Stránka 4 z 5
Napsal: pon kvě 29, 2006 07:55
od Teepee
Jestli někdo chcete zkoušet čidlo, které nové stojí "pár korun" tak prosím, teploměr na zavařování, sporák, vodu v hrnci a možná kus drátu nebo špagátu. Pak stačí na kontakty čidla připojit ohmetr a patřičně to v horké vodě s držením za špagát nebo dráty máčet.
Horkou vodu do chladiče lijte jen tehdy, když chce oddělat motor prudkou změnou teploty, kdy hrozí popraskání hlavy či bloku vlivem tepelných šoků.
(Zkušenější vědí, že do uvařeného auta se voda lije až když to přiměřeně vychladne, nikoli hned).
Vzhledem k ceně čidla a nutnosti při jeho testování vypustit chladící směs bych raději koupil nové a při uzavřeném chladiči bych testoval rychlost prstů
.
Napsal: pon kvě 29, 2006 08:59
od Pool
Teepee píše:Vzhledem k ceně čidla a nutnosti při jeho testování vypustit chladící směs bych raději koupil nové a při uzavřeném chladiči bych testoval rychlost prstů
.
To teda nevím nevím...
Fridex je celkem drahej... Zkusím to, ale dám si pod to raději trychtýř s kýblem. Ikdyž by toho moc vytéct nemělo... při vypouštění starého chladiče jsem si všiml, že když víčko od nádobky a víčko od chladiče dobře těsní, z vypouštěcího ventilu (odšroubovaného) skoro nic neteče.
Napsal: pon kvě 29, 2006 11:08
od Brandy
Pool píše:z vypouštěcího ventilu (odšroubovaného) skoro nic neteče
Cidlo na chladici ma ale vetsi diru a potece to docela dost. Ja jsem taky predpokladal, ze pri uzavrenem vicku na chladici a expanzni nadrzce to nepotece a pak jsem byl docela zaskocen. Presto se da to cidlo vymenit s celkem malymi ztratami. Chce to rychlost. Tak jen at vis, do ceho jdes.
Napsal: pon kvě 29, 2006 17:11
od Tomáš
no nevím jak vy,ale já sem si před dlouhou dobou opatřil na blok motoru tam kde se vypouští voda kohoutek místo tý zátky co tam byla původně..je to malej kohout co se používá třeba na vypustění vody z ventilů,nebo odvzdušnění...je to super věc...na kohout nasadím hadici příslušného průměru a druhou stranu dám do kýbla pak otočím kohout a vypouštím krásně teče a ani kapka nazmar...až je provedena výměna (třeba termostatu fridex naliju zpět...osobně by mě nenapadlo to vylít do kanálu
Napsal: úte kvě 30, 2006 16:55
od Little Red Riding Hood
teepee dik za rady.. ale mam chladič venku.. proto sem se o to zajímal.. spíš mi šlo o to abych zbytečně nemusel vyšroubovávát čidlo z chladiče.. protože pak mám strach z nějaké netěsnosti.. a u starýho chladáku mi upadlo to výpustní hrlo.. ani nevim jak běchem mžiku.. takže poole bacha na to..
Napsal: úte kvě 30, 2006 18:10
od Brandy
V pripade cidla nema co upadnout. Je tam jenom dira, nikoli natrubek jako na vypousteni. Kdyz vymenis i ten medenej tesnici krouzek, tak to potom nemuze tect.
Odchází čidlo?
Napsal: pon črc 16, 2007 13:30
od Honza 21061
Stává se vám někdy tohle? Při jízdě v koloně mi vyleze teplota na 95 (i více) stupňů, sepne sahara, běží cca 10-20 vteřin potom se vypne, ale teplotu to nijak nesrazí. Za chvíli se zapne zase a teplota se stále drží na 95. Někdy se vypíná i tím způsobem, že několikrát za sebou slyším rychle cvakat relé... Kontakty mám v pořádku.
Včera jsem i za jízdy neměl šanci srazit teplotu pod 90-92 stupňů, při parkování (asi 95- 100°C) zapnula sahara na 20 vteřin,vypínala se opět s rychlým cvakáním, takže jsem musel spojit dráty, zapnout topení s větrákem a několik minut motor chladit na jeho obvyklých 85 stupňů a potom teprve vypnout.
Začalo se to takhle chovat až teď, nikdy předtím jsem si toho nevšiml. Teplota v létě vylezla mezi 85- 90 a držela, teď už si připadám jako stodvacítkáři.
