Stránka 4 z 8
Napsal: ned úno 03, 2008 14:10
od plavec
Obrázek
musí mít max. 150x150 pixelů a velikost do 39kB.
Napsal: ned úno 03, 2008 17:51
od Petr HC
Díky Plavče ,
zkoušel jsem to několikrát jak říkáš ,ale buď se mi to podařilo naposled tak,že jsem obrázek uložil ne na disk C ale do kořenového adresáře flash paměti nebo pomohl nějaký dobrý duch tohoto fóra.
Napsal: pon úno 04, 2008 08:23
od Jiri
vyvážení: dělal jsem jen statické na břitech tenčív vrtákem jsem totáhl díru na hřdel ve vrtuli a nasadil ji na svářecí drát ¨část díry kde byl větší průmět pro hřídel motoru jsem vyfutroval nějakou trubičkou, podobně jako při vrtání .
Měl jsem sice dojem že to co dělám je nepřesné a odfláknuté ale výsledem mě mile překvapil. Nicméně nebýt toho že byl motro už podruhé venku tak bych se na to asi vykašlal.
i když kdby nebylo příšerných vibraví tak se nemusel povolit šroub ani nemusel prasknout držák permanantního magnetu (pero ) kdo ví:-)
no a 4500rpm na volnoběh.. to je daleko pod červeným polem pokud má olej i motor už nějakou rozumnou teplotu tak to nemůže vadit.. to je tak 175 na 5 kvlat...
Napsal: pon úno 04, 2008 13:09
od Petr HC
Díky Jiří - zkusím dle Tvého návodu ,jen doufám , že mají vyváženou kotvu motorku- tady by asi statické vyvážení nepomohlo .A doufám ,že dobrá rada pro všechny Laďušáře nové řady - podotahovat všechny ukostřovací vodiče i u nového vozu a ty pod kterými je barva , barvu odstranit . Po této akci přestaly všechny trable kvůli kterým jsem byl cca 6x v garančce ,kde si ze mne asi dělali srandu nebo nemají o elektronice páru .
P.S. u svazku ukostřovacích vodičů vedle ŘJ byl šroub povolený o 3 závity !!! ?
Napsal: pon úno 04, 2008 13:37
od Wolf
Petr HC píše:...A doufám ,že dobrá rada pro všechny Laďušáře nové řady - podotahovat všechny ukostřovací vodiče i u nového vozu a ty pod kterými je barva , barvu odstranit ...
...to neni neni problem jenom vajicek, tim trpi i krabice strikacky. Ve sve dobe jsem kostril vse, a nebyly prechodaky jenom u RJ, ale i u svetel a mezi alternatorem a baterkou byl rozdíl 0,3 V. Proste nezbyva, nez si s tim pohrat
. W.
Napsal: pon úno 04, 2008 14:58
od Jiri
myslím že kotva byla vyvažovaná dynamicky ( pozná se to že přidaná hmota je jak u komutátoru tak í na druhé straně) do plusu takže lepením hmoty na vinutí... obecně je to sice prasárna ale pri hodně tlustejch drátech to ničemu moc nevadí .
kostření... hmm veselá věc.. ona celá elektrika by zasloužila překopat... je tam tolik drobnejch problémků že se každou chvíli nejakej vynoří a pozlobí
nejlepší je že ani záruční servis jiných značek si s tímhle hlavu neláme.. každá závada která přetrvá do pozdějších dob je přece skvělý zdroj peněz
jedan věc je systémové o patření při lakování kastle aby zůstaly ukostřovací body holé a nebo se lak pak při samostané operaci v těch místech odstranil a druhá věc..dotahovat šrouby...
asi nebude časem jiná možnost než šroubovák se záznamem dat o montáži:-)
třeba poznáš průběh momentu a ihned uvidíš že to nejaký hovado utahlo přes závit
dotažené šrouby:-)) no u spolujezdce mi jednou povolily šrouby ve dveřích tak že nešly otevřít ..a bezpečnostní pás držel jen na 3 bězích závitu
)
asi nebude časem jiná možnost než šroubovák se záznamem dat o montáži:-)
třeba poznáš průběh momentu a ihned uvidíš že to nejaký hovado utahlo přes závit
Napsal: pát úno 08, 2008 12:07
od zelvotron
Doufám, že nebude Plavcovi a Čahounovi vadit, když tu budu informovat o stavu věci
Ventilátor se nespínal proto, že ovládací obvod relátka byl přerušenej, do relátka šlo ovládací + z ŘJ, ale do cívky relátka nešla kostra. Po ukostření větrák funguje, ale je tu opačnej problém, sahara jde pořád, po vypnutí zapalování je zapnutá ještě tak 10 sekund a pak se vypne. Že by tedy bylo opravdu špatný teplotní čidlo ŘJ? Check engine po odpojení/připojení baterky nesvítí.
