Stránka 4 z 5

Napsal: čtv dub 09, 2009 17:27
od Saša
Roman píše:privody k airbagu sa skratovali ( aby neprislo k nahodnemu odpaleniu airbagu vo vymontovanom sedadle
Všechny konektory k Airbagu mají již v sobě z výroby automatickou skratovací (pozlacenou) propojku , která ještě před úplným vytažením konektoru zkratuje přívody pro případ statické elektřiny .

Napsal: pát dub 10, 2009 11:03
od Marek
Pája píše:
Marek píše: Mnohokrát nám vylítly pytle................
Náš odborník. :lol:
Poslyš, frajere, začínám Tě mít dost.

Skutečnost, že při připojení baterky do palubní sítě vozu mohou vystřelit airbagy, je všeobecně známá a stalo se to tisícům lidí, kteří nečtou návoz k obsluze vozidla, protože podobně jako Ty jsou všeználci (ale vlastně vědí hovno - jako Ty).

V každém návodu k obsluze vozidla vybaveného airbagy je tučným písmem psáno, že při připojování odpojeného akumulátoru zpět do palubní sítě je nutno předtím zapnout zapalování. V okamžiku připojení baterky nedojde díky okamžitým proudovým odběrům ke vzniku napěťové špičky, která by právě mohla způsobit aktivaci airbagů. To není můj výmysl, to je fakt.
Ty pytle nevystřelily mně, protože narozdíl od mnoha lidí jsem odborník, ale řešili jsme to mnohokrát na servisech právě u zákazníků, kteří coby mistři světa nemají potřebu řídit se návody k obsluze.


Řekl bych, že jsme dost OT............

Napsal: pát dub 10, 2009 23:24
od Nulašestka
Marek píše:V každém návodu k obsluze vozidla vybaveného airbagy je tučným písmem psáno, že při připojování odpojeného akumulátoru zpět do palubní sítě je nutno předtím zapnout zapalování.
Když už jsme tu v tématu o fordu, tak by mě zajímalo, co máš psáno v příručce na galaxy, protože v příručce na focus o ničem podobném není ani zmínka :!: V radách pro svépomoc se dočtu, že při zapojování baterie mám nejprve připojit kladný kabel a potom záporný a že jestliže byla baterie odpojena, může vozidlo přibližně prvních 8 km po znovupřipojení vykazovat neobvyklé provozní charakteristiky. O zapnutí zapalování či nebezpečí vystřelení airbagů ani slovo - a to ani v sekci věnované airbagům. Takže tvé tvrzení nesdílím.
A v tý knížce Focus - Jak na to od Etzolta (která není součástí palubní literatury, ale je mnohem lepší jako návod na opravy) se na straně 59 u montáže baterie píše: "Pozor: před montáží baterie musí být vypnuté zapalování". Že by fatální chyba v překladu? Pak se píše jen o tom, že po připojení baterie se mají nastavit hodiny a stahování oken, případně řídící jednotka motoru. Jen přímo u airbagů je jedna věta, že při připojování baterie nesmí být ve vozidle žádná osoba.
Skoro mi to připomnělo kreslený vtip od Renčína, kde obžalovaný promlouvá k soudci: Chcete slyšet pravdu? A kterou? Absolutní, relativní, nebo tu, co vítězí? :roll:

Napsal: sob dub 11, 2009 10:08
od Marek
Ano.

V návodu k obsluze, jenž je součástí vozu při koupi, stejně tak v publikaci "Jak na to" od pana Etzolda - ANO.

Doslova je psáno: "Při montáži volantu s airbagem či airbagu musíme před připojením akumulátoru zapnout zapalování."

Podívej se pořádně, jistě to taky objevíš.

Napsal: sob dub 11, 2009 11:17
od Miso
Marek píše: Doslova je psáno: "Při montáži volantu s airbagem či airbagu musíme před připojením akumulátoru zapnout zapalování."
Ano? A kdeze sa to v tom navode pise?

Napsal: ned dub 12, 2009 11:24
od Marek
V návodu k obsluze to není, přiznávám (ač jsem si myslel, že to tam je). Ale pravděpodobně to tam ani být nemusí. Je tam totiž jednoznačně psáno, že jakékoli neodborné zásahy do systému airbagů jsou zakázané a smí je provádět pouze autorizovaný servis. Z toho jasně vyplývá, že každý gramotný člověk si toto přečte a do airbagů se nesere!!!

V publikaci "Jak na to" od německého autora Etzolda to ovšem skutečně uvedeno mám, a sice na straně 157 (kapitola Řízení, podkapitola "Airbag-bezpečnostní pokyny"). Pravděpodobně tuto publikaci psali nejen pro majitele, ale rovněž pro servismany, proto tam tuto informaci uvedli.

Pro všechny uživatele vozů vybavených airbagy platí, že jakýkoli neodborný zásah do systému airbagů (i pouhé odpojení či zapojení konektoru airbagu je považováno za neodborný zásah) je zakázán. Proto informace o tom, že je nutno před připojením akumulátoru po práci na systému airbagů nejdřív zapnout zapalování, je logicky zbytečná. A když už někdo doma v garáži na systému airbagů kutí a tím "neodborně do systému zasahuje", riskuje, že se mu tato nepříjemnost může stát. Takže skutečnost, že jsem vám to oznámil, je tudíž pro takové lidi přínosná a měli byste mi poděkovat a ne se snažit usvědčit mě ze lži (jak je tu však dobrým zvykem).


