Stránka 4 z 5
Napsal: pon led 14, 2008 20:51
od Roman
Pozri si ten obrazok
, budik je do 16 a do valca to strkas tym gumenym konusom. Je to merak kompresie, Marek mal na zraze aj lepsi, ten zapisoval aj hodnoty, ale taky za 3kila nekupis. Toto sa vyraba uz aspon tridsat rokov a meria sa s tym kompresia vo valcoch!!!, nie tlak v pneumatikach.
Napsal: pon led 14, 2008 20:57
od janci
OKI OKI:D
lebo mi to uplne pripada ako tlakomer co mame,Skoro fakt rovnake.
BTW ten tlak vo valci ti to nevytlaci?
Napsal: pon led 14, 2008 21:00
od Marcel
podivej se na to doma pořadně třeba to maš doma ani o tom neviš
za mnou přišel děda že ten kram na měřeni pneu nejak blbne a ejhle čim to měřil
Napsal: pon led 14, 2008 21:02
od janci
Marcel píše:podivej se na to doma pořadně třeba to maš doma ani o tom neviš
za mnou přišel děda že ten kram na měřeni pneu nejak blbne a ejhle čim to měřil
Ten je isto na pneu:D lebo s tym meram tlaky. Ale vyzera na 90%rovnako.
Napsal: pon led 14, 2008 21:04
od Atex
janci píše:lebo mi to uplne pripada ako tlakomer co mame,Skoro fakt rovnake.
vsak ono to je v podstate to same, akorat ma hranici 15Bar, a ma jiny nastavec.. (jak uz psal Stanley gumovy kuzel) staci lehce pritlacit a otocit bud starterem nebo klikou..
Napsal: pon led 14, 2008 21:07
od Hurikán
janci píše:BTW ten tlak vo valci ti to nevytlaci?
Když to pořádně přitlačíš, tak nikoliv. Nezdá se to, ale zase to není tak šílený tlak.
Ještě doporučuju odpojit VN kabel od cívky, aby to případně s tebou nezacvičilo.
Napsal: pon led 14, 2008 21:07
od Roman
Ked mas slusnu kompresiu nestaci "lehce pritlacit" , musis poriadne pritlacit
Napsal: pon led 14, 2008 21:09
od Hurikán
Atex píše:...nebo klikou..
Tak teda nevím, ale to bys musel točit jak vzteklej, abys něco naměřil.
Chce to sešlápnout plný plyn a chvíli točit. cca 3-5 vteřin.
Napsal: pon led 14, 2008 21:09
od Roman
Napsal: pon led 14, 2008 21:09
od janci
Hurikán píše:janci píše:BTW ten tlak vo valci ti to nevytlaci?
Když to pořádně přitlačíš, tak nikoliv. Nezdá se to, ale zase to není tak šílený tlak.
Ještě doporučuju odpojit VN kabel od cívky, aby to případně s tebou nezacvičilo.
Uz som raz dostal dobru slehu:D
No lebo mam na kompresore tlak 8barov.a musim pekne pritlacit,aby som to udrzal.
Inak super vec. NEMUSIM NIC VYMYSLAT
a este sa to pekne zastavi na tej hornej hranici. PARADA.
Btw pri akom tlaku je to na vybrus? Berme do uvahy,ze rozdiely nie su velke medzi valcami.
V knizke mam pisane,ze po prejdeni prvych 50tisic km,klesnu tlaky priblizne o 0,049MPA
tak pri 150 000 by som mal mat aspon 1,053.co asi odpoveda tomu co mi nameral xlapik.
Napsal: úte led 15, 2008 10:35
od Marek
Já si myslím, že motor s kompresním tlakem vyšším než 10 Bar je dobrý. Samozřejmě pokud je tlak ve válcích pod touto hodnotou, motor ztrácí pružnost, má vyšší spotřebu a potřebuje zpravidla jiné seřizovací hodnoty než motor v dobrém stavu.
Měřič komprese, který tu Roman uvádí na obrázku, mám doma taky a musím říci, že pro informativní měření stavu motoru je naprosto dostačující. Používám ho na zážehové motory úplně běžně a nemám problém (pokud nechci měřit tlaky na motoru 1,8i v Ladě 21044 Luďka Musila
).
Samozřejmě naftové motory se tímto měřičem měřit nedají, a to ze dvou zásadních důvodů:
Za prvé - motory mají vysoký stupeň komprese (zpravidla 18:1 - 23:1) a tudíž kompresní tlaky se pohybují kolem 30 - 40 Bar.
Za druhé - při měření takového tlaku již není možné měřič udržet pouhým přitlačením rukou. Je nutné mít pevné závitové spojení (měřič se šroubuje zpravidla do otvoru pro žhavicí svíčku).
Napsal: úte led 15, 2008 10:44
od Marek
To janci:
Pro měření kompresních tlaků u Lady je nutné dodržet několik důležitých předpokladů, jinak měření nebude přesné.
1) především je nutné mít správně seřízené vůle ventilů
2) před měřením je nutné motor ohřát na provozní teplotu tak, aby voda i olej v motoru měly teplotu minimálně 80°C (lépe až 100°C). Je tedy potřeba ujet alespoň 30 km vzdálenost běžným stylem jízdy (v zimě až 50 km).
3) ihned po ukončení jízdy je třeba vymontovat všechny zapalovací svíčky
4) následně se provádí měření tlaků v jednotlivých válcích (je k tomu potřeba pomocník). Jeden člověk přitlačí měřič do otvoru svíčky tak, aby pevně a vzduchotěsně dosedal do kruhového otvoru. Pomocník sešlápne plný plyn a klíčkem otočí do polohy START. Startérem roztáčí motor tak dlouho, dokud ručička na měřiči stoupá (zpravidla je potřeba 10 až 15 otáček motoru). Maximální hodnota, kterou měřič ukáže, je hodnota kompresního tlaku válce.
5) stejným způsobem se postupuje u dalších tří válců
- přehnaně důslední lidé si ještě před měřením demontují víko vzduchového filtru, aby motor dostal co možná největší množství vzduchu (ale není to nutné - pokud je vzduchový filtr v pořádku, výsledek to nijak neovlivní).
Mnoho zdaru...............
Napsal: úte led 15, 2008 10:50
od dmatej
Můj motor má 7-8,5 a jezdí jako ďas
Napsal: úte led 15, 2008 11:15
od Marek
dmatej píše:Můj motor má 7-8,5 a jezdí jako ďas
Si představ, jak by jel, kdyby měl 13..........................
Napsal: úte led 15, 2008 12:40
od Atex
Hurikán píše:
Tak teda nevím, ale to bys musel točit jak vzteklej, abys něco naměřil.
Chce to sešlápnout plný plyn a chvíli točit. cca 3-5 vteřin.
coze?? to slysim poprve teda.. podle mne staci klikou, kdyz de tezko odsroubuju ostatni svicky ne? pokud se pletu tak mne opravte, ale najdu polohu kdy jsou oba ventily zavrene a jednou protocim ee?