Termospínač je asi v háji že? resp. možná se nějakým způsobem roztrhl bimetal nebo co, takže se sice zapne při 95, ale také se při této teplotě vypne...
Asi si ještě před Trnavou udělám dočasný spínač u řidiče, měnit čidlo budu až s novým Fridexem.
Napsal: úte črc 17, 2007 12:16
od Majo
hmm, moze byt, mne takto uz odisla kopa cidiel, potom som kupil akesi nemeckej vyroby co ani nebolo urcene na zigula a odvtedy je pokoj.
Jo a hlavne pouzivam cidla ktore spinaju pri nizsej teplote nez 95. Tak okolo 88 idealne...
Napsal: úte črc 17, 2007 12:17
od Myso
Majo píše:88 idealne..
to su vraj skodovacke
Napsal: úte črc 17, 2007 12:37
od Majo
made in germany, no jedine ak to robi VW...
Napsal: úte črc 17, 2007 13:03
od M150
jak viete kde je jaka teplota sak na budiku to neni - ked je normalne zvisle kolko to je?
Napsal: úte črc 17, 2007 13:34
od Myso
M150 píše:ked je normalne zvisle kolko to je?
90°
inak ja keby som mal cidlo na 88° tak by sa mi sahara pustala skor ako vypnem sytic a potom by uz bezala az do druheho dna
moja prevadzkova teplota je 90° a viac
uvidime co s tym spravi chladic oleja...
Re: Odchází čidlo?
Napsal: úte črc 17, 2007 15:30
od Tomáš
Honza 21061 píše:Stává se vám někdy tohle? Při jízdě v koloně mi vyleze teplota na 95 (i více) stupňů, sepne sahara, běží cca 10-20 vteřin potom se vypne, ale teplotu to nijak nesrazí. Za chvíli se zapne zase a teplota se stále drží na 95. Někdy se vypíná i tím způsobem, že několikrát za sebou slyším rychle cvakat relé... Kontakty mám v pořádku.
Včera jsem i za jízdy neměl šanci srazit teplotu pod 90-92 stupňů, při parkování (asi 95- 100°C) zapnula sahara na 20 vteřin,vypínala se opět s rychlým cvakáním, takže jsem musel spojit dráty, zapnout topení s větrákem a několik minut motor chladit na jeho obvyklých 85 stupňů a potom teprve vypnout.
Začalo se to takhle chovat až teď, nikdy předtím jsem si toho nevšiml. Teplota v létě vylezla mezi 85- 90 a držela, teď už si připadám jako stodvacítkáři.
Termospínač je asi v háji že? resp. možná se nějakým způsobem roztrhl bimetal nebo co, takže se sice zapne při 95, ale také se při této teplotě vypne...
Asi si ještě před Trnavou udělám dočasný spínač u řidiče, měnit čidlo budu až s novým Fridexem.
prosimtě ty naděláš u koubu mám 106C a taky žiju
Napsal: úte črc 17, 2007 16:15
od Honza 21061
Tomáš: Jo, kloub ať si má kolik chce, ten není můj, ale u Žigula chci mít vše v pořádku.
(i když u toho Iveca to asi je stále v zeleném poli) Představa, že jezdím i po rovině nad 90 st. a stačí sebemenší kopec a je to spíše ke 100, pro mě není moc příjemná, když to nikdy takhle nahoru nelezlo... Možná je to tím, že jsou poslední dny mimořádná vedra a vzduch proudící kolem auta je horký i v 50 km/h, takže chladič nemá šanci být nějak extra účinný... Do toho ještě ten náladový termospínač...
Napsal: úte črc 17, 2007 17:57
od Tomáš
Honza 21061 píše:Tomáš: Jo, kloub ať si má kolik chce, ten není můj, ale u Žigula chci mít vše v pořádku.
(i když u toho Iveca to asi je stále v zeleném poli) Představa, že jezdím i po rovině nad 90 st. a stačí sebemenší kopec a je to spíše ke 100, pro mě není moc příjemná, když to nikdy takhle nahoru nelezlo... Možná je to tím, že jsou poslední dny mimořádná vedra a vzduch proudící kolem auta je horký i v 50 km/h, takže chladič nemá šanci být nějak extra účinný... Do toho ještě ten náladový termospínač...
viděl bych to na 80% termostat a na zbývajících 20% ucpanej chladič...loni před jedovnící tehdá na 03 jsem tohle řešil taktéž nakonec to bylo termostatem