Martina, malo by to ísť, ale pre istotu do Užhorodu pôjdem autom s odpojenou váhou vzduchu a pred obchodom na heveri a kláte
vymením lamdu sondu (aj tak podľa RU jej životnosť končí) a potom váhu vzduchu, reštartujem to a malo by to už ísť aj na nízkych otáčkach. Potom napíšem. Moje problémy boli predpokladám práve z toho, že som namontoval nesprávnu VV. Bola to vyslovene moja chyba. Nemal som načítané všetko o váhe vzduchu. No veci, ktoré som kúpil sa mi určite zídu keďže auto si plánujem nechať do konca života.
Ináč napr. výmena vysokonapeťových káblov preventívne, udávajú 3-5 rokov pri ťažkých podmienkach (mrazy, veľké teplotné rozdiely) nie je od veci. Poškodené vysokonap. kábly dokážu odrovnať riadiaci modul a tak isto ho dokáže zničiť aj zlá sviečka, alebo zlé medzery na sviečkach. Pri súčasných autách, ktoré plnia emisné normy EU 3, EU 4 taká vadná sviečka neodrovná len zapaľovací modul, ale aj po Rusky katkolektor, to je katalyzátor hneď pri agregáte. Takže do auta jedine kvalitné, správne a originálne sviečky.
Kolísanie voľnobežných otáčok a zdochýnanie motora na voľnobehu som vyriešil výmenou regulátora voľnobežných otáčok. No mne túto chybu hlásil počítač Gamma v aute. Všetci Rusi majú vo svojich Ladách počítače. Aj keď tieto počítače vykonávajú zrejme hlavne len základnú diagnostiku, preto nemusia hlásiť všetko. Dokonca ani v servise, kde majú počítače s kompletnou diagnostikou a nemajú s autom skúsenosti, nie sú schopní niekedy správne diagnostikovať chybu, lebo počítač im niečo hlási a chyba je niekde úplne inde. (všetko so všetkým súvisí) O tom by vedeli rozprávať tí ktorým na autautách kadečo menili až im na to v servise prišli. Toto je na dlhšie. Z mojich informácií som si urobil takýto záver.
Martina, na tvojom mieste by som si skúsil reštar voľnobehu, ktorý som už popísal, tým nemôžeš nič pokaziť.
Aj ja som si myslel, že stačí vybiť katalyzátor, ale nemusí to byť zasa také jednoduché aj keď lambda je len pred katalyzátorom. No v tomto by som sa musel ryť dlhšie, ale už ma prešlo odstraňovať katalyzátor, tak to neriešim.
Kontrolka motora nemusí vždy pri každej poruche svietiť. Nesvieti pri poruche niektorých komponentov vstrekovania, benzínového čerpadla a čo s ním súvisí, zapaľovacieho modulu, sviečok, toto RJ nevyhodnocuje ako poruchu. Do konca si myslím, že ak niektorá iná súčiastka len začína blbnúť a RJ ju má ohlásiť, tak sa to nestane. To bol aj prípad môjho regulátora voľnobehu. No keď už voľnobeh naozaj veľmi blbol (kolísanie otáčok, zdochýnanie motora) kontrolka motora zasvietila a počítač Gamma mi nahlásil chybu regulátora voľnobehu. Vždy, keď mi kontrolka motora zasvietila, tak počítač hlásil chybu, dokonca niekedy až tri. Tak len toľko Martina ku tvojim problémom. Chápem ťa, lebo aj mňa by z toho trafil šlak, keby som mal plaťiť značkový servis a niekoľko násobne predražené súčiastky.
Martina, teraz ma napadlo, že pri každej výmene riadiaceho modulu mali skontrolovať sviečky, prípadne vymeniť káble, neviem čo všetko dokážu vyčítať na servisáci na svojom počítači, takže len špekulujem.