Oprava hydrokorektoru světel
Moderátor: Moderátoři
Re: Oprava hydrokorektoru světel
belorusko/litva/rusko.... uhm, to bude kvalitka
Ked si myslite, ze za 50e elektronicka sada, ktoru netreba upravovat a je to origo Togliatti je draha, tak je to asi beznadejne
Do vacsiny aut stoji 50e len jeden motorcek(a skodu a cele vw group nekomentujem, to nie su auta)...
Ked si myslite, ze za 50e elektronicka sada, ktoru netreba upravovat a je to origo Togliatti je draha, tak je to asi beznadejne
Do vacsiny aut stoji 50e len jeden motorcek(a skodu a cele vw group nekomentujem, to nie su auta)...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Oprava hydrokorektoru světel
Však ti to taky nikdo nenutí .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Oprava hydrokorektoru světel
S kvalitkou si taky myslím jako Majo, že to nebude nic extra. Kdyby to bylo jako s motorkama k ostřikovačům, tak ty měním každé asi 3 roky. A to jim ještě hodně ulehčuju "chemickou jízdou bez stěračů". Ty první vydržely nejvíc a protože nezkolaboval motorek, tak porůznu oplácávám plastová část víčka aby držela pohromadě. Každopádně motorek ostřikovače je za 200 Kč a to je 2,5x méně, než jakýkoliv další nejlevnější na trhu od jakékoliv značky. Tomu se to za tu cenu vyčítat nedá i když mě to taky štve. Zásadně je kupuju po 2 ks a ten před smrtí dávám ještě k reflektorům. Sestavuju 1 funkční i z několika používaných. Když neodejde motorek, tak zaručeně prdne nějaký plast, nebo spojka na hřídelce. Kapalina mi nikdy nezamrzla.
Stejně platí osvědčené, na funkční hydrokorektor v kabině nesahat, protože ho nechci stále měnit taky každé 3 roky.
Stejně platí osvědčené, na funkční hydrokorektor v kabině nesahat, protože ho nechci stále měnit taky každé 3 roky.
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Re: Oprava hydrokorektoru světel
No.........jako jiní, i já mám zkušenost, že hydrokorektor umírá právě na nepoužívání. Nikdy jsem nad tím nedumal, vzal jsem to jako fakt a ověřil jsem si to v praxi.tomass píše:Stejně platí osvědčené, na funkční hydrokorektor v kabině nesahat, protože ho nechci stále měnit taky každé 3 roky.
Kdysi jsem u bývalé 21044 vyměnil hydrokorektor a nepoužíval ho, protože nebylo potřeba. Jaké bylo překvapení, když na příští TK byl téměř mrtvý, až na konci dráhy se světly lehce pohnul.
Na současné 2104 jsem ho vyměnil hned jak jsem ji koupil a i když ho téměř nepotřebuji, proženu ho kdykoliv si vzpomenu a maká již 6 let.
Ve 2111 ho používám, protože v ní často vozím těžší náklady a původní hydrokorektor je též stále plně funkční.
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Re: Oprava hydrokorektoru světel
presne tak. To je podobne ako ventil kurenia - kedy umrie? Ked nim nepohnes pol roka a potom sa zrazu snazis prikurit.... Ja na kombiku s tym hybem furt(aj viackrat za den) a funguje uz dobrych 10 rokov.(ten elektro som kupil do nivy)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oprava hydrokorektoru světel
Jakákoli pohyblivá věc odejde podstatně rychleji, když se nepohybuje.
VAZ 1117
Re: Oprava hydrokorektoru světel
Až někomu vydrží funkční hydrokorektor 18,5 roku jako mě s pohybem 1x za 2 roky na STK, potvrdí to tuto skutečnost, nebo že jsem vyjímka a že se s ním má pohybovat. Netvrdím, že za rok, nebo za 5 let taky neklekne, ale zatím funguje a příště ho na jaře bude zkoušet zase až technik na STK. Proč těm, co s ním hýbou odchází převážně po 6-8 letech a mají v autě druhý nefunkční až několikátý nefunkční ? Já ten první ošoupal ještě v záruce. Zřejmě v něm bude plast, který časem náhodně praskne, nebo se ošoupe a pak to netěsní. Gumičky v něm už při pohledu zvenku zjevně nebudou. Je to jako jednorázová injekční stříkačka. Řádově po 100 zasunutích je v pytli. Plast se ošoupe a pak nepatrně netěsní. Ta stříkačka se použít dá i po tom ošoupání, vystačí jí dostačující těsnost i s drobným únikem na 1 zdvih. Hydrokorektor za období třeba 2 roky (nebo taky za měsíc) i při nepatrné netěsnosti umře. U něj musí zůstat trvalá těsnost, aby fungoval. Kdyby byl ten plast solidní materiál, platilo by, že se s ním musí pohybovat, aby nezatuhnul a přitom by se neošoupal. Ale zjevně není...... To je asi jediný nezpochybnitelný fakt bez ohledu na způsob jakým se jej kdo z nás snaží udržet při životě. Za sebe mohu říci, že můj hydrokorektor má za sebou méně než 50 pohybů i kdyby s ním technik na STK pohnul pokaždé 2x. Tohle by byl ke stáří o dost směrodatnější parametr jeho životnosti, protože věřím, že ten komu odejde ve většině případů odchází na ošoupání dotykových ploch, než na prasknutí plastu - celkovou netěsnost.
Nebo sem napište, kdo z Vás to měl rozebraný na kousky, v čem je skutečný problém ?
Kohout topení používám podle potřeby. Nikdy neměl netěsnost na břitu, ale guma mi vždy propuchří ve vlnovci. Tohle pohybování nemůže ovlivnit. Mám třetí kohout topení. Zatím je tam nejdéle ze všech, asi 8. rok. Pohyb zase nesvědčí těm páčkám, protože se mechanismus ze slabého plastu ohýbá jak tráva ve větru. Pohyb "jen" zaručí čistotu břitu a že guma nepřilne k dříku ventilu. Táhla mám promazaný. Samozřejmě se pohybovalo podle potřeby i s předchozími kohouty od topení.
Nebo sem napište, kdo z Vás to měl rozebraný na kousky, v čem je skutečný problém ?
Kohout topení používám podle potřeby. Nikdy neměl netěsnost na břitu, ale guma mi vždy propuchří ve vlnovci. Tohle pohybování nemůže ovlivnit. Mám třetí kohout topení. Zatím je tam nejdéle ze všech, asi 8. rok. Pohyb zase nesvědčí těm páčkám, protože se mechanismus ze slabého plastu ohýbá jak tráva ve větru. Pohyb "jen" zaručí čistotu břitu a že guma nepřilne k dříku ventilu. Táhla mám promazaný. Samozřejmě se pohybovalo podle potřeby i s předchozími kohouty od topení.
Re: Oprava hydrokorektoru světel
Nech uz je ako je, ale tým, ktorí nepouzivaju hydrokorektor, by som ruky polamal (alebo skor oci vypalil? ) Nie je nic krajsie ako auto, ktore osvetluje.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Oprava hydrokorektoru světel
Na oslnovani znam jednu takovou story.
Jede takhle kamarad s mati v hondicce v noci domu, nacez se za nimi objevi vyssi auto s xenonama a jede furt za nima. Mati pravi:"To je hrozny tyhle blby velky auta, jen to cloveka oslnuje. Aspon si ty svetla muze sklopit, blbec." Abych to nenapinal, to auto za nimi jelo az domu a bylo jejich otec v jejich X5
Jede takhle kamarad s mati v hondicce v noci domu, nacez se za nimi objevi vyssi auto s xenonama a jede furt za nima. Mati pravi:"To je hrozny tyhle blby velky auta, jen to cloveka oslnuje. Aspon si ty svetla muze sklopit, blbec." Abych to nenapinal, to auto za nimi jelo az domu a bylo jejich otec v jejich X5
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Oprava hydrokorektoru světel
JMJ věřím, dobrá příhoda. Věřil bych i, že byl ohleduplný a mohl mít korekci světel sklopenou až dolu a přesto to mohlo být k ničemu.
Re: Oprava hydrokorektoru světel
Sluzobnou fabiou nalozenou tak ze auto sedi az na dorazoch svetla celkom sklopim k zemi, no a blikaju mi aj tak
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Re: Oprava hydrokorektoru světel
az na to, ze X5 ma automaticke nastavovanie sklonu svetieltomass píše:JMJ věřím, dobrá příhoda. Věřil bych i, že byl ohleduplný a mohl mít korekci světel sklopenou až dolu a přesto to mohlo být k ničemu.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Oprava hydrokorektoru světel
Neznám X5 tak důkladně a je mi to vcelku jedno. Nebyla to moje příhoda, mě jsi nenachytal. Zjevně jedna z funkcí ač funkčních, tak prakticky k nepotřebě. - viz. příhoda JMJ.
Vyjeď s tím na pověstnou zvlněnou dálnici. Třeba se to opotřebí a půjde ještě v záruce reklamovat.
Vyjeď s tím na pověstnou zvlněnou dálnici. Třeba se to opotřebí a půjde ještě v záruce reklamovat.
Re: Oprava hydrokorektoru světel
korektory se chystam taky řešit, hýbou se už jen malinko.
někdo u nás na vsi vyhodil do kontejneru na plast světlovety, ze kterých jsem vytahl mimo zdravých žárovek i motůrky na korekci světel. je to tento typ https://eshop.intercars.cz/produkty/439 ... -5487-ma-1
napadlo mě to naroubovat do svého vozu. jen nevím, to ovládání jestli je v podstatě trojpolohový vypínač nebo něco komplikovanějšího?každopádně to má na vývodu 3 piny, napadlo mě to připojit na 12v a zkusit, nechci to ale hned odpálit.
pak jsem tu někde četl elegantní řešení s bowdeny z jízdního kola.
někdo u nás na vsi vyhodil do kontejneru na plast světlovety, ze kterých jsem vytahl mimo zdravých žárovek i motůrky na korekci světel. je to tento typ https://eshop.intercars.cz/produkty/439 ... -5487-ma-1
napadlo mě to naroubovat do svého vozu. jen nevím, to ovládání jestli je v podstatě trojpolohový vypínač nebo něco komplikovanějšího?každopádně to má na vývodu 3 piny, napadlo mě to připojit na 12v a zkusit, nechci to ale hned odpálit.
pak jsem tu někde četl elegantní řešení s bowdeny z jízdního kola.
2107 a 21214
Re: Oprava hydrokorektoru světel
Pokud motorek má tři vývody , je to nejpravděpodobněji již s kompletní elektronikou.
Dá e to zjistit po opatrném otevření.
Pak již stačí připojit jen potenciometr 10Kohm . Zapojení je vždy stejné - všechny vývody se spojí s potenciometrem (střední na střed potenciometru a krajní na kraje) Potenciometr musí mít Lineární průběh (N) a né G .
Na krajní vývody se připojí 12V . Polaritu je třeba vyskoušet - NEBOJTE uvnitř je dioda a ta zabrání přepolování a tím zničení .
Poté o co pohnete otenciomtre o to se pohne i servo .
Dá e to zjistit po opatrném otevření.
Pak již stačí připojit jen potenciometr 10Kohm . Zapojení je vždy stejné - všechny vývody se spojí s potenciometrem (střední na střed potenciometru a krajní na kraje) Potenciometr musí mít Lineární průběh (N) a né G .
Na krajní vývody se připojí 12V . Polaritu je třeba vyskoušet - NEBOJTE uvnitř je dioda a ta zabrání přepolování a tím zničení .
Poté o co pohnete otenciomtre o to se pohne i servo .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!