Stránka 4 z 5
Napsal: pát bře 23, 2007 12:53
od Michal Pokorný
Tak co se týká spotřeby tak na mojí bývalé 2101 r.v.72 benzín celoroční průměr kolem 9 l/100km (původní karburátor) později na LPG téměř konstantní spotřeba 10 l/100km. A na mojí první 21044 r.v.96 benzín průměr okolo 7 l/100km. Nejsem teda vyloženě louda ani závodník, tak normál - v obci se snažím dodržovat 50 km/h a mimo obec těch 90 - 100 km/h. U mojí druhé 21044 jsem zatím spotřebu neměřil, ale pokud by byla jako u té první tak bych nad přestavbou na LPG ani moc neuvažoval, protože teď po změně zaměstnání zas tak moc autem nejezdím.
Napsal: pát bře 23, 2007 13:28
od gogo
Hnojar píše:gogo píše:Ale co si budeme, co kus, to origos, to predsa vieme vsetci, a keby tu fungovala akasi "logika" tak 1200vka by zrala 5,5 litra
V autě vážícím cca tunu s aerodynamikou z 60 let logika velí že 1200 bude žrát spíš víc než 1500....jinak komu z Vás bere 1600 10-11 l LPG na krátké couračky v zimě po městě he ?
...pokial si si vsimol tak slovko logika som napisal v uvodzovkach, to su tie dve ciarky hore"
...za dalsie
Hnojar píše:....jinak komu z Vás bere 1600 10-11 l LPG na krátké couračky v zimě po městě he ?
to je akoze malo
mimochodom panuje tu nazor, ze zima/leto alebo mesto/mimo mesta nema taky velky vplyv na spotrebu lpg ako na benzin. Ja ked poviem za seba, tak u mna neni rozdiel na spotrebe v tychto roznych podmienkach vacsi ako liter, tak to tu neriesim. Do lpg som siel s umyslom setrit a jazdit lacnejsie. Tu vidim vyznam ked sa najazdi aspon tych 10-15 tkm rocne, inak sa cudujem niekomu kto s 2 tkm rocne uvazuje nad plynom.
Napsal: pát bře 23, 2007 13:39
od Hnojar
Napsal: úte říj 23, 2007 19:24
od utia
Premyslim ze bych vyvedl sani karburatoru nejakym pruduchem ven z auta (naporove sani), zajimalo by me jestli to nemuze nejak kolidovat s tim ze jezdim na LPG? Prece jen mi plyn prijde na spoustu veci citlivejsi nez benzin..
Pripadne bych pouzil bavlneny filtr vzduch (nebo jak se tomu rika) - je poznat rozdil??
Napsal: úte říj 23, 2007 19:33
od Křečík Barbuška
Bavlněný filtr poznáš, lépe to dýchá, nebýt greena, tak se na LPG ani nepohnu.
Napsal: úte říj 23, 2007 19:36
od Nemo
utia píše:jestli to nemuze nejak kolidovat s tim ze jezdim na LPG?
Ano, může, a velmi pravděpodobně bude.
utia píše:plyn prijde na spoustu veci citlivejsi
Zejména na tlakové poměry kolem sání.
Takže když se ti to podaří vylaborovat tak, aby to bez problémů fungovalo v kombinaci -LPG x náporové sání, budeš prohlášen za krále mágů
Napsal: úte říj 23, 2007 21:01
od Myso
za krala je tu zatial iba majo ktory vylaboroval polootvorene sanie a LPG, the best one
ten zvuk stoji za to!
Napsal: úte říj 23, 2007 21:05
od Saša
Nemo píše:Zejména na tlakové poměry kolem sání.
Takže když se ti to podaří vylaborovat tak, aby to bez problémů fungovalo v kombinaci -LPG x náporové sání, budeš prohlášen za krále mágů
"Otevřené" sání směrem dopředu tedy náporově nelze jednoduše použít .Při zavřené klapce v karbecu a rychlejší jízdě vznikne ve filtr-boxu malý přetlak vůči místu kde je připevněn reduktor a tento přetlak spůsobí zatlačení na membránu v reduktoru která omezí nebo zastaví dodávku plynu protože normálně jí ovládá podtlak.
