Stránka 31 z 124

Napsal: čtv lis 04, 2010 10:45
od ger007
ja neviem co sa tu furt riesi, nemam rad skodovky ani ich auta, to vsak neznamena ze nemozu mat dobre auta, dnes sa vsetko riesi ako spotrebak nie ? tak co sa budeme divit ked tie auta najedu 150tkm a zacnu sa srat, ved budu mat po zivotnosti tak co, sam to vidim na mazde...

Napsal: čtv lis 04, 2010 10:58
od Petr HC
Marek píše:Předpojatý názor, který nemůžeme prokázat (ani vyvrátit)...

Psal jsem o tom, že mám TUŠENÍ - tak to zkusím trochu podložit. Materiály ani technologie určitě v poslední době nepokročily násobně, natož řádově dopředu. Zato jejich namahání často ano. Když uvážím dělený vstřik, namahání trysek bude cca trojnásobné - k tomu "suchý" benzin vstřikovaný pod vysokým lakem a s tím souvisí i podstatně složitější elektronika. U vysokotlakého čerpadla dtto. V Ženevě na autosalonu jsem viděl řez 6tistupňovou tříhřídelovou převodovkou VW (v chodu) a můžu říct, že je proti běžným převodovkám nesrovnatelně složitější. A všechny tyto novinky se dnes draze platí. Pravdu máš, že turba si snad své bolístky už "vylízala".

Napsal: čtv lis 04, 2010 11:05
od Marek
Šestistupňové tříhřídelové převodovky jezdí už dvanáct let. Například Sharany je mají od léta roku 2000. Nejsou s nimi žádné problémy ani po ujetí půl milionu kilometrů.

Motory s přímým vstřikem benzinu existují skoro 20 let. Japonci je dávají do Mitsubishi pod označením GDi. Fungují, pracují, bez investic.

Dnes si lidi pořizují moderní vozy za relativně vysoké částky proto, že je potřebují. Pokud je potřebují, pravděpodobně je upotřebí. Pokud s autem najezdí ročně 30.000 km, po pěti letech mají 150 a více tisíc km na tachometru. Proč by tu a tam nemohlo něco odejít? Na spotřebě paliva a servisu jsem oproti starému autu ušetřil desítky tisíc korun, tak nějakou tu kačku rád investuju.


Mám modelově 15 let starý vůz (výroba byla započata na podzim roku 1995). Najeto mám 260.000 km (doufám...). Kotouče mi vydržely vepředu 220.000 km, vzadu 260.000 km (jdu je měnit dneska). Destičky vpředu 100.000 - 150.000 km, vzadu jsou originál. Přední tlumiče 250.000 km (měněné minulý měsíc), kulové čepy až na jeden jsou originál. Ložiska kol originál. Převodovka bez zásahu, vše včetně oleje originál. Motor - pouze rozvody po cca 100.000 km, nad rámec běžného servisu jsem měnil jen tři hydraulická zdvihátka á 150 Kč.
Elektrika bez problému a jediné opravy.
Karosérie bez koroze (výjimkou jsou páté dveře, kde je orezlý pravý roh díky tomu, že zatékalo dovnitř prasklým husím krkem elektriky).

Myslíte, že moderní (ve srovnání s žigulíkem) technologie jsou opravdu tak poruchové??? Nenechte se vysmát!

Napsal: čtv lis 04, 2010 11:20
od zelvotron
Marek píše:A nevím, proč mi do příspěvku přidáváš komentář.

Ještě se ptej:
:roll:
Marek píše: Proboha, Ty toho o autech asi moc nevíš, co? Ty vole, Ty plácáš blbosti jednu lepší než druhou.

Přečti si po sobě, co tu píšeš, to jsou perly, pane.
Marek píše:Ať neplácá takové p**oviny a bude všechno v pořádku.

Diskutuj slušně, potom bude všechno v pořádku. :!:

Napsal: čtv lis 04, 2010 11:22
od Petr HC
Vzdávám to. Kdyby mi bylo 40, asi bych uvažoval jinak. Dnes potřebuji auto k bezpečnému (uznávám že relativně) přemístění z bodu A do bodu B a "uživit ho" z důchodu.

Napsal: čtv lis 04, 2010 12:30
od vintera
Marek píše:Předpojatý názor, který nemůžeme prokázat (ani vyvrátit). Proč by ten systém měl být takto poruchový? Na trhu existuje tři roky a zatím tedy nemohou být objektivní poznatky o poruchovosti nebo trvanlivosti.

