porucha pístů 05
Moderátor: Moderátoři
- montér Kolja
- Příspěvky: 44
- Registrován: čtv říj 14, 2004 15:25
- Bydliště: Pardubice
Tahle úvaha je mylná.Písty jsou poškozeny teplem ne chodem nasucho Píst nad těsnícím kroužkem nikdy nemaže motorový olej,to je nesmysl.(pokud nemáme na mysli píst u fichtla)Wolf píše: A možná k tomu mohl i trochu přispět požadavek plného výkonu u motoru, který ještě nebyl prohřatý. Je třeba si uvědomit, že píst se prohřeje mnohem rychleji, než stěna válce. Ten pak tlačí proti této stěně válce a vytlačuje mazací film. A to je jenom velmi zkráceně populisticky řečeno. W.
Vliv na životnost při požadavku plného zatížení motoru na neprohřátém motoru hlavně při provozu na LPG je jednoznačně negativní,s tím souhlasím.Auto jezdí na Vysočině a za okamžik po té co vyjelo z garáže tj.ve stavu psí čumák ,jede do dost protivného dlouhého kopce.Na pětku,jak jinak!!!
To je pravda.Moje nové i původní písty se od zhora dolů rozšiřují.Odskok je stupňován po 0,1mm za každou pístní drážkou.Chci toto ještě zvětšit nad prvni drážkou,jak je vidět na fotkách mám k tomu dobrý důvod ne?.Dusan píše: Ved aj origo piest ma ten vrch trochu mensi ako je priemer pod poslednym kruzkom..aspon pokial si ja pametam ked so robil prieskum...
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Tak to ne, je nesmyslne si myslet, ze prostor nad pistem neni mazany. Ono totiz neznamena, ze mazana je pouze soucastka, po ktere proteka reciste oleje. Pokud by tomu tak bylo, tak vsichni, kteri jezdi na LPG by neustale menili pisty, protoze plyn je absolutne suche palivo, ktere nemaze a jak znamo suche treni nefunguje dlouhodobeji nikde, ani v prirode . Pominu-li nepatrne propousteni oleje kolem driku sacich ventilu, zustava jeste na stenach dostatek oleje i po setreni krouzky. Je to zpusobeno prave zpusobem opracovani valce - honovanim. Ostatne kdo je strojar, tak vi, jak vypada struktura povrchu u tohoto zpusobu opracovani. Mimochodem chod nasucho a zvysene tepelne zatizeni se nevylucuje, na tom se jiste shodneme. A k tomu ohrivani. Ja nebydlim na horach, tankuji pouze W-power, ktery maze a po vyjeti prohrivam motor postupne na dvojku, trojku a pozdeji ctyrku pri nizsich otackach tak, aby motor bezel volne. Pak ma to auto vetsi sanci dele vydrzet (i kdyz to neni vzdy pravda). Ale jiste to zalezi na individuelnim pristupu kazdeho z nas. W.montér Kolja píše:Tahle úvaha je mylná.Písty jsou poškozeny teplem ne chodem nasucho Píst nad těsnícím kroužkem nikdy nemaže motorový olej,to je nesmysl.(pokud nemáme na mysli píst u fichtla)
Vliv na životnost při požadavku plného zatížení motoru na neprohřátém motoru hlavně při provozu na LPG je jednoznačně negativní,s tím souhlasím.Auto jezdí na Vysočině a za okamžik po té co vyjelo z garáže tj.ve stavu psí čumák ,jede do dost protivného dlouhého kopce.Na pětku,jak jinak!!!
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
este si to jednou precti, musi to byt namazane, jak pise Wolf je to dano "drsnosti" povrchu, kde zustanou mikroskopicke kapicky...pri provozu na LPG se sice muze jednat o mezni mazani, nicmene tam olej vzdy je...montér Kolja píše:Píst nad těsnícím kroužkem nikdy nemaže motorový olej,to je nesmysl.(pokud nemáme na mysli píst u fichtla)
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Ano, přesně tak, jak píše WOLF, je to jedině správně. Palivo může píst maximálně ochladit, ale rozhodně ne mazat. Základním principem mazání prostoru nad pístem je prostřednictvím odvětrávání klikové skříně (to WOLF patrně opomněl). Systémem odvětrávání klikové skříně se uvolňují olejové výpary, které jsou zpětně nasávané se vzduchem z filterboxu a tím dochází k mazání spalovacích prostorů. Samozřejmě, že i opracování válců má svůj účel, ať je to honování křížové nebo kruhové (u nejmodernějších motorů) - ve stopách po nástroji se drží mikrony oleje, které mažou píst a kroužky po celé dráze chodu. Z tohoto důvodu se stěny válce nesmějí brousit ani leštit !!!!!
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- montér Kolja
- Příspěvky: 44
- Registrován: čtv říj 14, 2004 15:25
- Bydliště: Pardubice
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Takový píst mám taky doma ... jen s tím rozdílem, že já jej mám vyhlodaný o hromadu víc a byl na motoru 21214 ( 1700) předělaném na karburátor a klasické zapalování. L.
Edit: také musím podotknout, že s takovým pístem (téměř identický Dusin) jsem ten motor koupil a šel na 1800 převrt
Edit: také musím podotknout, že s takovým pístem (téměř identický Dusin) jsem ten motor koupil a šel na 1800 převrt
Naposledy upravil(a) Luděk Musil dne úte zář 22, 2009 11:32, celkem upraveno 1 x.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
"Pěkné" tedy metafórou . Ano buď chudá směs nebo velký předstih , obojí má podobné následky .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
Klidně i po několika minutách
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!