Stránka 4 z 7
Napsal: čtv srp 16, 2007 13:12
od Luděk Musil
Je zajímavé, že odkaz končící 91 41 382 (což je startér pro 2101 - 2107) posílá na alternátory
. A když si potom dáte "rozpad" - tak uvidíte převodové víko, které (asi) dělá ten dvojnásobný krouťák ...... . L.
Napsal: čtv srp 16, 2007 21:45
od EMI
aha.... takže sem si dovolil obr takhle:
Napsal: pát srp 17, 2007 07:38
od Wolf
Tak ta moje nova ruska klasika toci motorem, jako by tam ani nebyla komprese (a kdovi, mozna neni
). Ja jsem spokojen. W.
Napsal: stř říj 10, 2007 11:57
od Patrac
tak jsem si právě dneska vyzvedl startér z Magnetonu. resp bylk jsem ho vyzvednout v obchodě kam mi ho poslali. Když paní položila na pult krabičku chvíli jsem na ni nevěřícně zíral. Ne na paní ale na tu krabici. je tak veliká resp. malá že by se do ní nvlezlo ani tělo startéru bez kotvy a bez tý špice co leze do motoru. Vzal jsem krabičku do ruky a další překvapení. Asi si budu muset nechat přepsat hmotnost vozidla v techničáku protože můj mobil je snad těžší..
S trochou obavy jsem otevřel krabici a málem mi ujelo, že jsem si objednal startér a ne motorek ke stěračům !!!
Velikost vlastního motorku bych opravdu přirovnal k motorku od stěračů možná dokonce ještě o trochu menší a vlastní kotva je velká asi tak jako oříšek spínací skříňky, ale taky ještě o trošku menší. trochu mě mate absence toho zobáku co se zakládá do převodovky. Je nahrazen hliníkovou přírubou. Vlastní volnoběžka bude asi úplně jiné konstrukce než u našich startérů, protože nejzdí jako dutý díl po osce ale vysová se celá. Materiál se tváří jako nějaká vysoce pevnostní ocel nebo něco ze solidní povrchovou úpravou. Váha celého zařízení se myslím pohybuje do 2kg. alespoň tak odhadem. Veliké pozitivum vidím v tom že kabel od klíčků je z venkovní nikoliv vnitřní strany a tudíž lépe přístupný. Celkově jsem ale dost vyplašený protože tohle jsem opravdu nečekal. Jsem zvědav jak se startér bude chovat ale sám netuším kdy ho do auta osadím, protože teď na to nemám čas a navíc z íčka jsem zatím startér nevydělával.
Napsal: stř říj 10, 2007 13:02
od Wolf
Ja myslim, ze bude dobry, je to proste jiz nova technologie. Vymena u icka je obdobna jako u jinych typu a snad trochu slozitejsi je jenom o demontaz krytovani pod prevodovkou, pokud se rozhodnes, ze ten spodni sroub budes povolovat z pod vozu. Na ty horni Ti doporucuji pripravit si ockovou nevyhnutou trinactku (t.j. ne fajfku), jde to s ni asi nejlepe. Prace to skutecne neni na dlouho. Hodne zdaru. W.
Napsal: stř říj 10, 2007 20:24
od Maysner
vymena u icka je stejne jednoducha jak u karbecu. ja v tom nevidim zadny problemy
Napsal: pon lis 05, 2007 07:56
od Patrac
Maysner píše:vymena u icka je stejne jednoducha jak u karbecu. ja v tom nevidim zadny problemy
no jsem zjistil že výměna u mého íčka bude problém. Nepodařily se mi povolit šrouby od startéru. Povoloval jsem to teda jen malým očkovým klíčem neb sadu trháku nevlastním.
takže sem na to nastříkal WD 40 a budu nástřik pravidelně opakovat po dvou dnech. doufám že to třeba za 14 dní pak povolím.
Napsal: pon lis 05, 2007 08:15
od Wolf
Patrac píše:takže sem na to nastříkal WD 40 a budu nástřik pravidelně opakovat po dvou dnech. doufám že to třeba za 14 dní pak povolím.
Nastrik WD-cka Ti asi nepomuze, neni tam nic zarezleho. Na spodni srouby si pujc normalni Golu, s racnou to jde samo (pokud ji nevlastnis) a ten horni sroub jde krasne tim ockem, pripadne ho nastav. Jak se ti podari povolit sroub o 1/2 otacky, jde obvykle uz vysroubovat rukou. W.
