Stránka 4 z 11

Napsal: pon bře 12, 2007 08:45
od Trevor
Little Red Riding Hood píše:když už je tu tento topic, tak:

PODIVNÉ CHOVÁNÍ MOJÍ PŘEVODOVKY/SPOJKY : KDYŽ PEDÁL NENÍ ZMÁČKLEJ (je seplá), TAK DOCELA DĚSNĚ KLEPE, KDYŽ PEDÁL ZMÁČKNU(rozpojim spojku), TAK KLEPÁNÍ PŘESTANÉ.. TENTO JEV SEM ZAČAL POCITOVAT PO SEŘIZENÍ SPOJKY (původně nebyla mezi přitlačákem a ložiskem vubec vůle, ale neklepalo nic)... převodovka, plus všechny komponenty jsou nové, tedy kromě spojky...

KDO MI PORADÍ???... :D :D :D předem děkuji za všechny typy..
Tento isty problem som mal aj ja. A robilo mi to to ze bola mala vola medzi loziskom a pritlacnym kotucom. Teda aspon tak som to usudil pretoze ak som to dal bez vole tak to neklepalo a zase ked som tam chcel mat volu tak som ju musel zvecsit natolko aby ten klepot prestal. Neviem ze ci je to zrvona to iste aj u teba ale umna to zabralo. Pritlacak aj lozisko mam sachs

Napsal: pon bře 12, 2007 09:01
od Roman
Moze to robit utrhnuty niektory z troch plechovych pasikov co drzia ten pritlacny kruzok. Vtedy ak je tam vola tak to vie robit pekny kraval. U Trevora to asi bolo nieco ine, Sachs ten medzikruzok nema...

Napsal: pon bře 12, 2007 10:11
od Little Red Riding Hood
janci píše:
kedy ti zabera spojka? hore alebo o dost skorej?
mam to nastavené ntak do pulky zdvihu... vule mezi ložiskem a přitlačakám tak 5mm..
Roman píše:Moze to robit utrhnuty niektory z troch plechovych pasikov co drzia ten pritlacny kruzok. Vtedy ak je tam vola tak to vie robit pekny kraval. U Trevora to asi bolo nieco ine, Sachs ten medzikruzok nema...
no to by bylo docela dobré vysvětlení, ale když sem to nasazoval tak sem ještě kontroloval jestli náhodou tam něco nepřišlo k urazu a vše bylo v pohodě.. leda že by př provozu, ale to se mi nezda..

Napsal: pon bře 12, 2007 10:14
od Trevor
No ja som to moc nezistoval co to bolo. Ked tam bola mala vola tak to proste pravidelne klepalo.

Napsal: pon dub 16, 2007 23:27
od jarus
ahoj, mám maličkost mimo. Nějakej chlápek mi nabízí pětikvalt za 6500. Je to normální cena? řekl jsem mu, ať mi zavolá až slevní. tolik přece stojí skoro celé slušné auto.

Napsal: úte dub 17, 2007 00:09
od Pavel04
no petikvalt posledni dobou bejva za 3-5tis. v extremu i pod 3

Napsal: čtv čer 07, 2007 15:40
od janci
ma niekto na 1200motori 5q?

ako sa to sprava,
co spotreba? o kolko klesla?
thxx

Napsal: čtv čer 07, 2007 15:59
od Marek
janci píše:ma niekto na 1200motori 5q?

ako sa to sprava,
co spotreba? o kolko klesla?
thxx
Nemám osobní zkušenost. Ale dovolím si malinko spekulovat:

Lada 1200 je stejně jako 1300 motor s krátkým zdvihem, což mu dává do vínku chuť pracovat ve vyšších otáčkách. Ideální pracovní režim tohoto motoru je v rozmezí otáček 3000 - 5000 rpm. Pokud tento motor osadím pětistupňovou převodovkou, pocítím snížení spotřeby jen při dlouhé jízdě po dálnici. Při jízdě mimo město předepsanou devadesátkou snížení spotřeby určitě nenastane. Dokonce velmi pravděpodobně nastane efekt opačný - zvýšení spotřeby. Pokud totiž pojedu s tímto motorem na pátý stupeň rychlostí mimoobecní, tedy 80 - 90 km/h, motor je podtočený, tudíž s nedostatkem síly překonat těžký převod rychlostního stupně a dochází k přemáhání motoru na nízké otáčky. Tím vyvstává nutnost při sebemenším kopečku razantně sešlápnout plyn a tudíž spotřeba nahoru.