Prostě platí toto: Pokud hrabete na pytle, musíte si předtím odpojit baterku. Jakmile ji po ukončené práci chcete opět připojit, nejprve zapněte zapalování a až poté akumulátor připojte. Pokud to neuděláte, riskujete velmi reálně, že vám airbag vyletí (buď přímo v okamžiku připojení baterky nebo při prvním následném zapnutí zapalování).

Děkovat nemusíte - zvykl jsem si už na tomto fóru na to, že za dobře míněnou radu je tu člověk po zásluze potrestán.





.

Napsal: ned dub 12, 2009 20:56
od Maysner
u novych aut je brano odpojedni baterky a jeji znovu pripojeni jako zasah do airbagu?

z toho co jsi psal predtim jsem chapal ze pri kazdym pripojeni baterky

Napsal: ned dub 12, 2009 21:37
od Marek
Maysner píše:u novych aut je brano odpojedni baterky a jeji znovu pripojeni jako zasah do airbagu?
Co to plácáš??? Kde jsi tuhle informaci vzal? Řekl tady snad někdo něco takového?

Napsal: úte dub 14, 2009 06:58
od gogo
...uz sa na to VYSERTE!!!!!!!!!!§§

ja som sa len pytal, ci s tym ma niekto skusenost. Ak ano, tak odpoviem, ak nie, drzim hubu a neplacam nezmysly. sam velmi dobre viem, ze je to zasah trochu ineho charakteru ako vrtat sa srobovakom a trinaskou klucom v zigulackom motore....
keby mi tu niekto osobne povedal "ano na escorte je to tak a tak" tak to berem ako radu, ale aj tak by som si to este 2x preveril. az taky tupec som neni, ze niekto niekde nieco pocul a ja to tak urobim. inak neviem co som ocakaval, ked ani na fordackom fore mi nikto nic konkretne nepovedal.........len tak par blabolov pre osviezenie

http://www.fordclub.sk/forum/viewtopic. ... 7461#47461

PS: keby bola co len zmienka o tom v prilozenej servisnej knizke, tak sa tu nepytam. ja povazujem za uspech aj to, ze u 10 rocneho auta mam povodnu servisnu knihu s navodom na pouzitie....

Napsal: úte dub 14, 2009 09:17
od Puhi
ako pozerám, tak odborníci na ford fóre ti poradili úplné hovno :lol: to fakt skôr tu vyriešiš :mrgreen: :P

Napsal: úte dub 14, 2009 09:41
od gogo
tak tak, hovno makove, moc som sice od nich necakal tak nesklamali.

davnejsie som sa tam tiez pytal, ako sundat predny naraznik, spojler. bolo tam na dve strany odpovedi, a niektore boli: "to treba odsrobovat tie 4 sroby" staci?....

takze behnem za mojim "fordakom" a bud to nejak poriesi, alebo na to kaslem. ja osobne nemam problem mat dieta vzadu, no zeny vseobecne asi maju radi dieta pod dohladom...

Napsal: úte dub 14, 2009 09:48
od Marek
Můj osobní názor je, že deaktivace airbagu spolujezdce by měla být možná u všech vozů, a sice pomocí diagnostiky (nějakou změnou kódování řídicí jednotky pytlů).

Jde o to, kolik to bude stát (značkové servisy mnohdy účtují i přes 500 korun za započatou hodinu).

Napsal: úte dub 14, 2009 09:57
od gogo
Marek píše:Můj osobní názor je, že deaktivace airbagu spolujezdce by měla být možná u všech vozů, a sice pomocí diagnostiky (nějakou změnou kódování řídicí jednotky pytlů).

Jde o to, kolik to bude stát (značkové servisy mnohdy účtují i přes 500 korun za započatou hodinu).
...ved to je cela pointa pribehu. neni problem navstivit origo servis priamo u nas v meste
http://www.autokois.com/ (do iti, ta kuga je pekne auto....) , kde verim podobne zalezitosti riesia behom par minut, cena je uz druha vec. suciastky ktore oni ponukaju dokazem zohnat aj inak za tretinove ceny.

Napsal: pát črc 31, 2009 23:49
od Majo2103
Aby som sa vrátil k pôvodnej téme....Auto stálo nečinne 9 mesiacov,lebo som vlastnou blbosťou odjebal homokynetický klb a skrivil rameno ešte minulý rok.Až tento týždeň sa mi podarilo zohnať skoro komplet prednú nápravu z Oriona za facku.Takže spolujazdcova strana dostala druhý klb,kotúč,brzdové doštičky a rameno.Druhá podstúpy podobný rpoces až na ten klb.Dnes som dorobil svetlá(išli tam z Alberta) spolu s klaksónmi.Po dlhšom čase som ho zas prevetral a je to paráda.Foto neskor.

Napsal: úte lis 10, 2009 22:45
od Majo2103
Pre oživenie jedna fotka z leta....