NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 924
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

2 Henry:
Jak píše Dušan, tlakové čidlo je většinou na hlavním kanálu hned za filtrem a kontrolka by svítit neměla, navíc celý koncern (Felda ještě ne, ale FAB. OCT. a novější) monitoruje tlak oleje až od 2000 ot. , aby to náhodou Helmuda nerušilo, podobně to je i s teplotou, kde asi od 78-115C ukazuje 90, pak to vylitne a je skoro pozdě, jako když jsem táhl podíval a už jsem zastavoval, že cítím fridex a v tom šla ručička za roh, tydle oblbovacky pro komfortní pocit uživatelů fakt rád nemám.
Já psal jen o těch dvou zkušenostech, u koncernu je hlavně předepsaná norma, ještě jsem říkal, že nemá VW, ale Subaru a že to nemůže ničemu vadit, no a ta 1.6 AEE po jedné zime napřed začala brát výrazně olej a pak v ní začalo silné mlátit, vyměnil jsem všechny hydrostely a mlácení nepřestalo, na klice nebo čepu to podle mě není,někdo mi tvrdil, že bude uvolněné sedlo v hlavě, mě přijde, že to bude souviset s hydrostelama, jak to blbe studené mazalo, ze by se něco zadrelo do nějakýho kanálků? Jiná 1.6 AEE má stejný mlátivy zvuk po výměně oleje a filtru, než se to natlakuje a po delším stání to potvora dělá taky, teď tam je Bosch filtr a budu dávat Mann. Zajímavé u te, co měla olej TQR 10W50 že start po roce a víc jak minutu nemlatila a potom zas začala. Ta AEE byla ve Felde a ne v OCT., Takže ano kontrolka po nastartování vždy chvilku poblikavala, u AEE je právě ta kontrolka nahoře a to mazání má citlivé, ten motor rád nemám, ikdyz dokáže pěkně jet, s vačkou a chipem i do kopce na dálnici držela 180kmh, ale z toho jsem se radoval jen asi 50tis.km.
Lada motor takto citlivej nebude, ale proč to pokoušet, VW TDi PD je prostě VW a vzhledem k možným škodám bych tam nepokoušel vůbec nic...
VVT mám v 1.8T ARX a ten motor je min náročný na olej, než todle PD, teď jsem pretesnoval víko a vačky krásné, bez sebemensiho náznaku opotrebeni, má najeto 240 tis.km a těch 90, co jsem s tím najel já dávám Shell Helix ultra 5W40 a měním po 15 tis.km, teda poslední dobou jsem měnil i dřív.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 924
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

Kontrolka nahoře u AEE jsem myslel čidlo tlaku :) a 1.8T s VVT není VW, ale Audi, uvažoval jsem do toho mobil 1 5W50, ale když jsem zjistil, že to nemá normu, tak fakt ne, sice kamarád ze škoda autorizaku říká, že to jezdí všude a že je to super olej, ale i o tom TQR 10W50 mi jeden úpravce tvrdil, že do VW 1.6 AEE bude super a pak z něho vypadlo, že nečekal že to budu používat v zimě a ještě k dennímu ježdění :/.
2 Henry:
U PDcka, řekněme, že bude -20C, natocis to a kontrolka blikat nebude - viz.jak jsem psal výše, jedině by jsi to rovnou vytočil nad 2tis. ale to by asi zhasla, vacka dlouho nebude mazaná a motor slusne likvidujes.... za mě jedině 5W40 s normou a vyvarovat se C3, u některých olejů, např. asi ten millers C3 vadit nebude.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Henry
Příspěvky: 632
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Henry »

Dusan: mozno mas pravdu, nabuduce vyskusam. Za tie roky som postupne vyskusal vsetkych vyrobcov filtrov a kontrolka mazania mi par sekund svieti aj v lete uplne s kazdym filtrom a olejom. Zrejme to suvisi skor so stavom motora (vole v kluke, vacke, olejovom cerpadle) a s tym, ze cidlo tlaku oleja mam az v hlave pri vacke.

