Stránka 4 z 5

Napsal: pát bře 23, 2007 12:53
od Michal Pokorný
Tak co se týká spotřeby tak na mojí bývalé 2101 r.v.72 benzín celoroční průměr kolem 9 l/100km (původní karburátor) později na LPG téměř konstantní spotřeba 10 l/100km. A na mojí první 21044 r.v.96 benzín průměr okolo 7 l/100km. Nejsem teda vyloženě louda ani závodník, tak normál - v obci se snažím dodržovat 50 km/h a mimo obec těch 90 - 100 km/h. U mojí druhé 21044 jsem zatím spotřebu neměřil, ale pokud by byla jako u té první tak bych nad přestavbou na LPG ani moc neuvažoval, protože teď po změně zaměstnání zas tak moc autem nejezdím.

Napsal: pát bře 23, 2007 13:28
od gogo
Hnojar píše:
gogo píše:Ale co si budeme, co kus, to origos, to predsa vieme vsetci, a keby tu fungovala akasi "logika" tak 1200vka by zrala 5,5 litra
V autě vážícím cca tunu s aerodynamikou z 60 let logika velí že 1200 bude žrát spíš víc než 1500....jinak komu z Vás bere 1600 10-11 l LPG na krátké couračky v zimě po městě he ? :P
...pokial si si vsimol tak slovko logika som napisal v uvodzovkach, to su tie dve ciarky hore" :P :lol: :lol: :lol:

...za dalsie
Hnojar píše:....jinak komu z Vás bere 1600 10-11 l LPG na krátké couračky v zimě po městě he ? :P
to je akoze malo :?: :wink:

mimochodom panuje tu nazor, ze zima/leto alebo mesto/mimo mesta nema taky velky vplyv na spotrebu lpg ako na benzin. Ja ked poviem za seba, tak u mna neni rozdiel na spotrebe v tychto roznych podmienkach vacsi ako liter, tak to tu neriesim. Do lpg som siel s umyslom setrit a jazdit lacnejsie. Tu vidim vyznam ked sa najazdi aspon tych 10-15 tkm rocne, inak sa cudujem niekomu kto s 2 tkm rocne uvazuje nad plynom.

Napsal: pát bře 23, 2007 13:39
od Hnojar
Tak v tom rozdílu spotřeby se shodnem, na delší trasy beru pod deset, ale víc než devět čili rozdíl město - venkov asi tak litr....zatuhlé prase udělá větší rozdíl :P ....a ano zdá se mi to málo..... přesněji, jsem tím příjemně překvapen, od "žrouta" jak se tady uvádí bych očekával jiné hodnoty.....a esli sis nevšim tak mám teda na vlas stejnou spotřebu jako Michal s tou 2101 r 72 v plynu....... :roll: nebo snad skutečnost že íčková sedmnácka bere míň je důkaz žravosti šestnáctek ? ......... :?: :?: :?: :?: no a k návratnosti plynu, není nutno najezdit 10 - 15 tis. ročně, v mém případě je ušetřeno min. 1 kč na km ( chvála bohu je pryč doba kdy LPG bylo za 15 a benál za 26 ) a stálo mě 13 tis. Rozumné podle mě je když se ti to vrátí do cca třech let a ne za rok......i když já nalítal 15 tis. za půl roku :lol: :lol: ale 2tis. ročně......to je málo....to je zbytečné.....

Napsal: úte říj 23, 2007 19:24
od utia
Premyslim ze bych vyvedl sani karburatoru nejakym pruduchem ven z auta (naporove sani), zajimalo by me jestli to nemuze nejak kolidovat s tim ze jezdim na LPG? Prece jen mi plyn prijde na spoustu veci citlivejsi nez benzin.. :shock:
Pripadne bych pouzil bavlneny filtr vzduch (nebo jak se tomu rika) - je poznat rozdil??

Napsal: úte říj 23, 2007 19:33
od Křečík Barbuška
Bavlněný filtr poznáš, lépe to dýchá, nebýt greena, tak se na LPG ani nepohnu.

Napsal: úte říj 23, 2007 19:36
od Nemo
utia píše:jestli to nemuze nejak kolidovat s tim ze jezdim na LPG?
Ano, může, a velmi pravděpodobně bude.
utia píše:plyn prijde na spoustu veci citlivejsi
Zejména na tlakové poměry kolem sání.
Takže když se ti to podaří vylaborovat tak, aby to bez problémů fungovalo v kombinaci -LPG x náporové sání, budeš prohlášen za krále mágů :P

Napsal: úte říj 23, 2007 21:01
od Myso
za krala je tu zatial iba majo ktory vylaboroval polootvorene sanie a LPG, the best one :mrgreen: ten zvuk stoji za to!

