Úpravy nivy euro 6 pro brodění
Moderátor: Moderátoři
Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění
Zapalování MUSÍ být naprosto vodotěsné ! Tam totiž není 12V ale cca 20000V! To již voda 100% vyřadí s činnosti . (Proč by jiskra skákala přes mezeru ve svíčce , když může pohodlně "sjet" na kostru po mokrém kabelu).
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění
A potom je zaujimave sledovat ako dlho vydrzi tranzistor v RJ
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění
Jak jsem rád že někoho napadla spolupráce rusa a frantíka a vrazili tam tu ropu... Žádné zapalování, žádné RJ, žádná čidla, sondy... Alternátor po smrti a klidně ještě dva dny cestování... Škoda že jich moc není a že se o ně majitelé nestarali... Většinou schnilý a bez údržby, jen jezdili a jezdili...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění
jak teda spolehlivě vyřešit zapalování, protože kabely se vodou dřív nebo později zalijou
na vojenskejch autech, kde bylo stínění se to dalo krásně utěsnit, ale tím niva jaksi nedisponuje
mozek stojí 9 tisíc v rusku, to vůbec nepovažuju za drahej díl, navíc sem viděl prodávat i samotný vnitřky bez krabičky, to bylo ještě levnější
naftová by byla lepší, ale bez komonrejlu a moderních nesmyslů, to už je pak 100x lepší benzín
na vojenskejch autech, kde bylo stínění se to dalo krásně utěsnit, ale tím niva jaksi nedisponuje
mozek stojí 9 tisíc v rusku, to vůbec nepovažuju za drahej díl, navíc sem viděl prodávat i samotný vnitřky bez krabičky, to bylo ještě levnější
naftová by byla lepší, ale bez komonrejlu a moderních nesmyslů, to už je pak 100x lepší benzín
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění
Však je to 1,9D s předkomůrkou... Žádná elektronika... Motor vyzkoušený, spolehlivý, držák... Dokonce vyráběli verzi TD s lehčím turbem... Ale už má IMO a trochu ekektriky. Ale vše se dá z toho vyhodit... Škoda že už nic podobného nedělají... Klidně bych šel i do reilu (některé se povedly) ale ne do hlubší vody...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění
reil nikdy, špatná nafta a je hotovo, ne všude je možnost tankovat u dobrý pumpy
špatnej benzín ani nivě nevadí, dva filtry za sebou, odlužovač vody a není co řešit
špatnej benzín ani nivě nevadí, dva filtry za sebou, odlužovač vody a není co řešit
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění
Mám na e46rail 400tis s origo díly, a nevím co je špatná nafta... Asi to záleží na typu... A na péči... Ale to už je jiná téma...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění
No třeba když tankuješ někde ze sudů, nebo v nějaký díře u pochybný pumpy kde ti na dotaz kolikaoktanovej benzín a jestli je v tom olovo, odpoví, že to je prostě benzín a víc o tom neví, že to přivezl támhleten vidlák náklaďákem odkudsi, ale všem na to místní auta jezdí spolehlivě. A nafta je prostě nafta, protože když se zeptáš co na to komonrejly, tak se zeptají co to je komonrejl a ať neřeším blbosti, protože místní je taky neřeší. No a katalyzátor, po třech projížďkách jsem měl z euro 5 euro 0, ale je fakt že starý stroje byly mnohem odolnější a kvalitnější než ty nový, bohužel. A pro pobavení, když jsem šel do "značkovýho" servisu a sháněl olej do převodovky, tak mi poradili, abych použil olej do posilovačů řízení, protože jim převodovej minulej tejden došel a další bude za tejden ))
Jasně, že se dá táhnout palivo s sebou třeba ve 4 kanystrech po 20 litrech někde z normálního města a neřešit tohle téma, ale takhle přetížená niva by brzo zdechla. Když ti odejdou brzdový destičky po 3 tisící kilometrech po jejich normálních cestách, kde je trochu písku, bláta a vody, nebo se sjedou pístní kroužky po 15 tisících a přitom máš filtr na vzduch funkční, dva palivový filtr a tlumiče chcípnou za 20 tisíc atd. tak co bys měl čekat vod komonrejlu na 200 atmosférách
Přitom u nás to na silnici vydrží nekonečně dlouho. Ale zase jezdit s nivou po silnici a dobrejch cestách je podle mě nesmysl, na to je mnohem lepší dastr.
