia bola vynutena kontaktnym rozdelovacom a osemvalcovym motorom. Klasicka indukcna cievka to totizto za tak kratke doby zopnutia kontaktov nestihala .
Pouzival som ju niekolko rokov s elektronickym zapalovanim s tym, ze primarne vinutie bolo previnute hrubsim drotom. Zapojenie aj popis upravy cievky bol v nejakom amaterskom radiu (dost davno - favority este neboli na svete).
Roman
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11084
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Konkrétněji se jedná o cívku PAL 443 212 215 820, primár měřím 0,6 Ohmu, sekundár 4,82 KOhmu. S těmi 0,2 Ohmy na předchozí stránce jsem zjevně přestřelil, paměť mi již neslouží
.

Lada Granta Liftback 1,6 16V platinum - téměř normální auto
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107, VAZ 1117
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107, VAZ 1117
Ono taky nelze jednoduše počíátat proud cívkou dle Ohmova zákona . Elektronické zapalování odpojí automaticky cívku když se motor netočí , aby v případě "sepnutého" snímače neshořela . A pokud se motor točí se již nejedná o stejnosměrný proud - nýbrž střídavý a tam ve spojení z cívkou již Ohmuv zákon neplatí . Skuste si změřit odpor primárního vinutí trafa na 230V a z hrůzou zjistíte po dosazení hodnot do výpočtu proudu pomocí Ohmova zákona pro stejnosměrný proud ( I = U x R ) vám výjde že trafem "poteče" neůměrně velký proud který trafo nemůže přežít . Ono u střídavého proudu a cívky je to vše úplně jinak .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
zima pomalu končí a včera jsem řešil první škody na vazidle-zjistil jsem že na straně řidiče upadla zástěrka i s držákem
, tapec na levejch zadních dveřích je zkroucenej
a Janě se povedlo rozštípat spojler
navíc účinky soli na kastli....
po zimě. Držák zástěrky jsem naohýbal z novýho plechu a přinýtoval - spoj s nýty zapatlal karosářským tmelem....zástěrku jsem koupil novou v mototechně v Holicích za 40 kč-originál. Až nebude venku taková kosa budu pokračovat abych na jarním srazu neudělal ostudu.....




když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....