Jarda: no ja som vzdy mal/mam prave tie starsie motory VW s cidlami v hlave pri vacke, vtedy este ani "dynamicku kontrolu tlaku oleja" nemali, to zaviedli az neskor a isty cas mali potom VW motory 2 cidla tlaku oleja (jedno volnobezne tusim 0,3 baru v hlave a druhe >2000 otacok 1,4 baru (bez turba)/0,9 baru (s turbom) priamo na prirube olejoveho filtra). Aj cidlo teploty vody bol este priamy termistor do budiku, takze teplota vody v realnom case a uz sa mi parkrat stalo, ze som na zaklade divneho spravania ukazovatela budiku zapol kurenie, zistil, ze nejde teply vzduch a zavcasu odhalil unik vody cez prasknutu hadicu (vtedy este neexistovalo cidlo hladiny vody v expanznej nadrzke).

Nic proti, respektujem tvoje skusenosti, dik za ne! :) Mame ich dost odlisne, urcite aj tym, ze prevadzkujeme uplne ine generacie motorov, co suvisi s vyrobnymi toleranciami a to zase s viskozitou oleja. Ja naopak nikdy nepouzivam tu "vodicku" 5W-40 alebo dokonca 0W-40, to povazujem za likvidacne pre starsie opotrebovanejsie motory, na volnobehu by preblikavala kontrolka tlaku oleja a tiez by mi to tieklo prudom z motora von cez vsetky gufera (kedysi som neuvazene vyskusal) a rozpustalo karbonove usadeniny. Manualy VW (aj inych vyrobcov) dlhodobo nespecifikuju viskozitnu triedu oleja, to je ponechane na zvazeni uzivatela podla klimatickych podmienok, udavaju iba normy VW. Kedysi som sa nimi riadil, ale postupom casu sledujem uz iba API/ACEA. U nas je malokedy pod -10°C aj v zime, studeny motor po starte pochopitelne nevytacam, takze 10W-40 aj 15W-40 u mna najde vyuzitie.
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 924
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

2 Henry:
No na Vysočině a pár metrů od řeky máme v zimě občas přes -20C, koukám rekord z meteostanice je z roku 2015 -30,3C. V lednu v roce 2005 jsem jel na pohovor do nejmenovane automotive firmy na technologa, přijel jsem o trochu později, ale postoupil jsem druhého kola a v rapidu fridex na minus 20, podruhé jsem vyjel včas, ale díky teplotám atakujicim -30 se mi v trubkách pod autem k chladiči udělal špunt a začalo to varit. No a pak jsem říkal, co se stalo a personalistka se smál, že Japonci jsou na dochvilnost citlivi, že mrzne a auto vaří, že horší výmluvu jsem si vymyslet nemohl, no řekl jsem mu, že nerozumí autům, tak mě ani k druhému kolu pohovoru nepustil :).
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 924
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

Tak zase napisu par postrehu k tomuto vozu. Pan tvrdil, ze daval vzduchac a urcite ne, vypadal jak u octy po cca 30tis.km, ale ulohu plnil, za nim vse krasne ciste, tak jsem dal novy mann... takze vymenim brzo olej v motoru, ten sice vypada pekne, ale kdyz clovek vi, co si tam da, tak to je jedina jistota. Kdyz auto jede alespon 1x za tyden, tak uz ani napinak neztrati tlak a hned je to celkem tiche, ale kdyz porovnam hlucnost travelu kolegy a tohodle motoru, tak ten travel je studenej asi stejne hlucnej, jak ten muj zahratej :).
No vyskytla se prvni zavadicka a opravil jsem to tak nejak po rusku, ve spinaci spojky byla praskla pruzinka, podobnou se mi nepodarilo najit, zavity se stacely do sebe a pak to nefungovalo, tak jsem mezi ty pulky praskle pruzinky vlozil podlozku, aby uz k tomu nedochazelo, funguje to, uvidime jak dlouho....
A toto je prvni niva, kde mi funguje torque, to neslo ani na E4 a pritom u octy to jde na E3, ale ta uz ma EPC, vlastne mi to jde na vsech bezlankovych autech a na zadnym lankovym, prekvapilo me, ze byvaly kolega mi tvrdi, ze mu to chodi na jimnym s lankovym plynem.
Chtel bych se zeptat, jaka diagnostika je vhodna pro nacteni ABS?, obcas to hodi na chvilku chybu. Nejaky soft na ELM nebo to umi jen motor? pak mam jeste KKL a HEX. Dekuji. Jinak to ABS oproti me znamym VW kope tak nejak jemneji, jsem zvedav, jak se to bude chovat na namrzle vozovce.
Přílohy
362961315_965993814679924_2381768691674011387_n.jpg
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 924
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

