Stránka 4 z 15
Napsal: pon úno 04, 2008 23:44
od Nemo
Da,da, hoši, když dám dva pístky vedle sebe, jejich plocha/resp jejich tlak na mm2 se sečte.
Když je ale postavím proti sobě, jejich tlaky se rozdělí v poměru celkem libovolném mezi 0/100, přes 50/50 až do 100/0.
Výsledný tlak mezi pístky ale zůstává stejný, jako u jednopístu.
(uvažujeme všechny písty se stejnou účinnou hydraulickou plochou)
Ehm, jestli se nemejlim.

Napsal: pon úno 04, 2008 23:45
od Maysner
a co kdyz by nejakej blazen dal na jeden kotouc zepredu druhej zigulackej trmen s dvou ma pistkama

Napsal: pon úno 04, 2008 23:54
od Nemo
Geniální!
Ale stejně myslim, že jestli to někomu brzdí málo, tak má na těch brzdách nějakej problém.
Pokud je systém OK, tak mají ty brzdy účinnost přinejmenším slušnou.
Víc něž úpravy hydrauliky, podle mě ovlivní brzdy, jestli je obložení z bláta, nebo ze slušný směsi.
Napsal: úte úno 05, 2008 00:03
od Maysner
Nemo píše:Geniální!
Ale stejně myslim, že jestli to někomu brzdí málo, tak má na těch brzdách nějakej problém.
Pokud je systém OK, tak mají ty brzdy účinnost přinejmenším slušnou.
Víc něž úpravy hydrauliky, podle mě ovlivní brzdy, jestli je obložení z bláta, nebo ze slušný směsi.
to co mam vepredu je myslim ok. zacnu vymyslet co s brzdama az zprovoznim zadek. nevim jak nekdo moh zplacatet tu dlouhou trubku co vede pod autem u zadni napravy v dylce cca 15-20cm tak ze kvuli tomu nebrzdily zadni brzdy. a co vim takto auto brzdilo stejne od te doby co to otec koupil. takze zadni brzdy nebrzdili pres ctyri roky. sem se divil kdyz sem sundal bubny ze sou pakny naky nejety

ale to je mimo tema

Napsal: úte úno 05, 2008 00:08
od Drobek81
Miso píše:No ja som si praveze rozbor sil spravil a vyslo mi to co mi vyslo. Nemozes vychadzat iba z toho kolko krat maju dva piestky vacsiu plochu ako jeden. Treba zohladnit aj to ako tieto sily dalej posobia.
pravda, asi to tak bude

já předpokládal, že u plovoucího se síla "rozdělí" ale není to tak

Napsal: úte úno 05, 2008 16:06
od Vašátor
Dle mého názoru je naprosto jedno, jestli jsou brzdy jedno, dvou či třípístkové. Vždy záleží pouze na ploše (veliksoti) pístku, kterou tlačí na brzdový kotouč. Pokud dám na auto čtyř-pístkové brzdy o průměru pístku 10mm nebo jeden pístek na plovoucím třmenu o průměru 80mm, který brzdový systém si myslíte, že bude brzdit lépe? Já myslím, že je to jasné.
Proto v tomto hlasování nemohu hlasovat

Napsal: úte úno 05, 2008 16:49
od Štěpán
Vašátor píše:Pokud dám na auto čtyř-pístkové brzdy o průměru pístku 10mm nebo jeden pístek na plovoucím třmenu o průměru 80mm, který brzdový systém si myslíte, že bude brzdit lépe?

Ten jeden s 80mm v průměru...

