Měřič sytosti paliva?
Moderátor: Moderátoři
na lambdu by nemusel bejt připojenej ani V-metr.šlo by to nějak šikovně udělat aby výstup ze sondy ovládal švába operačního zesilovače (s OZ zapojenými jako hystereze) řekněme se 3 ks LEDek pro signalizaci chudé, bohaté a "ideální" směsi ?
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG 
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....
Super, napiš jak to dopadlo. BTW ty máš přenosnej digi. oscil. na baterky?Pája píše:Já to vidim jasně. Našroubuju lambdu do laufu, tak jak to má Maysner, připojim vytápění. BTW kolik žádá vytápění voltů a ampérů? Na sedadlo hodim osciloskop a budu lítat po hájveji sem a tam a laborovat s hladinou, vzdušníkama a tryskama. Pozdějc si to zkusim udělat na voltmetr.
Co jinýho by měl tenhle budík bejt?
http://uni.autodoplnky.cz/autostyle-mer ... d-s3363257
Ano to by šlo . Ono také v těch "jejich" měřičích nic jiného není pouze pro íčko je na vstupu součtový RC člen aby to měřilo jakoby průměr protože celý sistém u íčka kmitá .EMI píše:šlo by to nějak šikovně udělat aby výstup ze sondy ovládal švába operačního zesilovače (s OZ zapojenými jako hystereze) řekněme se 3 ks LEDek pro signalizaci chudé, bohaté a "ideální" směsi ?
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Lambády se válej všude na vrakáčích nebo ve zběrnách surovin (tam lépe je to na váhu) , chce si vybrat nějakou "hezčí" a uříznout to před a za ní . Kvůli závitové díře a pak proto že se lambda nesmí povolovat za studena min teplota se doporučuje 60a víc °C (velké riziko poškození)
Nikdy nestříhejte dráty ! vemte jí i s paticí a protikusem (tam již dráty ustřihnout můžete .
Vývody určíte snadno : U 4-drátu : óhmetrem , jeden drát je spojen s kostrou (obalem lambdy (0 ohm skrat), pak jsou tam dva dráty (stejné barvy) které mezi sebou vykazují velmi malý odpor - řádově jednotky ohm (vyhřívání) , a ten zbejvajíci je výstup .
Nikdy nestříhejte dráty ! vemte jí i s paticí a protikusem (tam již dráty ustřihnout můžete .
Vývody určíte snadno : U 4-drátu : óhmetrem , jeden drát je spojen s kostrou (obalem lambdy (0 ohm skrat), pak jsou tam dva dráty (stejné barvy) které mezi sebou vykazují velmi malý odpor - řádově jednotky ohm (vyhřívání) , a ten zbejvajíci je výstup .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Tommel
- Příspěvky: 3271
- Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
- Bydliště: Brno - HK
- Kontaktovat uživatele:
Ja mam prodlužovane kable na lambde, funguje jak ma a to je ještě přes čokoladu propojeneSaša píše:Nikdy nestříhejte dráty !


Chatka 12 forever
. Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska

Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
??? normalne jsem ji vymontoval ze svodu doma ve sveraku, na aute jsem ji taky povolil za studena a funguje bez problemuSaša píše:lambda nesmí povolovat za studena min teplota se doporučuje 60a víc °C (velké riziko poškození)

E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Ta "čokoláda" není na škodu oni ty dráty nejdou pájet . A odvážným štěstí přeje .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Maysner píše:??? normalne jsem ji vymontoval ze svodu doma ve sveraku, na aute jsem ji taky povolil za studena a funguje bez problemuSaša píše:lambda nesmí povolovat za studena min teplota se doporučuje 60a víc °C (velké riziko poškození)

2103 1.5. r.v.1977
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
Lambdě je jedno jestli měří benzín nebo LPG . Lambda měří zbytkový kyslík .
U našich í-ček je použita Zirkoniová
ANO i NE . Používají se dva druhy : zirkoniové (nejčastěji) -ty vyrábějí přímo napětí a titanové -ty se chovají jako proměný odpor .EMI píše:typuju že bude jen měnit odpor sondy podle spalin)
U našich í-ček je použita Zirkoniová
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
takže si opět zkusím odpovědět sám
v případě titanové by se jako převodník na napětí použil odporový můstek napájený z palub. nap. a na diagonále můstku by se měřilo napětí. tedy: R->U->bohatost směsi. Eventuelně napájet rovnou sondu konstantním proudem a měřit přímo úbytek na sondě, ale to by asi nebylo úplně košér.
v případě zirkoniové by se jako převodník použil operační zesilovač řekněme v neinvertujícím zapojení (nebo dva v invert. zap. a to jeden jako zesilovač a jeden jako negace napětí. - todle složitější řešení se mi líbí víc kvůli vstupnímu odporu takovýho zapojení). Zapojení na 12V aby se napětí na lambdě odečítalo od palubního a výsledek se měřil mi opět nepříde OK, typuju že napětí bude velmi malý (bude to nejspíš princip jako termočlánek) a odečítat ho od 12V a měřit rozdíl nemá smysl kvůli chybě měření... je to tak???

v případě titanové by se jako převodník na napětí použil odporový můstek napájený z palub. nap. a na diagonále můstku by se měřilo napětí. tedy: R->U->bohatost směsi. Eventuelně napájet rovnou sondu konstantním proudem a měřit přímo úbytek na sondě, ale to by asi nebylo úplně košér.
v případě zirkoniové by se jako převodník použil operační zesilovač řekněme v neinvertujícím zapojení (nebo dva v invert. zap. a to jeden jako zesilovač a jeden jako negace napětí. - todle složitější řešení se mi líbí víc kvůli vstupnímu odporu takovýho zapojení). Zapojení na 12V aby se napětí na lambdě odečítalo od palubního a výsledek se měřil mi opět nepříde OK, typuju že napětí bude velmi malý (bude to nejspíš princip jako termočlánek) a odečítat ho od 12V a měřit rozdíl nemá smysl kvůli chybě měření... je to tak???

red BA3 21061, 1984, 4q, LPG 
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....
Až tak malé ne 100 až cca1000mV . K zobrazení jde použít stará dobrá A 277 nebo LM 3914N .EMI píše:typuju že napětí bude velmi malý
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!