Stránka 4 z 6
Napsal: čtv dub 23, 2009 21:11
od ger007
mno KL nehovorim ze hranatec nemoze byt v dobrej kondicii ale nazvat ho lestenkou mno nefim asi som len zaujaty, moj vaz kolo lestenky ani nepresiel (ani len zdialky) ale nazvat hranatca lestenkou mno nefim ,na tento pojem si budem muset zvyknut asi.. (bez urazky hosi)
Napsal: čtv dub 23, 2009 21:51
od Maysner
lestenka je kazdy starsi opecovavany auto v peknym stavu, nebo pekne upraveny auto s peknym lakem, kolama atd. tzn i podelanej hranatec muze byt lestenkou
vy furt zamenujete slova "veteran" a lestenka
Napsal: čtv dub 23, 2009 21:55
od ger007
viem aky rozdiel je medzi veteranom a lestenkou preto som sapojmu veteran snazil v tejto teme vyvarovat, chcel som len naznacit ze na pojem hranata lestenka si musim zvyknut
Napsal: čtv dub 23, 2009 23:25
od Jelen
Leštěnka je auto, které se neupravuje a člověk se o něho stará s láskou a péčí a snaží se, aby bylo pořád nablýskané, nechová se k němu jako prase a nekrosí s nim po poli. Veterán je KAŽDÉ vozidlo starší 25ti let. Posouzení pro veteránský průkaz je taková velká technická a posouzení vzhledu a pokud možno bez úprav úplně. Cokoliv, co je nad leštěnku je styling. I pitomý snížení a elektrony jsou styling. Proto Votuzidlo nemůže bejt nikdy leštěnka. Některé věci nepřípustné pro veteránský průkaz jsou přípustné pro leštěnku, ale jen s mírou. Vše víc je prznění*/styling*/tuning*
(*nehodící, pro vaše vyznání, škrtněte
)
Napsal: pát dub 24, 2009 04:29
od Křečík Barbuška
Maysner píše: lestenka je kazdy starsi opecovavany auto v peknym stavu, nebo pekne upraveny auto s peknym lakem, kolama atd. tzn i podelanej hranatec muze byt lestenkou
Ano, osvěty je těm našim leštěnkářům třeba, ale mám pocit, že je to házení hrachu na zeď.
Napsal: pát dub 24, 2009 05:42
od peet2101
Tak pro mě je leštěnka každý auto o který se někdo dobře stará a je jedno jestli bude mít 19kola, 30let nebo obojí najednou.
Napsal: pát dub 24, 2009 07:14
od wlken
Já myslím že leštěnka může být i ta Fabie,kterou má v péči nějaký dědula,a je pořád ve stavu, v jakém opustila autosalon
Takových opravdu není moc,málokteré auto vypadá po 4-5 letech jak nové,to by se o něho musel člověk opravdu starat,což už není v dnešní době zvykem,auto je bráno jako spotřební zboží.... K nám do firmy vozil obědy tak sedmdesátiletý pán s Favoritem,úplně první typ,béžový lak a to auto bylo prostě nové..tomu říkám taky leštěnka,i když necelých dvacet let stará...
Napsal: pát dub 24, 2009 07:56
od Little Red Riding Hood
stejně vám to všechno shnije..
Napsal: pát dub 24, 2009 09:18
od lionol
Když dovolíte, vrátím se k původnímu meritu věci - otázka zněla, kolik najedeme se svými leštěnkami ročně.
PRA světle zelená = cca 200 km/rok
CLA červená = cca 300 až 500 km/rok
ABU tmavě zelená = cca 200 km/rok
Víc tomu nedávám, i tak je to v součtu od 700 do 1000 km/rok celkem, mám tři, takže musím hledat vždy nějaký rozumný termín. Navíc nechci auta zbytečně ojíždět, každá jízda znamená přírůstek km na tachometru.
A jezdím s nimi rád/nerad - rád kvůli jízdě, nerad kvůli provozu. Bydlím v hustě urbanizované krajině, kde najít pusté silnice je mimořádný výkon.
Napsal: ned dub 26, 2009 06:37
od Pavel V.
Teepee píše:Hurikáne, Lionoloe, Jardo1, a další leštěnkáři, kolik s těmi werky za rok najedete, cca?
No nésu sice zdejša milí teepe ale řadím se do kategorie výše vyzývané.
Najedu dosta a jezdím moc rád, je to jaxi jiná jízda auto klepe tuká skřípe a vůbec jiný zážitek. Najedu asi 500 až 1000km Žíža stojí v přístřešku bez vrat pokrytý larissou, starými přehozy na gauče a přes čumec decentně tahám froté prostěradýlko, na zimu ještě modrá přikrývací plachta čas od času (bez pevného prvidla) nalezu zastartuju nechám dvě tři minuty brblat aby se moc nevohřál a vypínám.
Napsal: ned dub 26, 2009 20:09
od Nemo
Pavel V. píše:nechám dvě tři minuty brblat aby se moc nevohřál a vypínám.
Tohle se nejeví jako pozitivní počin, motor, když už nastartuje, by se měl pěkně prohřát, jinak mu to dobře nedělá. Neodpaří se vlhkost, spíš ještě nakondenzuje, a tak.
Napsal: ned dub 26, 2009 20:35
od dandy
Asi tak okolo 3000km. Tri zrazy do roka sú cca 1700km a ostatok sa len tak občas preveziem cez víkend alebo vo sviatok za slnečného počasia po meste a blízkom okolí. A aj keď má Nikita chybičiek krásy viac než dosť, sem tam sa nájde niekto kto sa otočí a to poteší
.
Napsal: pon dub 27, 2009 09:31
od Jimmi
Nemo píše:Pavel V. píše:nechám dvě tři minuty brblat aby se moc nevohřál a vypínám.
Tohle se nejeví jako pozitivní počin, motor, když už nastartuje, by se měl pěkně prohřát, jinak mu to dobře nedělá. Neodpaří se vlhkost, spíš ještě nakondenzuje, a tak.
A ještě ta vlhkost vytvoří se zplodinami hoření kyselý roztok, který se usadí uvnitř motoru. Je třeba ho zahřát a nechat vše odpařit.
Re: Skladování leštěnek
Napsal: čtv srp 25, 2011 17:47
od Mičun
Už se na tohle téma nějak pozapomnělo...
Ale jak se třeba u leštěnek pečuje o výfuk???Co se tak u nás říká,tak u veteránů leckdy vydrží vejfuk míň,než u stále jezdících aut...
A co se týká toho,že 07 není veterán,dovolil bych si nesouhlasit...Když přijede sedma z roku 82,neježděná a vyblejskaná,tak je to podle mě veterán jak vyšitej...a že se stále vyrábí???tyhle auta mají společnou jen kastli...a číslo
Re: Skladování leštěnek
Napsal: čtv srp 25, 2011 22:20
od Vašátor
Názorů na to, co je a není veterán, je mnoho. Proto jsou stanoveny pravidla FIVA, které velice přesně určují to, zda dané auto je historické či není. Doporučuji prostudovat.
Péče o výfuk je celkem složitá. Doporučil bych před ustájením vůz řádně projet v pěkném počasí, aby se výfuk pořádně zahřál a veškerá nakondenzovaná voda se odpařila. Pak musí vydržet věčnost.