Stránka 4 z 11
Napsal: stř bře 05, 2008 21:08
od dmatej
Trochu to vrátím k tématu:
Výměna u Kaliny proběhla naprosto bez problémů, olej Mogul 10W40 za 550 Kč, filtr asi za 80 Kč, práce nula nula nic
Povolot výpustní šroub je jednoduchý (přístup skrz "okno" v krycím plechu), k ol. filtru je sice přístup zezadu, ale místa je tam dost na ruce i hadr.
Napsal: čtv bře 06, 2008 06:07
od Štěpán
Skalouš píše:Přesně jak píše Jiří. Značkový servis je bez zkušeností, ale s maximální podporou z Francie. Ale který z mechaniků umí ve značkovém servisu Francouzsky? Navíc XM V6 si tu moc lidí jako nový nekoupilo, takže na to koukaj obyčejně poprvé.... Navíc vše řešej ze značkových dílů a to je mnohdy zbytečně drahé. Například pružící koule stojej dvojnásobek ceny, než druhovýroba, která je dlouhodobě prověřená. Takže do značkového jezdím jen nechat namontovat věci, které v druhovýrobě s prověřenou kvalitou neexistujou. (Například výfuk)
Navíc jsem se v značkovém servisu setkal s tím, že nechápou, jak může někdo, do tak starého auta ještě vrážet takové peníze, když to auto je bezcenné. To se pak projevuje i na jejich přístupu k opravám.
Už se mi podařilo najít "garážníka", který dělá dokonce ofiko a hlavně sám. Má dokonce i diagnostiku, má rád Citrony a má s nima zkušenosti. Teď jezdí s C5 a na dvorku má XM s tím, že se s ním nedokáže rozloučit...
Znám jednoho chlápka z Hrdlořez u Ml. Boleslavi, který dělá dovoz a servis citronu. Všichni citronisté o něm mluví jen v kladným smyslu a má i něco jako malý vrakoviště. Ceny jsou prý o něco menší, než ve značkovým servisu a taky dokáže poradit, aniž by člověka hned odsekl. Když budeš chtít kontakt, stačí napsat SZ.
Napsal: stř bře 19, 2008 12:34
od honzat
Myslíte, že výměnou oleje v převodovce za nějaký kvalitnější (nebo přísadu) by se snížil hluk převodovky, který průvodní jevem u Lady.
Napsal: stř bře 19, 2008 12:56
od Wolf
Dle mého názoru (a že jsem už vyzkoušel kde co
) nic podobného na hlučnost v převodech nepomáhá. Přísady vůbec ne a kvalitní olej usnadní řazení, ale nesníží hlučnost. Hustší olej ztíží řazení a zvýší odpory a po ohřátí stejně neutlumí případný zvýšený hluk. Myslím, že nejlepší je najít příčinu a pak dát kvalitní olej.
Napsal: stř bře 19, 2008 14:20
od Jiri
honzat píše:Myslíte, že výměnou oleje v převodovce za nějaký kvalitnější (nebo přísadu) by se snížil hluk převodovky, který průvodní jevem u Lady.
neee at te proboha nenapadne tam davat neco hustsiho.. v zime pak nejde radit..vyzkouseno - ja i skalous...
pomuže vymena prevodovky....
Napsal: stř bře 19, 2008 14:32
od Skalouš
PP90 nefunguje! Odzkoušeno Mělníkama. V zimě to tam opravdu nejde.
Napsal: stř bře 19, 2008 14:56
od honzat
najít příčinu znamená prodat ladu
Napsal: stř bře 19, 2008 15:33
od Skalouš
U Citronu ani u Skálobusu tam ty kvalty nejdou nijak extra a to jsem tam nalil přesně to, co si žádá výrobce. Takže tady se musím Lady zastat i když už jí nemám.
Napsal: stř bře 19, 2008 16:15
od plavec
honzat píše:najít příčinu znamená prodat ladu
to si říkám já v případě chlazení.Proč se ztrácí voda nikdo neví, když to prodám tak už nepoteče
Napsal: čtv bře 20, 2008 01:54
od karels22
Jen dotaz k oleji. Mám 8ventil a za 8000 km jsem dolil 0,75l oleje je to moc nebo málo
Napsal: čtv bře 20, 2008 06:41
od honzat
pokud jezdíš často se studeným motorem tak je to tak akorát
Napsal: čtv bře 20, 2008 08:27
od zelvotron
Taky se mi to zdá v pohodě, ale pro jistotu bych zkontroloval těsnění pod víčkem oleje, já tam měl už špatný a ztrácel se mi trochu tamtudy.
Napsal: čtv bře 20, 2008 08:54
od Skalouš
Já doléval cca 0,5l/5000km - tj. mezi výměnama jsem tam postupně nalil litr.
Napsal: čtv bře 20, 2008 23:44
od karels22
Dík za info. Pod víčkem to opravdu prolíná a každej den jezdím se studeným motorem tak třikrát. Ráno po o a navečer. Tak jste mi udělali radost z kladné odpovědi.
Napsal: pát bře 21, 2008 06:40
od honzat
také mi to pod víčkem prolíná, ale když ho chci utáhnout tak vždy přeskočí a je zase volné-nevíte jestli by tam pasovalo jiné z nějakého normálního auta?