Zařadím-li ovšem pětku při rychlosti kolem 110 km/h a budu dále zrychlovat či udržovat rychlost vyšší než 110 km/h, spotřeba mi klesne, a to až o litr na 100 km.

Značně ovšem záleží na zkušenosti a citlivé noze řidiče.

Závěrem mého pojednání chci shrnout celý tento příspěvek - pokud s dvanáctkou nejezdíte po dálnici rychlostí přes 110 km/h, pětikvalt se nevyplatí.

Napsal: čtv čer 07, 2007 16:18
od janci
odhadom som to tak prerataval. GUmy 165/80R13 5q zaradeni pri 90stke by mal mat cca 3000 nieco,tak to by snad slo:D

Zohnal som 5q,a v utorok si pren pojdem..

Viem,ze som si to fical raz na 4q 60-70 (o 3rano) mimo mesto a spotreba bola velmi prijemna. Papalo to o dost menej.

Este rozmyslam o moznosti "vyskusat" dat tam 1500kovy motor z 2103 1500s.ale asi naprv pojazdim chvilu na 1200vom motori.

Napsal: čtv čer 07, 2007 16:23
od Marek
Při rozvodovce 4,3:1 je při 3000 rpm rychlost 94 km/h, při rozvodovce 4,44:1 je to rovných 90 km/h.

Napsal: čtv čer 07, 2007 16:42
od Křečík Barbuška
Mě osobně při jízdě po klikatých okreskách ten 5q spíše překáží. Tu a tam tu pětku sice dám, ale to už musí být delší rovinka. Mám 1452 ccm + dif. 4,1, záleží také na charakteru silnic po kterých člověk nejčastěji jezdí.

Napsal: čtv čer 07, 2007 16:50
od JmJ
Marek píše: Závěrem mého pojednání chci shrnout celý tento příspěvek - pokud s dvanáctkou nejezdíte po dálnici rychlostí přes 110 km/h, pětikvalt se nevyplatí.
Ja jsem zaznamenal pokles a hlavne ustaleni spotreby a to zas po dalnici tak moc nejezdim. Na 5. rychlost neni nejak dobre provadet extra zrychlovani. Pokud ficim 100km/h mezi mesty a prijde kopec, tak tomu nesmim nalozit, ale jen tak lehce pridat, dokud citim, ze to ma vliv. Na kopecku jedu sice 80 - 90, ale aspon v nasich koncinach po kopci prichaziva rovinka nebo skopec, takze to bud necham volne zase rozjet, nebo se to s kopce krasne rozjede samo.

Idealni roviny nejsou a tak se 5. rychlost velice casto osvedci pri jizde byt jen s velmi mirneho kopce, kdy muzu jet treba 90, potichu, zrychlovat neni moc treba, naopak se motorem obcas jeste pribrzdi, coz na 5. rychlost neni tak razantni. Proste se s tim lip jede ;-)

Kdyz nebudu jezdit na 5. rychlost za kazdou cenu, vcas preradim dolu, tak bych nejake opacne efekty se spotrebou moc necekal. Doufam ;-)

Taky je 5. celkem fajn, kdyz ma clovek se studenym motorem vyrazit hned na rychlou silnici. Studeny motor se nemusi hned trapit do vysiich otacek, aby clovek nedelal na silnici brzdu :-).

A zaverem ciste prakticka zkusenost. se 4-kvaltem se dalo jezdit dlouhe streky trvale kolem 100 - 110 km/h. Na 5. kvalt se da jezdit 120 - 130 na prvni komoru, s kopecka na jednu komoru bez revu 140. Toto povazuju za nejvetsi vyhodu.

Investovne panize se mi asi jeste nevratili, i kdyz neco ano a za ten zbytek ta cestovni pohoda proste stala.

Motor mam 1.3 2105 bez uprav, diferak 4.3.

Napsal: čtv čer 07, 2007 16:50
od JmJ
Koko Loko píše:Mě osobně při jízdě po klikatých okreskách ten 5q spíše překáží. Tu a tam tu pětku sice dám, ale to už musí být delší rovinka. Mám 1452 ccm + dif. 4,1, záleží také na charakteru silnic po kterých člověk nejčastěji jezdí.
nesmis tolik brzdit do zatacek :wink:

Napsal: čtv čer 07, 2007 17:10
od Křečík Barbuška
JmJ píše:nesmis tolik brzdit do zatacek
S tím problémy nemám :twisted: .

Napsal: čtv čer 07, 2007 17:30
od JmJ
Koko Loko píše:
JmJ píše:nesmis tolik brzdit do zatacek
S tím problémy nemám :twisted: .
muhehe 8)