Takový pokus ze sáním

Moderátor: Moderátoři

Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Miso píše:
Myso píše:
Dusan píše:Gufero asi tazko..neaa preco tlak oleja nanho neposobi :D
to je sice pekna teoria, ale prax je taka ze ked prelejes olej, tak to odnesu gufera... to tu potvrdi viac ludi...
Ano. K tomu dochadza preto lebo: 1 hladina oleja je tak vysoka ze siaha az po/nad os klukoveho hriadela (extrem). 2. vacsie mnozstvo oleja pri brzdeni/zrychleni vytvori vacsi tlak na gufero. Ale s tlakom oleja v tlakovej mazacej vetve motora to priamo nesuvisi.
Přesně tak, olej proniká kolem gufer právě z tohoto důvodu, tlak čerpadla oleje s tím nemá co dělat - zpravidla také platí, že pokud hladinu oleje upravíš na správnou, únik oleje kolem gufer ustane sám od sebe, tedy není nutno je měnit. Podobná situace může nastat i v případě odvětrávání klikové skříně - pokud je v motoru více oleje, olej se dostává do prostoru vzduchového filtru hadicí systému odvětrávání.
Mně se do motoru vešlo 15 litrů oleje a ten kluk se pořád divil, jak je možné, že ještě olej není vidět pod víčkem :-) :-) :-). Ještě, že se nepokoušel to startovat.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
holmer83
Příspěvky: 34
Registrován: úte úno 03, 2009 11:59
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od holmer83 »

Sice hodně staré téma, ale rád bych také k tomu něco napsal. Já zásadně nevyřazuji a to z důvodu který tady byl zmíněm asi jenom jednou jako vedlejší efekt a to jsou brzdy, prostě raději nechávám motor v otáčkách aby měl posilovač lepší účinnost a jednou se mi to možná vyplatilo, když se mi stalo že v pravotočivé zatáčce ještě k tomu v klesání mi do cesty vběhla srnka a to jsem byl hodně rád že mám zařazeno a brzdy mají vyšší účinnost. Další věcí je jakýsi zvyk z nákladního auta(stará Liazka) kde vyřazovat je hodně špatnej nápat a potom taky z traktoru kde je to ještě horší nápad :) Souhlasím také s názorem že při jízdě s kopce s kvaltem a puštěným plynem prostě přes volnoběžný kanál teče množství paliva jako při volnoběhu a tudíš žádné výrazné šetření se nekoná
LADA 2105 r.v. 1984
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6587
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

holmer83 píše: Souhlasím také s názorem že při jízdě s kopce s kvaltem a puštěným plynem prostě přes volnoběžný kanál teče množství paliva jako při volnoběhu a tudíš žádné výrazné šetření se nekoná
mas li karbec s ekonomizerem, tak jedes zadarmo zcela. podle fotky mas 05, tam je velka sance, ze ekonomizer mas. je otazkou, jestli je zapojeny a funkcni :-)
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

holmer83 píše:byl hodně rád že mám zařazeno a brzdy mají vyšší účinnost
Brzdy s posilovačem nebo bez něj mají pořád stejnou účinnost , pouze s posilovačem je potřeba daleko menší ovládací síly na brzdový pedál .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5189
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radek mb »

holmer83 píše:Další věcí je jakýsi zvyk z nákladního auta(stará Liazka) kde vyřazovat je hodně špatnej nápat a potom taky z traktoru kde je to ještě horší nápad :)
Nejenom že to je špatnej nápad,ale ono to je vyhláškou dokonce i zakázaný(myšleno pro náklaďáky)
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
Neferti
Příspěvky: 6
Registrován: čtv bře 26, 2009 10:32
Bydliště: Určice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Neferti »

radek mb píše:
holmer83 píše:Další věcí je jakýsi zvyk z nákladního auta(stará Liazka) kde vyřazovat je hodně špatnej nápat a potom taky z traktoru kde je to ještě horší nápad :)
Nejenom že to je špatnej nápad,ale ono to je vyhláškou dokonce i zakázaný(myšleno pro náklaďáky)
No mě se vyřazení vymstilo při jízdě z kopce kdy na mě nenápadně dorážel zdřejmě přiopilý řidič autobusu, který rozvážel lidi ze zábavy. Pořát mě nebavilo přidávat plyn tak jsem vyřadil a lesní serpéntýny jel jen na brzdy až se auto na té mokré silnici roztočilo a ze 70km/h rychlosti přibržďované točením na silnici jsem vletě přes příkopu do stromu. Nikomu se nic nestalo. Autobus zastavil, auto jsme vytáhli od stromu z přikopy zpět na silnici a v jízdě se pokračovalo dál. Škody jsou jen na kufru- je posunutej cca o 7 cm dopředu. Ještě že tohle auto má nárazník ala traverzu. Chybama se člověk učí a tohle mě dost naučilo....
LADA VAZ 2105 1300 + LED diodový otáčkoměr vlastní výroby - nejlepší auto na světě
Uživatelský avatar
Kalasnikov
Příspěvky: 227
Registrován: pon lis 10, 2008 19:15
Bydliště: Morávka
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kalasnikov »

xx
Naposledy upravil(a) Kalasnikov dne čtv lis 04, 2010 19:32, celkem upraveno 1 x.
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Když jsem ještě dělal před léty u Silnic tak si jeden nejmenovaný zaměstnanec tohoto podniku vyřadil u starého patnáctitunového válce. Pro představu, byl to válec podobný tomu, se kterým honil vlk zajíce v oblíbeném komicksu a nebyl moc vzdálen od parních, i když měl již jako pohonnou jednotku stabilák diesel. Měl 3 rychlosti vpřed a reverz a o synchronech nemohla být vůbec řeč. No a jak tak vyřadil a zjistil, že zpátky ten kvalt z kopce nedostane a pásové brzdy to nezastaví, tak se zachránil tím, že zezadu vyskočíl a milý válec skončil s metrovými skoky v poli. Tam se zastavil tím, že mu upadlo zadní kolo :D
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Wolf :To je krásný stroj , Máme ho na letišti k válcování plochy . Mohl bych vyprávět o cestě po vlastní ose cca 6km a po 20 letech stání na dešti kdy jsme motor za jízdy polévali vodou z plastových kanistrů proto že chladič dávno zreznul a tím pádem vypadal opravdu jak parní . O zastavení motorového vláčku před přejezdem (Želkovice) na trati Lovosice - Most na kterém jsme nebyli schopni zastait (právě kvůli kopci a na zvládnutí ohromující rychlosti 12 km/h neůčinných brzd , což byla atrakce nejen pro smějícího se strojvůdce ale i mávající cestující . Samostatnou kapitolou je řízení pomocí navíjáků a žetězu . Projetí esíčka v plné rychlosti 12km/h je adrenalínový sport spojený s fit-centrem . Fotečka přefocená . Místo nálezu .

[ Komentář přidal: Laďuša: ne duben 19, 2009 18:10 ]
Hmm, pěkný ČKD .... ten díl Vlka a Zajíce s válcem je asi jeden z nejhezčích, podle mě :lol:
Ale jakožto MM vam doporučuju se propříště držet už tématu ;)
Naposledy upravil(a) Saša dne ned dub 19, 2009 17:11, celkem upraveno 1 x.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“