A jeste dotazek, v manualu je psana spojkova kapalina stejna jako brzdova DOT4. Ale u kratke E4 i u teto E5 mam total cernou spojkovou kapalinu, napred jsem myslel, ze je cerna od rozpustene gumy, ale je to mastne, kdyz tam strcim detektor vody v brzdove kapaline, tak ukazuje, ze tam zadna voda neni... Prijde mi tedy, ze je to naplnene nejakym olejem, kdysi jsem o necem takovym uvazoval i u skodovek, aby to bylo skoro vecne..., ale tam je spolecna nadobka, tak bych musel dat pro spojku samostatnou. Mate to take tak? a nevite nekdo, co je to za kapalinu?
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7274
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od valda1971 »

Jarda_NIVA1.7 píše:A jeste dotazek, v manualu je psana spojkova kapalina stejna jako brzdova DOT4. Ale u kratke E4 i u teto E5 mam total cernou spojkovou kapalinu, napred jsem myslel, ze je cerna od rozpustene gumy, ale je to mastne, kdyz tam strcim detektor vody v brzdove kapaline, tak ukazuje, ze tam zadna voda neni... Prijde mi tedy, ze je to naplnene nejakym olejem, kdysi jsem o necem takovym uvazoval i u skodovek, aby to bylo skoro vecne..., ale tam je spolecna nadobka, tak bych musel dat pro spojku samostatnou. Mate to take tak? a nevite nekdo, co je to za kapalinu?
Já mám u veteránků při pohledu do nádržek také "černou" kapalinu. Ale při vytažení až tak črná není. Používám v nich DOT 3.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Cory »

Uz mas nadobku spolocnu pre spojku a brzdu? Spojkove valce mas plastove? Lebo ak ano, je to bezna vec, asi tie gumicky stoja za prd.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 924
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

2 valda1971:
me u rapida cernala s DOT4, tenkrat jsem se toho lekl, dal jsem DOT3 a uz to neni tak hrozne...
2 Cory:
Nee, i u teto 2013 mam spojkovou kapalinu zvlast a brzdovku pro brzdy mam cirou... jestli je plastovy spojkovy valec nevim, u kratke mpi je spojkovy valec urcite kovovy.
Ono to auto je tak nejak, ze bych to cekal u prechodovyho modelu na M nekdy v r.2010 a ne az 2013 - treba predni brzdice maji propojky a v katalogu jsou uz brzdice primo pro jednu hadici a treba i kliky mam stale klasicke chromove asi mam stesti na auta, ktera jsou vzdy trochu pozadu... u octy mam prechodovej comfort 2,5 gen. :) a u kratke nivy zapsane v TP ABS, ale fyzicky tam neni a nikdy nebylo.
Ale zrovna oddelene kapaliny brzdova a spojkova beru teda spis jako vyhodu.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Jan Vaníček
Příspěvky: 1110
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Jan Vaníček »

Já mám v 06 silikonovou kapalinu už 10 let pořád krásně fialová.
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 924
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

2 Jan Vaníček:
jj, to je nejlepsi reseni... a mas ji jen ve spojce nebo i v brzdach? ja ji planuji vsude do rapida LDD cabrio, dal bych ji do vice aut, ale kazdy me zrazuje, ze ty brzdy musi byt uplne prazdne, ze kdyz bych vypustil starou i demontazi prednich pistku a rozebranim zadnich prasatek, ze by stejne neco zustalo v trubkach a dopadlo by to pry spatne, daval jsi ji teda do uplne komplet novych brzd? a jaky ma vlastne bod varu? ja u vsech aut kazdy rok jen vycucnu brzdovku z nadobky a naliju tam novou, tim se vlasne dostavam na polovinu vody v systemu, protoze difuze a i se mi to potvrzuje merenim po delsi dobe od naliti...