Jasně, že se dá táhnout palivo s sebou třeba ve 4 kanystrech po 20 litrech někde z normálního města a neřešit tohle téma, ale takhle přetížená niva by brzo zdechla. Když ti odejdou brzdový destičky po 3 tisící kilometrech po jejich normálních cestách, kde je trochu písku, bláta a vody, nebo se sjedou pístní kroužky po 15 tisících a přitom máš filtr na vzduch funkční, dva palivový filtr a tlumiče chcípnou za 20 tisíc atd. tak co bys měl čekat vod komonrejlu na 200 atmosférách
Přitom u nás to na silnici vydrží nekonečně dlouho. Ale zase jezdit s nivou po silnici a dobrejch cestách je podle mě nesmysl, na to je mnohem lepší dastr.
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění
No a tu Ta uz musim zastavit, lebo trepes dve na tri. Samotne vnutro RJ nekupis, kedze cela RJ je lepena a predava sa ako celok. Dostat sa do nej vyzaduje dost velke usilie a niekedy to trva pomaly hodinu. Urobil som nie jednu ani dve RJ. Dlhsie sledujem, co pises a uz musim zareagovat. Musim povedat, ze mas v znalostiach vstrekovacieho systemu vo svojej Nive obrovske medzery.zdd píše:
mozek stojí 9 tisíc v rusku, to vůbec nepovažuju za drahej díl, navíc sem viděl prodávat i samotný vnitřky bez krabičky, to bylo ještě levnější
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění
Nechápu nač ty invektivy. To že jsi to neviděl u vás v obchodě neznamená, že se to neprodává. Viděl jsem to už několikrát vedle počítačů do uazů, gazů, lad a dalších verglů. Měli tam i přeprogramovaný jednotky na bezkat a další softwarový úpravy, aby to správnej vidlák vzal a vyměnil v autě za původní. Co si pamatuju, tak to stálo o nějakejch 1500 méně, něž komplet v krabici. Ten byl koelm 9 tisíc. Teď jsem ještě objevil, že prodávají i hotový prodlužovací kabely na přenesení počítače pod strop, vedle sluneční clony, takže se nic nemusí bastlit. To je tak pro toho, komu to nestačí pošoupnout za přístrojovku ke schránce u spolujezdce.Cory píše:No a tu Ta uz musim zastavit, lebo trepes dve na tri. Samotne vnutro RJ nekupis, kedze cela RJ je lepena a predava sa ako celok. Dostat sa do nej vyzaduje dost velke usilie a niekedy to trva pomaly hodinu. Urobil som nie jednu ani dve RJ. Dlhsie sledujem, co pises a uz musim zareagovat. Musim povedat, ze mas v znalostiach vstrekovacieho systemu vo svojej Nive obrovske medzery.zdd píše:
mozek stojí 9 tisíc v rusku, to vůbec nepovažuju za drahej díl, navíc sem viděl prodávat i samotný vnitřky bez krabičky, to bylo ještě levnější
A proč jsem asi tak šel na lada forum ? Protože jsem nikdy neřešil brodění s nivou a chtěl jsem se něco dozvědět. Jezdli jsem s trochu větším autem a tam to bylo trochu jinak. Že je niva krám, nespolehlivej a odfláklej to už dávno víme, je to stejný jako u uazů a gazů a bez určitejch úprav to do terénu prostě nemůže. Taky jsem psal že se domnívám přepokládám a na základě jistých obecných zkušeností by to nějak takhle mohlo bejt. No a očekával jsem, že někdo kdo se vyzná a má vyzkoušeno poradí a navede mě na správnou cestu. Nikde jsem nepsal, že mám pravdu a je to tak, vždycky jsem se ptal, ale abych se přiznal, tak jsem se toho moc zatím moc novýho nedozvěděl.
Takže Cory, co jsem napsal špatně o vstřikovacím systému ? Docela mě to zajímá a rád se poučím. Jinak je ta diskuze o ničem a nemá cenu v ní pokračovat.
