Stránka 4 z 5
Napsal: pát dub 08, 2005 23:48
od Števo
Aj u mna to vsetko dupalo. A zrazu pri startovani ako si pisal dmatej(nahli vysoky odber) uz nic neslo.
Start sa teraz zlepsil.Od kedy som to spravil.
Napsal: sob dub 09, 2005 12:31
od Hurikán
dmatej píše:Mě kdysi na 2101 občas nešlo startovat - prostě jako kdyby byla baterka vybitá nebo byl vadný startér - vždycky cvak ...a nic, ani otáčka. Zase ...cvak...a nic. Třeba po minutě to najednou natočilo, jakoby se nechumelilo. Časem jsem přišel na to, že se na tý + objímce udělal nevodivej povlak - objel jsem to zevnitř rašplí ("jemně") a od té doby už nebyl problém.
Přesně tohle se mi stalo už několikrát a to i na více autech. Od té doby vždy 4x ročně kontakty čistím a mažu tukem. A je po problémech.
Napsal: pon dub 11, 2005 07:06
od Teepee
Problém s připojením svorek k akumulátoru jsem už taky zažil, na Moskviči. Ne nadarmo se mají svorky potřít vazelínou, nejlépe vodivou a občas to ohlídat, aby nekvetly...
Jinak, to "dobíjecí napětí" se uvádí v rozmezí 13,8-14,2V s tím, že krátkodobě (nebo při některém z režimů motoru - otáčkách) může být i mimo tento interval. (Modrý LADA na volnoběh 14,5V)
Každopádně jakmile je napětí pod 13,8 tak se akumulátor nenabije, viz mé zkušenosti s Jawa 640 -
http://www.mujweb.cz/www/teepee/jawa640/jawa640.htm
Pokud se akumulátor přebíjí, tak bude ubývat elektrolytu (vody z elektrolytu). Pokud je přebíjen hodně - 18V, odporoučí se, viz. Luděk.
Napsal: pon dub 11, 2005 21:56
od Števo
Ja ako som ocistil tie kontakty na baterke tak zo zaciatku mi to dobijalo stale okolo 15V. A teraz ked som kukal naposledy tak zavislosti od otačok mi to beha od13V do 14,5V. Aspon podla budika.
Napsal: úte dub 19, 2005 07:50
od sikec
A co když je aku krátkodobě (při vyšších otáčkách cca 4500) přebíjen tak na 16 V? Vydrží to? Nebo se mu krátí životnost?
Napsal: úte dub 19, 2005 07:59
od dmatej
Nic kritickýho to asi není, ale nezdá se mi to - neměl by to alternátor ohlídat, aby nešlo ven víc než dejme tomu 15?
Napsal: úte dub 19, 2005 08:03
od Luděk Musil
sikec píše:A co když je aku krátkodobě (při vyšších otáčkách cca 4500) přebíjen tak na 16 V? Vydrží to? Nebo se mu krátí životnost?
Takový napětí
nesmí pustit regulátor
(jak mechanický, tak elektronický). Pokud ano - je to chyba - vyměnit
L.
Napsal: úte dub 19, 2005 08:39
od sikec
Mám třetí regulátor. První nedobíjel, druhý vybíjel a jedině tento dává 14,2 při rožnutých světlech a běžné jízdě. Pokud ale vypnu světla je tam tak max. těch 16 V. Zatím teda jezdím pořád se světly, ale je to zbytečný.
Napsal: úte dub 19, 2005 15:08
od Dusan
Mechanicky regulator sa da nastaviť tak že tam problem nie je
Skor by to chcelo na 01-06 dať menšiu remenicu na altik aby to dobijalo aj na volnobeh
Napsal: úte dub 19, 2005 19:43
od Majo
alebo vymenit cely altik
Napsal: stř dub 20, 2005 06:40
od sikec
Jak se nastavuje mechanický regulátor? Lze to udělat i nějak v laboratorních podmínkách, např. při použití regulovatelného zdroje a měřícího přístroje?
Napsal: stř dub 20, 2005 06:52
od Wolf
sikec píše:Jak se nastavuje mechanický regulátor? Lze to udělat i nějak v laboratorních podmínkách, např. při použití regulovatelného zdroje a měřícího přístroje?
Nevyplati se ho nastavovat, lepsi je ho vymenit za elektronicky. W.
Napsal: stř dub 20, 2005 06:56
od sikec
Kolik stojí elektronika?Mám ji doma ale ta nejede vůbec.
Napsal: stř dub 20, 2005 07:03
od Wolf
Pop-Art to ma za 186,-. W.
Napsal: stř dub 20, 2005 08:26
od sikec
Tam je sice napsaný relé nabíjení, ale jak víš, že je to elektronika?