Stránka 4 z 6
Napsal: čtv lis 29, 2007 17:50
od Vašátor
I vejfuk to může být ... pravda ... já měl propálený těsnění mezi hlavou a svodama a zvuk to mělo jako prasklej pístní kroužek. "Cinkalo" to pouze při zátěži v kopci.
Napsal: čtv lis 29, 2007 18:00
od Cory
A drncanie od rozvodoveho mechanizmu?Ale to by asi drncalo stale.Ale s retazmi nemam skusenost, ja mam remenaka.
Napsal: čtv lis 29, 2007 22:27
od Honza 21061
Ventily jsou seřizované před 5 tis. km, taktéž napínaný rozvodový řetěz...
Výfuk je určitě v pořádku, to jsem nedávno kontroloval na jámě a nikde neprofukuje- předpokládám, že by to bylo poznat na potrubí. Ještě můžu zkusit ho zacpat, jestli zhasne motor.
Svody jsem nekontroloval a teoreticky to může být příčina problému, ale zase- nikde není ani stopa po nějakém zakouření ani nic necítím při otevřené kapotě.
Předpokládám, že pokud ucpu výfuk hadrem, tak případné propálené a podfukující těsnění u svodů se dá poznat že?
Mimochodem, těsnění mezi svody a prvním dílem je měněné společně s komplet výfukem před 2 lety a po krátkém poježdění jsem ho dotahoval.
Nejdřív tedy zkontroluju ty svody a výfuk, než hnu s předstihem... Díky všem za průběžné tipování!
Koukám, že moje problémy by chtělo mít 90% Žigulářů. Ten můj vehikl se asi nějak nepovedl... Pošlu ho letecky Antonovem na Sibiř a uvidí! Pravděpodobně by tam za hodinu padl, rozmazlenec.
Napsal: čtv lis 29, 2007 23:06
od Yellow01
Zkontroluj přechod hlava/výf. potrubí a výf. potrubí/svody. Zacpáním výfuku to zjistit nemusíš, kdyby tam byla menší dírka, může to chcípnout dřív než si čehokoliv všimneš. Kdyby to foukalo někde vzadějc, tak při brždění motorem to střílí do vejfuku. Dva roky starý těsnění není zárukou těsnosti, mě foukalo i měsíc starý těsnění. A i když ti fouká vejfuk, nemusí bejt nikde nic očouzený, tím se neřiď.
Napsal: pát lis 30, 2007 10:23
od Vašátor
Přesně tak: zacpaním výfuku malou dírku nezjistíš a rovněž nové těsnění neznamená funkční těsnění. Mně se těsnění hlava - svody propálilo po půl roce a to si troufám říct, že při montáži jsem nic nezanedbal. Zvonivý zvuk se po trošičkách stále zvětšoval, prohledal jsem celé auto a nakonec mě to vedlo k prasklému pístnímu kroužku... nakonec závadu odhalil Květoš Pecka v Bechyni a bylo to právě to těsnění. Byla v něm jen malinkatá direčka a dělalo to takový divný zvuky ...
Hlavně se zaměř na zvuk a na to, v jakém režimu motoru se to projevuje. Občas se od toho dá dobře odvodit možná příčina problému.
Napsal: pát lis 30, 2007 12:22
od Michal Pokorný
Honza 21061 píše: Ten můj vehikl se asi nějak nepovedl... Pošlu ho letecky Antonovem na Sibiř a uvidí!
Na co tak daleko? Pošli ho do Siřejovic , teda vlastně do Konojed
. Já ti dám mojí 21044 to teprve poznáš co znamená výraz "vehikl co se nějak nepovedl"
Napsal: sob pro 01, 2007 18:48
od Honza 21061
Michal Pokorný píše:Na co tak daleko? Pošli ho do Siřejovic , teda vlastně do Konojed
. Já ti dám mojí 21044 to teprve poznáš co znamená výraz "vehikl co se nějak nepovedl"
Jak říkala paní Bajzová: "To bývalo. To ten stroj ještě jezdil!"
- - - - - - - -
Nová diagnostika: Kontroloval jsem dotažení parohů ke sběrnému potrubí, tři šrouby ze čtyř byly volné, z toho s jedním jsem točil hodně dlouho, abych ho dotáhl.
Znovu jsem zapojil podtlakovou hadičku k rozdělovači a vyjel.
Drnčení se nijak nezměnilo a ozývalo se pokaždé, když na jakýkoliv přev. stupen kromě jedničky přišlápnu víc plyn a to v kterýchkoliv otáčkách, jak na rovině, tak do kopce.
Znovu jsem odpojil podtlak, drnčení (výrazně menší) se ozývá jedině když dám extrémní plyn, do kopce totéž, čili v podstatě to bez podtlaku při běžném stylu jízdy není slyšet ani při zrychlování do kopce.
Také se o dost zlepšila ochota motoru jít do otáček a táhnout, takže podtlak definitivně ruším, i když rád bych přišel na to, jak mám tyhle podivnosti řešit, aby to jezdilo bez těchto dodělávek a úprav tak, jak to má jezdit.
Napsal: pát pro 28, 2007 14:21
od Yellow01
Takže na řešení svýho problému jsem se ještě nedostal, neboť se objevil další, teď mnohem horší. Nemůžu nastartovat auto. Otočím klíčkem a chci startovat, motor se ani nehne, začne mi cvakat rafička na ukazateli baterky a tím to končí. Postupně se vybíjí baterka, zkoušel jsem šlápnout pedál brzdy, světla se nerozsvítily a při pouštění pedálu mi problikne rádio. Měl jsem podezření že odešla baterka, ale po proměření hustoměrem se zdá, že je v pořádku. A teď babo raď. V týhle zimě se mi fakt nechce prolézat celý auto, nestalo se někomu něco podobnýho?
Napsal: pát pro 28, 2007 14:27
od Křečík Barbuška
Mě světla svítila, všechno jakože v pohodě, ale start nic. Jeden článek to vzdal, ovšem hustoměr vadu odhalil. Zkusit druhou baterku, startér aspoň cvakne nebo nic?
Napsal: pát pro 28, 2007 14:47
od Hurikán
Koko Loko píše:Mě světla svítila, všechno jakože v pohodě, ale start nic. Jeden článek to vzdal, ovšem hustoměr vadu odhalil. Zkusit druhou baterku, startér aspoň cvakne nebo nic?
Tak, tak. Někdy se stane, že zkrat článku není trvalý, ale dojde k němu pod větší zátěží. Teprve za další čas, se zkrat změní na trvalý. Tento jev nastává v okamžiku loučení baterky. Někdy se stane, že se ještě párkrát podaří nastartovat, ale pak už konec definitivní. Mně takhle už odešly 2 baterky.
Napsal: pát pro 28, 2007 15:33
od Yellow01
Měřili jsme všechny články a ukazujou stejný nabití. Zkusím to ještě přes kabely
Napsal: pát pro 28, 2007 15:34
od Petanek2101
to bude starter
mozna
Napsal: pát pro 28, 2007 17:01
od Hurikán
Tak ještě zkontroluj kontakt mezi baterkou a svorkou na kabelu. Oxidace dokáže udělat divy. Rozeber, očisti, namaž.
Nejjistější je, změřit napětí voltmetrem. A to jak naprázdno, tak i v průběhu startování, nebo se zapnutým spotřebičem.
Napsal: sob pro 29, 2007 20:22
od Yellow01
Kontakty jsou dobrý, čistil jsem je nedávno. Voltmetr mám jen na měření jednotlivých článků, jak bývalo na starých baterkách, takže tím to nezměřím. Zkusím to přes kabely na rodinný auto, jestli se aspoň protočí motor. Jinak to asi fakt bude starter. Vydával takový pazvuky, tak možná už odešel úplně.
Napsal: sob pro 29, 2007 21:09
od Hurikán
Mno, bez voltmetru je to houby práce. Spíš laborování.
Pokud při pokusu o start začne startér cvakat a cvaká i voltmetr na palubce, tak to vidím na baterku, nebo silný přechoďák. Zkus zapnout zapalování a rozsvítit světla. Palubní voltmetr by neměl jít do červeného pole. Pokud taky při zapnutém zapalování sešlápneš brzdu, neměly by kontrolky moc pohasnout. Pokud se tak děje, je baterka KO.