Chladící soustava
Moderátor: Moderátoři
expanzka
Vzhledem k rozsahu prasklinek a velikosti dirky nepřichází oprava myslím do úvahy. Pořídím zítra novou. To byla jen taková "zoufalá" výzva... Ono se to... Hlavně, že jsem objevil, kde byl problém.
LADA 2111 40 T, 1,6 - 16V, r. v. 2005, LPG (2005-2012)
Vyhodí do popelnice, já vím. Myslím, že na Koněvce mají nádobek dostatekOndra píše:Ono se to...
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
No, ona tam měla být negace jednoho sprostého slova "Ono se to nepo****." - ve smyslu, že to holt počká. Ale nádobku už mám - promptně mi ji poslali z Mostu.plavec píše:Vyhodí do popelnice, já vím. Myslím, že na Koněvce mají nádobek dostatekOndra píše:Ono se to...
LADA 2111 40 T, 1,6 - 16V, r. v. 2005, LPG (2005-2012)
V Mostě mají dost dílů skladem a posílají to poštou nebo PPL?Ondra píše:No, ona tam měla být negace jednoho sprostého slova "Ono se to nepo****." - ve smyslu, že to holt počká. Ale nádobku už mám - promptně mi ji poslali z Mostu.plavec píše:Vyhodí do popelnice, já vím. Myslím, že na Koněvce mají nádobek dostatekOndra píše:Ono se to...
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
Re: mizí Fridex
V jakém momentu je nejlepší tam nalít ten obsah lahvičky?Stačí to za studena nebo až do zahřátýho až před zapnitím ventilátoru?JmJ píše:Moje zkusenost je nejezdit, nechat na volnobeh ohrat az do sepnuti ventilatoru a az sepne, tak klidne nechat jeste 5 minut bezet. Proste co nejvice chladic ohrat, aby se voda co tece ven odparovala hned jak se ven dostane a neodparene usady aby ucpaly diru.plavec píše: a jak by se správně měl používat ten přípravek na zatěsnění chladiče?Já jsem ho tam prostě nalil za studena a hned jsem motor nastartoval a jel jsem asi 30 km, a pak po asi hodinový pauze jsem jel 30 km zpátky.Nemá se tam spíš nalít až do zahřátého fridexu?Ale to by asi zase byl problém s otevřením nádobky, tlakem by to mohlo vylítat ven
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
Re: mizí Fridex
Mrkni na navod, tam to budou psat. Jeden co sme lili do peugeotu se lil za studena za vypnutyho motoru ...plavec píše:V jakém momentu je nejlepší tam nalít ten obsah lahvičky?Stačí to za studena nebo až do zahřátýho až před zapnitím ventilátoru?
mimochodem, tak pekny auto a je tak zbastleny tou cernou maskou a hroznejma poklicema a ty blinkry, no skoda mluvit. fuj
Calling name Bastl One
Calling name Bastl One
Re: mizí Fridex
Právěže v návodu toho moc není.Proto jsem se radši ptal na zkušenosti. Asi to tam prsknu do studenýho.Malda píše:Mrkni na navod, tam to budou psat. Jeden co sme lili do peugeotu se lil za studena za vypnutyho motoru ...plavec píše:V jakém momentu je nejlepší tam nalít ten obsah lahvičky?Stačí to za studena nebo až do zahřátýho až před zapnitím ventilátoru?
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
Taky přihodím jednu moji zkušenost se záhadným únikem chladící kapaliny. Netýká se sice žigula, ale co . Spolupracovník má Škodu Octavii a vždy po jízdě mu pod autem zůstalo pár kapek chladící kapaliny. Jednou za půl měsíce musel vždy nějakou tu decku dolít. Dotahovali jsme všechny hadice chlazení, nicméně problém se nevyřešil. Nakonec nám jeden známý servisman poradil skontrolovat, jestli spíná sahara. No samozřejmě že byl motorek vytavený. Po výměně sahary už z auta nekápne ani kapička. Octavie jsou prý tímto pověstné - vrtule nezapne, chladící soustava se přetlakuje, expanzka nepovolí, hadice se roztáhnou a voda se tlačí ven.
- to jest jen jako zajímavost, jak vzdánlivě nesouvisející věc může ovlivňovat ...
S přípravkem na utěsnění chladiče mám zkušenosti takové - nalít do studeného chladiče a jezdit dokud se motor pořádně neprohřeje, přičemž ještě něco málo ihned najezdit. Utěsnili jsme takto i chladič, který po lehké bouračce tekl jako cedník. Ovšem mií použili prášek, nikoli vodičku.
