Stránka 4 z 4
Napsal: pon říj 09, 2006 14:37
od Marek
Miso píše:Myso píše:Dusan píše:Gufero asi tazko..neaa preco tlak oleja nanho neposobi

to je sice pekna teoria, ale prax je taka ze ked prelejes olej, tak to odnesu gufera... to tu potvrdi viac ludi...
Ano. K tomu dochadza preto lebo: 1 hladina oleja je tak vysoka ze siaha az po/nad os klukoveho hriadela (extrem). 2. vacsie mnozstvo oleja pri brzdeni/zrychleni vytvori vacsi tlak na gufero. Ale s tlakom oleja v tlakovej mazacej vetve motora to priamo nesuvisi.
Přesně tak, olej proniká kolem gufer právě z tohoto důvodu, tlak čerpadla oleje s tím nemá co dělat - zpravidla také platí, že pokud hladinu oleje upravíš na správnou, únik oleje kolem gufer ustane sám od sebe, tedy není nutno je měnit. Podobná situace může nastat i v případě odvětrávání klikové skříně - pokud je v motoru více oleje, olej se dostává do prostoru vzduchového filtru hadicí systému odvětrávání.
Mně se do motoru vešlo 15 litrů oleje a ten kluk se pořád divil, jak je možné, že ještě olej není vidět pod víčkem

. Ještě, že se nepokoušel to startovat.
Napsal: stř bře 25, 2009 18:10
od holmer83
Sice hodně staré téma, ale rád bych také k tomu něco napsal. Já zásadně nevyřazuji a to z důvodu který tady byl zmíněm asi jenom jednou jako vedlejší efekt a to jsou brzdy, prostě raději nechávám motor v otáčkách aby měl posilovač lepší účinnost a jednou se mi to možná vyplatilo, když se mi stalo že v pravotočivé zatáčce ještě k tomu v klesání mi do cesty vběhla srnka a to jsem byl hodně rád že mám zařazeno a brzdy mají vyšší účinnost. Další věcí je jakýsi zvyk z nákladního auta(stará Liazka) kde vyřazovat je hodně špatnej nápat a potom taky z traktoru kde je to ještě horší nápad

Souhlasím také s názorem že při jízdě s kopce s kvaltem a puštěným plynem prostě přes volnoběžný kanál teče množství paliva jako při volnoběhu a tudíš žádné výrazné šetření se nekoná
Napsal: stř bře 25, 2009 18:34
od JmJ
holmer83 píše: Souhlasím také s názorem že při jízdě s kopce s kvaltem a puštěným plynem prostě přes volnoběžný kanál teče množství paliva jako při volnoběhu a tudíš žádné výrazné šetření se nekoná
mas li karbec s ekonomizerem, tak jedes zadarmo zcela. podle fotky mas 05, tam je velka sance, ze ekonomizer mas. je otazkou, jestli je zapojeny a funkcni

Napsal: stř bře 25, 2009 18:47
od Saša
holmer83 píše:byl hodně rád že mám zařazeno a brzdy mají vyšší účinnost
Brzdy s posilovačem nebo bez něj mají pořád stejnou účinnost , pouze s posilovačem je potřeba daleko menší ovládací síly na brzdový pedál .
Napsal: čtv bře 26, 2009 15:27
od radek mb
holmer83 píše:Další věcí je jakýsi zvyk z nákladního auta(stará Liazka) kde vyřazovat je hodně špatnej nápat a potom taky z traktoru kde je to ještě horší nápad
Nejenom že to je špatnej nápad,ale ono to je vyhláškou dokonce i zakázaný(myšleno pro náklaďáky)
Napsal: čtv bře 26, 2009 16:20
od Neferti
radek mb píše:holmer83 píše:Další věcí je jakýsi zvyk z nákladního auta(stará Liazka) kde vyřazovat je hodně špatnej nápat a potom taky z traktoru kde je to ještě horší nápad
Nejenom že to je špatnej nápad,ale ono to je vyhláškou dokonce i zakázaný(myšleno pro náklaďáky)
No mě se vyřazení vymstilo při jízdě z kopce kdy na mě nenápadně dorážel zdřejmě přiopilý řidič autobusu, který rozvážel lidi ze zábavy. Pořát mě nebavilo přidávat plyn tak jsem vyřadil a lesní serpéntýny jel jen na brzdy až se auto na té mokré silnici roztočilo a ze 70km/h rychlosti přibržďované točením na silnici jsem vletě přes příkopu do stromu. Nikomu se nic nestalo. Autobus zastavil, auto jsme vytáhli od stromu z přikopy zpět na silnici a v jízdě se pokračovalo dál. Škody jsou jen na kufru- je posunutej cca o 7 cm dopředu. Ještě že tohle auto má nárazník ala traverzu. Chybama se člověk učí a tohle mě dost naučilo....
Napsal: čtv bře 26, 2009 18:26
od Kalasnikov
xx
Napsal: pát bře 27, 2009 10:56
od Wolf
Když jsem ještě dělal před léty u Silnic tak si jeden nejmenovaný zaměstnanec tohoto podniku vyřadil u starého patnáctitunového válce. Pro představu, byl to válec podobný tomu, se kterým honil vlk zajíce v oblíbeném komicksu a nebyl moc vzdálen od parních, i když měl již jako pohonnou jednotku stabilák diesel. Měl 3 rychlosti vpřed a reverz a o synchronech nemohla být vůbec řeč. No a jak tak vyřadil a zjistil, že zpátky ten kvalt z kopce nedostane a pásové brzdy to nezastaví, tak se zachránil tím, že zezadu vyskočíl a milý válec skončil s metrovými skoky v poli. Tam se zastavil tím, že mu upadlo zadní kolo

Napsal: pát bře 27, 2009 11:53
od Saša
Wolf :To je krásný stroj , Máme ho na letišti k válcování plochy . Mohl bych vyprávět o cestě po vlastní ose cca 6km a po 20 letech stání na dešti kdy jsme motor za jízdy polévali vodou z plastových kanistrů proto že chladič dávno zreznul a tím pádem vypadal opravdu jak parní . O zastavení motorového vláčku před přejezdem (Želkovice) na trati Lovosice - Most na kterém jsme nebyli schopni zastait (právě kvůli kopci a na zvládnutí ohromující rychlosti 12 km/h neůčinných brzd , což byla atrakce nejen pro smějícího se strojvůdce ale i mávající cestující . Samostatnou kapitolou je řízení pomocí navíjáků a žetězu . Projetí esíčka v plné rychlosti 12km/h je adrenalínový sport spojený s fit-centrem . Fotečka přefocená . Místo nálezu .
[ Komentář přidal: Laďuša: ne duben 19, 2009 18:10 ]
Hmm, pěkný ČKD .... ten díl Vlka a Zajíce s válcem je asi jeden z nejhezčích, podle mě 
Ale jakožto MM vam doporučuju se propříště držet už tématu 