Napsal: úte říj 23, 2007 21:05
od Saša
Nemo píše:Zejména na tlakové poměry kolem sání.
Takže když se ti to podaří vylaborovat tak, aby to bez problémů fungovalo v kombinaci -LPG x náporové sání, budeš prohlášen za krále mágů
"Otevřené" sání směrem dopředu tedy náporově nelze jednoduše použít .Při zavřené klapce v karbecu a rychlejší jízdě vznikne ve filtr-boxu malý přetlak vůči místu kde je připevněn reduktor a tento přetlak spůsobí zatlačení na membránu v reduktoru která omezí nebo zastaví dodávku plynu protože normálně jí ovládá podtlak.
Teď k tomu KRÁLI mágů nemusíte mě jím prohlašovat ale tento problém mám dávno vyřešen ! I výrobce to u nemnohých reduktorů předpřipravil. Dodnes jsem to ale nikde neviděl kromě mne zapojené. Už jsem to nakousnul v "samara LPG" jde o zapojení reduktoru (jeho řídící membrány - to je ta velká ze které vede hadice se škrťákem do filtru nad karbec) dvou hadicově ! BRC je na to připraveno. Drtivá většina jde upravit .
Ze zadní strany reduktoru je díra spojující zadní stranu té membrány s okolním prostorem.(atmosférou).tam se připojí ta druhá hadice která je zavedena také do filtru ale jen do prostoru za vzduchový filtr. Pak tlak náporového vzduchu tlačí na obě strany membrány a tím pádem nejsou narušeny tlakové poměry a ta je dál řízena jen podtlakem vznikajícím v difuzoru směšovače. Někdy to vyžaduje jiný tvar směšovače.Další mnohem významější roli hraje to že na spotřebu nemá větší vliv čistota filtru vzduchu.
PS:doufám že to někdo pochopí a "učeše"to do srozumitelnější formy.
Škoda že je bíla zcela rozebraná a čeká na GO - bylo by co odkoukat.

Napsal: úte říj 23, 2007 21:20
od Acibuk
tohle brzo uvidite u me, mam to v planu, zlate BRC

Napsal: úte říj 23, 2007 21:23
od utia
OK chlapi okoukam to od vas dejte vedet az to bude v cajku :o

Napsal: stř říj 24, 2007 15:04
od Saša
Další přehlížená né až tak maličkost je orientace montáže reduktoru k ose auta .Nejlepší by byla na "placato"ale to není vzhledem k vnítřní konstrukci možné . Správná poloha reduktoru je - aby byl orientován jako kolo u auta tedy podélně . při kolmé montáži vzniká problém při brždění kdy membrána s hliníkovým středem a pákou je tažena setrvačnou silou dopředu a dávkuje velké množství plynu , což spůsobí velké obohacení směsi a nezřídka při prudším zabrždění i "chcípnutí" motoru. Většina to řeší seřízením šroubu volnoběhu (plynu) na reduktoru a nastavuje chudší směs která se při brždění obohacuje. Částečně to řeší problém se chcípajícím motorem ale volnoběh není jak má být.
PS: u koho se tenhle problém vyskytnul ?

Napsal: stř říj 24, 2007 15:11
od Michal Pokorný
Aha, tak proto.
Než jsem si nechal kdysi v mojí bývalé 2101 namontovat plyn tak jsem to okukoval u kamaráda a ten měl reduktor normálně přidělán na příčné stěně v motorovém prostoru.
A mě tam nacpali takový prapodivný držák na boční stěnu motorového prostoru a raduktor jsem tudíž měl podélně, ještě jsem nadával co to je za pitomce, že mi to tam takto nacpali a že to zabírá plno místa - hm, tak proto.

Napsal: stř říj 24, 2007 15:22
od Saša
Michal Pokorný píše:hm, tak proto
"Sujejovice" pan B... že jo ? Tak ten tomu rozumí !

Napsal: stř říj 24, 2007 15:30
od Nemo
Saša:PS: u koho se tenhle problém vyskytnul ?
I u mě, řešil jsem to změnou váhových poměrů na páce, která ovládá membránu (totiž ubroušením části její hmoty) a celkem to pomohlo... Mám LOVATO.
Řešení zapojením "druhé"hadice je samozřejmě komplexnější a inteligentnější.

Napsal: stř říj 24, 2007 15:45
od Michal Pokorný
Saša píše:
Michal Pokorný píše:hm, tak proto
"Sujejovice" pan B... že jo ? Tak ten tomu rozumí !
Jo jo pan R.B. Pravda, že s tím plynem od něho NIKDY nebyl problém.