Ja tu v obouch nivach vyfotim, to opravdu neni jen nejaka zcernala brzdovka od gumicek, ale je to jak cerny olej a merak mi v tom nedetekuje zadnou vodu. Prave me prekvapuje, ze bych jen ja mel dve nivky mpi, ktere jsou od sebe 7 let a maji stejnou napln ve spojce. :)
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 924
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

2 Henry:
jeste k tem hypoidnim olejum, tady u toho vylozene pisi, ze nekoroduje nezelezne kovy https://www.olejwebshop.cz/mannol-hypoi ... 80w-90-1l/
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Henry
Příspěvky: 632
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Henry »

Ano, ale si tiez vsimni, ze je oznaceny zaroven ako "GL-4/GL-5". V praxi som vela takych olejov zatial nevidel, vacsinou su bud GL-4 (prevodovy) alebo GL-5 (hypoidny).
Jan Vaníček
Příspěvky: 1110
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Jan Vaníček »

Já ji mám ve všech autech, která málo jezdí, jak ve spojce, tak hlavně v brzdách. To mě naučili němečtí veteránisté. Já to vždy dával do nově udělaných brzd, taky mi říkali, že to má přijít do čistého. Ale kamarád Ladista to tam dával na podzim a ten jen brzdový a spojkový systém vyprázdnil, prolil lihen, vyfouknul trubky a dal to tam. Jak vysoký bod varu je, to nevímn, nikdy jsem se do problémů nedostal. Na nejstarším autě to už mám 15 let.
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 924
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

Tak jsme v Maďarsku a máme teď lehce přes 1000km. Odešel mi snímač klepání. Spotřeba celkem dobrá - okolo 8l. Už mi jdou blbe zavírat zadní vrata a to občas jen lehký terén... Nechápu, že najela 85tis.km a nekrizila se a jen s tím začnu jezdit já... Napínák budu muset dát ten mechanickej, za jízdy řetěz nechrasti, ale vypnu na chvilku hodně prohratej motor, pak prohřátej nastartuju a chrastí hodně dlouho :/. Spojka taky nic moc, jak je to prohřáté, tak to při rozjezdech úplně skáče, todle mi v Maroku taky dělala Ruska spojka, pak jsem dal Sachs a už paráda.
Určitě budu muset vyztužit zadní nápravu, zatím mám sériová kola, tak snad ohnutí tolik nehrozí, ikdyz v mém případě, kdyz jsem dokázal ohnout 3 sériové a jednu vyztuženou napravu...
A ještě vrtule mi přijde, že se zapínají pozdě, až na hranici cervenyho, pak to teda ochladí na 90°C, ale měl bych obavy i ze zakarbonovani motoru, alespoň že rus ukazuje reálnou teplotu, to oblbovacka VW, kde ta auta jezdí s nefunkčníma vrtulema a 90 to ukazuje do 115 °C a pak je to celý zakarbonovani od prepalenyho oleje.
Pozitivum, že se na merce nehnul olej ani o milimetr a voda taky neubývá. Ale při tom, jak se chovají vrtule, tak by za chvilku min. ztvrdla gufera :(
2 Jan Vaníček:
Jj, u tohodle auta ji dám jen do spojky, ověřoval jsem si to a do ABS vhodná není a do ESP už vůbec ne. Do rapida ji taky zatím dám jen do spojky a časem i do brzd. U MTX půjde do brzd, protože mi zas odešel válec a spojku to má lankem :)
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“