Jiri: No jednou někdo nasedal na zadní sedačky a horní ukotvení pásu mu zůstalo v ruce - vypadlo
ale to bylo asi až po třech letech provozu.
Napsal: pát úno 08, 2008 13:52
od Jiri
Pokud po vypnuti zapalovani jede cca 10 sekund tak je to v pohode, to je spravne chovani ma to tak vetsina aut:-) ale jinak když dosahne kapalina nizke teploty tak by měla sahara taky vypnout i za jizdy¨.
s tema bezpecnostnima pasama .. stalo se mi to taky , jeden byl utaženej jen tak trosicku
ale matka a sroub co drží pásny mají mít toleranci s přesahem a dotaření tohot spoje je opravdu silová akce!
nevém jestli v předpisu není že šroub se pri opětovné montáži má použít nový aby to bylo zase na fest
nebo fixační lepidlo. chci řict že jsou věci které se prostě stát nesmí ani po 20 letech provozu.. kontrolovat utažení šroubů bezpečnostních pásů mi u normálního auta přijde asi tak zbytečné jako provádění důkazu že profukováním tabákového kouže vodou nevzniká zlato (tedy bavíme se o autě které není po havárce a kde se pásů od výroby od výroby nikdo nedotkl...)
Napsal: pát úno 08, 2008 14:04
od zelvotron
Právě, že mu to teď nevypíná, vypadá to na ten nouzovej režim, ale check nesvítí (funguje).
Podle mě tam ten horní úchyt nebyl dotaženej, protože od začátku to bylo na jedný straně dál od sloupku než na druhý až pak to jednou upadlo. Když sem to dotahoval tak sem měl dlouhej očkovej klíč, takže to šlo, ale odpor to docela mělo.
Napsal: pát úno 08, 2008 14:57
od Jiri
hmm existuje urcita kategorie zavad pri kterych se checek zamerne nerozsveci.. a nevim ktere to jsou .. možnaby stalo za to zkist jestli to cidlo ma napajeni .. presne takhle se to chova když je odpojene....
omlouvam se ..je to koupene z druhe ruky nebo nove? napada me že tim vadnym ukostrenim mohl nekdo resit jiny problem.....
ale to je sfera dohadu...nicmene obcas pravdiva.. ¨
me jedou jeden servis blbe zapojil servo u lpg ( misto otevreni se ventil zaviral a motor zdechnul... když jsem to reklamoval tak byl hned hotovej rikal že to zdiagnostikoval a nahral novy software.. zdalo se mi ale že lada jede trosku hur.. a že regulacni smycka je neuregulovatelna..a jednotka se na dalnici po 100km prepina samovolne na benzin.. to hovado ustiplo 2 draty k tomu servu a omotalo to izolackou--tomu se rika novej software......
no u noveho kusu z fabriky bych se v pripadelady taky moc nedivil
omlouvam se za vulgarismy ale dodnes me takovyhle pristup vytaci ..
Napsal: pát úno 08, 2008 17:05
od plavec
Jiri, tak to jsou dost brutální mechanici, když uštíply ty dva dráty.Zrovna jsme se o tomhle bavili já Čahoun a Zelvotron, že někdy lidi prostě nepřemýšlí a když třeba svítí kontrolka upozorňující že nemá šofer zaplý pás, tak aby nevítila vyndaj žárovičku, nebo ustříhnou dráty.Podle mě je to hnusný. Je to auto z bazaru, takže by bylo možný, že by někdo řešil jiný problém.Ale divný je, že předtím větrák běžně chodil, když jsem to koupil.
zelvotron píše:Doufám, že nebude Plavcovi a Čahounovi vadit, když tu budu informovat o stavu věci
Ne nevadí, Alespoň jsi ty informace řekl dřív a přesnějc. Zelvotrone, nemám si tam zkusit dát jiný relátko?To je asi volovina, viď ?
Napsal: pát úno 08, 2008 17:07
od plavec
Existuje někde el.schéma pro 111ku?
Napsal: pát úno 08, 2008 17:29
od zelvotron
Dyť to relátko funguje, proč ho měnit, chyba bude jinde...
Jasně, že schéma je, do čeho myslíš, že sme včera koukali
Jo a houbičky sou super, nejdřív jsem je měl místo airbagu v Čahounově autě, pak sem s nima rozehnal nějakou zahraniční školu v přírodě, abych moh vystoupit z metra a nakonec sem doma dostal za ně pochvalu
.
Napsal: pát úno 08, 2008 19:13
od plavec
No vidíš to, jak jsem Ti byl užitečnej s houbičkama.
No zeptal jsem se blbě na to schéma.Měl jsem na mysli, jestli je někde na netu ke stažení, našel jsem teď v klubový knihovně soubor el2110_2 to je ono? Přijde mi to dost podobný , jak jsme do něj koukali.
Napsal: pát úno 08, 2008 20:40
od zelvotron
To jo, ale je to trošku nečitelný