O turbech taky kolují nejrůznější pověry, fámy a nepravdy, jako že odcházejí a jsou drahá. Opravdu je to tak? Není, jen Franta u píva povidal a Pepik tomu věří, protože Franta tomu rozumí, neb opravuje v JZD traktory.
Jo marku, jestli Franta opravuje v JZD traktory, tak bych mu svěřil cokoli, narozdíl od mnoha servismanů značkových servisů. V dnešních traktorech je technika na špičkové úrovni, jaká není běžná ani u všech automobilů.

Vím, že jsi to použil jako řečnický obrat, ale já bych ti ho trošku poopravil, měl znit takto : "není, jen Franta u piva povídal a Pepík tomu věří, protože Franta tomu rozumí, neb opravuje v autoservisu auta.

Doufám, že mě také nanzveš čímsi zvířecím, ale to jsou mé životní zkušenosti s opraváři. :wink:

Napsal: čtv lis 04, 2010 12:36
od vintera
Petr HC píše:Vzdávám to. Kdyby mi bylo 40, asi bych uvažoval jinak. Dnes potřebuji auto k bezpečnému (uznávám že relativně) přemístění z bodu A do bodu B a "uživit ho" z důchodu.
jsem stejného názoru, pouze jej zastávám od mládí. Auto považuji zcela za věc, která mi musí sloužit za přísně ekonomických podmínek. Na druhou stranu, kdyby nás takových byla většina, ploužily by se po cestách zřejmě ještě końské povozy.

Napsal: čtv lis 04, 2010 15:01
od Cooper
Vy tu řešíte zrychlení z 0-100 jestli je 15 nebo 16 sekund. To mě přijde k smíchu. Já stejně když předjíždím, vždycky mi zůstane velká rezerva. Já nechcu od auta nic jiného, než aby mě dostalo z bodu A do bodu B. A u nového auta prostě chcu aby to málo žrálo a dlouho vydrželo bez peněz. To že to podle některých jede hůř než Favorit mě vcelku netankuje. Já s tím autem najel několik desítek kilometrů, dokonce jsem s ním předjížděl a žádná katastrofa se nekonala.

Jak říkám, já auto a motorizaci vybranou. Teď jen natrefit na pěkný kus, s palubním počítačem a nejlépe s tempomatem.....

Napsal: čtv lis 04, 2010 16:38
od Veverka
ted si teda nejsem jistej,1500 má na youtubu zrychlení na 120 tacho často tak okolo 13 vteřin,resp. jde o to že rusáci těch 15s snad počítají jako průměrný ale garantovaný výkon plně obsazeného(ne-li plně naloženého) auta,a ted nevim,zda se to dneska už všude uvádí jako pouze s řidičem + těch cca 75% procent paliva nebo kolik.Karb. Fakan ale i tak jede lépe než sdi. :oops:

Napsal: čtv lis 04, 2010 16:55
od Cooper
Veverka píše:Fakan ale i tak jede lépe než sdi.
Ale pod 7 litrů na 100 se nedostaneš :-P Já vím...jsem jiný....

Napsal: čtv lis 04, 2010 17:03
od Majo2103
Cooper píše:
Veverka píše:Fakan ale i tak jede lépe než sdi.
Ale pod 7 litrů na 100 se nedostaneš :-P Já vím...jsem jiný....

Spoluziak na Favorite sa stavil s otcom,ze urobi spotrebu pod 6litrov a urobil 5.8l na 100km....akurat vravel ze si musel zvyknut na to,ze nanho vsetci trubia......normalne robil spotrebu medzi 6-7,ale pri 7 litroch uz hundral ze to vela zerie :roll: :)

Napsal: čtv lis 04, 2010 17:06
od Veverka
A proč ne pod 7?ty sám jezdíš za 6,5 nebo kolik s 1700 :lol:

Napsal: čtv lis 04, 2010 17:16
od Laďuša
Bože muj, já se nestačim divit, co tu za den může vzniknout :lol:

Napsal: čtv lis 04, 2010 17:26
od Cooper
Veverka píše:A proč ne pod 7?ty sám jezdíš za 6,5 nebo kolik s 1700
Jo, ale já mám Ičko....Otec s 1300 jezdí za 6,8....Tady se bavíme o 1500,ni?

Napsal: čtv lis 04, 2010 17:30
od Kalasnikov
Marek: Argumenty došly je čas se přesunout k nadávkám, tvoje bludy o převodovkách jsou fakt skvělé, nemám čas ani náladu ti to vyvracet ani slovíčkařit nad tím jestli tomu ve vašem JZD říkají krátká, úzká, dlouhá nebo široká, čeká mně další noční na převodovkárně. Hlavně že sis dokázal že máš největší péro v celé arizoně.

[ Komentář přidal: zelvotron: čt listopad 04, 2010 18:40 ]
Taky klídek jo :wink: