Stránka 4 z 37

expanzka

Napsal: ned zář 28, 2008 13:14
od Ondra
Vzhledem k rozsahu prasklinek a velikosti dirky nepřichází oprava myslím do úvahy. Pořídím zítra novou. To byla jen taková "zoufalá" výzva... Ono se to... :D Hlavně, že jsem objevil, kde byl problém.

Napsal: ned zář 28, 2008 14:01
od plavec
Ondra píše:Ono se to... :D
Vyhodí do popelnice, já vím. Myslím, že na Koněvce mají nádobek dostatek :wink:

Napsal: pát říj 03, 2008 08:00
od Ondra
plavec píše:
Ondra píše:Ono se to... :D
Vyhodí do popelnice, já vím. Myslím, že na Koněvce mají nádobek dostatek :wink:
No, ona tam měla být negace jednoho sprostého slova :-) "Ono se to nepo****." - ve smyslu, že to holt počká. Ale nádobku už mám - promptně mi ji poslali z Mostu. :occasion7:

Napsal: pát říj 03, 2008 16:39
od plavec
Ondra píše:
plavec píše:
Ondra píše:Ono se to... :D
Vyhodí do popelnice, já vím. Myslím, že na Koněvce mají nádobek dostatek :wink:
No, ona tam měla být negace jednoho sprostého slova :-) "Ono se to nepo****." - ve smyslu, že to holt počká. Ale nádobku už mám - promptně mi ji poslali z Mostu. :occasion7:
V Mostě mají dost dílů skladem a posílají to poštou nebo PPL?

Re: mizí Fridex

Napsal: stř říj 29, 2008 11:23
od plavec
JmJ píše:
plavec píše: a jak by se správně měl používat ten přípravek na zatěsnění chladiče?Já jsem ho tam prostě nalil za studena a hned jsem motor nastartoval a jel jsem asi 30 km, a pak po asi hodinový pauze jsem jel 30 km zpátky.Nemá se tam spíš nalít až do zahřátého fridexu?Ale to by asi zase byl problém s otevřením nádobky, tlakem by to mohlo vylítat ven :cry:
Moje zkusenost je nejezdit, nechat na volnobeh ohrat az do sepnuti ventilatoru a az sepne, tak klidne nechat jeste 5 minut bezet. Proste co nejvice chladic ohrat, aby se voda co tece ven odparovala hned jak se ven dostane a neodparene usady aby ucpaly diru.
V jakém momentu je nejlepší tam nalít ten obsah lahvičky?Stačí to za studena nebo až do zahřátýho až před zapnitím ventilátoru?

Re: mizí Fridex

Napsal: stř říj 29, 2008 11:31
od Malda
plavec píše:V jakém momentu je nejlepší tam nalít ten obsah lahvičky?Stačí to za studena nebo až do zahřátýho až před zapnitím ventilátoru?
Mrkni na navod, tam to budou psat. Jeden co sme lili do peugeotu se lil za studena za vypnutyho motoru ...

Re: mizí Fridex

Napsal: stř říj 29, 2008 11:40
od plavec
Malda píše:
plavec píše:V jakém momentu je nejlepší tam nalít ten obsah lahvičky?Stačí to za studena nebo až do zahřátýho až před zapnitím ventilátoru?
Mrkni na navod, tam to budou psat. Jeden co sme lili do peugeotu se lil za studena za vypnutyho motoru ...
Právěže v návodu toho moc není.Proto jsem se radši ptal na zkušenosti. Asi to tam prsknu do studenýho.

Napsal: stř říj 29, 2008 12:03
od JmJ
Ja bych to sypal az do rozumne ohrateho. Pripadne v tom nevidim rozdil.

Napsal: stř říj 29, 2008 12:47
od Vašátor
Taky přihodím jednu moji zkušenost se záhadným únikem chladící kapaliny. Netýká se sice žigula, ale co :). Spolupracovník má Škodu Octavii a vždy po jízdě mu pod autem zůstalo pár kapek chladící kapaliny. Jednou za půl měsíce musel vždy nějakou tu decku dolít. Dotahovali jsme všechny hadice chlazení, nicméně problém se nevyřešil. Nakonec nám jeden známý servisman poradil skontrolovat, jestli spíná sahara. No samozřejmě že byl motorek vytavený. Po výměně sahary už z auta nekápne ani kapička. Octavie jsou prý tímto pověstné - vrtule nezapne, chladící soustava se přetlakuje, expanzka nepovolí, hadice se roztáhnou a voda se tlačí ven.
- to jest jen jako zajímavost, jak vzdánlivě nesouvisející věc může ovlivňovat ...