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění
Poprosim, ukaz mi tie vnutra riadiacich jednotiek a ja ti poviem, ci je to vobec typ pre tvoje auto. Pretoze ta RJ aku mas v aute ty, je lepena. Diagnostike a upravam sa venujem aj ja a vobec to nie je take jednoduche ako to tu popisujes. Odpojit toto, odpojit tamto...System, ktory mas v aute, uz nie je taky prosty ako napriklad jednobod. Ano, do urcitej miery funguje bez snimacov. Staci len, ze odide snimac spojkoveho pedala...alebo snimac brzdoveho pedala. A cely system hadze do nudzoveho rezimu. Odide snimac rychlosti? Ten nastastie nemas, ak mas ABS. Ale ked odide ABS a RJ motora strati informaciu o rychlosti, hodi RJ motora do nudzoveho rezimu tak, ze nedosiahnes viac ako 3000ot. Pedal plynu je elektronicky. Nachadza sa asi na rovnakej urovni ako RJ motora. Kam ho chces prelozit? Pedal plynu ma 2 snimace, ktore su kontaktne. Sucet napati oboch vystupov sa musi pohybovat v urcitom rozmedzi. Ak sa do pedalu dostane voda a zacne to v nom oxidovat, opat mas motor v nudzovom rezime. Odpojenie absorberu...ano mozes odpojit. Ale RJ pocita so vzduchom, ktory cez neho prechadza. Ano, da sa odstranit. Ale opat je tu problem - EK. Odpojenie lambda sond - RJ v pohode zvladne fungovat aj bez nich - opat problem na EK. Detonacne cidlo - auto funguje aj bez neho, ale motor je ide tupšie. Vaha vzduchu - ak sa do tej dostane voda, tak sa dostane aj do motora a to je defakto koniec.
Co sa tyka ABS, nie je jedno, kde ho mas. Musi byt umiestnene v takom smere ako je original, kedze pocita so zrychlenim, resp. spomalenim.
Samozrejme poradim a prepac za mozno ostrejsiu reakciu. Je to tym, ze danym veciam sa venujem kazdodenne a proste to nie je take jednoduche Ak chces, RJ ti aj kludne upravim a nepotrebujes kupovat novu. Len chapes o co ide, jedna vec je, co sa da spravit a druha vec je prakticka stranka veci
Ukaz aj link na tie predlzovaky k RJ, aby si nekupil nieco, co ti nebude pasovat.
Co sa tyka ABS, nie je jedno, kde ho mas. Musi byt umiestnene v takom smere ako je original, kedze pocita so zrychlenim, resp. spomalenim.
Samozrejme poradim a prepac za mozno ostrejsiu reakciu. Je to tym, ze danym veciam sa venujem kazdodenne a proste to nie je take jednoduche Ak chces, RJ ti aj kludne upravim a nepotrebujes kupovat novu. Len chapes o co ide, jedna vec je, co sa da spravit a druha vec je prakticka stranka veci
Ukaz aj link na tie predlzovaky k RJ, aby si nekupil nieco, co ti nebude pasovat.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění
Videa jak "obtížně a zdlouhavě" během několik minut se rozebírá standartní mozek do žigulíků a na tom je taky vidět, proč do toho tak dobře nateče. Dokonce na některejch jsou vidět plomby, takže do toho nikdo evidentně nelezl.
