Stránka 4 z 20
Napsal: stř čer 30, 2010 19:42
od Jany_RS
Nastavoval som ventile tak ako hovorite 0.15 mm na tesno predtym som este napnul retaz a ked natocim tak strasne klepe motor .Nastavoval som ich dvakrat a toto iste .moze byt napinak v prdeli? A mohol sa zmenit predzapal abo odtrh asi ne?
Napsal: stř čer 30, 2010 19:46
od Cooper
To bude spíš něco s ventilama, já když omylem nenapnul řetěz tak to dělalo přímo neuvěřitelný randál....Něco jak když taháš řetěz po schodech.
Napsal: čtv črc 01, 2010 11:37
od Jany_RS
poradte navrtal som do napinaka retaze dieru urobil zavit dal srubku a ked napnem retaz zaistim srubkou tu ticku tak sa mi po potoceni klukou retaz trosku povoli.A ked nastartujem motor tak sa ozyva taky cudny zvuk ako ne klepanie ale take cvrlikanie.Asi bude uz napinak v prdeli co?
Napsal: čtv črc 01, 2010 12:32
od vintera
to je zvláštní úprava
Napsal: čtv črc 01, 2010 12:35
od Luděk Ondrůch
A hlavně k ničemu. Nedokážu si představit jak ten šroubek udrží tu tyčku při těch rázech co na ni působí. Jednoznačně dej nový napínák.
Napsal: čtv črc 01, 2010 12:39
od Jany_RS
vintera píše:to je zvláštní úprava
je to v knizke od tumy taze ticho hej, len sa pytam moze to byt tlmicom alebo niecim inym spolocnym s napinakom to cvrlikanie?
Napsal: čtv črc 01, 2010 13:12
od vintera
ja už budu ticho, ale řetěz asi ne

Napsal: čtv črc 01, 2010 13:25
od Ivo
Jany_RS píše:vintera píše:to je zvláštní úprava
je to v knizke od tumy taze ticho hej, len sa pytam moze to byt tlmicom alebo niecim inym spolocnym s napinakom to cvrlikanie?
Nezlob se na mě, ale s takovým přístupem, ti tu nikdo nepomůže. V Tůmovi tato úprava sice je popsaná, ale není to standartní. Jak se někteří přesvědčili na vlastní ruce, tak napnout rozvodový řetěz se taky musí umět. Pokud dodržíš postup napínání popsaný v knize a nepomůže to, tak je asi něco špatně. Takže bych doporučoval se na to víc podívat, protože podle toho co tu píšeš stejně nikdo nic nepozná. A nějaká úprava napínáku ti vůbec nemusí pomoct. Navíc jsem si teď přečetl, že jsi seřizoval i ventily, takže to může být klidně i tím. Byly ty zvuky slyšet i před tvým zásahem do motoru? Tím myslím před seřizováním ventilů a napínáním řetězu?
Napsal: čtv črc 01, 2010 15:35
od Jany_RS
Ivo,
napol som retaz,tak som nastartoval auto ,neskutocne klepalo ako s vyfukom typu hola rura

tak som nastavil ventile podla toho jak to mate napisane tuto na fore 0.15 mm na tesno po 9.5 zuba,klepanie prestalo ale zase je tu nejaky cudny zvuk take to zvonenie abo co,si myslim ze ten tlmic napinaku uz bude v prdeli alebo cely napinak lebo uplne na fest nenapnem retaz, trosku je tam ohyb asi 5mm
Napsal: čtv črc 01, 2010 17:13
od popest
Žádný tlumič napínáku neexistuje. Ten půl měsíc je napínací lišta. Na druhé straně je umístěn tlumič kmitů řetězu. Většinou se ulomí, protože do něho povolenej řetěz mlátí. Pak spadne a může dělat randál. Máš vytahanej řetěz jinak by šel napnout i bez té "úpravy". Takže kup nový řetěz a rozvodová kola. Mělo by se to měnit zároveň. Pokud není napínací lišta prodřená tak nechej starou. Nová nevydrží ani 1000Km. Pokud je tlumič kmitů rozlámanej tak najdi všechny jeho zbytky v olejové vaně a namontuj nový. Nový vydrží docela dlouho když se dobře staráš o napínání řetězu. Co se týče samotného napínáku. Nevím přesně zda je ta úprava vratná. Pokud jo, tak použij raději starý napínák. Kvalita dnešních dílů....
Napsal: pát črc 02, 2010 13:43
od Dusan
neviem ktoru upravu myslis..je tam len jedna a to pouzite valceka dlzky caa2cms dierou caa6mm ktory naklepes na ten koniec ktory drzci z napinaka pripadne trosk rozklepes toniec napinaka aby to drzalo a hlavne pri vyberani napinaak nespadlo do motora. celkove predlzenie oproti origo je caa0,5cm. Upravasa robi len ak je znizena hlava aby sa dal retaz naspanovat ale hlavne aby sa nepovoloval. Druha vec ked je zlomena oporna nozka na ktoru posobi napinak pac demontaz je dost komplikovana ..ale vtedy treba te napinak predlzit o dost....
Napsal: pát črc 02, 2010 15:07
od Jany_RS
Dusan, si spokojny ???

Napsal: pát črc 02, 2010 15:54
od Dusan
ano to neriesi problem ked je ulomena opera .....
Napsal: stř črc 21, 2010 17:32
od Jany_RS
no tak ta lista je cela neni zlomena ,retaz som uz napol nejak po domacky upravenom napinaku je napnuta na fest ,ventile nastavene na 0.15 mm ale aj tak to nejak chrasci,asi bude ten tlmic retaze v prdeli,ne?Ked ho chcem vymenit musi is dole retaz aj kolecka?Abo dufam ze hlava dole nepojde lebo ten tlmic je nejak v polovici hlavy a v polke bloku
a este ked som prvykrat napinal retaz neskontroloval som retaz ci je napnuta a po nastartovani hrozne klepali ventile,potom som zistil ze je volna .Mohla ked bola volna nejak preskocit alebo casovanie sa mohlo zmenit?
Napsal: stř črc 21, 2010 18:49
od Ivo
Pokud si někdo plete tlumič kmitů a napínací lištu řetězu, tak by se do toho neměl vůbec pouštět a podle tvého příspěvku jsem pochopil, že je to tvůj případ. Pro tebe by bylo nejlepší řešení, sehnat někoho, kdo tomu opravdu rozumí, ať to udělá pořádně. A že ti tam pořád něco klepe a chrastí, takhle na dálku ti opravdu neporadí nikdo. Když ti napíšu, že mi teče na půdu, tak mi taky na dálku neodpovíš, kudma.