Stránka 4 z 5

Napsal: pát dub 08, 2005 23:48
od Števo
Aj u mna to vsetko dupalo. A zrazu pri startovani ako si pisal dmatej(nahli vysoky odber) uz nic neslo.
Start sa teraz zlepsil.Od kedy som to spravil.

Napsal: sob dub 09, 2005 12:31
od Hurikán
dmatej píše:Mě kdysi na 2101 občas nešlo startovat - prostě jako kdyby byla baterka vybitá nebo byl vadný startér - vždycky cvak ...a nic, ani otáčka. Zase ...cvak...a nic. Třeba po minutě to najednou natočilo, jakoby se nechumelilo. Časem jsem přišel na to, že se na tý + objímce udělal nevodivej povlak - objel jsem to zevnitř rašplí ("jemně") a od té doby už nebyl problém.
Přesně tohle se mi stalo už několikrát a to i na více autech. Od té doby vždy 4x ročně kontakty čistím a mažu tukem. A je po problémech.

Napsal: pon dub 11, 2005 07:06
od Teepee
Problém s připojením svorek k akumulátoru jsem už taky zažil, na Moskviči. Ne nadarmo se mají svorky potřít vazelínou, nejlépe vodivou a občas to ohlídat, aby nekvetly...
Jinak, to "dobíjecí napětí" se uvádí v rozmezí 13,8-14,2V s tím, že krátkodobě (nebo při některém z režimů motoru - otáčkách) může být i mimo tento interval. (Modrý LADA na volnoběh 14,5V)
Každopádně jakmile je napětí pod 13,8 tak se akumulátor nenabije, viz mé zkušenosti s Jawa 640 - http://www.mujweb.cz/www/teepee/jawa640/jawa640.htm
Pokud se akumulátor přebíjí, tak bude ubývat elektrolytu (vody z elektrolytu). Pokud je přebíjen hodně - 18V, odporoučí se, viz. Luděk.

Napsal: pon dub 11, 2005 21:56
od Števo
Ja ako som ocistil tie kontakty na baterke tak zo zaciatku mi to dobijalo stale okolo 15V. A teraz ked som kukal naposledy tak zavislosti od otačok mi to beha od13V do 14,5V. Aspon podla budika.

Napsal: úte dub 19, 2005 07:50
od sikec
A co když je aku krátkodobě (při vyšších otáčkách cca 4500) přebíjen tak na 16 V? Vydrží to? Nebo se mu krátí životnost?

Napsal: úte dub 19, 2005 07:59
od dmatej
Nic kritickýho to asi není, ale nezdá se mi to - neměl by to alternátor ohlídat, aby nešlo ven víc než dejme tomu 15?

Napsal: úte dub 19, 2005 08:03
od Luděk Musil
sikec píše:A co když je aku krátkodobě (při vyšších otáčkách cca 4500) přebíjen tak na 16 V? Vydrží to? Nebo se mu krátí životnost?
Takový napětí nesmí pustit regulátor :!: (jak mechanický, tak elektronický). Pokud ano - je to chyba - vyměnit :!: L.

Napsal: úte dub 19, 2005 08:39
od sikec
Mám třetí regulátor. První nedobíjel, druhý vybíjel a jedině tento dává 14,2 při rožnutých světlech a běžné jízdě. Pokud ale vypnu světla je tam tak max. těch 16 V. Zatím teda jezdím pořád se světly, ale je to zbytečný.

Napsal: úte dub 19, 2005 15:08
od Dusan
Mechanicky regulator sa da nastaviť tak že tam problem nie je :)

Skor by to chcelo na 01-06 dať menšiu remenicu na altik aby to dobijalo aj na volnobeh :)

Napsal: úte dub 19, 2005 19:43
od Majo
alebo vymenit cely altik :D

Napsal: stř dub 20, 2005 06:40
od sikec
Jak se nastavuje mechanický regulátor? Lze to udělat i nějak v laboratorních podmínkách, např. při použití regulovatelného zdroje a měřícího přístroje?

Napsal: stř dub 20, 2005 06:52
od Wolf
sikec píše:Jak se nastavuje mechanický regulátor? Lze to udělat i nějak v laboratorních podmínkách, např. při použití regulovatelného zdroje a měřícího přístroje?
Nevyplati se ho nastavovat, lepsi je ho vymenit za elektronicky. W.

Napsal: stř dub 20, 2005 06:56
od sikec
Kolik stojí elektronika?Mám ji doma ale ta nejede vůbec.

Napsal: stř dub 20, 2005 07:03
od Wolf
Pop-Art to ma za 186,-. W.

Napsal: stř dub 20, 2005 08:26
od sikec
Tam je sice napsaný relé nabíjení, ale jak víš, že je to elektronika?