Stránka 4 z 5

Napsal: čtv bře 08, 2007 16:32
od Dusan
Na soustruhu stočím obvod pístu o 0,1mm mezi první pístní drážkou a hlavou pístu.Tím bych měl zabránit vzniku podmínek pro zadírání vůlí.


Ved aj origo piest ma ten vrch trochu mensi ako je priemer pod poslednym kruzkom..aspon pokial si ja pametam ked so robil prieskum...

Napsal: čtv bře 08, 2007 20:23
od montér Kolja
Wolf píše: A možná k tomu mohl i trochu přispět požadavek plného výkonu u motoru, který ještě nebyl prohřatý. Je třeba si uvědomit, že píst se prohřeje mnohem rychleji, než stěna válce. Ten pak tlačí proti této stěně válce a vytlačuje mazací film. A to je jenom velmi zkráceně populisticky řečeno. W.
Tahle úvaha je mylná.Písty jsou poškozeny teplem ne chodem nasucho :!: Píst nad těsnícím kroužkem nikdy nemaže motorový olej,to je nesmysl.(pokud nemáme na mysli píst u fichtla)
Vliv na životnost při požadavku plného zatížení motoru na neprohřátém motoru hlavně při provozu na LPG je jednoznačně negativní,s tím souhlasím.Auto jezdí na Vysočině a za okamžik po té co vyjelo z garáže tj.ve stavu psí čumák ,jede do dost protivného dlouhého kopce.Na pětku,jak jinak!!!
Dusan píše: Ved aj origo piest ma ten vrch trochu mensi ako je priemer pod poslednym kruzkom..aspon pokial si ja pametam ked so robil prieskum...
To je pravda.Moje nové i původní písty se od zhora dolů rozšiřují.Odskok je stupňován po 0,1mm za každou pístní drážkou.Chci toto ještě zvětšit nad prvni drážkou,jak je vidět na fotkách mám k tomu dobrý důvod ne?.

Napsal: pát bře 09, 2007 06:42
od Wolf
montér Kolja píše:Tahle úvaha je mylná.Písty jsou poškozeny teplem ne chodem nasucho :!: Píst nad těsnícím kroužkem nikdy nemaže motorový olej,to je nesmysl.(pokud nemáme na mysli píst u fichtla)
Vliv na životnost při požadavku plného zatížení motoru na neprohřátém motoru hlavně při provozu na LPG je jednoznačně negativní,s tím souhlasím.Auto jezdí na Vysočině a za okamžik po té co vyjelo z garáže tj.ve stavu psí čumák ,jede do dost protivného dlouhého kopce.Na pětku,jak jinak!!!
Tak to ne, je nesmyslne si myslet, ze prostor nad pistem neni mazany. Ono totiz neznamena, ze mazana je pouze soucastka, po ktere proteka reciste oleje. Pokud by tomu tak bylo, tak vsichni, kteri jezdi na LPG by neustale menili pisty, protoze plyn je absolutne suche palivo, ktere nemaze a jak znamo suche treni nefunguje dlouhodobeji nikde, ani v prirode :) . Pominu-li nepatrne propousteni oleje kolem driku sacich ventilu, zustava jeste na stenach dostatek oleje i po setreni krouzky. Je to zpusobeno prave zpusobem opracovani valce - honovanim. Ostatne kdo je strojar, tak vi, jak vypada struktura povrchu u tohoto zpusobu opracovani. Mimochodem chod nasucho a zvysene tepelne zatizeni se nevylucuje, na tom se jiste shodneme. A k tomu ohrivani. Ja nebydlim na horach, tankuji pouze W-power, ktery maze a po vyjeti prohrivam motor postupne na dvojku, trojku a pozdeji ctyrku pri nizsich otackach tak, aby motor bezel volne. Pak ma to auto vetsi sanci dele vydrzet (i kdyz to neni vzdy pravda). Ale jiste to zalezi na individuelnim pristupu kazdeho z nas. W.

Napsal: pát bře 09, 2007 07:52
od Drobek81
montér Kolja píše:Píst nad těsnícím kroužkem nikdy nemaže motorový olej,to je nesmysl.(pokud nemáme na mysli píst u fichtla)
este si to jednou precti, musi to byt namazane, jak pise Wolf je to dano "drsnosti" povrchu, kde zustanou mikroskopicke kapicky...pri provozu na LPG se sice muze jednat o mezni mazani, nicmene tam olej vzdy je...

Napsal: pát bře 09, 2007 08:55
od Marek
Ano, přesně tak, jak píše WOLF, je to jedině správně. Palivo může píst maximálně ochladit, ale rozhodně ne mazat. Základním principem mazání prostoru nad pístem je prostřednictvím odvětrávání klikové skříně (to WOLF patrně opomněl). Systémem odvětrávání klikové skříně se uvolňují olejové výpary, které jsou zpětně nasávané se vzduchem z filterboxu a tím dochází k mazání spalovacích prostorů. Samozřejmě, že i opracování válců má svůj účel, ať je to honování křížové nebo kruhové (u nejmodernějších motorů) - ve stopách po nástroji se drží mikrony oleje, které mažou píst a kroužky po celé dráze chodu. Z tohoto důvodu se stěny válce nesmějí brousit ani leštit !!!!!

Napsal: pát bře 09, 2007 17:24
od Dusan
JA ich mam po 170tis vylestene dokonale :D a maze to vyborne :) 1l na 500km :D

Napsal: sob bře 10, 2007 07:19
od montér Kolja
Máte pravdu,omlouvám se.Domníval jsem se ,že je prostor nad pístem mazán jen odvětráváním klikové skříně.Představa,že stírací a polostírací kroužek odmastí stěnu válce do sucha je beztak trochu iluzorní.

Napsal: pon zář 21, 2009 18:59
od Dusan
Tak ..co stym asi je...Marek nech neodpoveda :D

Napsal: pon zář 21, 2009 19:01
od Cory
Dusan píše:co stym asi je.
je to dojebane :)

Napsal: pon zář 21, 2009 20:21
od Roman
A nezaostrene..... :mrgreen:

Napsal: úte zář 22, 2009 10:27
od Luděk Musil
Takový píst mám taky doma ... jen s tím rozdílem, že já jej mám vyhlodaný o hromadu víc a byl na motoru 21214 ( 1700) předělaném na karburátor a klasické zapalování. L.
Edit: také musím podotknout, že s takovým pístem (téměř identický Dusin) jsem ten motor koupil a šel na 1800 převrt

Napsal: úte zář 22, 2009 10:50
od dusin
Že by chudá směs?Možná vyhrabu taky ohlodanej píst následkem chudé směsi....

Edit:už jsem našel:

Napsal: úte zář 22, 2009 11:06
od Saša
"Pěkné" tedy metafórou . Ano buď chudá směs nebo velký předstih , obojí má podobné následky .

Napsal: stř zář 23, 2009 12:19
od Little Red Riding Hood
Saša, po jak dlouhe době??..

Napsal: stř zář 23, 2009 18:03
od Saša
Klidně i po několika minutách