Stránka 4 z 19

Napsal: stř zář 16, 2009 19:45
od Luděk Ondrůch
Wolf píše:upečou se přívodní kabely
Kabely se neupečou, při standartním napětí nima poteče proud kolem 7,5 A, pokud žárovky nejsou zapojený přes relé upečeš kontakty na páčce pod volantem. Lepší řešení je koupit žárovky s vyšší svítivostí.

Napsal: stř zář 16, 2009 19:49
od Maysner
roztavis tu plastovou patici u zarovky. elektrika kdyz je pres rele pohoda

Napsal: pon zář 21, 2009 06:05
od Patrac
nacpi tam xenony svítí to jak ďas a nehřeje to :)

Napsal: pon zář 21, 2009 06:13
od Cory
Patrac píše:nacpi tam xenony svítí to jak ďas a nehřeje to :)
Keby nieco, mam na predaj :)

Alternátor

Napsal: sob bře 05, 2011 15:36
od janis43
Zdravím lidi. Já vím, že z toho asi nebudete nadšení, ale dělám si z nivy traktor :oops: (jak víte vyjede všechno) A máme problém. Soused už stavěl několik traktorů ale tady si neví rady s připojením alternátoru. Je tam 5 vývodů, rozdělených do dvou svazků. V jednom je silný růžový, slabý růžový a silný černý. Ve druhém svazku jsou dva, barvu nevím, bo je to omotané izolačkou. Mohli by jste mi prosím někdo poradit co kam připojit?

Napsal: pon bře 07, 2011 11:56
od Luděk Musil
Nejjednodušší bude, když teda odmotáš tu izolačku a řekneš jakou barvu mají ty káblíky.
Jinak teda to, co má na sobě napájený očko tak přijde na šroub (pod matku).
Teď je otázkou, jaký máš alternátor - to by bylo ideální jej zezadu dobře očistit, vyfotit a fotku dát sem - potom budeme schopni nějaké schema nakreslit či poradit s čím kam. L.

Napsal: pon bře 07, 2011 22:35
od janis43
Kde bylo to očko nevím, je to ucvakané. A zítra to zkusím odmotat a nafotit. Martin

Napsal: pon bře 07, 2011 22:46
od Křečík Barbuška
Jeden silnější špagát půjde od baterky na šroubek alternátoru, stejně tak jako další silnější vodič ze šroubku odchází k pojistkovce.

U alternátoru G221 jde vodič od fastonu uhlíků na svorku 67 regulátoru a druhý faston z těla altíku na relátko kontrolky dobíjení.
U alternátoru G222 jde vodič z pojistkovky G67 na faston regulátoru co jest přišroubován na těle altíku. Pokud je na těle altíku další faston (někdy není), tak ten je pro relé kontrolky dobíjení.

Pokud je to již nějaký novější altík tak se tuším přivádí mimo těch silných špagátů jen vodič od kontrolky dobíjení přes kterou je živen regulátor který zajišťuje buzení, ale to možná plácám nesmysly, to spíše popíše přesněji mocný King, neb ten zná tyto "stříkačkové" altíky lépe.

Napsal: úte bře 08, 2011 11:50
od Luděk Musil
Když už se tedy o mě Kolaloka zmínil - tak se zkusím k tomuto problému postavit ještě jinak.
Co vše zůstane z originální elektriky Nivy? Spínací skříňka, "tachometr", pojistkovka, alternátor ... tak mě napadá (usnadní to trochu přemýšlení) kterej ročník ta Niva byla? Jde o to, zda-li regulátor napětí byl/je černá solová krabička na blatníku nebo je součástní alternátoru - to by opravdu pomohla fotka zadního čela altíku. Potom by se opravdu dalo namalovat schema zapojení. L.

Napsal: pon bře 28, 2011 21:47
od janis43
Zdravím. Omlouvám se ale odešla mi základní deska v PC, takže jsem se sem nedostal. Niva je z roku 86-87 a původní zůstává vše. Altik jsme připojili, podle plánu z 12-ti stovky. Motor jede na parádu, ale svítí kontrolka dobíjení a přehřívá se to větší relé. Netušíte čím by to mohlo být? Ještě jednou projdu zapojení, ale na 99% je OK. Teda podle schématu z té 12. Předem díky za radu

Napsal: úte bře 29, 2011 06:17
od Luděk Musil
janis43 píše:přehřívá se to větší relé
Byl jsi "vevnitř"? Jestli nejsou slepený kontakty? L.

Napsal: úte bře 29, 2011 10:21
od janis43
Právě že byl. To mě napadlo hned jako první. kontakty vypadají v pohodě.

Napsal: úte bře 29, 2011 11:34
od Luděk Musil
Tady máš ještě jedno schema:
http://www.ladaklub.com/www/manualy/obr ... bijeni.htm
L.

Napsal: úte bře 29, 2011 11:40
od janis43
Díky. Ale mě z toho altiku vedou v jeho přední části ještě dva kabely. Šedý a žlutý. Údajně je to buzení. V tom schematu je nikde nevidím. Kam s nimi? :?

Napsal: úte bře 29, 2011 12:29
od Luděk Musil
Na altíku jsou 3 připojovací body:
1. šroub M6 (připojuje se silnější kabel od baterie a ještě jeden tenčí káblík od spínačky)
2. 67 - konektor přímo z těla altíku (na obrázku modrý) vede na napěťové relé
3. uhlíky (na obrázku žlutý) vede na relé kontrolky dobíjení
Víc by tam (prakticky) být nemělo. L.