Marek píše:V každém návodu k obsluze vozidla vybaveného airbagy je tučným písmem psáno, že při připojování odpojeného akumulátoru zpět do palubní sítě je nutno předtím zapnout zapalování.
Když už jsme tu v tématu o fordu, tak by mě zajímalo, co máš psáno v příručce na galaxy, protože v příručce na focus o ničem podobném není ani zmínka
V radách pro svépomoc se dočtu, že při zapojování baterie mám nejprve připojit kladný kabel a potom záporný a že jestliže byla baterie odpojena, může vozidlo přibližně prvních 8 km po znovupřipojení vykazovat neobvyklé provozní charakteristiky. O zapnutí zapalování či nebezpečí vystřelení airbagů ani slovo - a to ani v sekci věnované airbagům. Takže tvé tvrzení nesdílím.
A v tý knížce Focus - Jak na to od Etzolta (která není součástí palubní literatury, ale je mnohem lepší jako návod na opravy) se na straně 59 u montáže baterie píše: "
Pozor: před montáží baterie musí být
vypnuté zapalování". Že by fatální chyba v překladu? Pak se píše jen o tom, že po připojení baterie se mají nastavit hodiny a stahování oken, případně řídící jednotka motoru. Jen přímo u airbagů je jedna věta, že při připojování baterie nesmí být ve vozidle žádná osoba.
Skoro mi to připomnělo kreslený vtip od Renčína, kde obžalovaný promlouvá k soudci: Chcete slyšet pravdu? A kterou? Absolutní, relativní, nebo tu, co vítězí?