Přesně tak, olej proniká kolem gufer právě z tohoto důvodu, tlak čerpadla oleje s tím nemá co dělat - zpravidla také platí, že pokud hladinu oleje upravíš na správnou, únik oleje kolem gufer ustane sám od sebe, tedy není nutno je měnit. Podobná situace může nastat i v případě odvětrávání klikové skříně - pokud je v motoru více oleje, olej se dostává do prostoru vzduchového filtru hadicí systému odvětrávání.Miso píše:Ano. K tomu dochadza preto lebo: 1 hladina oleja je tak vysoka ze siaha az po/nad os klukoveho hriadela (extrem). 2. vacsie mnozstvo oleja pri brzdeni/zrychleni vytvori vacsi tlak na gufero. Ale s tlakom oleja v tlakovej mazacej vetve motora to priamo nesuvisi.Myso píše:to je sice pekna teoria, ale prax je taka ze ked prelejes olej, tak to odnesu gufera... to tu potvrdi viac ludi...Dusan píše:Gufero asi tazko..neaa preco tlak oleja nanho neposobi
Mně se do motoru vešlo 15 litrů oleje a ten kluk se pořád divil, jak je možné, že ještě olej není vidět pod víčkem . Ještě, že se nepokoušel to startovat.