Stránka 4 z 5
Napsal: ned úno 01, 2009 21:50
od EMI
na lambdu by nemusel bejt připojenej ani V-metr.šlo by to nějak šikovně udělat aby výstup ze sondy ovládal švába operačního zesilovače (s OZ zapojenými jako hystereze) řekněme se 3 ks LEDek pro signalizaci chudé, bohaté a "ideální" směsi ?
Napsal: pon úno 02, 2009 02:01
od popest
Pája píše:Já to vidim jasně. Našroubuju lambdu do laufu, tak jak to má Maysner, připojim vytápění. BTW kolik žádá vytápění voltů a ampérů? Na sedadlo hodim osciloskop a budu lítat po hájveji sem a tam a laborovat s hladinou, vzdušníkama a tryskama. Pozdějc si to zkusim udělat na voltmetr.
Co jinýho by měl tenhle budík bejt?
http://uni.autodoplnky.cz/autostyle-mer ... d-s3363257
Super, napiš jak to dopadlo. BTW ty máš přenosnej digi. oscil. na baterky?
Napsal: pon úno 02, 2009 07:29
od Pája
Jasně, čtyřkanál. Nejsem žádná lama.
To EMI: To ten voltmetr ze žigulíka bude asi lepší volba. Samo že s upravenym rozsahem.
Napsal: pon úno 02, 2009 13:39
od Saša
EMI píše:šlo by to nějak šikovně udělat aby výstup ze sondy ovládal švába operačního zesilovače (s OZ zapojenými jako hystereze) řekněme se 3 ks LEDek pro signalizaci chudé, bohaté a "ideální" směsi ?
Ano to by šlo . Ono také v těch "jejich" měřičích nic jiného není pouze pro íčko je na vstupu součtový RC člen aby to měřilo jakoby průměr protože celý sistém u íčka kmitá .
Napsal: stř úno 04, 2009 18:04
od Pája
Dneska mi psal ten pán z e-shopu Autostyl, že ten budík za 1700,- je holej. NO lambda...
"Dobrý den,
bohužel u tohoto přístroje není montážní příslušentsví. V balení je pouze
přístroj."
Napsal: čtv úno 05, 2009 16:29
od Saša
Lambády se válej všude na vrakáčích nebo ve zběrnách surovin (tam lépe je to na váhu) , chce si vybrat nějakou "hezčí" a uříznout to před a za ní . Kvůli závitové díře a pak proto že se lambda nesmí povolovat za studena min teplota se doporučuje 60a víc °C (velké riziko poškození)
Nikdy nestříhejte dráty ! vemte jí i s paticí a protikusem (tam již dráty ustřihnout můžete .
Vývody určíte snadno : U 4-drátu : óhmetrem , jeden drát je spojen s kostrou (obalem lambdy (0 ohm skrat), pak jsou tam dva dráty (stejné barvy) které mezi sebou vykazují velmi malý odpor - řádově jednotky ohm (vyhřívání) , a ten zbejvajíci je výstup .
Napsal: čtv úno 05, 2009 16:40
od Tommel
Saša píše:Nikdy nestříhejte dráty !
Ja mam prodlužovane kable na lambde, funguje jak ma a to je ještě přes čokoladu propojene

Napsal: čtv úno 05, 2009 16:40
od Maysner
Saša píše:lambda nesmí povolovat za studena min teplota se doporučuje 60a víc °C (velké riziko poškození)
??? normalne jsem ji vymontoval ze svodu doma ve sveraku, na aute jsem ji taky povolil za studena a funguje bez problemu

Napsal: čtv úno 05, 2009 16:58
od Saša
Ta "čokoláda" není na škodu oni ty dráty nejdou pájet . A odvážným štěstí přeje .
Napsal: čtv úno 05, 2009 17:13
od Chester
Maysner píše:Saša píše:lambda nesmí povolovat za studena min teplota se doporučuje 60a víc °C (velké riziko poškození)
??? normalne jsem ji vymontoval ze svodu doma ve sveraku, na aute jsem ji taky povolil za studena a funguje bez problemu


já ji taky povoloval za studena, naštěstí funguje dál, ale pro příště je to dobrý vědět.
Napsal: ned úno 08, 2009 21:15
od EMI
všetečná otázka: dává lambda stejný hodnoty při pohonu na benzín a LPG?
(co vlastně pricipielně měří? typuju že bude jen měnit odpor sondy podle spalin)
Napsal: ned úno 08, 2009 21:55
od Saša
Lambdě je jedno jestli měří benzín nebo LPG . Lambda měří zbytkový kyslík .
EMI píše:typuju že bude jen měnit odpor sondy podle spalin)
ANO i NE . Používají se dva druhy : zirkoniové (nejčastěji) -ty vyrábějí přímo napětí a titanové -ty se chovají jako proměný odpor .
U našich í-ček je použita Zirkoniová
Napsal: pon úno 09, 2009 17:16
od EMI
takže si opět zkusím odpovědět sám
v případě titanové by se jako převodník na napětí použil odporový můstek napájený z palub. nap. a na diagonále můstku by se měřilo napětí. tedy: R->U->bohatost směsi. Eventuelně napájet rovnou sondu konstantním proudem a měřit přímo úbytek na sondě, ale to by asi nebylo úplně košér.
v případě zirkoniové by se jako převodník použil operační zesilovač řekněme v neinvertujícím zapojení (nebo dva v invert. zap. a to jeden jako zesilovač a jeden jako negace napětí. - todle složitější řešení se mi líbí víc kvůli vstupnímu odporu takovýho zapojení). Zapojení na 12V aby se napětí na lambdě odečítalo od palubního a výsledek se měřil mi opět nepříde OK, typuju že napětí bude velmi malý (bude to nejspíš princip jako termočlánek) a odečítat ho od 12V a měřit rozdíl nemá smysl kvůli chybě měření... je to tak???

Napsal: pon úno 09, 2009 18:45
od Saša
EMI píše:typuju že napětí bude velmi malý
Až tak malé ne 100 až cca1000mV . K zobrazení jde použít stará dobrá A 277 nebo LM 3914N .
Napsal: pon úno 09, 2009 18:55
od Pája
To EMI: Měl by sis to tady nejdřív přečíst, než se začneš ptát. Většina tvejch otázek tu už byla zodpovězena.