Stránka 4 z 8
Napsal: pon lis 19, 2007 18:40
od Honza 21061
Nerad odporuji Markovi i známému chemikovi, který mi rozepsal vlastnosti destilované i obyčejné vody na papír A4, ale do auta zásadně používám vodu destilovanou!
Pokud mi výrobce nějakého auta napíše do návodu, že tam mám nalévat obyčejnou (a potom každé 2 roky jezdit s vodním kamenem do servisu, nebo vylévat Nil jako z Wartburga, kam jsem jedno léto doléval z vodovodu) tak to budu dělat.
-------
miso2087: Pokud Ti z otvoru čidla tekla voda, tak je vše (resp. blok motoru) v tomto místě bez bublin. Někteří odvzdušnují s vyšroubováním čidla, někteří bez. Jestli to tady někde je nahoře, tak jsem tam myslím popisoval i svůj způsob odvzdušnění pomocí zvýšených otáček s vyšroubovaným víčkem chladiče, který se mi maximálně osvědčil.
Co se týče ředění Fridexu, tak se u Žigula držím návodu psaného pro tvrdé severské podmínky a mám to naředěné do -38 oC. Fridex Stabil se pro tuto teplotu ředí v poměru 1:1, tedy tak, jak píše Koko Loko- litr vody na litr Fridexu.
Napsal: pon lis 19, 2007 20:02
od Marek
Honza 21061 píše:Nerad odporuji Markovi i známému chemikovi, který mi rozepsal vlastnosti destilované i obyčejné vody na papír A4, ale do auta zásadně používám vodu destilovanou!
Pokud mi výrobce nějakého auta napíše do návodu, že tam mám nalévat obyčejnou (a potom každé 2 roky jezdit s vodním kamenem do servisu, nebo vylévat Nil jako z Wartburga, kam jsem jedno léto doléval z vodovodu) tak to budu dělat.
-------
Moderní chladicí kapaliny dle specifikace TL 774C (zelená či modrá, VW tomu říká G11, Fridex zase G48) nebo dokonce TL774F (růžová G12+) mají tu zázračnou schopnost, že vodní kámen v sobě rozpouštějí.
Dokonce mnohdy tak důsledně a kvalitně, že po aplikaci jedné z těchto kapalin chladicí systém začne téci jako kropicí vůz. Proto se klidně používá pitná voda (na destilku se už dávno nehraje).
Navíc pokud použiješ destilku a do ní chladicí kapalinu, jejíž koncentrace je malá (dejme tomu 3:1 nebo 4:1), stává se tato směs velmi agresívní (podobně jako když aplikuješ samotnou destilovanou vodu) a té rzi bych Ti nepřál vidět (za několik dní).................
Napsal: pon lis 19, 2007 20:22
od Křečík Barbuška
Odborník na úpravu vody mě upozornil na fakt, že destilka je hladová a proto má tendenci se obohacovat o cokoliv, takže sama o sobě má tendenci rozpouštět vodní kámen, což může být u letitého VAZu neproduktivní neb může začít téci. Nicméně na některých chladících kapalinách píší zřeďte destilovanou či měkkou vodou, jestli mají na mysli dešťovou nevím
, voda z kohoutku se dá klidně použít ovšem je třeba mít jistotu, že není tvrdá, což už v dnešní době snad ve většině lokalit nehrozí. Řekl bych to takhle, je třeba se řídit tím co
píší na obalu neb kapalin je mnoho od různých výrobců, osobně používám destilku a zatím jsem nezaznamenal problém. V létě jsem jezdil na vodu z vodovodu, potom na destilku, kapalina při vypouštění byla vždy čistá, což ovšem nevylučuje ani nepotvrzuje.
Já používám Hekra Flamix Global C (VW TL 774 C - G 11) , výrobce v technickém listu píše toto:
FLAMIX global C je koncentrovaná nemrznoucí kapalina do chladičů všech typů motorů vč. hliníkových.
Po naředění destilovanou vodou slouží jako chladicí medium spalovacích motorů.
Tímto se řídím.
Napsal: pon lis 19, 2007 21:28
od Honza 21061
No... právě proto tam radši liju tu destilku s obyčejným Fridexem- jak píše návod Lada, a žádné rozpouštivé G plus, max a já nevím co ještě, nepoužívám.
Je fakt, že chladič ještě se starou kapalinou tekl, (a to byla údajně jedna z těch lepších- zřejmě těch specifikací, o kterých píše Marek) tak jsem použil jakýsi modrý gel, který prodává pod svými "křídly" pro mě důvěryhodný podnik Velvana, nalil jsem to tam a úniky zmizely. Neobjevily se ani po výměně kapaliny... dolní komora chladiče je sice na jednom okraji taková "orosená", ale úniky patrné nejsou.
