Stránka 4 z 4

Napsal: sob dub 16, 2005 11:36
od dulik
Ja mám MOMENTáLNE motor 1500 je z 21053 a ten nemal elektrickú vrtuľu ale klasickú na vodnej pumpe. Takže kto má tú elektrickú nazviš tak sem s ňou :!: :twisted:
Ešte som chcel že tiež mám otvorený filter, síce sériový, a mám koncový tlmíč Powerfull ale bez stredového tlmiča a tiež mám ten pocit, že to Lade pekne pomohlo! Najviac to bolo cítiť ked som mal ešte 1200-ku

Napsal: ned dub 17, 2005 18:48
od Marek
Števo píše:Dneska mi akurat vravel kamarat. Mal Skodovku 120ku dal do nej ostru vacku. A za pol roka oddelal motor. Ale berme to tak je to skodovka :D .
To je právě tím, že POUZE vyměnil vačku a neudělal i další nezbytné úpravy.

Já mám známého, co má v "erku" motor 120LS s ostrou vačkou z Felicie 1,3 SPi (254*/254*) a ten motor má najeto 3x200.000 km a točí se už počtvrté!!! Vždy po cca 200.000 km udělá pouze repasi a jede dál. Navíc ten motor pracuje téměř výhradně v otáčkách 5000 - 7000 rpm, což je na pováženou. Ale podotýkám, že vše jsou standardní díly ze seriových modelů!!! Jenže ten motor mu vydrží právě proto, že v souvislosti s vačkou má na motoru jiné úpravy (kompresní poměr, sání + výfuk, předstih + graf, atd.).

Jo, a mimochodem - maže M6AD-čkem, dobytek jeden!!! :D

Napsal: ned dub 17, 2005 19:43
od dmatej
Přátelé, dneska mě předjížděl Rapid z Planý do Tachova - viděl jsem ho už v zrcátku, jel jsem 110, jeho jsem odhadoval tak na 140-150 do kopce. Na plyn mi to pořád moc nejede, byť je to lepčí než to bylo. Chvilku jsem ho držel za sebou, jenže přes Vítkov (miniobec, občas se tam měří) jsem zpomalil, on mě vzal obloukem. Pak dojel dvě auta, já je dojel taky, projeli jsme zatáčku a pak jsem viděl další šok, poprvé jsem viděl škodovku se zrychlením hodným dvoulitra, ne-li třílitra. To by mě zajímalo, co v tom měl za motor...

Napsal: pon dub 18, 2005 18:37
od Števo
Ako pozanam skodovkakov tak tam mal motor z favoritu 136. Ostru vacku a pri tom upravy. Inac by to neslo.
Teraz u nas beha jedna upravena(zvonka) skoda favorit. Ale ten v tom nemoze mat ziadne motoricke upravy. Lebo pri rozbiehani sa mu dokazem lepit s mojim vybehanym motorom na krk :lol: .



For Marek: Na tej skodovke ten kamos nemal plus ziadne upravy. A tak aj dopadol.

časování

Napsal: čtv dub 21, 2005 10:55
od Vašátor
Nazdar chlapy! Pořád tu čtu věcičky okolo ostré vačky....zajímalo by mě, jak správně načasovat originální ostrou vačku 290/294 se zvýšenýma zdvihama. Ostatní díly motoru už mám samozřejmě upravené....souhlasím totiž s tím, že neupravený motor s ostrou vačkou vydrží tak nula nula nic.
Kamarád mi říkal, že u správně načasované vačky musí být oba ventily při horní uvrati v jedné rovině. Je to pravda? Nemáte s časováním nějaké zkušennosti?
Nerad bych aby se mi to potkalo...už jen kvůli tomu, že blok mám snížený o 2mm (motor origo 1500, převrtaný na 1600 s odlehčenými písty se zapuštěním na ventily a úpravou spalovacího prostoru, hlava: zvětšené ventily i kanály, ojnice a klika odlehčeny a vyváženy, setrvák se chystá ocelový-výběh převodovkou zrovna nemusím,.......atd.)

Doufám,že se tu najde někdo, kdo mi poradí :D :D :D :D

Napsal: čtv dub 21, 2005 15:05
od Vladant
Odlahcil by som aj ventily, plus vypodlozil pruzinky, aby boli aspon trosku pritvrdene, aj ked lepsie by bolo ich priamo vymenit za tvrdsie, lebo inak sa ti asi nebudu stihat ventily zatvarat a bude ti ich opalovat.

Napsal: čtv dub 21, 2005 16:21
od čmelák
no pekne co tu citam ale potrebujem pripravok na stiahnutie ventilov... mate to nekto pozicat alebo predat?

Napsal: čtv dub 21, 2005 17:32
od Vašátor
S ventilama souhlasím. Nejlepší je dát rovnou tvrdší pružiny, ale ne o moc, jinak by se mohla vačka přidírat. Dávat podložky pod origo pružiny mi přijde trošku brutálnější, ale funkční. Já naštěstí sehnal soutěžáckou hlavu sk.B, takže jsem to měl bez práce :D
Jinak stahovák na ventily by se taky hodil, ale silou jde vše. Dělali jsme to v rukách ve dvou lidech a taky to šlo. Lepší jsou ale tři :D.

Napsal: čtv dub 21, 2005 18:36
od Marek
Nejlepší je mít možnost posouvat vačku na kuželu, nikoli pouze na klínku. Pokud je totiž vačka na kuželu, lze ji nastavit prakticky jakkoli, zatímco pokud je na klínku, lze ji přesazovat pouze o celé zuby, což je někdy moc.
Pokud máš vačku 290*/294* na zvýšeném stupni komprese (podle velikosti snížení odhaduji minimálně 11:1), pak bych osobně zkusil načasovat vačku na "dříve", což ve finále znamená, že pokud je píst v HÚ zdvihu, pak je sací ventil více otevřen než výfukový (netřeba o moc, stačí tak o 1 mm). Motor bude mít lepší plnění ve středních otáčkách (ovšem i vyšší průměrnou spotřebu - to patří k věci).

Napsal: pát dub 22, 2005 14:52
od Vašátor
Díky moc za radu :D , vačku mám sice klasika na klínku, ale vyvrtat novou dírku v rozvodovém kole na pojistný kolíček není zase takový problém. Šlo mi hlavně o ty ventily v HU pístu.
Díky :D

Napsal: pát dub 22, 2005 19:31
od Myso
chcelo by to nastavitelne rozvodove kolo na vacku...madari toho maju plno...

Napsal: ned dub 24, 2005 14:43
od Števo
Bol som na madarskej Ladastranke na fore. Reku zistit nieco skadial to zhanaju- taketo srandicky. Lebo tak kde chodim ja pre niektore veci. Tak vie zohnat iba drobnosti.Tak tam maju poriadny bordel. Bol som v teme TUNNING a oni sa debatovali o zraze. Ale boli tam aj take hlasky , ze - sevas vcera som Ta videl.

Napsal: pát říj 21, 2005 17:57
od hadzin
Já to mam to dost z ruky ale budu tam muset - www.engitec.wz.cz

Napsal: stř lis 16, 2005 15:02
od Myso

Napsal: stř lis 16, 2005 23:07
od Števo
Myso vyprovokoval si ma ktomu, ze hodim sem link na video (co som Ti spomynal) ak to najdem na ine brutality. Odlahcena klukovka a tento zotrvaka je nic. Tam sa bude dat vidiet iny odlahceny zotrvak :lol: . Vyrobeny , nie prerobeny :lol: