Stránka 4 z 26
Napsal: pon lis 26, 2007 22:23
od Majo
nie, jeden imobilizer - jeden cerveny klucik.
a jeden imobilizer sa da sparovat len s jednou RJ, pokial sa nieco posere musi sa menit vsetko...
Napsal: pon lis 26, 2007 22:29
od jano
Majo píše:nie, jeden imobilizer - jeden cerveny klucik.
a jeden imobilizer sa da sparovat len s jednou RJ, pokial sa nieco posere musi sa menit vsetko...
prišiel mail?
Imobilizer ak je v režime tech. prehliadok možno vymeniť aj RJ. Vtedy nemusia byť spárované.
Napsal: čtv lis 29, 2007 12:16
od Majo
Poslušne hlásim:
Úspešne sa mi podarilo spojiť s počítačom!
Za použitia kábla(konkrétne tohto
objednaného z Motodiag-u ), starého notebooku so sériovým portom a nainštalovaným českým Windowsom98. Software som skúšal každý, čo sa mi dostal pod ruku, no víťazne fungoval iba jeden. Ide o program ICD 1.2.0.1 stiahnutý z
http://www.chiptuner.ru , konkrétne
sťahujte tu .
Bohužiaľ, tento program nie je zrovna kompatibilný so znakovou sadou tohto Windowsu a tak väčšina je ozaj rozsypaný čaj. Hlavné je, že s tým viem čítať chybové kódy a mazať ich z pamäte.
Dôležité: Imobilizér nie je na komunikáciu potrebné uviesť do servisného režimu.
___________________________________________
moje konkrétne zistenie je, že som si tipol správne - pri montáži vstrekovačov LPG použili malé trysky a pod záťažou je vo valcoch chudobná zmes.
P0171 - fuel trim too lean
P1602 - čo to k sakru je??
našiel som len túto stránku s chybovými kódmi:
http://2a2.ru/vaz/obd2.html
Napsal: čtv lis 29, 2007 13:34
od zelvotron
Majo, gratuluju k vítězství nad diagnostikou !
Podle mejch zdrojů je 1602 nízky napětí, ale ta chyba s nízkým napětím je tam asi dvakrát a těžko říct co která přesně znamená, no zkusil bych ho změřit voltmetrem, třeba se na něco přijde.
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=126197#126197
Napsal: čtv lis 29, 2007 13:54
od dusin
Panebože,podle té diagnostiky ta věc dokáža pálit až do dvanácti válců
A řídit se i podle údajů turbodmychadla
Sakra šok.
Napsal: stř pro 05, 2007 11:13
od Petr HC
zelvotron píše:Majo, gratuluju k vítězství nad diagnostikou !
Podle mejch zdrojů je 1602 nízky napětí, ale ta chyba s nízkým napětím je tam asi dvakrát a těžko říct co která přesně znamená, no zkusil bych ho změřit voltmetrem, třeba se na něco přijde.
Pro Zelvotrona"
Podle mne je problém ve stárnoucí akumulátorové baterii . Chyba 1602 znamená pokles napájecího napětí řídící jednotky (ŘJ) - tedy poles 5 V stabilizovaných v ŘJ .
Stabilizátor v ŘJ potřebuje ke své bezchybné funkci min cca 6 V . K tomuto poklesu snadno dojde při startování ztuhlého motoru starším akumulátorem . Pokud tento pokles netrvá dlouho ,dojde k záznamu zmíněné chyby do paměti ŘJ .Při delším trvání může dojít k resetu ŘJ .
P.S. Voltmetrem tento problém nenaměříš .Musel bys použít velmi rychlý zapisovač ,nebo paměťový osciloskop.
S pozdravem
Petr HC
Napsal: stř pro 05, 2007 21:27
od zelvotron
Aha, myslel sem, že se jedná o napětí v "palubní síti" (teda 12/14V), no pokud se jedná o napětí řj, tak tam toho opravdu multimetrem asi moc nezměří
.
Napsal: stř pro 05, 2007 22:09
od Majo
kazdopadne u mna to starnucou baterkou nebude - ma asi 2 mesiace, je to 77cka, nikdy nebola vybita pod hodnotu 12,5V....
maximalne som to mohol nejak zmagorit odpojenim baterky, ktore som par krat prevadzal za ucelom resetu RJ...
Napsal: čtv pro 06, 2007 13:42
od Petr HC
Pro "Zelvotrona"
pokud by se jednalo o pokles napětí v palubní (bortovoj) síti byl by hlášen kód P0560 nebo P0562 .Voltmetrem můžeš zkusit měřit napětí na baterii při startování .Zde by nemělo (při běhu starteru) klesnout pod 7 až 7,5 V .