Teď k tomu KRÁLI mágů nemusíte mě jím prohlašovat ale tento problém mám dávno vyřešen ! I výrobce to u nemnohých reduktorů předpřipravil. Dodnes jsem to ale nikde neviděl kromě mne zapojené. Už jsem to nakousnul v "samara LPG" jde o zapojení reduktoru (jeho řídící membrány - to je ta velká ze které vede hadice se škrťákem do filtru nad karbec) dvou hadicově ! BRC je na to připraveno. Drtivá většina jde upravit .
Ze zadní strany reduktoru je díra spojující zadní stranu té membrány s okolním prostorem.(atmosférou).tam se připojí ta druhá hadice která je zavedena také do filtru ale jen do prostoru za vzduchový filtr. Pak tlak náporového vzduchu tlačí na obě strany membrány a tím pádem nejsou narušeny tlakové poměry a ta je dál řízena jen podtlakem vznikajícím v difuzoru směšovače. Někdy to vyžaduje jiný tvar směšovače.Další mnohem významější roli hraje to že na spotřebu nemá větší vliv čistota filtru vzduchu.
PS:doufám že to někdo pochopí a "učeše"to do srozumitelnější formy.
Škoda že je bíla zcela rozebraná a čeká na GO - bylo by co odkoukat.
Napsal: úte říj 23, 2007 21:20
od Acibuk
tohle brzo uvidite u me, mam to v planu, zlate BRC
Napsal: úte říj 23, 2007 21:23
od utia
OK chlapi okoukam to od vas dejte vedet az to bude v cajku
Napsal: stř říj 24, 2007 15:04
od Saša
Další přehlížená né až tak maličkost je orientace montáže reduktoru k ose auta .Nejlepší by byla na "placato"ale to není vzhledem k vnítřní konstrukci možné . Správná poloha reduktoru je - aby byl orientován jako kolo u auta tedy podélně . při kolmé montáži vzniká problém při brždění kdy membrána s hliníkovým středem a pákou je tažena setrvačnou silou dopředu a dávkuje velké množství plynu , což spůsobí velké obohacení směsi a nezřídka při prudším zabrždění i "chcípnutí" motoru. Většina to řeší seřízením šroubu volnoběhu (plynu) na reduktoru a nastavuje chudší směs která se při brždění obohacuje. Částečně to řeší problém se chcípajícím motorem ale volnoběh není jak má být.
PS: u koho se tenhle problém vyskytnul ?
Napsal: stř říj 24, 2007 15:11
od Michal Pokorný
Aha, tak proto.
Než jsem si nechal kdysi v mojí bývalé 2101 namontovat plyn tak jsem to okukoval u kamaráda a ten měl reduktor normálně přidělán na příčné stěně v motorovém prostoru.
A mě tam nacpali takový prapodivný držák na boční stěnu motorového prostoru a raduktor jsem tudíž měl podélně, ještě jsem nadával co to je za pitomce, že mi to tam takto nacpali a že to zabírá plno místa - hm, tak proto.
Napsal: stř říj 24, 2007 15:22
od Saša
Michal Pokorný píše:hm, tak proto
"Sujejovice" pan B... že jo ? Tak ten tomu rozumí !
Napsal: stř říj 24, 2007 15:30
od Nemo
Saša:PS: u koho se tenhle problém vyskytnul ?
I u mě, řešil jsem to změnou váhových poměrů na páce, která ovládá membránu (totiž ubroušením části její hmoty) a celkem to pomohlo... Mám LOVATO.
Řešení zapojením "druhé"hadice je samozřejmě komplexnější a inteligentnější.
Napsal: stř říj 24, 2007 15:45
od Michal Pokorný
Saša píše:Michal Pokorný píše:hm, tak proto
"Sujejovice" pan B... že jo ? Tak ten tomu rozumí !
Jo jo pan R.B. Pravda, že s tím plynem od něho NIKDY nebyl problém.