kdyby to udělalli ve fabrice pořádně a použili svůj mozek, nerostly jim ruce ze zadku, tak by tomu voda absolutně nevadila, protože konektor zatěsnit není problém a dát kvalitní silikonový těsnění po obvodu není nic složitýho
všem to jde raz dva, tak nevím
až se vrátím domů, tak ten svůj zkusím kuchnout a uvidíme, třeba to poslední dobu lepí, nebo dávají na exportní auta něco jinýho než do ruska a rovnou to dám na lepší místo
https://www.youtube.com/watch?v=i1mw9ub9uYY#t=2m30
https://www.youtube.com/watch?v=URrbZDzXxp4
https://www.youtube.com/watch?v=x5Y1aMe9JEY
https://www.youtube.com/watch?v=Wvziq2-YoJo
https://www.youtube.com/watch?v=o-VFFV3S0uY
kdyby to udělalli ve fabrice pořádně a použili svůj mozek, nerostly jim ruce ze zadku, tak by tomu voda absolutně nevadila, protože konektor zatěsnit není problém a dát kvalitní silikonový těsnění po obvodu není nic složitýho
všem to jde raz dva, tak nevím
až se vrátím domů, tak ten svůj zkusím kuchnout a uvidíme, třeba to poslední dobu lepí, nebo dávají na exportní auta něco jinýho než do ruska a rovnou to dám na lepší místo
https://www.youtube.com/watch?v=i1mw9ub9uYY#t=2m30
https://www.youtube.com/watch?v=URrbZDzXxp4
https://www.youtube.com/watch?v=x5Y1aMe9JEY
https://www.youtube.com/watch?v=Wvziq2-YoJo
https://www.youtube.com/watch?v=o-VFFV3S0uY
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění
Ani na jednom videu nie je tvoj typ RJ To, co je vo videach je Bosch MP7.0 (roky 2000-2006) a Bosch M7.9.7, Bosch M7.9.7+ a Janvar 7.2 (roky 2006-2011). V tvojej Nive je system Bosch M(E)17.9.7 a ak mas E6, tak konkretne softvér B515HC02, B515HJ04 alebo B516HK05.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění
Tak to ještě rozvedeme. Máme defakto dvě situace, ale ve finále na tom nezáleží, protože máme všechno potřebný k opravě s sebou.
1. jedeme po silnici, žádný brodění, všechno funguje tak jak má, ale něco se najednou rozbije
2. jsme ve terénu, brodíme a něco odejde, protože se to zaplavilo vodou, i když jsme pro přípravu udělali maximu
Všechno co je potřeba pro normální běh motoru máme s sebou, včetně elektronickýho plynu, náhradního počítače, všech čidel a ventilků. Je toho docela dost, ale moc to neváží drahý to taky není. V autě na to místo je, tak proč to prožívat. Je to zabalený v hermetickým pytli pro strýčka naschválníka.
Připojím diagnostiku a něco uvidím. Začnu měnit jedno potencionálně vadný zařízení za druhý a přitom kontroluju, jestli v konektorech není voda a nedochází tam k přechoďákům. A otázka zní: když udělám výše popsané kroky, co může být ještě špatně ? Kde ještě jinde může být v elektrice problém ?
No a původní otázka zněla, jak to co nejeefektivněji utěsnit, aby to co nejlépe odolávala vodě.
1. jedeme po silnici, žádný brodění, všechno funguje tak jak má, ale něco se najednou rozbije
2. jsme ve terénu, brodíme a něco odejde, protože se to zaplavilo vodou, i když jsme pro přípravu udělali maximu
Všechno co je potřeba pro normální běh motoru máme s sebou, včetně elektronickýho plynu, náhradního počítače, všech čidel a ventilků. Je toho docela dost, ale moc to neváží drahý to taky není. V autě na to místo je, tak proč to prožívat. Je to zabalený v hermetickým pytli pro strýčka naschválníka.
Připojím diagnostiku a něco uvidím. Začnu měnit jedno potencionálně vadný zařízení za druhý a přitom kontroluju, jestli v konektorech není voda a nedochází tam k přechoďákům. A otázka zní: když udělám výše popsané kroky, co může být ještě špatně ? Kde ještě jinde může být v elektrice problém ?
No a původní otázka zněla, jak to co nejeefektivněji utěsnit, aby to co nejlépe odolávala vodě.
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění
Tak to vidíš, žiju ve středověku, takže místo 3 minut je potřeba počítat minut 15 a mít destičku se 4 šroubamaCory píše:Ani na jednom videu nie je tvoj typ RJ To, co je vo videach je Bosch MP7.0 (roky 2000-2006) a Bosch M7.9.7, Bosch M7.9.7+ a Janvar 7.2 (roky 2006-2011). V tvojej Nive je system Bosch M(E)17.9.7 a ak mas E6, tak konkretne softvér B515HC02, B515HJ04 alebo B516HK05.
https://www.youtube.com/watch?v=f5wVsLKbBoI
ale stejně je na hlavu, že když to takhle pekelně zalepili, žedo toho stejně nateče
ceny u B515HC02, B515HJ04 alebo B516HK05 jsou stejný jako těch starej,tak není co řešit
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.