Takže dnes jsem se byl projet s novou THALII od RENAULTU a abych byl objektivní tak i s LADOU KALINOU a doted jsem porovnával a počítal. THALIA v PLNÉ MOŽNÉ VÝBAVĚ s motorem 1.4 16V 72kW/100k za 259 400 ( 4x airbag, automatická klima, el.zrcátka, el. přední okna, rádio CD+mp3,ABS atd. ) KALINA 1.4 16V ve výbavě lux ( cena zatím nestanovena, odhadem SADSKE do 250 000 kč ) má navíc jen alu kola,zadní okna v elektrice a vyhřívané sedačky ale zase nenabízí boční airbagy, automat klimu a radio ( pouze přípravu ). Rozměry KALINA : 4040x1700x1500 kufr 400l, THALIA 4261x1700x1440, kufr 506 l. Cena THALIE se snižuje o 20 000 kč v případě financování od Renaultu, ale dle výpočtu to vychází takřka stejně pro LADU I THALII.Navíc THALIA záruka na 4 roky ( lada 3 ). Pomíjím prestiž LADY i RENAULTU.
Zpracování: LADA : možná jsem měl smůlu, možná ne. Lícování plechů na karoserii bylo horší, nikoli však vyloženě špatné.V interieru se mi poměrně líbilo až na sedadla bez jakéhokoli bočního vedení a příšerně měká. Co se prostoru táče, plně srovnatelné s THALII. Samotná jízda byla bez problému ( jel jsem s motorem 1.6 8V jelikož 1.4 je pouze na obrázku ) sem tam povrzávali plasty když jsem ji stočil do centra města na "kočičí hlavy "
. Rovněž mi celkem vadil volant umístěná daleko do interieru, ale to je osobní záležitost. Motor hlučnější, ale ta převodovka - ta je snad ještě horší než v mé ladě 2110. Hučela jak v lokomotivě.Prý se to řeší nějakým sajrajtem při koupi vozidla !!! To snad v dnešní době ani nejde takhle říci zákazníkovi. Při bližším zkoumání drobné vady ve zpracování u plastů palubní desky. Jinak jízda i celkový dojem nebyl špatný, ale nic víc.
THALIA : Lícování bez problémů. V interieru vše super, perfektně zpracovaný, sedadla s příjemným vedením i tuhostí, místa i pro mne s 1.92 dost. Navíc stavitelné sedadlo i volant takže posaz bezproblémový. Samotná jízda super. Jel jsem nejdříve s motorem 1.2 55kW a pak 1.4 72 kW, a i když jsem byl zprvu přesvědčen o motoru 1.4, po svezení s 1.2 jsem na vážkách. Pro město jako stvořený, ale na dálky už méně. Takže stejně asi 1.4
. Digitální klima je super věc. Jízda opravdu příjemná. Motor, řazení vše perfetní, jak má u nového auta být. Bohužel pokud budu srovnávat jízdu KALINOU a novou THALII musím se postavit za THALII i když nerad. Daleko lepší trakční vedení i průjezdy zatáčkama atd. LADA mi připadala taková hopsavější a s úsměvným přístupem prodejců.
Takže závěrem tu máme dvě auta rozměrově "takřka" srovnatelné se stejnými motory a s lepší výbavou ( bezpečnostní a komfortní ) pro THALII. Vzhled obou vozidel je plně věcí osobní priority a nemá cenu to zde rozebírat. Mě osobně se líbí obě i když více LADA.
Pokud vezmu ceny, výbavy, užitnou hodnotu, servisní zázemí a "renomé" dostáváme se do slepé uličky. LADA prostě vychází hůř. ( i když se mi to špatně říká a renault k smrti nesnáším
) A dle zjištění za kolik servis, zase THALIE tak o moc drahší není. Ale myslím že to něco navíc stojí za svezení s opravdu povedeným autem a nemuset řešit hlučnou převodovku u nového auta přidáním "sajrajtu"
Jen pro doplnění : při úvěru s 10% akontací a dobou splácení mi udělal RENAULT na THALII tuto nabídku : akontace : 22 940 kč + 60x 5 704 Kč včetně všech pojistek a připojištění čelního skla. LADA pro KALINU : akontace: ( při předpokládané ceně cca 240 000 kč ) 24 000 kč + 60 x 5550 kč. Otázkou je, jestli se ten rozdíl 154 kč vyplatí
, ale to už nechám na vás.
p.s. pokud nebudete chtít automat klimu ale poze manuální v základu a 4 airbagy ale pouze dva v základu dostanete se na cenu ve stejné výbavě privilige 244 900 Kč