Stránka 4 z 4

Napsal: ned lis 11, 2007 21:50
od Kewint
ok tak to nebudu řešit baterku pořádně dobiju a přes zimu budu udržovat v teple :D

Napsal: pon lis 12, 2007 16:15
od dusin
Tak si zkontroluj vedení,ať nedopadneš jako já.Málem sem královi spálil měřák(šluslej kabel ke startéru,odběr 9,5 ampér na kostru.Betrka kupodivu přežívala a startovala)

Napsal: úte lis 27, 2007 10:29
od Kewint
mám problém ať tam dám jakoukoli baterku je přes noc nebo asi za 2hodky vybitá,auto dobijí asi na volmetru 12-13V.Čím to může být?

Napsal: úte lis 27, 2007 10:34
od Jelen
Úplně všechno vypni a do obvodu hned za baterku zapoj (!!SÉRIOVĚ!!) ampérmetr a uvidíš, jestli auto nemá klidovej odběr nějakej strašidelnej. Jestli jo, budeš mít někde skříplej drát, možná bych to přiložil i Tvému minulému problému s prasknutím pojistky dobíjení.

Napsal: úte lis 27, 2007 11:10
od Roman
Ak by 12 - 13V bolo presne napatie, tak to nedobija. Minimalne dobijacie napatie je cca 13,5V, optimalne 13,8 - 14,4

Napsal: úte lis 27, 2007 21:30
od Vašátor
Přesně jak píše Jelen a Roman.
Jen přihodím, že to klidně může být i spálená dioda v alternátoru. Zapoj ampérmetr a uvidíš.

Napsal: stř lis 28, 2007 21:56
od dmatej
12-13 by ledva (tj. jentaktak) stačilo, kdybys každou jízdu jel aspoň 50km. Roman to napsal úplně přesně ;-)

Napsal: čtv lis 29, 2007 11:39
od Vašátor
Davide, souhlasit nemohu ... i kdyby to dobíjelo 12-13V, tak je to velice málo a velice brzo by odešla baterka - v podstatě totiž dobíjena není. Nabitá baterka má mít víc jak 13V, což tímto nedocílíš.

Napsal: čtv lis 29, 2007 12:53
od Roman
Zijem uz dlhe roky v spolupraci s jednym Oltcitom, u ktoreho elektronicky regler neda viac ako 13,5V a je to minimum. Nastastie to drzi aj so vsetkymi spotrebicmi, ale aj tak je to minimum, ktore sa zatial na zivotnosti baterky nejako zvlast neprejavilo. 13,8 - 14,2 je podla mojich skusenosti optimum, i ked pri niektorych samodoma vyrabanych elektronickych regleroch sa doporucoval aj prepinac na "zimny rezim" s napatim az 14,8V. Pri vyssom dobijacom napati treba castejsie kontrolovat hladinu elektrolytu.

Napsal: čtv lis 29, 2007 21:15
od dmatej
Vašátor píše:Davide, souhlasit nemohu ... i kdyby to dobíjelo 12-13V, tak je to velice málo a velice brzo by odešla baterka - v podstatě totiž dobíjena není. Nabitá baterka má mít víc jak 13V, což tímto nedocílíš.
Na nastartování to většinou ještě stačí (ověřeno u 21053 do 11,4V, vydržela tak startovat celou zimu, i potom). Měl jsem na mysli absolutní minimum, kdy to ještě natočíš, netvrdil jsem, že 12-13V stačí na "zdravý dobití".
Třeba u R19 se startér pod 12,5V ani nehne.

Baterka by se neměla dostat pod 12V, pokud vím, jinak to snese - za předpokladu, že ti motor chytá hned a ne po 15s točení (pak se z těch dejmetomu ledva 12,4V rychle spadne i pod 11 a nazdar).

Ale tohle je "limitní příklad", je jasný, že je to "tenkej led" a tak jsem to taky myslel. ;-)

Jo, ještě něco - různý baterky vyžadujou různý dobíjení, třeba Varta SilverLine nebo jak se ten bazmek jmenuje, je pod 13,8V nepoužitelná! (kdyby někdo chtěl, ze šamády jsem jí před pár týdny vyhodil, jezdilo se po městě a těch 13,5-14,0 jí nestačilo, vybila se tak po 1-2 měsících 2-5km jízd po Plzni na 12,2 a pak už jí šamáda ignorovala). Jinak by měla být zdravá.

Napsal: pon pro 17, 2007 20:53
od Majo2103
Pre tých,ktorým to blbo chytá :wink: .Tá cena nie je tak hrozná.Aj keď s miestom by to bolo horšie.
http://www.armyvyprodej.cz/shop/akumulatory-c-79_219.html