- to jest jen jako zajímavost, jak vzdánlivě nesouvisející věc může ovlivňovat ...
S přípravkem na utěsnění chladiče mám zkušenosti takové - nalít do studeného chladiče a jezdit dokud se motor pořádně neprohřeje, přičemž ještě něco málo ihned najezdit. Utěsnili jsme takto i chladič, který po lehké bouračce tekl jako cedník. Ovšem mií použili prášek, nikoli vodičku.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
U mojí 2110 se dá víčko opatrně otevřít i při zahřátém motoru, žádný výbuch nebo vyprsknutí se nekonalo, jen to trochu zasyčelo. Nádobka i víčko stále původní, únik kapaliny jen minimální (asi dvě až tři decky za rok)
Kapalina Fridex G48 a destilovaná náplň (od června 2003 - měnil jsem ji jen jednou)
Zato u favorita mi víčko málem nafackovalo.
Kapalina Fridex G48 a destilovaná náplň (od června 2003 - měnil jsem ji jen jednou)
Zato u favorita mi víčko málem nafackovalo.
Dodge Avenger 2.0 VVT
Nedávno jsem koupil nové víčko na expanzku mé 111-ky,protože se mně zdálo že to staré víčko moc netěsní a okolo prolíná fridex.Bylo to bohužel s novým horší než se starým.Nové víčko systém utěsnilo až moc dobře,takže fridex prolínal přes čidlo.Když jsem snížil hladinu fridexu,tak po vychladnutí zas systém hlásil nízkou hladinu fridexu.Dal jsem zpátky staré víčko a hladina fridexu je tam kde má být,akorát časem vždy doplním trochu fridexu a jeto dobrý.Nové víčko vozím sebou,třeba se bude jednou hodit.
Díky za info.Sahara běží, to už sme zkoušeli. Ale je to fakt, že leckdy by zrovna na větráku člověk chybu nehledal.Vašátor píše:Taky přihodím jednu moji zkušenost se záhadným únikem chladící kapaliny. Netýká se sice žigula, ale co . Spolupracovník má Škodu Octavii a vždy po jízdě mu pod autem zůstalo pár kapek chladící kapaliny. Jednou za půl měsíce musel vždy nějakou tu decku dolít. Dotahovali jsme všechny hadice chlazení, nicméně problém se nevyřešil. Nakonec nám jeden známý servisman poradil skontrolovat, jestli spíná sahara. No samozřejmě že byl motorek vytavený. Po výměně sahary už z auta nekápne ani kapička. Octavie jsou prý tímto pověstné - vrtule nezapne, chladící soustava se přetlakuje, expanzka nepovolí, hadice se roztáhnou a voda se tlačí ven.
- to jest jen jako zajímavost, jak vzdánlivě nesouvisející věc může ovlivňovat ...
S přípravkem na utěsnění chladiče mám zkušenosti takové - nalít do studeného chladiče a jezdit dokud se motor pořádně neprohřeje, přičemž ještě něco málo ihned najezdit. Utěsnili jsme takto i chladič, který po lehké bouračce tekl jako cedník. Ovšem mií použili prášek, nikoli vodičku.
Předpokládám,že to mám nalít normálně do expanzky, ono se to stejně pak všechno promixuje a dostane všude.Na jednom utěsňovači(jinej výrobce) bylo dokonce uvedeno, že se to nemá lít do expanzky, ale do chladiče, což si nedokážu představit, ledaže bych tam měl chladič z traktoru co má tu zátku
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
Ono těžko i výrobcům napsat přesný postup, když některá auta mají expanzku coby součást chladiče, jiná jí mají průtočnou, další slepou, někde je víčko na chladiči, jinde ne...
V zásadě jde o to, aby se ta věc dostala do celého systému, tedy je podmínkou ohřátí kapaliny kvůli otevření termostatu.
U slepé expanzky jako je na 2101-07 je lití do expanzky nesmysl, naopak např. u dodávek citroen/peug./fiat je to jediná možnost, stejně jako zřejmě na 2111.
V zásadě jde o to, aby se ta věc dostala do celého systému, tedy je podmínkou ohřátí kapaliny kvůli otevření termostatu.
U slepé expanzky jako je na 2101-07 je lití do expanzky nesmysl, naopak např. u dodávek citroen/peug./fiat je to jediná možnost, stejně jako zřejmě na 2111.
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.