Napsal: pát čer 13, 2008 20:43
Ved to som mal na mysli aj ja , viem co je sirka a co hrubka ( tloustka )
Viem aj ze hrubka jedneho oblozenia je 3,3mm.....
Takže především - nejsem jasnovidec, tomu bych se s dovolením zasmál.Roman píše:Sa mi zda, ze podaktori ucastnici sa tu hraju na jasnovidcov.Ten zazracny kruzok nehovori nic o zivotnosti pritlacaku. Uz som zazil vymenu pritlacaku na lade prave kvoli tomuto kruzku ( utrhli sa dva z troch plieskov co ho drzia a robil peknu paseku. Na pritlacaku je najdolezitejsi material tanierovej pruziny. Ak ta vydrzi a ak sa udrzuje spravne nastavena vola spojky, musi pritlacak prezit auto ( pri normalnom jazdeni ). Skor by sa teoreticky dalo diskutovat o sirke oblozenia ( neviem co mal majster na mysli? :"Šířka obložení lamely má být 3,3 mm" ), ale tu tiez zalezi len a len od kvality materialu. A zhodnotit kvalitu materialu podla fotky dokazu naozaj iba jasnovidci
Roman píše:Hej, Marek, nikto sa nesnazi robit z teba debila, len v prvom pripade si napisal " Šířka obložení lamely", co pre ludi ktori spojku moc nevideli moze byt zahadny udaj v druhom pripade uz pises " Tloušťka obložení lamely" co je OK. Mimochodom literatura uvadza aj priemer lamely 206mm
To pak mi vydrzi tak 600kmMarek píše:Záleží hodně na způsobu jízdy a na počtu řazení. Když budeš jezdit po městě a navíc řadit jako prase nebo budeš pořád tahat tunový vlek, spojka možná ani těch 60000 km nedá. Naopak pokud bys jezdil dálnice a řadil citlivě, uděláš na spojku čtvrt mega úplně s přehledem.
Nevim,normálně nacpu do díry vazelínu(A4)a nějakou tyčkou nebo šroubem tuknu a ložisko je hned z klikovky venku.A vystředovací trn?Úplne v poho kousek hostalenu 20mm a do něj dřevěnej šteft.Funguje v poho.Když zrovna není nic jiného.Jinak spojka origo ruská,ta myslim je nejlepší.Najeto s Žigulama přes mega,několikrát jsem měnil.Šrouby "ty motor-převodovka"4 velký,nejlíp jdou povolit originál klíčema z ruskýho nářadí,pak otočit očka a povolit golou.Pak zahodit očka.Mimochodem,ty ruský klíče jdou i jinam,kde se zdá golou,nebo jinýma klíčema nepovolitelný.Škoda,že tady na foru není víc rad"špeků"Marek píše:Setrvačník je dobré sundat. Nic na tom není, je to šest šroubů navíc.
Ložisko se vyviklá trnem pro vystředění spojky, nové se naklepne za vnější kroužek paličkou. Stojí asi stovku.