Stránka 4 z 29

Napsal: pát dub 25, 2008 10:04
od plavec
Až k nebesům?TAk desítku off road jsem ještě neviděl, že bych přehlédl :roll:

Napsal: ned dub 27, 2008 09:30
od radek mb
Tavri to trochu prehani :) k nebesum to neni,jen 70 mm.

Napsal: čtv kvě 01, 2008 19:44
od rudo.
Nedá mi to a musím sa ozvať. Čahoun vám tu radí dobre a vy na tom špekulujete. Brzdy sú dôležitá vec! Už som to písal, ale asi zbytočne. Nastavte si omezdovače, alebo nech vám ich nastavia v servise! Aj mne Lada brzdila zle, keď som ju kúpil od ruky. Teraz brzdí výborne a s vednutím som sa ešte nestretol. Dajte si veci do poriadku a jazdite s tým ako sa má jazdiť a potom skúste mudrovať a kritizovať a uvidíte, že nebude o čom.

Napsal: čtv kvě 01, 2008 19:50
od plavec
Nuže táži se, jak správně nastavit omezovač?

Napsal: čtv kvě 01, 2008 21:40
od tavri
To víš že jo, já na to sáhnu a přestane to brzdit. :-)
A do žádného servisu už nikdy na jakékoliv seřízení čehokoliv už nepojedu - viz téma rozvoďák.
...u toho omezovače je nějaká páka? Mám vzít sikovky a někam ji ohnout? Kam a jak? Někde něco povolit? Utáhnout?

Napsal: pát kvě 02, 2008 05:39
od Erik
Rudo, u mě nešlo o špatné brždění vinou špatně nastaveného omezovače. Kostky jsem vzadu neměl, na normální brzdění to brzdilo přijatelně. Ale šlo o vandutí brzd vinou přehřátí. A to docela rychle!

Napsal: pát kvě 02, 2008 07:16
od Skalouš
souhlas s Erikem: Pro "tři" zabrždění po sobě se správně seřízená Lada chová stejně jako každé jiné auto. Ale jakmile člověk jede chvíli jako prase, tak se brzdy po relativně krátké době přehřejou a ztrácí účinnost. Projeví se to smradem a tím, že auto najednou brzdí s cca polovičním účinkem. Ačkoli jezdím stále stejně, tak na XM z roku 98 jsem přehřátí brzd zatím nedosáhnul. U Lady se mi to stávalo cca 5x do roka. Pokud ale člověk jede rozumně (což mi zatím nejde :-)), tak se ho tento problém vůbec netýká. A i když se mu tohle stane, pořád se toho moc neděje, stačí zpomalit a nechat brzdy vychladnout, po cca 5-10 minutách jízdy mezi kamiony (jejich rychlostí a bez brždění) se vše vrátí zpátky k normálu.

Napsal: pát kvě 02, 2008 07:17
od zelvotron
Plavec: Se netaž a radši to najdi v tý knížce, co máš pučenou ;)

Myslím, že s tou pákou se po omezovači trochu dá tročku hejbat, no a kdyby ne, tak ohnutí páčky to jistí :D . A o kolik? No o tolik o kolik je zvedlý - samozřejmě v poměru k tomu, kde je páčka na nápravu chycená - šlo by to poměrně jednoduše spočítat, za předpokladu, že se tím zvednutím nezmění rozložení hmotnosti, což asi skoro ne...

Ale nejdřív by to hlavně chtělo vyzkoušet, jak to brzdí, třeba na sněhu ;) jestli po zablokování př. kol se za chvilku zablokujou i zadní. Aby se do toho člověk nevrtal zbytečně a něco tam nezk... :D

Napsal: pát kvě 02, 2008 08:35
od Erik
Skalouši, taky souhlas, jen je otázka, když pak jedeš např. po dálnici a někdo před Tebou to zahamtne a ty budeš potřebovat s Ladou zastavit, tak jestli to přehřátí nepřijde dřív než zastavíš a pak už to nedobrzdíš. A na to nemusíš jet jako prase. Zase máš výhodu, že ti za tebou to vždycky ubrzdí :-)

Napsal: pát kvě 02, 2008 08:52
od zelvotron
No v takovejch situacích dochází spíš ke tření mezi vozovkou a pneumatikou než mezi kotoučem a destičkama :lol:

Ne, vážně, nemyslím, že se ty brzdy přehřejou na jedno ostrý zabrzdění, jednou sem takhle docela nouzově brzdil ze 140 na cca 50 a nějak razantně sem na ostatní auta neztrácel, ale otázka jak moc razantně brzdili oni... :)

třeba by pomohlo tohle :)
Obrázek

Napsal: pát kvě 02, 2008 09:08
od Skalouš
Ze 140 na 50 musíš zabrzdit alespoň cca 3x za sebou, abys začal pozorovat nějaké změny... a to se sejde s ohledem na situaci na silnici poměrně málokdy...
Ty vrtané kotouče vypadají dobře. Hlavně jsou dělané k původním diskům, takž odpadají náklady na nová kola. Kdybych měl "novou" 2111, určitě bych o nich uvažoval.

Napsal: pát kvě 02, 2008 15:00
od Petr HC
For Skalouš a Zelvotron , ty otvory a'la vysavačová turbinka jistě mají své opodstatnění , ale ty kulaté příčné díry ? Na ty jsem slyšel ve Špindlu u lanovky názor "šílených"cyklistů co sjíždějí na čas lyžařské sjezdovky ,že to je docela solidní fréza na brzdové destičky .
A pokud jde o vlastní brždění - na mé 2112 mám ty ventilované kotouče a subjektivně posouzeno - bývalka 2104 brzdila o něco lépe a hlavně - podstatně lépe svítila .A to je u vozu mezi kterými je rozdíl cca jedenapůl generace dost velký nedostatek .

Napsal: pát kvě 02, 2008 15:10
od Skalouš
Petr HC: Už jsem koupil fůru pytlovin, kvůli kterým jsem si pak nadával... Ale pokud se to nevyzkouší, tak to člověk nemůže jen tak zavrhnout...
Větší průměr kotoučů by byl sázkou na jistotu. Ale když jsem si připočítal cenu nových disků a gum, tak jsem usoudil, že když to přehřeju, tak to nechám vychladnout a nebudu to řešit....

Napsal: pát kvě 02, 2008 15:25
od zelvotron
No s těma kotoučema je otázka, jestli je to vůbec funkční, nebo se jedná jen o honění machr indexu :-D
Jinak podle mě ty drážky slouží k očišťování povrchu destičky - ono je to i logický - čim větší "nerovnosti povrchu" tim větší tření, ale čím větší drsnost povrchu, tím větší opotřebení...

Zbytek raděj bez komentáře :roll:

Napsal: sob kvě 03, 2008 14:57
od plavec
zelvotron píše:Plavec: Se netaž a radši to najdi v tý knížce, co máš pučenou
Vidíš na tu knížku jsem si nevzpoměl, tak se podívám a napíšu ten postup sem.