S přípravkem na utěsnění chladiče mám zkušenosti takové - nalít do studeného chladiče a jezdit dokud se motor pořádně neprohřeje, přičemž ještě něco málo ihned najezdit. Utěsnili jsme takto i chladič, který po lehké bouračce tekl jako cedník. Ovšem mií použili prášek, nikoli vodičku.

Napsal: stř říj 29, 2008 16:46
od tavri
U mojí 2110 se dá víčko opatrně otevřít i při zahřátém motoru, žádný výbuch nebo vyprsknutí se nekonalo, jen to trochu zasyčelo. Nádobka i víčko stále původní, únik kapaliny jen minimální (asi dvě až tři decky za rok)
Kapalina Fridex G48 a destilovaná náplň (od června 2003 - měnil jsem ji jen jednou)
Zato u favorita mi víčko málem nafackovalo.

Napsal: stř říj 29, 2008 17:12
od Green
Nedávno jsem koupil nové víčko na expanzku mé 111-ky,protože se mně zdálo že to staré víčko moc netěsní a okolo prolíná fridex.Bylo to bohužel s novým horší než se starým.Nové víčko systém utěsnilo až moc dobře,takže fridex prolínal přes čidlo.Když jsem snížil hladinu fridexu,tak po vychladnutí zas systém hlásil nízkou hladinu fridexu.Dal jsem zpátky staré víčko a hladina fridexu je tam kde má být,akorát časem vždy doplním trochu fridexu a jeto dobrý.Nové víčko vozím sebou,třeba se bude jednou hodit.

Napsal: stř říj 29, 2008 18:09
od plavec
Vašátor píše:Taky přihodím jednu moji zkušenost se záhadným únikem chladící kapaliny. Netýká se sice žigula, ale co :). Spolupracovník má Škodu Octavii a vždy po jízdě mu pod autem zůstalo pár kapek chladící kapaliny. Jednou za půl měsíce musel vždy nějakou tu decku dolít. Dotahovali jsme všechny hadice chlazení, nicméně problém se nevyřešil. Nakonec nám jeden známý servisman poradil skontrolovat, jestli spíná sahara. No samozřejmě že byl motorek vytavený. Po výměně sahary už z auta nekápne ani kapička. Octavie jsou prý tímto pověstné - vrtule nezapne, chladící soustava se přetlakuje, expanzka nepovolí, hadice se roztáhnou a voda se tlačí ven.
- to jest jen jako zajímavost, jak vzdánlivě nesouvisející věc může ovlivňovat ...

S přípravkem na utěsnění chladiče mám zkušenosti takové - nalít do studeného chladiče a jezdit dokud se motor pořádně neprohřeje, přičemž ještě něco málo ihned najezdit. Utěsnili jsme takto i chladič, který po lehké bouračce tekl jako cedník. Ovšem mií použili prášek, nikoli vodičku.
Díky za info.Sahara běží, to už sme zkoušeli. Ale je to fakt, že leckdy by zrovna na větráku člověk chybu nehledal. :wink:
Předpokládám,že to mám nalít normálně do expanzky, ono se to stejně pak všechno promixuje a dostane všude.Na jednom utěsňovači(jinej výrobce) bylo dokonce uvedeno, že se to nemá lít do expanzky, ale do chladiče, což si nedokážu představit, ledaže bych tam měl chladič z traktoru co má tu zátku :P

Napsal: stř říj 29, 2008 20:54
od Nemo
Ono těžko i výrobcům napsat přesný postup, když některá auta mají expanzku coby součást chladiče, jiná jí mají průtočnou, další slepou, někde je víčko na chladiči, jinde ne...

V zásadě jde o to, aby se ta věc dostala do celého systému, tedy je podmínkou ohřátí kapaliny kvůli otevření termostatu.
U slepé expanzky jako je na 2101-07 je lití do expanzky nesmysl, naopak např. u dodávek citroen/peug./fiat je to jediná možnost, stejně jako zřejmě na 2111.

Vypuštění

Napsal: ned lis 16, 2008 20:59
od žež
Kudy nejlépe vypustím fridex na 2111?
Mám trhnout tu hadici u chladiče. Je asi nejníže. :)

Napsal: ned lis 16, 2008 21:01
od Majo2103
Na chladiči by mal byť ventil na spodku a na bloku motora povolíš matku na 13 kľúč.Nachádza sa trocha viac vpravo od olejového filtra.