Stránka 4 z 9
Napsal: pon bře 15, 2010 08:13
od JakubN
Ahoj všichni,
tak začínám uvažovat, zda bych možná neměl nechat vyměnit rozvodový řemen. Loni mi to při prohlídce před STK v servisu doporučovali, ale ignoroval jsem to. Autu je 5,5 roku, najeto něco málo přes 50 000 km. Jaké jsou vaše zkušenosti?
Díky
Jakub
Napsal: pon bře 15, 2010 08:48
od zelvotron
Nechal jsem to vyměnit po 60, na roky ani nevím, ale cca jsem je myslím dodržel, interval sem přejel asi o 1000 km. Pumpu jsem preventivně vyměnil taky, ale u mě to byla už druhá výměna (při 120ti) a byla původní.
Zkontroloval bych jak je řemen napnutej, já ho měl ke konci už dost volnej, jestli to bude dobrý, tak bych počkal do těch šedesáti.
Napsal: pon bře 15, 2010 09:03
od tavri
Buď bych to nechal ještě být nebo to vyměnit komplet, t.j. řemen, napínací kladku a pumpu. Svěřit to někomu, komu se dá důvěřovat. Díly nakoupit rovnou kvalitní, ne nějakou italskou kladku, která po 18000 km šelestí a vrklá stejně jako ruská po 80000 a pumpu taky nějakou normální, moji španělskou nemohu posoudit, neb tam je sotva 2000 km. Má nevhodnou řemenenici a nemá odtokový kanálek.
Řemen nedoporučuji DAYCO, protože nápisy (asi tampoprint) na něm se obtiskly na kladku a dělají jakousi zapečenou žvejkačku a řemen pak sedí na hrbolaté kladce.
Prostě všechno bylo na h. a lituji, že jsem se nechal unést tzv. doporučenou výměnou.
Toť moje špatná zkušenost.
Celé to mám tedy poskládané z nesourodých dílů a mám větší strach než před onou 1. výměnou na 81 tis km.
Výhodou je, že montáž je opravdu snadná a dá se udělat doma.
8-mi ventilový motor by se neměl potkat, teď nevím jaký máš ...
Napsal: pon bře 15, 2010 15:52
od FOMA
mně dělali rozvody při při servisce 75 000km s tím,že pumpa je zatím dobrá.V servisce však bylo ručně od prodejce dopsáno že rozvody měnit po 80tis.km
-no nechal jsem je vyměnit tak jak stálo černé na bílém tj.po 75 000km.
No a samozdřejmě doporučuju kvalitní ND nebot nejsme tak bohatí abychom si mohli dovolit kupovat laciné věci(šmšjdy-jen se to vymstí a stojí to pak mnohem víc),orig.dílem nebo značkovým určitě nic nepokazíš
Díky
Napsal: stř bře 17, 2010 20:29
od JakubN
Díky všem za zkušenosti. Asi ještě s výměnou vyčkám J.
Voídní pumpa
Napsal: sob kvě 08, 2010 20:49
od žež
Chystám se na výměnu rozvod. řemenu, kladek a vodní pumpy. Musím při výměně vodní pumpy odmontovat i rozvodová kola vaček? Budu muset odmontovat i ten zadní krycí plast?
Motor 16V!
Dík
Napsal: ned kvě 09, 2010 10:43
od Chester
zeptám se ti táty na podzim to dělal...
Napsal: ned kvě 09, 2010 11:50
od zelvotron
Zadní kryt určitě, tzn. i ozubený kola na vačkách, ale není v tom žádná záludnost.
Napsal: ned kvě 09, 2010 12:01
od Chester
Tak na našem se vodní pumpa neměnila.
Napsal: ned kvě 09, 2010 16:45
od rudo.
Ahoj, Jakub, ja asi po piatich rokoch a 45000 km som menil len remeň. Dal som tam tiež DAYCO- made in Europe, urobil som na ňom asi 30000 km a vyzerá na pohľad v pohode. No teraz už viem, že čo sa týka remeňa, tak jedine Balakovo RU, o ňom tvrdia Rusi, že toto je najlepšia kvalita medzi remeňami a že dokonca ani nie sú prípady, aby sa remeň ich výroby pretrhol pred predpísanou výmenou, (práve tento remeň by si mal mať ty vo svojom motore) čo o ostaných remenoch sa to už povedať nedá. Kladky aj pumpu som si už kúpil, všetko made in Germany a tie tam dám až po najazdení celkovo 90000 km. Pre pumpu je dôležité aby nemala umelohmotnú vrtuľku. (Tá zvykne vraj časom odletieť.) No ak nemeníme tieto veci pri výmene rozvoďáku, mali by sme občas ten motor aj počúvať a pri akomkoľvek pazvuku zo strany rozvodov motor zastaviť a hneď sa do toho pustiť komplet. Pretrhnutie remeňa vo väčšine prípadov znamená "len" pouhýnané ventily. Na tvojom mieste by som vizuálne skontroloval napätie remeňa, lebo aj jeho zlé napnutie má vplyv na jeho životnosť. Ak bol po celý čas remeň správne napnutý a s autom si zaobchádzal citlivejšie, tak tá výmena nie je až taká žhavá, ale jeden nikdy nevie. Veľa zdaru. (Už len pre istotu, mám 1,5 16 V.)
Rozvody + vodní pumpa 2111
Napsal: ned kvě 16, 2010 20:39
od žež
Udělat rozvody na ladě je docela v pohodě - ke všem měněným dílům je dobrý přístup.
Pár fotek
http://picasaweb.google.com/11006989424 ... ozvody2111#
Popisky přidám!
Napsal: ned kvě 16, 2010 20:45
od zelvotron
Rudo.: Čerpadlo s kovovou vrtulkou jsem ještě neviděl.
Napsal: ned kvě 16, 2010 20:59
od žež
:
Čerpadlo s kovovou vrtulkou jsem ještě neviděl
Já jsem zrovna čerpadlo s kovovou vrtulkou vyhazoval - značka "Kroner" nebo tak nějak. Dával jsem fenox - to mělo vrtulku plastovou.
Napsal: pon kvě 17, 2010 06:34
od tavri
zelvotron píše:Čerpadlo s kovovou vrtulkou jsem ještě neviděl.
Mně ho dávali ve Skalici, prvotní originál byl plast.
Na podzim jsem to montoval sám a je tam španělská DOLZ a je taky kov
Napsal: pon kvě 17, 2010 18:57
od FOMA
no,pěkná práce
,já si do toho netroufl