Napsal: pon lis 05, 2007 08:24
od Patrac
Wolf píše:Patrac píše:takže sem na to nastříkal WD 40 a budu nástřik pravidelně opakovat po dvou dnech. doufám že to třeba za 14 dní pak povolím.
Nastrik WD-cka Ti asi nepomuze, neni tam nic zarezleho. Na spodni srouby si pujc normalni Golu, s racnou to jde samo (pokud ji nevlastnis) a ten horni sroub jde krasne tim ockem, pripadne ho nastav. Jak se ti podari povolit sroub o 1/2 otacky, jde obvykle uz vysroubovat rukou. W.
Golu mám i s nádstavcema a kardanem. ale nechtělo se mi včera válet pod autem a do garáže na jámu jsem se nedostal. íčko má dole ten druhej krycí plech kterej musíš taky sundat. potřebuju hlavně dlouhej trhák na povolení toho horního šroubu. ty spodní už nebudou problém.
Napsal: pon lis 05, 2007 15:24
od Maysner
Patrac píše:.....íčko má dole ten druhej krycí plech kterej musíš taky sundat. .....
je to OT(klidne bludistaka) ale dovoluji si odporovat. az naky novy icka maji druhej plech. na zadnym z roku 1996 sem ho nevidel. a to sem nelezel jen pod mojim
[ Komentář přidal: Majo: po listopad 05, 2007 17:43 ]
aj tak si tu kazdy toci o tom svojom
Napsal: čtv lis 08, 2007 17:41
od Luděk Ondrůch
Patrac píše:nechtělo se mi včera válet pod autem a do garáže na jámu jsem se nedostal
Stav se ke mně, rampu mám.
Napsal: sob lis 17, 2007 20:49
od Patrac
tak jsem se konečně dostal na to a osadil startér z magnetonu do auta
Dojmy:
Zvuk stejně jako když startuje Felicie r\chlost neuvěřitelná. a s motorem to točilo jako když nemá kompresi i když auto stálo 4 hodiny venku na mínus 7°. uvidím jak to bude startovat zejtra ráno. Ale první dojmy dost dobré. Myslím že v brzké době dodá dojmy i Luděk.
Nakonec pár fotek:
Napsal: pon lis 19, 2007 10:38
od Patrac
dodávám dojmy po dvou dnech. Tam kde originál startér ( co jsem měl v autě) měl problémy a motorem točil jak kdyby byl v posledním tažení tenhle strtér motorem točí tak, že by se na něj dalo jezdit. Startje i po noci v mrazech jako nic.
s originálem otočím klíček na kontrolky voltmetr vykazuje 12,7 V, otočím na start, propad je až k 9V skoro do červeného pole. Startér nastartuje volmetr vyběhne na hranici přebíjení rozhraní malé červené malé zelené pole a tam setrvá cca 20km, než sleze na rysku 14V. z čehož usuzuji že startér má velký odběr z baterky.
Naproti tomu nový startér. voltmetr vykazuje 12,7 V otočím klíčkem na start, propad je tak někam k 11 V. Startér nastartuje voltmetr vyběhne do hranice přebíjení ale jen těsně za 14 V. po 30ti sec na volnoběhu pomalu sklesá na 14 V a tam se ustálí.
Pokud mohu soudit tak podle zvuku bych typl že se jedná o startér z felicie jen s atyp přírubou aby ho bylo možno usadit na žigulácký motor.
Verdikt: po třech dnech provozu žádné negativum, krom zvuku. ( stále si nemohu zvyknout na stejný zvuk jako když se startuje felicie)
Napsal: pon lis 19, 2007 10:59
od Majo
hmm, zaujimave postrehy, ked nebudem mat kde vyhodit zbytocne prachy a budem mat pocit, ze chcem aby malo auto pri startovani feliciovy zvuk, pripadne budem chciet odlahcit hmotnost tak si taky kupim. Teda vlastne asi ani nie, ten zvuk by som neprezil
Napsal: pon lis 19, 2007 15:11
od Křečík Barbuška
Ten zvuk jsem slyšel on-line, je to absolutně perverzní, krátkodobě můj mozeček po té věci zatoužil neb si myslel, že to tak rychle točí. Bohužel jsem byl upozorněn, že je to zpřevodované a motorem točí jako klasika, ale i tak, když si vzpomenu jak se mi motor ráno líně převaluje, ale odolám.