Stránka 4 z 4

Napsal: pon říj 09, 2006 14:37
od Marek
Miso píše:
Myso píše:
Dusan píše:Gufero asi tazko..neaa preco tlak oleja nanho neposobi :D
to je sice pekna teoria, ale prax je taka ze ked prelejes olej, tak to odnesu gufera... to tu potvrdi viac ludi...
Ano. K tomu dochadza preto lebo: 1 hladina oleja je tak vysoka ze siaha az po/nad os klukoveho hriadela (extrem). 2. vacsie mnozstvo oleja pri brzdeni/zrychleni vytvori vacsi tlak na gufero. Ale s tlakom oleja v tlakovej mazacej vetve motora to priamo nesuvisi.
Přesně tak, olej proniká kolem gufer právě z tohoto důvodu, tlak čerpadla oleje s tím nemá co dělat - zpravidla také platí, že pokud hladinu oleje upravíš na správnou, únik oleje kolem gufer ustane sám od sebe, tedy není nutno je měnit. Podobná situace může nastat i v případě odvětrávání klikové skříně - pokud je v motoru více oleje, olej se dostává do prostoru vzduchového filtru hadicí systému odvětrávání.
Mně se do motoru vešlo 15 litrů oleje a ten kluk se pořád divil, jak je možné, že ještě olej není vidět pod víčkem :-) :-) :-). Ještě, že se nepokoušel to startovat.

Napsal: stř bře 25, 2009 18:10
od holmer83
Sice hodně staré téma, ale rád bych také k tomu něco napsal. Já zásadně nevyřazuji a to z důvodu který tady byl zmíněm asi jenom jednou jako vedlejší efekt a to jsou brzdy, prostě raději nechávám motor v otáčkách aby měl posilovač lepší účinnost a jednou se mi to možná vyplatilo, když se mi stalo že v pravotočivé zatáčce ještě k tomu v klesání mi do cesty vběhla srnka a to jsem byl hodně rád že mám zařazeno a brzdy mají vyšší účinnost. Další věcí je jakýsi zvyk z nákladního auta(stará Liazka) kde vyřazovat je hodně špatnej nápat a potom taky z traktoru kde je to ještě horší nápad :) Souhlasím také s názorem že při jízdě s kopce s kvaltem a puštěným plynem prostě přes volnoběžný kanál teče množství paliva jako při volnoběhu a tudíš žádné výrazné šetření se nekoná

Napsal: stř bře 25, 2009 18:34
od JmJ
holmer83 píše: Souhlasím také s názorem že při jízdě s kopce s kvaltem a puštěným plynem prostě přes volnoběžný kanál teče množství paliva jako při volnoběhu a tudíš žádné výrazné šetření se nekoná
mas li karbec s ekonomizerem, tak jedes zadarmo zcela. podle fotky mas 05, tam je velka sance, ze ekonomizer mas. je otazkou, jestli je zapojeny a funkcni :-)

Napsal: stř bře 25, 2009 18:47
od Saša
holmer83 píše:byl hodně rád že mám zařazeno a brzdy mají vyšší účinnost
Brzdy s posilovačem nebo bez něj mají pořád stejnou účinnost , pouze s posilovačem je potřeba daleko menší ovládací síly na brzdový pedál .

Napsal: čtv bře 26, 2009 15:27
od radek mb
holmer83 píše:Další věcí je jakýsi zvyk z nákladního auta(stará Liazka) kde vyřazovat je hodně špatnej nápat a potom taky z traktoru kde je to ještě horší nápad :)
Nejenom že to je špatnej nápad,ale ono to je vyhláškou dokonce i zakázaný(myšleno pro náklaďáky)

Napsal: čtv bře 26, 2009 16:20
od Neferti
radek mb píše:
holmer83 píše:Další věcí je jakýsi zvyk z nákladního auta(stará Liazka) kde vyřazovat je hodně špatnej nápat a potom taky z traktoru kde je to ještě horší nápad :)
Nejenom že to je špatnej nápad,ale ono to je vyhláškou dokonce i zakázaný(myšleno pro náklaďáky)
No mě se vyřazení vymstilo při jízdě z kopce kdy na mě nenápadně dorážel zdřejmě přiopilý řidič autobusu, který rozvážel lidi ze zábavy. Pořát mě nebavilo přidávat plyn tak jsem vyřadil a lesní serpéntýny jel jen na brzdy až se auto na té mokré silnici roztočilo a ze 70km/h rychlosti přibržďované točením na silnici jsem vletě přes příkopu do stromu. Nikomu se nic nestalo. Autobus zastavil, auto jsme vytáhli od stromu z přikopy zpět na silnici a v jízdě se pokračovalo dál. Škody jsou jen na kufru- je posunutej cca o 7 cm dopředu. Ještě že tohle auto má nárazník ala traverzu. Chybama se člověk učí a tohle mě dost naučilo....

Napsal: čtv bře 26, 2009 18:26
od Kalasnikov
xx

Napsal: pát bře 27, 2009 10:56
od Wolf
Když jsem ještě dělal před léty u Silnic tak si jeden nejmenovaný zaměstnanec tohoto podniku vyřadil u starého patnáctitunového válce. Pro představu, byl to válec podobný tomu, se kterým honil vlk zajíce v oblíbeném komicksu a nebyl moc vzdálen od parních, i když měl již jako pohonnou jednotku stabilák diesel. Měl 3 rychlosti vpřed a reverz a o synchronech nemohla být vůbec řeč. No a jak tak vyřadil a zjistil, že zpátky ten kvalt z kopce nedostane a pásové brzdy to nezastaví, tak se zachránil tím, že zezadu vyskočíl a milý válec skončil s metrovými skoky v poli. Tam se zastavil tím, že mu upadlo zadní kolo :D

Napsal: pát bře 27, 2009 11:53
od Saša
Wolf :To je krásný stroj , Máme ho na letišti k válcování plochy . Mohl bych vyprávět o cestě po vlastní ose cca 6km a po 20 letech stání na dešti kdy jsme motor za jízdy polévali vodou z plastových kanistrů proto že chladič dávno zreznul a tím pádem vypadal opravdu jak parní . O zastavení motorového vláčku před přejezdem (Želkovice) na trati Lovosice - Most na kterém jsme nebyli schopni zastait (právě kvůli kopci a na zvládnutí ohromující rychlosti 12 km/h neůčinných brzd , což byla atrakce nejen pro smějícího se strojvůdce ale i mávající cestující . Samostatnou kapitolou je řízení pomocí navíjáků a žetězu . Projetí esíčka v plné rychlosti 12km/h je adrenalínový sport spojený s fit-centrem . Fotečka přefocená . Místo nálezu .

[ Komentář přidal: Laďuša: ne duben 19, 2009 18:10 ]
Hmm, pěkný ČKD .... ten díl Vlka a Zajíce s válcem je asi jeden z nejhezčích, podle mě :lol:
Ale jakožto MM vam doporučuju se propříště držet už tématu ;)