Napsal: pon lis 19, 2007 21:29
od dmatej
Tvrdá měkká voda - to vůbec není pravda, tvrdá voda je v celý řadě míst a po pravdě na plzeňsku snad ani neznám obec, kde by měli měkkou vodu.
Marku, pokud tam naleješ fridex a tvrdou vodu (kvality vyšuměné minerálky), máš po chvíli chladící kapalinu kvality té, co jsi vypustil, a vůbec jsi jí nemusel měnit.
Napsal: pon lis 19, 2007 21:35
od Ivo
Já jsem ještě v žádném svojem autě destilovanou vodu do fladícího systému nepoužil a nemám s tím žádné problémy. A vodu vypouštím modrou, nebo zelenou, podle toho, jaký typ chladící kapaliny byl použit.
Napsal: úte lis 20, 2007 17:17
od miso2087
Honza 21061 píše:Pokud Ti z otvoru čidla tekla voda, tak je vše (resp. blok motoru) v tomto místě bez bublin. Někteří odvzdušnují s vyšroubováním čidla, někteří bez. Jestli to tady někde je nahoře, tak jsem tam myslím popisoval i svůj způsob odvzdušnění pomocí zvýšených otáček s vyšroubovaným víčkem chladiče, který se mi maximálně osvědčil.
Podobne som to odvzdušňoval aj ja (naštartovaný motor s vyššími otáčkami a otvoreným chladičom). Ale do celej chladiacej sústavy mi vošlo len nejakých 7 litrov. Nie je to málo?
Napsal: úte lis 20, 2007 18:11
od Honza 21061
miso2087 píše:Podobne som to odvzdušňoval aj ja (naštartovaný motor s vyššími otáčkami a otvoreným chladičom). Ale do celej chladiacej sústavy mi vošlo len nejakých 7 litrov. Nie je to málo?
Není, já jsem tam taky nalil při výměně jen něco přes 8 litrů a zbytek vozím na případné dolévání. Něco tam pokaždé zůstane, pokud člověk ten chladicí systém nerozebere celý já nevím, jak, nebo to nějak speciálně nepostaví... Já jsem při vypouštění stál nepatrně z kopce, tzn, něco mi pravděpodobně zůstalo v bloku pod šroubem směrem dopředu. Vypouštěcí otvor na bloku motoru jsi použil?
Napsal: úte lis 20, 2007 18:20
od miso2087
Honza 21061 píše:Vypouštěcí otvor na bloku motoru jsi použil?
Áno, jasné.
Napsal: úte lis 20, 2007 20:38
od Vašátor
Heh, no mě se do chladící soustavy rovněž podařilo nalít pouze 6-7litrů i s vyrovnávací nádržkou. Auto stálo čumákem z kopce, šroub na bloku i na chladiči vyšroubován, topení otevřeno.
S odvzdušněním jsem nikdy problém neměl - napustil jsem vodu, dal plnou dolévací nádobku, autí projel, voda z nádobky klesla a hotovo. Max dolít 1/4 litra.
Napsal: stř lis 21, 2007 06:18
od Wolf
dmatej píše:Tvrdá měkká voda - to vůbec není pravda, tvrdá voda je v celý řadě míst...
... a podle jedne nejmenovane reklamy je tvrda voda temer na celem nasem uzemi
. Nicmene ja, ac pro Ladu pouzivam Fridex G plus, a to z duvodu pomerne dlouhe zivotnosti ji redim zasadne velmi kvalitni destilovanou vodou, vyrabene v laboratornich podminkach na sklenenem destilacnim pristroji. Pouzivam ji i do zehlicky a naparovacky, nebot pouziti pitne vody, ktera je v nasich krajich zelezita a radne sycena chlorem by mi pripadalo barbarske. W.
Napsal: stř lis 21, 2007 10:38
od Marek
Wolf píše: Pouzivam ji i do zehlicky a naparovacky. W.
¨
Wolfe, a jaké domácí práce ještě vykonáváš ?????
Napsal: stř lis 21, 2007 11:14
od Wolf
Spatne jsem to napsal. Spravne je to "dodavam ji ....."
Napsal: stř lis 21, 2007 20:50
od Křečík Barbuška
Wolf píše:
Spatne jsem to napsal. Spravne je to "dodavam ji ....."
To ti tak žerem
.
[ Komentář přidal: Luděk Musil: čt listopad 22, 2007 08:28 ]
Pozn. moderátora: pozor na OT a následné "kamarády"! L.
Já se omlouvat, takové selhání, hluboce se stydím, to je strašné, zasluhuji nejtěžší potrestání
. Ale nemohl jsem jinak
.
vyměna chladicí kapaliny
Napsal: ned čer 08, 2008 20:32
od jakke
potřebuju poradit jak mám vyměnit na 1,7 chladící kapalinu co vše uvolnit a jakym postupem