Pro "Majo"
Pokud jsi prováděl reset odpojením akumulátoru a nevyčkal jsi alespoň 3 minuty s odpojeným akumulátorem, mohlo dojít k tomu, že se RAM paměť chyb nevymazala,
poněvadž po dobu min. 1 minuty bývá zálohována velkokapacitním kondenzátorem , právě proto ,aby při krátkodobém poklesu napětí kdekoli neztratila svůj obsah .
Zdravím
Petr HC
Napsal: čtv pro 06, 2007 19:51
od Majo
3 minuty som nikdy necakal...
maximalne 30sekund-1minutu...
kontrolka check engine zhasla aj po dobe dlhsej ako 30s...
Napsal: sob zář 06, 2008 15:13
od Petr HC
Tak jsem se během prázdnin trochu zabýval diagnostikou ŘJ MP.07H vozů Lada 211x a za částečný úspěch považuji to, že umím přečíst 70 parametrů motoru (doufám ,že je v pořádku a dobře zaběhnutý za těch 18000 km) v různých režimech chodu .Problém je však v tom , že originál programu ICD byl psán v angličtině a ani ruští programátoři si zřejmě nevěděli rady s přesným překladem některých parametrů , tak je nechali anglicky . Proto prosím ,kdo z Vás perfektně ovládáte TECHNICKOU angličtinu (angličtináři ze školy si s většinou technických výrazů nevědí rady), jestli byste opravili v příloze 1 řádky začínající velkým písmem . Pro porovnání je v prvém sloupci originál z pgm ICD . Ruské názvy jsem doufám přeložil dobře ,ale i zde se mohly vyskytnout chyby ,takže i zde je pole možností pro TECHNICKÉ ruštináře . Celou opravenou tabulku bych chtěl přivézt do Jedovnice .
Příloha 1 – originální a přeložené názvy parametrů
Příloha 2 – ukázka tabulky parametrů
Napsal: stř zář 10, 2008 11:44
od Majo
s technickymi vyrazmi sice moc neporadim, ale zaujima ma ci to chcete cele prepisat priamo v programe ICD, alebo len vytlacit tabulku a pouzivat ju ako slovnik... V tom prvom pripade by to bolo zaujimave aj pre tych, ktory nedokazali presvedcit cesky windows na azbuku. Napriklad mne azbuku zobrazuje normalne iba v textovych editoroch, pripadne prehliadaci. Priamo v programe je to same "???? ???? ??????? ???"...
pripadne nasli ste niekde anglicku verziu ICD, ktora by fungovala s MP7.0?
Napsal: stř zář 10, 2008 18:08
od Petr HC
Majo , dík ,že jsi se ozval ,už jsem myslel, že majitelé 211x to vzdali nebo ,že (a to by bylo nejlepší) vozy této řady jsou tak spolehlivé ,že ani diagnostiku nepotřebují . Ale k Tvému pčíspěvku : V současnosti mi jde skutečně spíše o ten překlad technických výrazů ,jak jsem psal .Že musí existovat originál ICD v angličtině jsem vydedukoval zobrazením . exe souboru v různých debuggerech . Bohužel ruština je zde rovněž interpretována nečitelně . Jasné je jen to ,že azbuka je zobrazena jako znaky ASCII s hodnotou EO až FF hex . To je ale zatím vše . Této tabulce jsou ve Windows přiřazeny nečitelné znaky , které se v editorech skutečně zobrazují jako ????????? . Pokud by se někomu podařilo najít , kde tato tabulka je (bude to zřejmě v některé z knihoven .dll ) a nahradit ji ,bylo by asi zpola vyhráno .
P.S. Takže počítačoví odborníci – volné pole působnosti . Ale raději bych nejdříve ty překladatele a to i k předešlému tematu promýváni vzduchové váhy . V žádném R-Č slovníku z cca 6ti jsem nenašel výrazy psané velkým písmem .
Napsal: čtv zář 25, 2008 06:20
od Petr HC
Petr HC píše:raději bych nejdříve ty překladatele a to i k předešlému tematu promýváni vzduchové váhy . V žádném R-Č slovníku z cca 6ti jsem nenašel výrazy psané velkým písmem .
Překladatelé - nehlaste se všichni ! (Zatím žádná odezva) . Ještě připomenu , že se jedná i o tabulku z 06.září 2008 .
P.S. Radku MB , došel Ti můj mail ?
Napsal: čtv zář 25, 2008 07:45
od zelvotron
Před časem jsem sem dával přeloženou tabulku závad, třeba by se v tom nechalo něco najít
http://forum.ladaklub.com/download.php?id=8678