Napsal: sob úno 16, 2008 23:47
od dmatej
Jestli to někomu brzdí blbě, nechť si koupí kvalitní kotouč a kvalitní destičky
Rizika:
1) Kotouč, který trpí přehříváním (materiál)
2) Tenký kotouč
3) Zvlněný, házivý nebo obecně kotouč tvarově vadný
4) Příliš tvrdé destičky - brousí kotouč, tím ho přehřívají a zvyšuje se sklon k 1-3
5) Destičky ze špatného materiálu - pálí se. Nakonec se na nich udělá hladká vrstva a nebrzdí.
6) Popraskané destičky, odloupaný materiál, vrstva tenčí než 1-2mm.
7-n) hadice a trubky, brzdovka (stará, vzduch, málo), zatuhlé pístky (samy o sobě brždění nezhorší, ale chce to víc síly)
Z vlastní zkušenosti - železo na železo nebrzdí vůbec, jel jsem 20 km jen s ruční brzdou a bržděním motorem. Žádná sranda.
Napsal: ned úno 17, 2008 06:30
od Drobek81
dmatej píše:Z vlastní zkušenosti - železo na železo nebrzdí vůbec, jel jsem 20 km jen s ruční brzdou a bržděním motorem. Žádná sranda.
To věřím, na laně sme táhli auto kde přestaly fungovat brzdy a po chvíli brzdění ručkou nakonec i ta. Tak sem to brzdil kvaltama
Kdo zná Buchlovské kopce tak i ty se dají sjet bez brzd

Napsal: pon úno 18, 2008 11:37
od Majo
tohto hlasovania sa nezucastnim, je to fakt pekne blba tema, samozrejme ze cim viac piestikov tym lepsie ale zalezi aj na priemere. Urcite by som nemenil dvojpiestikove za jednopiestikove. Jednopiestikove mam vzadu, ale len preto ze som lepsie riesenie nezohnal.
Dopredu budem davat 4piestikove a nijak inak
Napsal: pon úno 18, 2008 12:42
od JmJ
Drobek81 píše:dmatej píše:Z vlastní zkušenosti - železo na železo nebrzdí vůbec, jel jsem 20 km jen s ruční brzdou a bržděním motorem. Žádná sranda.
To věřím, na laně sme táhli auto kde přestaly fungovat brzdy a po chvíli brzdění ručkou nakonec i ta. Tak sem to brzdil kvaltama
Kdo zná Buchlovské kopce tak i ty se dají sjet bez brzd

ahaaa, tak proto je tam ten prusek rovne dolu...

Napsal: úte bře 04, 2008 08:56
od Jiri
hmm tak nevim vyhoda jednopistovych brzd je predevsim mensi pravdepodobnost že se nejaky pistek kouse a auto bude priberzdeni tahnout ke strane..
btw a co ctyrpistkove brzdy?..to mival Wartburg a skoda 130, 135, 136

?
nasledovalo facko, brzdilo lip a melo jen jednopisty.... v poctu pistu to neni... brzdy jako celek musi byt spolehlive , nenarocne na udrzbu ....
Napsal: úte bře 04, 2008 13:56
od Atex
v jednom casaku o lade 1600MTX sem se docetl ze brzdy u zigi jsou jeden z clanku ktere se pro zavodni ucely NEUPRAVUJOU, protoze jsou dost predimenzovane, takze v te dobe pro "zavodni" ladu MTX dostacujici... pro 100% bezproblemove brzdeni staci koupit lepsi kotouce, ktere uz dneska vyrabi hromada firem za priznive ceny (brembo, zimmerman), ja osobne koupil komplet nove trmeny, pistky, desticky, hadicky a ted ani tatova fiesta nebrzdi tak dobre jako moje zigi

Napsal: úte bře 04, 2008 15:44
od Vašátor
jojo, udržovaný brzdový systém Lady naprosto vyhovuje. Tudíž bych se věnoval hlavně údržbě a sladění předních - zadních brzd. Už jen pomalý nástup zadních brzd je na celkové brzdné síle velice poznat.
Napsal: úte bře 04, 2008 18:53
od Saša
Vašátor píše:Už jen pomalý nástup zadních brzd je na celkové brzdné síle velice poznat
Vzpomeňte si kdy Jste naposledy nastavovali vůli v zadních brzdách (excentry) - netýká se to aut se samostavy.